Geen ADSL2+ maar....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Coop schreef:100Mbit is verdraait snel !
Wat heeft telenet te bieden rond dat tijdstip ?

volgens mij had telenet gemeld dat ze eind dit jaar ook 100mbit zouden aanbieden.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

hellsnake schreef:
Coop schreef:100Mbit is verdraait snel !
Wat heeft telenet te bieden rond dat tijdstip ?

volgens mij had telenet gemeld dat ze eind dit jaar ook 100mbit zouden aanbieden.


In melden/aankondigen zijn ze wel snel genoeg maar voordat het nog zo ver is ook... (Telenet is nu pas zijn cdlp modems aan het wegwerken)

Mvg, Jellen
Everything that has a beginning has an end.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Jelly schreef:In melden/aankondigen zijn ze wel snel genoeg maar voordat het nog zo ver is ook... (Telenet is nu pas zijn cdlp modems aan het wegwerken)

Mvg, Jellen

hetzelfde kan je zeggen over belgacom dus het is maar de vraag of vdsl2 op tijd beschikbaar is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

hetzelfde kan je zeggen over belgacom dus het is maar de vraag of vdsl2 op tijd beschikbaar is.


Toch even een substantieel verschil aangeven... In het geval van Telenet gaat het niet om een volledige 100 mbit capaciteit, maar om een gedeelde. Daarnaast loopt het over een reeds bestaand netwerk dat enkel aanpassingen nodig heeft.

Het VDSL netwerk biedt deze bandbreedte opties per individuele gebruiker, en het verkeer via VDSL loopt over een reeks totaal nieuw netwerken. Het enige wat nog nodig is voor VDSL2 zijn aangepaste kaarten, ongeveer hetzelfde geldt voor Telenet: aangepaste hardware. Wat ik vooral opvallend vind is dat Belgacom maw een gloednieuw netwerk heeft aangelegd om Telenet in te halen, en Telenet hiertegenover maar een beperkt antwoord heeft. Vind dit op zich wel een mooie inhaalbeweging!

Daarnaast vraag ik me effectief ook af wat Scarlet gaat doen eenmaal VDSL2 er ligt. Ook is het effectief zo dat het synchroon kan verlopen, maar dit zal echt niet aan snelheden van 100 mbit zijn. Ook al is dit theoretisch mogelijk per individu, vergeet niet dat de uplinks dit ook moeten aankunnen. 1.000.000 klanten x 100 mbit... Reken maar uit :) Ik schat dat het eerder op een 20 mbit zal uitkomen, en dat zal naar mijn mening kwa snelheid toch al ruim voldoende zijn niet?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ben vooral blij dat ik nu weet dat die nieuwe modem/router die ik ging kopen niet meer bruikbaar zou zijn binnen een jaartje. Is een mooie besparing :-)
Ben ook wel is curieus om te zien hoeveel ik ga kunnen halen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

ik ben content met wat ik nu heb ...wat die adsl2+ vdsl betreft ... dat laat ik wat rusten .... :o)) We zien wel
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Robbe schreef:Ben vooral blij dat ik nu weet dat die nieuwe modem/router die ik ging kopen niet meer bruikbaar zou zijn binnen een jaartje. Is een mooie besparing :-)
Ben ook wel is curieus om te zien hoeveel ik ga kunnen halen.


Ik ben ook is benieuwd of het dezelfde splitters zijn die je dan moet gebruiken.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ketter schreef:
Robbe schreef:Ben vooral blij dat ik nu weet dat die nieuwe modem/router die ik ging kopen niet meer bruikbaar zou zijn binnen een jaartje. Is een mooie besparing :-)
Ben ook wel is curieus om te zien hoeveel ik ga kunnen halen.


Ik ben ook is benieuwd of het dezelfde splitters zijn die je dan moet gebruiken.

Voor adsl2+ blijven het dezelfde splitters, voor vdsl zullen het andere splitters zijn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ben ik de enige die zich afvraagt hoe de backbones, uplinks naar andere providers en uiteraard de bestaande servers die deze data serveren zomaar deze upgrade aankunnen?

Tenzij het allemaal vrij gelijdelijk aan gaat. Ten slotte zit je hoe dan ook met shared bandwidth wanneer je de verbinding tussen uzelf en uw bestemming neemt.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Patje schreef:
ketter schreef:
Robbe schreef:Ben vooral blij dat ik nu weet dat die nieuwe modem/router die ik ging kopen niet meer bruikbaar zou zijn binnen een jaartje. Is een mooie besparing :-)
Ben ook wel is curieus om te zien hoeveel ik ga kunnen halen.


Ik ben ook is benieuwd of het dezelfde splitters zijn die je dan moet gebruiken.

