Klacht Dommel: Concreet actieplan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

GunSmoke007 schreef:Je moet eerst zeker zijn dat het wel aan Belgacom ligt, het is makkelijk om te zeggen van, belgacom beheert de lijnen het is hun fout. Dan is het aan dommel om contractueel vast te leggen dat vanaf een bepaalde datum die lijnen voor 12mbit actief moeten staan. punt andere lijn.


Dan is het aan Belgacom om de prijs te verhogen. Uitroepteken ander hoofdstuk!

Dit kan allemaal wat je vraagt, maar denk niet dat het gratis is.
Waarschijnlijk heeft Dommel geen dergelijk contract met Belgacom om een beetje de prijs te kunnen drukken.

En als BGC dit niet nakomt kan Dommel dit ook weergeven op hun website en aan hun klanten en dan ben je GEINFORMEERD als klant.


Akkoord dat Dommel beter kan informeren.
Maar daarmee zijn de problemen niet opgelost.

Wat wil je dat ze doen? Elke maand schrijven dat x% nog niet aansluitbaar is op 12mbit? En dat iedereen dan maar akkoord is en vrolijk rondhuppelt?

Klagers en zagers blijf je altijd hebben, al los je alles op in een uur en schrijf je een encyclopedie aan informatie.

Neemt natuurlijk niet weg dat er wat informatie mag verspreid worden.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Vraag is of men aan de kant van BGC zich wel wil engageren tot een deadline. Als monopolist zullen zij waarschijnlijk zeggen van dit is ons standaardcontract en het is te nemen of te laten. Indertijd met Tele2 hadden die ook geen poot om op te staan omdat BGC het contract bewust vaag gehouden had waardoor zij eigenlijk nergens voor aansprakelijk konden gesteld worden. En dan heeft de ISP de bonen gegeten. En reeds veel gezegd maar VOIP-telefonie is allesbehalve betrouwbaar en stabiel, daar scoort de klassieke lijn nog altijd als beste!
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Je moet maar zo slim zijn om te wachten tot alle problemen over zijn voor je overschakelt, ik ben niet overgeschakeld en heb dus alles behalve problemen!
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Even om te melden dat ik ondertussen reeds van 11 mensen een reactie heb gehad dat ze willen meedoen met de eerste stap van deze actie.

Iedereen die zegt dat we "overdrijven" => think again.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

sithlord2 schreef:Even om te melden dat ik ondertussen reeds van 11 mensen een reactie heb gehad dat ze willen meedoen met de eerste stap van deze actie.

Iedereen die zegt dat we "overdrijven" => think again.


En enig idee hoeveel mensen er tevreden van zijn? Ben eens benieuwd
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

L-army schreef:Mij maakt het persoonlijk allemaal niet uit welke acties jullie wensen te ondernemen. Maar besef dat userbase alle betrokkenheid in dergelijke zaken afwend he. Wij gaan dus geen kant kiezen, in geen geval kiezen wij kant als organisatie. Met andere woorden, userbase blijft altijd neutraal.

Dat is ook meteen de reden waarom ik geen fan ben van dit soort topic's, of dat nu met dommel, edpnet, telenet, dxadsl, belgacom of eender wie is.

En zo ontstond de eerste kiem van de Dommel Users Group, een nieuw onderdeel van Tik vzw, naast PUB en STUG. Welkom! :-)

(Zie je wel dat Tik en Userbase complementair zijn?)
Laatst gewijzigd door localhost op 09 sep 2008, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

reyntjensw schreef:En enig idee hoeveel mensen er tevreden van zijn? Ben eens benieuwd


Dit gaan er heel veel zijn. En wat is je punt? Dat de meerderheid tevreden is dus de minderheid die niet tevreden is moet zwijgen? Als het werkt zoveel te beter dan krijg je waarvoor je betaalt als het niet werkt dan moeten ze er iets aan doen dus probeer niet altijd mensen die de moeite willen doen om dingen te veranderen stokken in de wielen te steken. Als het bij jouw niet werkt zou je ook willen dat ze er iets aan doen.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dat bedoel ik niet, maar ipv het kot in brand te gaan steken enz, blijf gewoon bellen tot ze je helpen! Ik persoonlijk vindt (met alles wat ik hier hoor) dat het niet veel zal uithalen of je nu brieven stuurt ofniet. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

reyntjensw schreef:Dat bedoel ik niet, maar ipv het kot in brand te gaan steken enz, blijf gewoon bellen tot ze je helpen! Ik persoonlijk vindt (met alles wat ik hier hoor) dat het niet veel zal uithalen of je nu brieven stuurt ofniet. Maar dat is mijn persoonlijke mening.


Niemand zegt iets over het kot in brand steken. Wij nemen gewoon de logisch volgende stap, nl. die van de wet.


Kijk, ik snap het echt niet. Iedereen reageert alsof wij een bende ambrasmakende anti-dommel anarchisten zijn, terwijl we gewoon willen weten of Dommel geen wetten overtreedt door zijn advertentie en houding naar eindgebruikers.

Als Dommel zich 100% aan de wet houdt, dan hoeven ze immers toch niets te vrezen van een klacht. Waarom hebben de dommel-voorstanders zo'n angst voor een onafhankelijk onderzoek door een overheidsorgaan dat hiervoor bevoegd is?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

sithlord2 schreef:Waarom hebben de dommel-voorstanders zo'n angst voor een onafhankelijk onderzoek door een overheidsorgaan dat hiervoor bevoegd is?

Geen angst. Maar je mag er donder op zeggen dat je relatie met Dommel erdoor verzuurt. Wettelijke stappen zetten, is gewoonlijk de ultieme fase in een conflict wanneer je ervan overtuigd bent dat er écht geen oplossing meer uit de bus zal komen. En daarvan zijn de Dommel voorstanders allicht nog niet overtuigd. Zij 'geloven' nog steeds dat Dommel goede wil toont en zijn best doet om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Zoals je zelf zegt, de dommel 'voorstanders' hebben dat geduld nog. Denk dat de rest dat niet meer heeft als je weet dat de problemen ondertussen al meer dan 4 maand aan de gang zijn in totaal ?

Enfin, ik hoop zelf ook dat nu ze daar 2 extra mensen hebben aangenomen het allemaal begint opgelost te geraken.

Vraag mij eigenlijk af waarom dommel geen freelance mensen heeft gevraagd al die tijd, als ze geen mensen vonden had dat toch al een uitweg geweest (en kom niet zeggen dat dat is omdat die veel duurder zijn dan een werknemer, want dat is niet (altijd) zo).

