Geen ADSL2+ maar....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
gambit
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 aug 2005, 13:32

May 07 - 2007 - 11:51 PM posted by: [dommel.com sales]

subject: adsl2+ or vdsl2: the road ahead
Over the past weeks some of our competitors have introduced adsl2+ offerings. Some of them are now offering adsl2+ packages on less then 3%!!! of the territory. Our customers have asked whether we will start offering adsl2+ also in the near future. We have chosen not to start offering adsl2+ because of the fact that no regulated offer for adsl2+ exists at the moment making it impossible to start offering this service on a national scale. By the beginning of 2008 however, our partner turboline should have rolled out its vdsl2 network in a big part of the belgian territory making symmetric speeds of up to 100 mbit/sec no longer a utopy. We will at that time offer our current adsl-subscribers the possibility to switch to the new accounts before their existing adsl-1 accounts have reached their expiration date. More info on VDSL2 can be found at http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_ ... ber_Line_2. Since we know waiting until 2008 can take a while we have decided to increase the included bandwidth in our netconnect account as of 01/07/2007 to 75gb. As of that moment the traffic used in the so called "happy hours" will only be counted for 50% instead of 60% and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted. The included transfer in our netconnect plus account will be increased at that same date to 150gb.


Graag had ik persoonlijk liever een kleine stijging van de upload speed gezien,maar dit lijkt me zeker een leuke pijnverzachter tot 2008 :-)
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

super nieuws!

Dus in't kort:
- We krijgen pas begin 2008 VDSL aangeboden (snelheden tot 100Mb/s)
- vanaf 1 juli 2007 krijgen we ipv 50 GB -> 75 GB

ik moet nog aangesloten worden, en ben nu al supergelukkig ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

correctie mogelijkheden tot wil niet zeggen dat ze het gaan aanbieden ze omschrijven louter en alleen de eigenschappen van vdsl2
jdulst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2005, 13:16
Locatie: ICHTEGEM

zo zie ik het : in afwachting van misschien vdsl in 2008 gaan ze de 50gb optrekken tot 75, dwz 85 gb voor degenen die boostpakket hebben zoals ik en indien je gebruikt maakt van HAPPY HOURS (50% ipv 60%) kan je downloaden op breedband tot 170gb, ik ben een gelukkig man :-D , doe zo voort dommel, zo kan ik wel nog een eindje wachten :lol: :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Straks maken ze zichzelf en de concurrenten kapot.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Das nu ne keer ne provider da vooruit gaat ze! Nog gene second spijt gehad van over te stappen naar dommel... :-D
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Damn.

75gb + 10gb boostpack.. grof? ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Lekkerrrr blijven gaan 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Djeeeezes en ik gebruik nu al die 50GB niet op... Verhogen ze de limieten op hun light pakketje niet? Dan schakel daarop over. Wordt m'n internet NOG goedkoper. :lol:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

:smash2:

75GB is een hoop data, hopelijk weten ze waarmee ze bezig zijn. Dat ze volgend jaar niet overkop gaan bvb.
tonyblixa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:48

Volgens de ITU-specificatie waar dat Wikipedia-artikel het over heeft, biedt VDSL2 vanaf 1,6 km afstand geen enkel voordeel meer t.o.v. ADSL2+. De dekking van een VDSL2-centrale is in elk opzicht minder goed dan bij ADSL2+. Ja, een aandeel van het volgebouwde België woont op minder dan 1,6 km van de centrale, maar om pas echt het snelheidsvoordeel van VDSL2 te kunnen benutten (meer dan 30 Mbit/s), moet je al dichter dan 1 km van de centrale zitten. En dan zijn er plots al heel wat minder mensen die ten volle van VDSL2 kunnen profiteren. Zit je verderaf dan een km of 3, nog steeds een meerderheid van de bevolking, dan is ADSL2+ inherent stabieler en betrouwbaarder.

Een al even voor de hand liggende opmerking bij Dommel's sneer naar de ADSL2+dekking van "less then 3%!!! of the territory" is dat die paar % ten 1e ongetwijfeld snel zal worden uitgebreid (Scarlet: "nu reeds beschikbaar in grote delen van Antwerpen, Bergen, Brussel, Dendermonde, Gent, Hamme, Mechelen, Namen en Sint Niklaas; de eerstvolgende uitbreidingen zijn voorzien in Charleroi, Leuven, Luik, Hasselt, Kortrijk, Nijvel en Wetteren"), en bovendien heel wat meer dan slechts enkele % van de bevolking bedient, aangezien het over dichtbevolkte stadscentra gaat, waardoor meerdere 10tallen % van de bevolking nu al, of zeer binnenkort aansluitbaar is.