Voor adsl2+ blijven het dezelfde splitters, voor vdsl zullen het andere splitters zijn

Had'k nog niet bij stilgestaan, maar zal idd nog ewa extra kosten dan.

Afbeelding

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Is Vlaanderen koploper met VDSL of zitten ze in bv Zweden al op VDSL ?
Hoe staat Vlaanderen er eigenlijk voor ? paar jaar geleden was Vlaanderen nog aan het stoefen dat ze zo vooruitstrevend zijn, is dit nog steeds of lopen we achter met de rest ? (limieten niet meegerekend)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Wikipedia heeft daar een mooi overzichtje van.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ben ik blij dat ik 150 euro "waarborg" bij Dommel betaald heb voor mij Digitel-box.
Zodra VDSL beschikbaar is, breng ik de DIgitelbox terug en met die 150 euro zal ik me wel een modem kunnen aanschaffen.

Ook gelezen op ZDNET dat ze Bart BOM gesproken hebben. Dacht altijd dat hij Dom heette :???:
En "operations manager" ? Hij is toch gewoon Mr Dommel himself :-D
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

dietervanb schreef:Ben ik blij dat ik 150 euro "waarborg" bij Dommel betaald heb voor mij Digitel-box.
Zodra VDSL beschikbaar is, breng ik de DIgitelbox terug en met die 150 euro zal ik me wel een modem kunnen aanschaffen.

Ook gelezen op ZDNET dat ze Bart BOM gesproken hebben. Dacht altijd dat hij Dom heette :???:
En "operations manager" ? Hij is toch gewoon Mr Dommel himself :-D

Het is een typfout op zdnet. Net zoals ze de opvolger van vdsl2 hebben uitgevonden. vdsl2+ :lol:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Coop schreef:Is Vlaanderen koploper met VDSL of zitten ze in bv Zweden al op VDSL ?
Hoe staat Vlaanderen er eigenlijk voor ? paar jaar geleden was Vlaanderen nog aan het stoefen dat ze zo vooruitstrevend zijn, is dit nog steeds of lopen we achter met de rest ? (limieten niet meegerekend)


Ik dacht dat ze in Zweden al effe op VDSL zaten.
En met VDSL2+ zijn ze al bezig van oktober 2005 :!:
En ik weet dat ze vettige snelheden hebben :lol:

BTW: in het overzicht van Robbe staat inderdaad een overzicht van welke landen ...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

VDSL2, niet VDSL2+. Laatste bestaat niet.

(edit: typo...)
Laatst gewijzigd door devilkin 12 mei 2007, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Brambiorix
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 aug 2006, 13:54
Locatie: Halle
Contacteer:

devilkin schreef:VSDL2, niet VSDL2+. Laatste bestaat niet.

VDSL, niet VSDL :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Brambiorix schreef:
devilkin schreef:VSDL2, niet VSDL2+. Laatste bestaat niet.

VDSL, niet VSDL :wink:


ey no makey fun of very speedy digital line ok? ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Praetorian schreef:ze zeggen enkel dat 100 mbit technisch mogelijk is, niet dat ze het zullen aanbieden. Lees het nog maar eens :wink:


Weet ik, valse reclame !? Ze hadden zelfs vermeld dat 100mbit mogelijk was en iedereen op zijn minst 50mbit zou kunnen halen !? Dat laatste vond ik erover, aangezien dat je dan serieus de indruk wekt, dat dit de gangbare snelheden zullen worden.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ofloo schreef:
Praetorian schreef:ze zeggen enkel dat 100 mbit technisch mogelijk is, niet dat ze het zullen aanbieden. Lees het nog maar eens :wink:


Weet ik, valse reclame !? Ze hadden zelfs vermeld dat 100mbit mogelijk was en iedereen op zijn minst 50mbit zou kunnen halen !? Dat laatste vond ik erover, aangezien dat je dan serieus de indruk wekt, dat dit de gangbare snelheden zullen worden.

50mbit zal waarschijnlijk in theorie mogelijk zijn voor het grootste deel van de klanten, maar we mogen niet vergeten dat VDSL bedoelt is voor de Triple-Play he.
Dus trek maar al 10-20mbit af van de 50 voor BGC-TV en zo. Misschien dat andere providers wel meer(sneller) zullen mogen aanbieden, maar das koffiedik kijken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Als ze 10mbit symmetrie aanbieden zal ik al content zijn !
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Alleen de uploadsnelheid al omhoog doen naar 5Mbit ofzo, en ik ben al meer dan content :-D

dan kan ik meer van die zalige linux distro's op rapidshare zetten :-D
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ze bedoelen met die snelheden dat iedereen minstens 50 mbit zal aankunnen. Of het ook effectief in een lijnprofiel wordt gestoken is een andere vraag.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Zou ook al heel content zijn moesten er hier ROPkens in de buurt komen en met 10 Mbit meer moet dat hier niet zijn…pfff na 15 maand dommel ga ik me toch moeten laten downgraden naar 2.2 Mbit…surfen is soms niet meer te doen en de disconnects beginnen te komen, tja tenminste als ze mijn ticket ooit beantwoorden :roll:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Goendi schreef:Ze bedoelen met die snelheden dat iedereen minstens 50 mbit zal aankunnen. Of het ook effectief in een lijnprofiel wordt gestoken is een andere vraag.