Grtz,
X

PS: Als dommel meeleest .. en ze zoeken freelancers ... :p
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Misschien ben ik naiëf, maar ik geloof nog altijd in de "goodwill" van Dommel om dit alles binnen een redelijke termijn tot een goed einde te brengen. (in die zin vind ik dergelijke acties als klacht in dienen, etc, een stap te ver. Dat is meer in de aanval gaan met je ISP, ipv proberen constructief samen te werken. En dat vind ik jammer...)

Waar is het begrip ?
En wat kun je met zulke acties bereiken ?

Beter een goed compromis dan een vechtscheiding (met advocaten).

Wat ik zeker steunen kan, is een objectief verslag (of bundeling) van de problemen die er bij veel gebruikers zijn. En dit op een vriendelijke manier (bv via een aangetekend schrijven) aan Dommel over te maken. Zodat Dommel op de hoogte wordt gesteld van deze problemen...

Echter... Volgens mij weten ze dit zelf al en doen ze er momenteel alles aan om dit in orde te krijgen. Dan moeten wij als klant gewoon nog wat meer geduld hebben...

Hun internet product werkt goed. Hun telefonie ook als je zelf belt (geen echo, je kunt iedereen bereiken, etc). Dit zijn zaken waar Dommel volledige controle over heeft.

Het opgebeld worden, de 12 mbits, etc ligt meer buiten hun bereik. En daar zijn nog wat foutjes mee. Maar wat kan Dommel hieraan doen ?

De moeder van mijn vriendin zit bij telenet en kan ons opbellen. Mijn vader zit bij Belgacom en kan dit nog altijd niet. Hoe komt dit ? Dit komt doordat Belgacom dat nummer van Dommel niet aanpast in zijn routertabellen. En waarom doet Belgacom dat niet ? Hebben ze teveel werk ? Willen ze Dommel wat tegenwerken. Ik weet het niet.. Daar hebben we het gissen naar..

Net zoals er het gissen naar hebben, waarom die kleine 'problemen' bij Dommel maar niet opgelost geraken. Dit zijn dus (denk ik) niet de problemen van Dommel zelf. En daardoor kan dit zeker nog een tijdje duren...

Eigenlijk zou ik graag van iemand te weten komen of deze conclusie (van me) correct is. Want als Belgacom aan de oorzaak van deze problemen ligt, zouden we beter eerst Belgacom eens aanpakken.

Dommel zal dit wss nooit volledig bevestigen (vrees ik). Want ze zijn te afhankelijk van hen... Maar kunnen wij dit niet ergens te weten komen ?

Dat lijkt me persoonlijk een betere stap, dan meteen actie tegen je ISP te gaan voeren. Eerst nog wat op onderzoek te trekken. Wie is nu eigenlijk de oorzaak voor deze problemen ?

Als het Belgacom is, die Dommel tegenwerkt en jullie werken als klant Dommel nog een beetje tegen, dan zijn we goed bezig met deze ISP het leven nog zuurder te maken (dan het voor hem nu al is). Is that the way to go ???

Als de fout bij Dommel ligt dan steun ik zeker deze acties. Zij het dat het op een vriendelijke manier eerst moet gebeuren. Ik houd niet van agressieve acties. Heb liever eerst een goed dialoog...

Lukt deze dialoog niet. Dan kun je of actie voeren of naar een andere ISP gaan. Die laatste keuze heb je ook nog altijd.

Zo kun je bv ook momenteel vrede nemen met die 4 Mbit (wat ik nu doe). 12 Mbit is leuk, maar niet levensnoodzakelijk. Ik kan ook zonder. En weet het fijne niet van heel deze zaak...

Idem met het opgebeld worden. Ik kan zelf bellen + surfen. Voor mij is dit momenteel meer dan ok. Het is aan Dommel om de rest in orde te krijgen. Desnoods moeten zijn hun leveranciers (Belgacom, etc) in gebreke stellen.

In de grond van mijn hart hoop ik alvast dat Belgacom daarin wat goodwill naar Dommel wil tonen. Dat beide bedrijven op goede voet met elkaar leven, kunnen blijven leven en in elkaars daglicht / schaduw kunnen blijven bestaan...

P.S. Een vriend van me werkt bij Belgacom. En naar ik van hem vernomen heb, zitten ze daar (ook) wat met een personeelstekort. Kan me dus best voorstellen, dat daar ook niet alles vlotjes verloopt.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Het is een goed initiatief van de topicstarter, maar als ik al die klachten zo eens zie sluit ik me daar toch niet bij aan. De enige klacht die ik in feite heb is, waar is mijn 12 Mbps? Vanaf 1 juli 12 Mbps pakten ze uit, verscheen zelfs in de pers dus schakelden we over van netconnect naar homeconnect en nu twee maand later, nog altijd geen 12 Mbps? Nochtans betalen we nu wel zo'n 5 euro extra in de maand (rekening houdende dommel netconnect + belgacom telefefoonabonnement). Gelukkig is het verschil niet zo groot, maar toch... Waarom betalen we in godsnaam voor een product dat ik niet heb?

Zoals hier eerder al werd gezegd is het vooral persoonlijk, we bellen hier niet veel, en dan is het meestal nog gsm naar gsm dus onze vaste lijn gebruiken we niet veel, de telefonie mogelijkheden van dommel zijn wel handig maar is niet de reden waarvoor we overstapten op homeconnect, de reden daartoe is die snelheid.

Overigens heb ik met die VOIP niet meteen problemen en kan iedereen ons blijkbaar bereiken, voor de zeldzame keer dan dat er eens telefoon op de vaste lijn is. Wat ook wel handig zou zijn geweest is die gratis domeinnaam want ik heb vorige maand ook een nieuwe domeinnaam moeten bestellen, maar soit, ben reseller van hosting dus die domeinnaam valt dat nog mee van prijs en heb ik er meer controle over als ik die samenvoeg met mijn hosting pakket.

Ik was heel tevreden over dommel als netconnect, en in zekere zin ben ik nog altijd tevreden van dommel nu ook maar ikv raag me gewoon af, waar blijft mijn snelheid? Reclame maken voor 12 Mbps is één ding, het leveren blijkbaar iets anders, laat staan communiceren. Had Dommel nu bv. gezegd dat Belgacom bv. pas vanaf 15 juli systematisch de lijnen zou overschakelen of dat alles in golven zou gebeuren tot daar toe.