Voor de thuismarkt is het trouwens een illusie dat Belgacom/Turboline ooit symmetrische VDSL2 zou gaan aanbieden, of zelfs een hogere upstreambandbreedte dan pakweg een handvol Mbit/s. Bovendien is VDSL2, alweer in tegenstelling tot ADSL2+, niet compatibel met de honderdduizenden klassieke-ADSL-modems die in België in omloop zijn. Iedereen gezellig naar de winkel voor een dure VDSL2-modem dan maar? Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.

Dus waarom zou men wachten op VDSL2? De ingebruikname van dat netwerk zal nog minstens een klein jaar op zich laten wachten, en net als in de begindagen van ADSL en VDSL, ondanks de marketingbeloften in de trent van "in a big part of the belgian territory" sowieso in een eerste fase slechts in een beperkt aantal centrales, waarbij alleen degenen op minder dan een goeie km echt beter af zijn dan met ADSL2+.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

@ tonyblixa: dat klopt, maar Dommel beslist niets. Tis Turboline (BGC) dat besliste om ADSL2+ over te slaan en dadelijk te kiezen voor VDSL2+.
En volgens mij is het ook niet realistisch om in 2008 al te hopen op VDSL2+, zie naar de andere posts hier.

Ik persoonlijk geef er niet om, ik ben heel tevreden met 4 mbit, en nu wordt het volume verhoogd en 60% zakt naar 50%. Toch weer een fijne actie van Dommel.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

ach tis mij sowieso niet voor de snelheid te doen, kheb altijd ADSL gehad en het is zoals bij alles, heb je nooit beter/sneller gehad dan mis je het ook niet vind ik

kzie alleen maar voordelen :

* 50GB => 75GB
* happy hours nu aan 50% ipv 60%
* 0.3€/GB extra ipv 0.4€/GB
* en 0.3€/GB extra tot 150GB ipv 100GB

kortom enkel maar goed nieuws :))
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tonyblixa schreef:Volgens de ITU-specificatie waar dat Wikipedia-artikel het over heeft, biedt VDSL2 vanaf 1,6 km afstand geen enkel voordeel meer t.o.v. ADSL2+. De dekking van een VDSL2-centrale is in elk opzicht minder goed dan bij ADSL2+. Ja, een aandeel van het volgebouwde België woont op minder dan 1,6 km van de centrale, maar om pas echt het snelheidsvoordeel van VDSL2 te kunnen benutten (meer dan 30 Mbit/s), moet je al dichter dan 1 km van de centrale zitten. En dan zijn er plots al heel wat minder mensen die ten volle van VDSL2 kunnen profiteren. Zit je verderaf dan een km of 3, nog steeds een meerderheid van de bevolking, dan is ADSL2+ inherent stabieler en betrouwbaarder.


Daar sla je de bal mis want dankzij de ROPkes zit iedereen op max 1km van een ROP. De verbinding tussen de ROP en je huis is nog koper maar tussen de ROP en de centrale is het glasvezel, dus geen verlies.

Welke abbo's Belgacom zal gaan aanbieden is natuurlijk een openstaande vraag. Maar je moet vooral VDSL2 in het kader van de triple play zien en niet zozeer internet alleen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Deej_1977 schreef:Daar sla je de bal mis want dankzij de ROPkes zit iedereen op max 1km van een ROP. De verbinding tussen de ROP en je huis is nog koper maar tussen de ROP en de centrale is het glasvezel, dus geen verlies.

Welke abbo's Belgacom zal gaan aanbieden is natuurlijk een openstaande vraag. Maar je moet vooral VDSL2 in het kader van de triple play zien en niet zozeer internet alleen.


Voor de mensen die ver van een centrale wonen (zoals ik met mijn 6,9 kilometer) is VDSL2+ de enigste hoop. Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).

Ik mag (hopelijk) aannemen dat Dommel VDSL2+ zal gaan gebruiken zonder triple-play verplichtingen. De vraag is inderdaad wanneer/onder welke vorm Belgacom zijn 'kroonjuwelen' zal openstellen voor andere spelers (lees : Dommel).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Omg 25gig erbij. Bij telenet hebben ze toch wel hun upload en download samengevoegd tot 12gig :lol: . Moet dringend dommel hebben bij mjin vriendin :)
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

mooi nieuws :)
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hopelijk snijden ze hiermee niet in hun eigen vel op lange termijn.

50 GB is méér dan genoeg imho... liever stabiele, hoge snelheden dan nog meer download, maar dat is persoonlijk hé :)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als Belgacom een dekking van 30% zal halen in 2008 met zijn VDSL2 zal het al héél veel zijn.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).


Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).


Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)


Ben ik ook eens benieuwd naar.

Ik woon 2.6 km van de centrale, en toch staat er dichterbij x aantal witte kasten met BTV (sticker) op sommige, ik vermoed Belgacom TV ? Maar op de meeste staat niets op. :?
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

trust me ... in 2008 zal héél veel mogelijk zijn ...
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

AgentVortex schreef:trust me ... in 2008 zal héél veel mogelijk zijn ...

Zoals ?
cowke
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 mei 2007, 15:11

Robinvv schreef:
Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).


Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)


Ben ik ook eens benieuwd naar.

Ik woon 2.6 km van de centrale, en toch staat er dichterbij x aantal witte kasten met BTV (sticker) op sommige, ik vermoed Belgacom TV ? Maar op de meeste staat niets op. :?


Om het heel simpel op te lossen bel anders ff naar de belgacom helpdesk met de vraag of VDSL beschikbaar is bij u in de buurt :). Heb ik ook gedaan en die (overigens heel vriendelijke en behulpzame) madam heeft mij ook weten te melden dat waar nu vdsl beschikbaar is ook vdsl2 beschikbaar zal zijn. :)

Mvg
Laatst gewijzigd door cowke op 29 mar 2010, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maglor schreef:
Uzzi schreef: Zoals Deej_1977 zei, is niet zozeer de afstand tot de centrale van belang, maar wel de aanwezigheid van de ROP'jes. Deze verschijnen als paddestoelen door het hele land (helaas nog niet waar ik woon :cry: ).


Hoe zien die ROP's er dan uit? Kan ik er ook eens naar op zoek gaan bij ons in de buurt. :)
DAt vraag ik me ook af, dan kan ik ook eens opzoek gaan naar die paddestoelen, want nu zit ik op 5.5 Km van de centrale.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

3% bedekking ? Dat zal dan volgend jaar niet veel meer zijn imho.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Teebee schreef:3% bedekking ? Dat zal dan volgend jaar niet veel meer zijn imho.


Volgens wat ik hier op het forum gelezen heb, zou de dekking van VDSL (of moet het VDSL2+ zijn ....) tegen eind tegen 2007 toch ruim boven de 50% moeten liggen. Of dit cijfer betrouwbaar is, weet ik niet. Er is blijkbaar niemand die een duidelijk overzicht van de plannen van BGC mag/kan geven.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens wat ik hier op het forum gelezen heb, zou de dekking van VDSL (of moet het VDSL2+ zijn ....) tegen eind tegen 2007 toch ruim boven de 50% moeten liggen. Of dit cijfer betrouwbaar is, weet ik niet. Er is blijkbaar niemand die een duidelijk overzicht van de plannen van BGC mag/kan geven.

Logisch ook hé, geen enkel bedrijf laat zo maar in zijn kaarten kijken... En wat betreft VDSL, ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn een extra 150 € neer te dokken voor een nieuwe modem... Spreid deze kost over een gans jaar, en je komt op 12,5 € extra op je maandabonnement.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

MacE501 schreef:
Volgens wat ik hier op het forum gelezen heb, zou de dekking van VDSL (of moet het VDSL2+ zijn ....) tegen eind tegen 2007 toch ruim boven de 50% moeten liggen. Of dit cijfer betrouwbaar is, weet ik niet. Er is blijkbaar niemand die een duidelijk overzicht van de plannen van BGC mag/kan geven.

Logisch ook hé, geen enkel bedrijf laat zo maar in zijn kaarten kijken... En wat betreft VDSL, ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn een extra 150 € neer te dokken voor een nieuwe modem... Spreid deze kost over een gans jaar, en je komt op 12,5 € extra op je maandabonnement.


Bof, iets is waard wat een zot ervoor wil betalen hé :twisted:

Voor mij is, als ik Tele**et even buiten beschouwing laat, VDSL (welke variant ook) de enigste oplossing. Ik zit momenteel met een 2,2Mbit/s connectie omdat ik te ver van de centrale zit. ADSL2+ is dus niet aan mij besteed, aangezien BGC niet/weinig geneigd is om nieuwe centrales uit de grond te stampen. Verder ga ik ervan uit dat Dommel met een 'budget' VDSL2+ zal komen waarvan de prijs en de performantie in de buurt zal liggen van de ADSL2+ oplossing van Edpnet/Scarlet.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Niet slecht dat in geen geval zeker als je de datalimiet ziet die de adsl2+
providers hanteren.
Maar als er enkele isps gaan wkker schieten en ee realistische datalimiet met adsl2+ gaan aanbieden vrees ik er toch voor dat ze wat klanten gaan
verliezen hoor.
Eigenlijk moeten we nog een paar maanden wachten en zien wat er gebeurd
het is nog wat te vroeg.
Dommel is the way!
spider2
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 mar 2007, 18:01