Inderdaad, zoals ik al in de VDSL2 thread (deel 1 en 2) heb gezegd denk ik dat er na aftrek/voorbehoud van deel voor Digitale TV en andere toepassingen nog 30-40mbit downstream overblijft.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:Ze bedoelen met die snelheden dat iedereen minstens 50 mbit zal aankunnen. Of het ook effectief in een lijnprofiel wordt gestoken is een andere vraag.


Dat ze dan over die 100 & 50mbit zwijgen ! Mijne netwerk kabel kan 1gbit aan. Dus ADSL2+ watch out, de dekking valt ook mee het is wel lokaal maar .. we komen der wel. :twisted:
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

de huidige VDSL-lijnprofielen kunnen op de Belgacominfrastructuur ook meer aan, staan gewoon gecapped ...
Laatst gewijzigd door AgentVortex 14 mei 2007, 10:59, in totaal 1 gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Niks gecapped... Het is een 17/2 profiel.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

mja profiel ... let me rephrase ... PROFIEL :-)
mijn routerke zegt thuis ook braaf da ie 17/2048 heeft, maar is niet het geval bij de upload eh ... dus ne mens denkt dan automatisch aan capping eh ...

of is Saly een leugenaar dan ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Saly is een meetsysteem, en voor zover ik weet staan er geen caps op VDSL profielen (de cap zelf is niet verwerkt in een profiel, en dat was de nuance die ik wou aangeven). Maar wil het wel eens nazien ze.
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

Ben ik hier nu de enige wat het een beetje triest dat een edpnet gebruiker hier vanal redenen komt zoeken om te zeggen dat we minder van vdsl2 moeten verwachten als beloofd. Iedere dommel gebruiker die ik ken en die hier ook waarschijnlijk op dit forum zit kan beamen dat dommel een enorm goed vooruitgaande provider is. Feit dat er gebruikt word gemaakt van het belgacom netwerk is voor mij alleen maar een grotere zekerheid in vergelijking met scarlet en dergelijke. Als ik mij niet vergis gingen isps als adsl2fit ook in de mist door hun bandbreedte problemen bij scarlet! Belgacom is een grote speler in het isp landschap met een enorm ruime portemonnee. Twijfelen vind ik dan ook helemaal niet nodig over vdsl2 dat het eraan komt en snel! Twijfelen over dommel doe ik nog minder. Mijn angst bij dommel was groot dat ze ten onder zouden gaan maar gedurende mijn tijd bij hun hebben ze me 200% ervan overtuigd dat dit geen 2de adsl2fit is en dat ze toekomstgericht werken. Niet alleen toekomstgericht naar hun eigen bedrijf maar door wat zij aanbieden werken ze enorm mee aan beter internet klimaat in ons landje. Onzin over de vdsl2 dat je binnen de 3km van een centrale moet zitten enzovoort vind ik maar triest. Belgacom zal snel met hun paddestoelekes uit de lucht komen waar ze nog niet zijn en een kost van 150 euro nemen de mensen die naar de vdsl2 snelheid verlangen er GRAAG mee!
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

ps via belgacom kost een vdsl op dit moment ook geen 150 euro meer maar 122 euro.

http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... ard_aethra

Via belgacom 122 betekent online vast een stuk goedkoper :-D
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

(prijzen zijn exclusief BTW)
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

k :evil: Mja online kost dus een zyxel vdsl2 100mbps modem 110 euro.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik wacht toch op een linksys VDSL2 modem :), vroeger schakel ik toch niet over en ik weet niet als ik echt 20 euro of meer wil betalen om wat meer snelheid te hebben. Bij het surfen ga je het toch amper merken :!:
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

ljd schreef:Ik wacht toch op een linksys VDSL2 modem :), vroeger schakel ik toch niet over en ik weet niet als ik echt 20 euro of meer wil betalen om wat meer snelheid te hebben. Bij het surfen ga je het toch amper merken :!:


ik zou het niet voor de download snelheid doen, maar de upload synchroon aan 4mbits zou toch ni slecht zijn en een hele verbetering. Probeer anders maar is deftig uw foto's rond te sturen (5mb/foto).
Dan de online opslag wat verhogen (niet dommel maar de gratis alternatieven :) )
dan...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”