Bovendien ligt er hier al 24 Mbps internet van een andere provider, waarbij ik ook reeds aan Dommel vroeg hoe het komt dat er hier Belgacom lijnen liggen (VDSL dus) die 24 Mbps internet geven aan een andere provider, maar Dommel er blijkbaar toch geen gebruik van maakt, waarop ze me lieten weten dat ze dat niet kunnen beantwoorden, nu ja... ze zijn dan toch zo vriendelijk of iets te sturen. Maar ik stel me nu de vraag? Wie weet kondigen die eind dit jaar aan dat bv. in maart die cityconnect hier ook beschikbaar wordt, wat dan? Gaat Dommel mij de aankoop ed. van een nieuwe modem terugbetalen want hoe lang nut gaat die modem hebben gehad voor die 12 Mbps internet?

Ik wist dat ik een andere modem zou moeten kopen als CityConnect hier beschikbaar kwam, en ik wist dat de kans er in zat dat CityConnect is misschien wel vrij snel beschikbaar kan zijn maar toch... Dat het voor dit jaar niet meer is is zeker dus zat ik zobiezo al safe dat ik een half jaar tegen 12 Mbps kan surfen voordat ik een nieuwe modem moet kopen maar als dit spelletje bij Dommel nog wat lang blijft duren heb ik die Homeconnect plus modem eigenlijk voor niets gekocht.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mijn visie is simpel, iedereen heeft het recht deze te weerleggen.

Dommel heeft op dit moment redelijk wat klanten, laat ons schatten een dikke 50000. Hiervan zijn hoop en al een 2000 personen homeconnect klant (rekening houdend met de beschikbaarheid van boxen). Stel dat je dergelijke acties onderneemt en dommel overleeft dit niet, dan heb je dus wel 48000 personen die ongelukkig zijn vanwege het probleem van hoop en al 50 personen (2,5% van 5000 mits een groot deel homeconnect gebruikers wel tevreden is - een schatting van jouw effectieve aanhang, 0,1% van alle dommel gebruikers). Denk je niet dat die overige 45000 personen meer recht van spreken hebben dan jij met je 50? Trouwens, die 50 is absoluut het maximum dat je zal vinden om een 'class-act' te beginnen. Je als groep of persoon burgerlijke partij stellen voor x aantal mensen gaat dus niet in België, iedereen moet zich effectief persoonlijk burgerlijke partij stellen.

In analogie met onze politiek, anders was België al lang gesplitst mits de Vlaamse beweging globaal alleen al meer dan 300000 leden telt. Zelfde berekening: 2,5% van 300000 is 7500 (maar iedereen weet dat binnen de vlaamse beweging het effectieve aantal tussen de 90 en 100% van de personen zit) Dat is het dubbel van jouw 0,1% he. Hou er dan ook rekening mee dat de Vlaamse beweging wel degelijk veel beter in elkaar zit dan TiK of userbase tot zelfs test aankoop.

De cijfers i.v.m het aantal dommel accounts is een schatting, maar ik verwacht dat de effectieve cijfers hoger liggen.

Zo, dit was mijn visie. Alle commentaar welkom ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

sithlord2 schreef:Kijk, ik snap het echt niet. Iedereen reageert alsof wij een bende ambrasmakende anti-dommel anarchisten zijn, terwijl we gewoon willen weten of Dommel geen wetten overtreedt door zijn advertentie en houding naar eindgebruikers.

Als Dommel zich 100% aan de wet houdt, dan hoeven ze immers toch niets te vrezen van een klacht. Waarom hebben de dommel-voorstanders zo'n angst voor een onafhankelijk onderzoek door een overheidsorgaan dat hiervoor bevoegd is?


sithlord2, je kunt idd (zoals jij doet) op een rustige, objectieve manier naar een onderzoek bij Dommel vragen. Besef wel, dat hoe klein die daad ook is. Ze ergens wel als 'aanvallend' geinterpreteerd kan worden (en je relatie met Dommel kan verzuren).

Ik vind dit idee niet slecht. Maar dan enkel als je EERSt met Dommel zelf goed overlegd hebt. Neem nu dat wij beide collega's op et werk van elkaar zijn en jij hebt een bepaald probleem met mij. Ik doe iets wat je niet fijn vindt. Dan moet je dit eerst met mij bespreken. Niet achter mijn rug met anderen. Ook niet onmiddellijk met je baas, etc. Nee, eerst met mij. Bespreek dit een paar keer met mij. Probeer het. Op een constructieve, niet aanvallende manier. Denk hierbij niet enkel aan jezelf. Maar ook aan mij. Stel je eens in de plaats van de ander. Zoek het begrip. Zoek de oplossing, de dialloog samen. En dan zien we waar we samen uitkomen. Dat is (vind ik) zelf een goede oplossing..

Als jij onmiddellijk naar je baas stapt of over dit achter mijn rug begint te praten, dan passeer je me ergens. Waardoor ik me gekwest kan voelen. En ik aanvallend kan beginnen reageren. Mijn relatie met je begint te verzuren...

Waarom, gewoon ? Omdat we mensen zijn. En vol van de emoties zitten. Hoe objectief we ook graag soms zouden zijn (of willen blijven).

En daar moet je dus mee opletten... Je merkt dit ook op het forum hier. Je hebt mensen die onmiddellijk Dommel (of een andere ISP) als schuldige aanwijzen. En andere mensen zoeken eerst wat verder. Of geven hun ISP wat meer krediet, respijt...

Het gevaar met informatie is ook, dat je niet altijd zeker weet wat waar is en wat niet. Zo kunnen jullie allemaal we denken (en vinden nu) dat het Dommel is die niet deugd. Kan zijn. Maar misschien is dit ook niet zo. En als je dan op voorhand al vanuit die emotie (en informatie) naar Dommel toe vertrok, heb je misschien al schade toegebracht. Die er niet hoefde te zijn (want je info was verkeerd)

Ik weet het, 't is niet gemakkelijk.

Hoe dan ook, nogmaals, ik ben zelf zeker niet blind voor jullie problemen, voor de Dommel problemen. Die zijn er zeker. Vraag is hoe je dit het beste aanpakt.

Jij wilt bv graag die 12 mbits krijgen (ik zelf ook). Maar hoe pak je dit het best aan ? Nog wat meer geduld hebben, Dommel (en Belgacom) de tijd geven. Of gaan we op onze rechten staan en dreigen, kwaad worden.

Onze relatie daarmee op het spel zetten. We kunnen daarin gelijk krijgen of buiten gezet worden. Hoe belangrijk zijn deze tekortkomingen voor je (en voor die andere Dommelaars).

Als het je echt niet bevalt, kun je nog altijd op een ander gaan. Want misschien krijgt Dommel dit niet ok. En dan is dit zo...