volgens mij heeft dommel gereageerd op de acties van andere isp-ers op de enige manier waar zij zelf echt controle over hebben nl. hun datalimiet verhogen,wat voor sommigen mischien een lapje voor het bloeden is. zelf had ik ook graag een hogere snelheid gezien 6mbps zou ik al heel aardig vinden.
Maar vooralsnog is dommel mijn favoriete provider
Laatst gewijzigd door spider2 op 08 mei 2007, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
Locatie: home and away

Het is maar hoe je het bekijkt, Dommel doet toch nog iets voor zijn bestaande klanten.
Andere providers hebben enkel promo's voor nieuwe klanten.
Dus bij deze, Dommel Bedankt. :-D
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Niet te snel op een nieuwe trein springen mannen ! Ik weet dat iedereen wel wat betere snelheid wil en zeker als er meerdere pc's in huis staan . Telenet is op dit vlak luxe enkel de limieten zijn niet meer van deze tijd .
Dommel verdiend een dikke pluim wat mij betrefd . Ze denken aan de behoefte van hun klanten . En teveel limiet zoals hier al meerdere malen vermeld is vind ik een misverstand . Je gebruikt enkel wat je nodig hebt dus wat maakt dat uit als je meer kan downloaden dan wat je nodig hebt .
De komende jaren zal da ook wel nodig gaan zijn kwestie van multimedia op het net . Alles word maar sneller en groter waardoor er meer limiet zal verslind worden . Neem nu maar free reccord shop , die gaan films tegen een kleine vergoeding laten downloaden . Een film zo dan ongeveer een 2.5 a 3 gig zijn . Tel nu zelf maar eens uit hoeveel je er dan kan downloaden met je 50 gig ;-)

Ik zie het als een goede verbetering voor de toekomst .
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Jawadde, 75 Gb pure download... Mmmm 8)

Over die VDSL2+: eerst zien, dan geloven :wink:
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

En wat betreft VDSL, ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn een extra 150 € neer te dokken voor een nieuwe modem... Spreid deze kost over een gans jaar, en je komt op 12,5 € extra op je maandabonnement.



- Modem kosten bepaal je zelf :o)..en wat heeft een modem met een maandabonnement te maken ... die twee moet je dus niet samen voegen
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bangelijk. Da dieje vdsl2 der ma snel doorkomt dan. Zit amper een paar honderd meter van de centrale. en extra gig's, komt goed uit.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

elldiablo schreef:
En wat betreft VDSL, ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn een extra 150 € neer te dokken voor een nieuwe modem... Spreid deze kost over een gans jaar, en je komt op 12,5 € extra op je maandabonnement.



- Modem kosten bepaal je zelf :o)..en wat heeft een modem met een maandabonnement te maken ... die twee moet je dus niet samen voegen

Nog nooit van TCO gehoord (Total Cost of Ownership) ? :wink:
Die modemkost moet je bij je abo tellen, zo kom je aan een totaal voor je eerste jaar 'VDSL', gedeeld door 12, is dus je werkelijk kost per maand (all in). Afijn, het was maar ter illustratie hé... :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik kan hier nog steeds geen VDSL krijgen, laat staan VDSL2+ :-(

Ik zit zo'n 3,3 km ongeveer van de centrale, voorlopig wel nog Skynet.

Ik vraag me echt af hoe ze erin slagen om zo goed bezig te blijven bij Dommel. Tenslotte moeten ze ook een deel van de BGC infrastructuur huren. Hoe doen die dat? Zijn het al vrijwilligers mischien bij Dommel of maken die gewoon verlies? :)
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

MacE501 schreef:
elldiablo schreef:
En wat betreft VDSL, ik denk niet dat er veel mensen bereid zijn een extra 150 € neer te dokken voor een nieuwe modem... Spreid deze kost over een gans jaar, en je komt op 12,5 € extra op je maandabonnement.



- Modem kosten bepaal je zelf :o)..en wat heeft een modem met een maandabonnement te maken ... die twee moet je dus niet samen voegen

Nog nooit van TCO gehoord (Total Cost of Ownership) ? :wink:
Die modemkost moet je bij je abo tellen, zo kom je aan een totaal voor je eerste jaar 'VDSL', gedeeld door 12, is dus je werkelijk kost per maand (all in). Afijn, het was maar ter illustratie hé... :-)


dan vergeten we nog iets ..de eenmalige aansluitkosten :o))
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”