Voorlopig geloven ze nog steeds in de 12 Mbit. Het staat nog steeds op hun website geadverteerd. Idem met telefonie. Dus ze werken eraan. Dommel gelooft er zelf nog in. Ik ook. Jij ook ?

Het gebrek aan informatie is vooral voor jou vervelend (denk ik). Je zou meer willen weten. Waarom het allemaal zo lang duurt ? Waarom Dommel dit maar niet gemakkelijk in orde krijgt.

Wel dan zou ik een actiegroep hiervoor opstarten. Niet om Dommel in gebreke te stellen (dat is een stap te ver). Maar om meer informatie over de werking van Dommel te bekomen. En nogmaals, dit doe je het beste eerst bij Dommel zelf. Lukt dit niet, kun je er eens de wet (of een controleorgaan) op afsturen...

Ik denk dat de meeste Dommelaars hier (zeker) nog wat geduld hebben. Ik zelf zal tegen eind 2008 mijn conclusies trekken. Of die 12 mbits nu werkt, dat opgebeld worden ook, etc. En dan kan mijn vader de knoop doorhakken of hij naar Homeconnect van Dommel overstapt of bij Belgacom blijft..

De mensen die nu bij Dommel Homeconnect zitten, zijn ergens pioneers. En ja, daar heb je zelf ook voor gekozen.. Verwacht niet dat een nieuw product onmiddellijk goed werkt.

Wil je dit wel, wacht dan nog wat af. Zoals velen hier doen.
Neem die stap dan nog niet...

Edit: Die 12 Mbit laat idd lang op zich wachten (klopt Aspharanx). L-army, misschien kun jij eens bij Dommel (je ex-werknemer) informeren of ze hierover iets op hun website kunnen zetten. Dat kan de gemoederen alvast wat bedaren. Of als Dommel meeleest. Hierover zouden ze ons wat kunnen berichten...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 09 sep 2008, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Je kan simpelweg niet weten hoeveel mensen wel of niet tevreden zijn met Homeconnect. Het feit dat de helpdesk van Dommel hopeloos overbelast is, duidt er volgens mij toch op dat er wel meer dan 10-20 mensen zijn die problemen hebben.

De resultaten van het forum kan/mag je absoluut niet zomaar extrapoleren naar de hele Dommel populatie.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:Mijn visie is simpel, iedereen heeft het recht deze te weerleggen.

Dommel heeft op dit moment redelijk wat klanten, laat ons schatten een dikke 50000. Hiervan zijn hoop en al een 2000 personen homeconnect klant (rekening houdend met de beschikbaarheid van boxen). Stel dat je dergelijke acties onderneemt en dommel overleeft dit niet, dan heb je dus wel 48000 personen die ongelukkig zijn vanwege het probleem van hoop en al 50 personen (2,5% van 5000 mits een groot deel homeconnect gebruikers wel tevreden is - een schatting van jouw effectieve aanhang, 0,1% van alle dommel gebruikers). Denk je niet dat die overige 45000 personen meer recht van spreken hebben dan jij met je 50? Trouwens, die 50 is absoluut het maximum dat je zal vinden om een 'class-act' te beginnen. Je als groep of persoon burgerlijke partij stellen voor x aantal mensen gaat dus niet in België, iedereen moet zich effectief persoonlijk burgerlijke partij stellen.

In analogie met onze politiek, anders was België al lang gesplitst mits de Vlaamse beweging globaal alleen al meer dan 300000 leden telt. Zelfde berekening: 2,5% van 300000 is 7500 (maar iedereen weet dat binnen de vlaamse beweging het effectieve aantal tussen de 90 en 100% van de personen zit) Dat is het dubbel van jouw 0,1% he. Hou er dan ook rekening mee dat de Vlaamse beweging wel degelijk veel beter in elkaar zit dan TiK of userbase tot zelfs test aankoop.

De cijfers i.v.m het aantal dommel accounts is een schatting, maar ik verwacht dat de effectieve cijfers hoger liggen.

Zo, dit was mijn visie. Alle commentaar welkom ;)

Dat of ze gaan NIET failliet, en gaan is eindelijk werk maken van helpdesk te verbeteren.

Ik hoop dat je begrijpt dat wat je suggereert is dat minderheid moet maar genoegen stellen met ondermaatse product omdat meerderheid "normale" product krijgt.

Nu je trekt tot extreme met uw vb, wat soms kan helpen om een stelling te bewijzen.

Ik ga ook een poging wagen :D


Een melkproducten bedrijf maakt 99% omzet uit verkoop van melk. En iedere melk-klant is 100% tevreden.
Echter hebben ze ook 1% omzet vanuit yoghourt, helaas was youghourt giftig en liggen klanten in ziekenhuis. Jij zegt dat ze melkproducent niet mogen aanklagen want dan heeft meerderheid er geen baat bij.
Conclusie: beide slechte voorbeelden in mijn ogen.
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

localhost schreef:
L-army schreef:Mij maakt het persoonlijk allemaal niet uit welke acties jullie wensen te ondernemen. Maar besef dat userbase alle betrokkenheid in dergelijke zaken afwend he. Wij gaan dus geen kant kiezen, in geen geval kiezen wij kant als organisatie. Met andere woorden, userbase blijft altijd neutraal.

Dat is ook meteen de reden waarom ik geen fan ben van dit soort topic's, of dat nu met dommel, edpnet, telenet, dxadsl, belgacom of eender wie is.

En zo ontstond de eerste kiem van de Dommel Users Group, een nieuw onderdeel van Tik vzw, naast PUB en STUG. Welkom! :-)

(Zie je wel dat Tik en Userbase complementair zijn?)

Voila, dit is één van de redenen dat wij in het verleden Tik vzw hebben opgestart. Zodat deze als paraplu kan dienen voor verschillende groupen zoals STUG (scarlet), PUB (Telenet) en nu miss. DUG (Dommel)?

Diegene die op het forum werken aan een opstart van een Dommel User Group en intresse hebben om onder de paraplu van Tik vzw te werken kunnen steeds contact opnemen met Amedee of mij.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Kunnen we aub stoppen met reclame maken en ronselen voor TIK. Het begint hier te klinken als een afgezaagd reclameclipje : 'Dash wast witter dan wit'. Als ik me niet vergis hebben jullie een eigen forum om reclame op te maken.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:Mijn visie is simpel, iedereen heeft het recht deze te weerleggen.

[...]

Zo, dit was mijn visie. Alle commentaar welkom ;)


Mijn visie is indien mogelijk nog simpeler:

1. Schedom/Dommel is een bedrijf dat opgericht is om geld mee te verdienen (en daar is niets mis mee).

2. De (financiele en logistieke) constructie van Schedom/Dommel laat IMHO niet toe om snel te groeien (en daar is ook niets mis mee). Zie ook eerdere posts.

3. Recent heeft Schedom/Dommel toch gekozen voor een sterke groei van het aantal klanten (en daar begint het te wringen).

Bij Schedom/Dommel ligt de prioriteit nu blijkbaar op het maximaliseren van het aantal klanten.

Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn (hypothetisch) ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).

Dit zou ook verklaren waarom klantentevredenheid momenteel geen prioriteit is (aangezien dat bij de evaluatie van het bedrijf een minieme rol speelt tov andere zaken zoals het aantal klanten).

Maw: ik vermoed dat de terugval van klantenservice geen toevalligheid is, maar past in een strategie om Schedom/Dommel op relatief korte termijn met zoveel mogelijk winst van de hand te doen.

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar mijn assumptie verklaart wel wat we momenteel waarnemen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Jan_B schreef:Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).


Is ook een mogelijkheid. Maar wel geen goed nieuws voor ons natuurlijk.
En zo start je meteen ook een geruchtenmolen. Lol :-)

Zijn Bart en Sandra (de oprichters) van plan om hun geesteskind te verkopen. Ik denk van niet. Al kan het wel altijd zijn natuurlijk...

Lol. Weet ik veel. Dit is gelijk kop of munt.

P.S. Dommel begint hier precies gelijk een roddelblaadje te worden. Zoals nieuws over Wendy van Wanten en Frans. Of Ignace Crombé, etc... Iemand Britney Spears ? :wink:

Met al dat schrijftalent hier, kunnen we alvast een krantje oprichten, denk ik zo... :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik blijf er bij dat het waanzin is om een ISP aan te pakken via de reclame commissie omdat je van mening bent dat je niet krijgt waar je recht op hebt. Is er niemand die het hilarische inziet van die gang van zaken? Als je bij Belgacom op 1mbit wordt gezet, ga je hen dan ook dagvaarden bij de reclame commissie omdat ze je geen 4 mbit bezorgen?

Sorry, maar je bent naïef als je denkt dat je daar iets mee gaat bereiken. Mijn punt: ben je niet tevreden, pak dan de kern van het probleem aan. Geen omwegen, geen juridische spitsvondigheden, gewoon de normale weg: ingebrekestelling, schadeclaim enzovoort. Welnu, wat is daar mis mee? Iedereen discussieert hier over of je al dan niet iets moet doen en over percentage tevreden en blabla... Bottom line: er zijn mensen wiens home connect werkt, en anderen waar dit niet het geval is. De oorzaak is onduidelijk, en diegenen die moeilijkheden hebben verliezen hun geduld. Wel, met alle respect voor diegenen die het wel werkt, hoe zou je zelf zijn als het jouw overkomt? Zou je staan te popelen van geluk?

Bon, en nu even serieus. Ik kan hier wel staan bitchen op je methodes, maar het zou zielig zijn als ik enkel kritiek had zonder alternatief. Dus bij deze... Ik ben geen Dommel klant, en ben dus ook niet betrokken partij, maar ik wil eventueel wel trachten om als tussenschakel op te treden. Ik stel het volgende voor: groepeer alle klachten en ongemakken, samen met gebruikersgegevens en alle noodzakelijke info (ticketnummers en dergelijke). Vervolgens geen reclame commissie of klachten, maar we contacteren Dommel rechtstreeks met de ganse lijst. Wat is nu het verschil?

1) Het is een pak diplomatischer en zal meer goodwill teweegbrengen dan een rechtsgang
2) Dommel krijgt een zicht op de omvang van het probleem, en kan direct een hele hoop openstaande tickets bundelen tot 1 probleem, en het collectief oplossen (als ze daar al niet mee bezig zijn)
3) na afloop kunnen ze die openstaande tickets afsluiten, en zo krijgen ze een beter zicht op de werk load die ze nog hebben
4) Het is een pak constructiever. Je werkt naar een oplossing toe, en tracht die oplossing te bespoedigen door een helpende hand te bieden waar je daar niet toe verplicht bent. Een rechtsgang daarentegen werkt net het tegenovergestelde in de hand, of sta jij je graag te verantwoorden voor een rechtbank ipv thuis achter je pc te zitten?

Welnu, dat was mijn 2 euro.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Kijk, ik wil gerust geloven dat de meeste mensen tevreden zijn over hun Homeconnect product, maar dat wil niet zeggen dat de mensen die klachten hebben moeten genegeerd worden.

En ik sta open voor een discussie met Dommel, maar hoe ga ik deze aan? Mijn tickets blijven openstaan en via telefoon zijn ze ook niet te bereiken.

Ik heb reeds van in het begin gezegd dat stap 1 pas volgende week zal worden uitgevoerd, maw: Dommel kan nog altijd met mij in discussie treden of een aankondiging doen op hun website, en dan zal ik de toestand opnieuw evalueren.

Wat de meeste mensen blijkbaar niet snappen, is dat ik deze actie heb opgezet omdat Dommel geen discussie wil/kan aangaan.

Eén simpel berichtje op hun website kan genoeg zijn, maar dan moet Dommel het natuurlijk wel willen doen. Ze moeten ondertussen ook wel weten dat er een actie op til is.

Kort samengevat: Als Dommel deze week nog reageert (en daarmee bedoel ik niet dat alles moet opgelost zijn, maar gewoon een stand van zaken en concrete informatie) kan dit voor mij genoeg zijn om bij te draaien.

Dit actieplan is niet bedoeld om Dommel te "kloten", zoals sommigen denken. Het is bedoeld zodat Dommel de confrontatie met zijn klanten durft aangaan.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:Zijn Bart en Sandra (de oprichters) van plan om hun geesteskind te verkopen. Ik denk van niet. Al kan het wel altijd zijn natuurlijk...


Indien ik zoveel geld en energie in mijn bedrijf zou hebben gestoken als die 2, dan zou ik geen seconde twijfelen om, indien het even kan, te rentenieren en van het leven te genieten.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Communicatie is altijd goed en als er communicatie was dan zou men hier niet zo reageren maar het feit is dat er geen communicatie is vanuit dommel hun kant. Dus als ze geen respect tonen naar hun klanten waarom moeten de klanten hen dan wel zo behandelen?

En stop met het onnodige argument je kan overstappen naar een andere isp. De kern van de zaak is juist om het contact te verbeteren niet op te blazen zoals dommel doet. Of ga je in een huwelijk ook zeggen je kan altijd een andere partner zoeken.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

@goendi klinkt goed in theorie maar die stap hebben velen al lang gezet en omdat er geen antwoord komt op hun vragen wil men een stap verder zetten. Als er reactie was gekomen met een deftige uitleg of een mogelijke oplossing dan was het nooit zover gekomen. Denk je echt dat ze gaan reageren op een gebundelde klacht? Ze reageren nog niet als de ombudsdienst hen schrijft (ja schrijft want de ombudsdienst mag hen niet bellen, ze willen niet telefonisch antwoorden maar doen dit ook niet schriftelijk). Dus wat kan een klant dan nog doen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Jan_B schreef:Indien ik zoveel geld en energie in mijn bedrijf zou hebben gestoken als die 2, dan zou ik geen seconde twijfelen om, indien het even kan, te rentenieren en van het leven te genieten.


Jij zou Dommel dus verkopen :wink: Ik voel aan dat je een levensgenieter bent (en graag zou rentenieren) :wink:

Wie niet. Mag ik met je meedoen ?

Of Bart en Sandra ook zo redeneren, weet niemand.
Het kan natuurlijk... Alles kan...

sithlord2 schreef:En ik sta open voor een discussie met Dommel, maar hoe ga ik deze aan? Mijn tickets blijven openstaan en via telefoon zijn ze ook niet te bereiken.


sithlord2, ik sluit me bij Goendi aan. Probeer zoveel mogelijk in dialoog met Dommel te gaan. Dus blijven bellen en belen en op zoek gaan naar informatie, tot je weet wat je weten wou.

Ik weet het, dit vergt heel wat meer inspanning van jou (als klant). Terwijl je zou kunnen denken van (Klant is koning, dus Dommel moet mij maar contacteren). Maar zo werkt het leven niet altijd. Helaas...

Als je voor jezelf aanvoelt dat je constructief opstellen echt niet helpt. Dan kun je nog altijd naar een andere ISP overgaan. Je krijgt niet waarvoor je betaald (of wat je wou). Dus ga je naar ergens anders.

Als je wel bij Dommel wilt blijven, wacht dan verder af. Maar idd, zo klacht beginnen indienen bij commisies hier en daar. Ik denk niet dat dit the way to go is...

Als je hiermee (met die klachten) doorgaat, besef dan goed wat je gestart hebt. En of je dit echt zelf wou. Volg je hart in je keuzes... (maar vergeet zeker niet erbij na te denken :wink:)
Laatst gewijzigd door Gent32m op 09 sep 2008, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

L-army schreef:Dommel heeft op dit moment redelijk wat klanten, laat ons schatten een dikke 50000.


No offence, maar dat slik ik echt niet. Niemand is zo waanzinnig om met 8 (?) personeelsleden 50.000 man te bedienen. Naar analogie: Scarlet had 2 jaar geleden iets van een 120.000 DSL klanten, en 300-400 personeelsleden.
En op dat moment hadden ze ook een behoorlijk zwakke service.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kijk die duurt al MAANDEN, geen dagen of weken. Probleem gaat zijn als er GEEN acties worden ondernomen. Dat gaat dommel zien, bewust of onbewust, dat klanten kunnen genegeerd worden. Het moet niet altijd tot hoge schade bedragen komen. Ik krijg gewoon indruk dat dommel arrogant is en wettelijke instanties gewoon negeerd + bussiness opbouwt MET het oog dat mensen toch niet klagen.

Als je voor kleine dingen niet bestraft wordt (wettelijk natuurlijk) gaat iedereen vroeg of laat overgaan tot meer serieuze handelingen. Het gaat hier om signaal te sturen naar dommel.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

liger schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat wat je suggereert is dat minderheid moet maar genoegen stellen met ondermaatse product omdat meerderheid "normale" product krijgt.


Dat is het net, over cityconnect waren er toen ook serieuze topic's. Er werd toen ook gesuggereerd dat dommel het niet aan kon. Maar je beseft toch dat echt wel 90% van de cityconnect gebruikers nu enthousiast is over het product. Laat er wat tijd over gaan, dan ben ik zeker dat iedereen super enthousiast is over homeconnect. Ik heb zelf nog aan de wieg van het homeconnect project gestaan, ik weet wat het product is en tot wat het in staat is. Ik kan je verzekeren dat het een fantastisch product word. En moest het mogelijk zijn een vast ip te combineren met homeconnect (wat als ik mij niet vergis het idee ook was) dan had ik mijzelf al lang klant gemaakt. Trouwens, homeconnect is niet enkel een product van Schedom NV (Dommel.com). Het is ook een product van Siemens, dus dommel moet ook verantwoording afleggen aan zijn partner.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

droopy schreef:Communicatie is altijd goed en als er communicatie was dan zou men hier niet zo reageren maar het feit is dat er geen communicatie is vanuit dommel hun kant. Dus als ze geen respect tonen naar hun klanten waarom moeten de klanten hen dan wel zo behandelen?


Droopy, waarom vind jij dat Dommel geen respect toont ?Toon jij dit respect wel (door hun te willen aanklagen, via ombudsdienst aan te schrijven, etc) ? Stel jezelf eens die vraag...

En wat is voor jou respect ? Snel antwoorden op je tickets, op je vragen. Dommel is altijd heel respectvol met mij omgegaan en ik met hen. Ik heb hier dus geen 'slechte' ervaringen mee.

Ik denk niet dat 'respect' the issue is. Jij hebt een behoefte (als klant). En ofwel vult Dommel die behoefte voor je in (ofwel doet Dommel dit niet). Sommige beloftes worden misschien niet helemaal waargemaakt (of niet onmiddellijk). Hierin kun je je toleranter opstellen. Of niet.

Als je in dit hele verhaal volledig op je eigen strepen wilt staan, en je ISP voldoet hier (voor jou !) niet aan. Dan heb je denk ik niet veel andere keus meer dan gewoon je opzeg te geven. Dan werkt deze relatie, dit huwelijk niet. En ja, dan moet je gewoon een andere man/vrouw voor je zoeken. Gewoon omdat deze niet bij je past.

Ik weet dat jij problemen met Dommel hebt gehad. Maar ik weet ook, dat jij je daar telkens heel hard in opstelde. Dommel was fout, iets was snel een gebrek, tolerantie (of begrip) heb ik zelden gelezen. Je bent ook vrij snel naar de ombudsdienst getrokken. Waardoor je relatie met Dommel onder spanning is komen te staan (verzuurd is) en ze het contract opgezegd hebben..

Ik denk dat jij voor hen een te "moeilijke" klant was. Een partner met teveel grillen (voor hun), die ze liever lieten gaan.

Dat kun je in een relatie ook tegenkomen. Nu kun je wel boos zijn. En willen verder blijven klagen over Dommel. Echter trek je conclusies. Dit heeft geen zin. Wat levert dit je op ?

Die relatie met Dommel werkte niet voor jou (helaas). Ik zou op een ander gaan (heb je waarschijnlijk ondertussen al gedaan). En hopen dat deze relatie wel voor je werkt.

Misschien is Edpnet (en hun helpdesk) bv voor jou schitterend. Waar Dommel dit niet was. Vond je bij Edpnet wel die 'match' en kun je terug gelukkig zijn...

Dus ja. Naar een andere ISP gaan is wel een optie. Dat is tenslotte toch de vrije markt ? Lust je deze yoghurt niet, moet je niet proberen die yoghurt te veranderen. En klacht indienen tegen de smaak bij een reklamecommisie. Nee, koop gewoon een ander product. En laat het zo.

Of wil je de wereld verbeteren ofzo ?

Ik snap wel dat je ergens 'goed' wilt doen. Dat je goede bedoelingen hebt. Maar dit heeft echt geen zin (vrees ik)

Wil je iets constructiefs doen ?

Verzamel dan objectief feitenmateriaal. Van de problemen die leven bij bepaalde gebruikers. En daar "storend" last van hebben. Groepeer deze problemen dan naar soort. Zodat je er een overzicht van krijgt.

Verzamel ze en maak ze over naar Dommel.
Al de rest (dit klagen), wat heeft dat eigenlijk voor zin ?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Gent32m schreef:sithlord2, ik sluit me bij Goendi aan. Probeer zoveel mogelijk in dialoog met Dommel te gaan. Dus blijven bellen en belen en op zoek gaan naar informatie, tot je weet wat je weten wou.

Ik weet het, dit vergt heel wat meer inspanning van jou (als klant). Terwijl je zou kunnen denken van (Klant is koning, dus Dommel moet mij maar contacteren). Maar zo werkt het leven niet altijd. Helaas...

Als je voor jezelf aanvoelt dat je constructief opstellen echt niet helpt. Dan kun je nog altijd naar een andere ISP overgaan. Je krijgt niet waarvoor je betaald (of wat je wou). Dus ga je naar ergens anders.

Als je wel bij Dommel wilt blijven, wacht dan verder af. Maar idd, zo klacht beginnen indienen bij commisies hier en daar. Ik denk niet dat dit the way to go is...

Enfin, ik kan aan deze thread niet echt veel meer aan toevoegen (vrees ik). Als je hiermee doorgaat, besef dan goed wat je gestart hebt. En of je dit echt zelf wou. Volg je hart in je keuzes... (maar vergeet zeker niet erbij na te denken :wink:)

Alvast smakelijk aan iedereen.
Ciao.


Gent32m,

Bedankt voor je wijze woorden. Ik vind het zelf ook niet leuk om ineens tot de meest gehate persoon bij Dommel te zijn, maar drastische problemen vragen soms om drastische oplossingen.

Ik heb het al enkele keren gezegd, ik sta open voor een discussie met Dommel op elke mogelijke manier. Het mag via de website, of zelfs via dit forum, of via PM. Ik kan ze nu niet meer persoonlijk contacteren, omdat de kans heel groot is dat Dommel mij toch afsluit als ze weten wie ik ben (is in het verleden nog al gebeurt met mensen die durven kritiek uiten). Nochtans, ik heb altijd mooi mijn facturen op tijd betaald en zelfs toen de Belgacom technieker 3x keer is moeten langskomen alvorens mijn aansluiting in orde was, ben ik kalm gebleven en heb ik nooit protest geuit.

Nu is het aan hun om hun goodwill te tonen. Zoals ik al zei: 1 bericht van Dommel is genoeg om dit allemaal te stoppen.
Robby
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:59

Uzzi schreef:Kunnen we aub stoppen met reclame maken en ronselen voor TIK. Het begint hier te klinken als een afgezaagd reclameclipje : 'Dash wast witter dan wit'. Als ik me niet vergis hebben jullie een eigen forum om reclame op te maken.


Als userbase.be stelt niet meer te willen zijn dan een klaagmuur, is het dan niet aanmoedigend dat anderen zich aanbieden om wel volmondig steun te geven aan een groep mensen die zich willen inzetten in een userbase (oeps!). Hier wat klagen op 't forum gaat niet veel opbrengen hoor, in tegendeel: de providers hebben niks liever: laat de klagers maar klagen op een forum zonder actiebereidheid. Ze kunnen er hun hart een luchten en zijn weer kalm voor een tijdje.

Tik kan een platform aanbieden waarop die klanten kunnen werken aan een betere Dommel en ook adviezen geven.
Want het wil niet zeggen dat wanneer er iets wordt opgericht uit frustratie (zoals meestal toch gebeurt), dat er niet kan gegroeid worden naar een constructieve userbase/group.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

@goendi klinkt goed in theorie maar die stap hebben velen al lang gezet en omdat er geen antwoord komt op hun vragen wil men een stap verder zetten. Als er reactie was gekomen met een deftige uitleg of een mogelijke oplossing dan was het nooit zover gekomen. Denk je echt dat ze gaan reageren op een gebundelde klacht? Ze reageren nog niet als de ombudsdienst hen schrijft (ja schrijft want de ombudsdienst mag hen niet bellen, ze willen niet telefonisch antwoorden maar doen dit ook niet schriftelijk). Dus wat kan een klant dan nog doen.


Ombudsdienst en consoorten zijn geen gebundelde klachten. Dat zijn individuele gevallen, iets totaal anders dus. Het helpt hen op zich ook geen stap vooruit (enkel extra werklast). Dus ja, ik denk dat dit iets kan uithalen. En ik denk dat mijn suggestie een pak kansrijker is op een uiteindelijke definitieve algemene oplossing.

@de rest: hebben jullie mijn post gelezen? En toch nog wat verder zaniken? Hoe zit het nu eigenlijk, iets constructiefs proberen op poten zetten, of eeuwig lullen en janken? Ik zie in geen -enkele- post (buiten die ene) een reactie op mijn post. Enkel nog wat meer gepalaver en geklaag. WAKE UP: er staat een zinnige post! Scroll FF terug of zo? Of dacht je dat ik zo'n suggestie maak for the fun of it?
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Respect is voor mij dat ze antwoorden binnen een redelijke termijn. Als een ticket maanden open staat en ze niet antwoorden vind ik dat niet redelijk. Als ze het dan afsluiten met de woorden wensen geen antwoord te geven dan vind ik dat niet getuigen van respect. Ik ben hard ja omdat ik weet wat de feiten zijn en dat ik weet dat ze niet kunnen antwoorden zonder te zeggen dat ik gelijk heb. Ik vroeg niet het onmogelijk, ik vroeg enkel een eerlijk antwoord en als dat is dat ze kunnen aantonen dat ik ongelijk heb dan neem ik dat ook aan. Respect is service. Ik heb altijd vlot betaald, ze hebben maanden van mijn rekening gehaald nog voor ik een aansluiting had. Geef ik hen daar dan geen vertrouwen en respect. Als het dan eindelijk inorde komt verwacht ik wel een uitleg. Als die niet komt dan moet je verder gaan. Ik heb maanden gewacht op een antwoord, gebeld, uren aan de telefoon gehangen om enkel te horen: "ik ben niet op de hoogte en ik geef het zeker door". Als de ombudsdienst mij zegt dat van alle isp's Dommel de enige is die niet antwoord op hun brieven, dat Dommel de enige is die niet meewerkt, dat ze hun enkel mogen schrijven ipv zoals bij anderen te bellen.... dan wil dit voor mij zeggen dat ze geen respect hebben. Als ik mijn deel van de overeenkomst hou en correct betaal dan verwacht ik dat ze ook nu deel van de overeenkomst houden en me de diensten correct verlenen.

Waar gaan we naartoe als men mensen gaat veroordelen omdat ze vragen stellen?

En als je mijn posts leest zal je zien dat ik niet altijd negatief ben. Ik blijf erbij dat het product goed is als het werkt.

Noem me 1 communicatie van dommel ivm met een storing. Al hun communicaties zijn om producten aan te kondigen. Als je een product tevroeg aankondigt dan weet je toch dat er reactie zal op komen. Dus ofwel doe je dat voor de publiciteit en neem je de werklast erbij ofwel wacht je tot het op punt staat. Maar niet en publiciteit en dan de rest negeren.
sithlord2
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 aug 2008, 09:36

Goendi,

Als jij inderdaad als tussenpersoon wil fungeren, en als dit inderdaad een verschil kan uitmaken en een reactie van Dommel kan bewerkstelligen, dan wil ik dit ook een kans geven.

Ik kan iedereen die me reeds een PM had gestuurd contacteren om hun incidenten te verzamelen in één algemene lijst.

Hoe zie je de concrete uitwerking?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:
liger schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat wat je suggereert is dat minderheid moet maar genoegen stellen met ondermaatse product omdat meerderheid "normale" product krijgt.


Dat is het net, over cityconnect waren er toen ook serieuze topic's. Er werd toen ook gesuggereerd dat dommel het niet aan kon. Maar je beseft toch dat echt wel 90% van de cityconnect gebruikers nu enthousiast is over het product. Laat er wat tijd over gaan, dan ben ik zeker dat iedereen super enthousiast is over homeconnect. Ik heb zelf nog aan de wieg van het homeconnect project gestaan, ik weet wat het product is en tot wat het in staat is. Ik kan je verzekeren dat het een fantastisch product word. En moest het mogelijk zijn een vast ip te combineren met homeconnect (wat als ik mij niet vergis het idee ook was) dan had ik mijzelf al lang klant gemaakt. Trouwens, homeconnect is niet enkel een product van Schedom NV (Dommel.com). Het is ook een product van Siemens, dus dommel moet ook verantwoording afleggen aan zijn partner.

Ja zie, toen heeft het ook maanden geduurd.
Dat is net mijn punt, dommel doet alsof het normaal is om maanden te laten wachten. Als er geen actie wordt ondernomen gaan ze elke keer product aankondigen en half jaar later ga je pas het werkelijk zien werken.

Trouwens probleem van facturering blijft maar aanslepen
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

liger schreef:Dat is net mijn punt, dommel doet alsof het normaal is om maanden te laten wachten. Als er geen actie wordt ondernomen gaan ze elke keer product aankondigen en half jaar later ga je pas het werkelijk zien werken.


+1
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

droopy,

- Wij kunnen als klant nauwelijks Dommel telefonisch bereiken. Als de ombudsdienst nu ook al begint te bellen, geraken we zeker niet meer binnen. Dus waarom kan/mag dit niet ? Waarom mag Dommel dit niet zo regelen ? Dat zijn toch hun zaakjes (en niet de jouwe). En waarom heb jij je oordeel daar meteen over klaar. Dat je zo snel oordeelt, vind ik ergens van niet veel respect getuigen.

- Dommel heeft storingen vroeger al gecommuniceerd op hun CRM (bv inzake internet uitval, cityconnect verbindingen, etc). Dit bord is een paar maanden geleden leegemaakt geweest. Dus je vindt deze info nu niet meer terug.

- In alles wat je schrijft is duidelijk dat jij er niet in geslaagd bent een constructieve dialoog met Dommel op te starten. Waar je wel in geslaagd bent, is Dommel op stang te jagen, de ombudsdienst er bij halen, tot Dommel het contract met je verbroken heeft. Dat is wat jij bereikt hebt.

Ik weet niet Droopy, zou dit niet aan jou (als persoon) kunnen liggen ? Waarom zijn andere mensen (die hetzelfde als jou voorhadden) er dan wel in geslaagd. En jij niet ? Heb je je die vraag al eens gesteld. Al eens in eigen boezem gekeken...

Ik heb je hier al eens opgewezen. Maar overal waar ik je tegenkom blijf jij maar anti-dommel commentaar schrijven. Je relatie met Dommel is over. C'est fini. Je hebt geen contract meer. En toch blijf je maar verder doen. (dat snap ik dus niet :? )

I give up...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 09 sep 2008, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

sithlord2 schreef:Goendi,

Als jij inderdaad als tussenpersoon wil fungeren, en als dit inderdaad een verschil kan uitmaken en een reactie van Dommel kan bewerkstelligen, dan wil ik dit ook een kans geven.

Ik kan iedereen die me reeds een PM had gestuurd contacteren om hun incidenten te verzamelen in één algemene lijst.

Hoe zie je de concrete uitwerking?


+1 voor sithlord2

Enfin, ik ben hier weg. Ik wens jullie veel succes.
En hopelijk komen jullie tot een dialoog of 'goede' uitkomst (met een antwoord op jullie vragen, etc).

Als jullie (tijdens dit proces) meer te weten komen over b.v. die 12 Mbits verhoging. Zeker niet nalaten, dit op userbase te communiceren. In die info ben ik (en vele anderen) van harte geïnteresseerd...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gesloten

Terug naar “Dommel”