Pagina 18 van 24
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:06
door Splitter
Stiaan schreef: 18 dec 2024, 18:44
Ik heb ook mijn twijfels over de uitleg “we hebben enorm veel aanvragen gekregen en daarom loopt de wachttijd op”.
en waarom heb je daar je twijfels over? quasi elke starter die een goed aanbod uitbracht in het verleden heeft exact datzelfde meegemaakt,
zelfs MV in hun beginperiode (lang voordat ze alles overdroegen naar pxm) en ook telenet (in de tijden van comfortnet) heeft datzelfde gehad.
als je zo'n goed aanbod uitbrengt ga je niet enkel kinderziektes hebben, je gaat ook d'office onderbemand zijn.
boonpwnz schreef: 18 dec 2024, 18:52
Kan je zonder de nummeroverdracht te starten wisselen naar een andere provioder?
euh, ja, dat noemt men "een nieuw nummer nemen".... maar is wss niet wat je wil

als je je nummer wil behouden, moet je een nummeroverdracht doen, dat kan niet in 2 stappen.
(je kan natuurlijk wel een nieuw nr geven, en later overschakelen, maar dan zal je dus niet aan het "wisselen" zijn, maar gewoon een extra abbo aan het nemen zijn... je zal dan later ook een nieuwe simkaart moeten hebben als je toch je nr wil porteren, en zal dat nieuwe nr apart moeten opzeggen)
wat betreft die "foute nummers" die getoond worden, zullen dat vermoedelijk de nummers zijn die gelinkt zijn aan de simkaart,
die dan vervangen worden bij de effectieve activatie van de simkaart.
edit: toevoeging
als mijn bron het goed heeft zijn er vandaag 10 portaties *geactiveerd* op DIGI
dat wil dus zeggen: effectief een bestaand nr dat volledig geporteerd werd
(dus: besteld, verwerkt, simkaart verstuurd, simkaart ontvangen van de postbode, activatieprocedure helemaal doorlopen, en nu actief op DIGI)
helaas zegt dat niets over het aantal *aanvragen* of hoeveel simkaartjes op de post zitten (en hoeveel er daarvan verdwijnen door slecht sorteren, slecht afleveren, ....)
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:44
door Rke
Splitter schreef:
als mijn bron het goed heeft zijn er vandaag 10 portaties *geactiveerd* op DIGI
dat wil dus zeggen: effectief een bestaand nr dat volledig geporteerd werd
(dus: besteld, verwerkt, simkaart verstuurd, simkaart ontvangen van de postbode, activatieprocedure helemaal doorlopen, en nu actief op DIGI)
helaas zegt dat niets over het aantal *aanvragen* of hoeveel simkaartjes op de post zitten (en hoeveel er daarvan verdwijnen door slecht sorteren, slecht afleveren, ....)
Kuch… TIEN?!?


Ik heb btw op woensdag besteld en bevestiging ontvangen, rest van het verhaal identiek met 2e nummer en contract. Helaas tot en met vandaag (woensdag) geen sim ontvangen. Toch iets anders dan de 1-2 werkdagen die vooropgesteld worden lijkt me…
Mja… 1e ervaring is alvast niet positief. Maar we zullen wel zien wat het geeft als de sim ooit aankomt en geactiveerd geraakt.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:48
door daydreamke
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:54
door Splitter
Rke schreef: 18 dec 2024, 19:44
Kuch… TIEN?!?
tja, zoals je zelf aangeeft: je hebt je simkaart nog niet ontvangen, dus de post is niet snel genoeg met uitleveren van de sims....
eens ze allemaal afgeleverd zijn zal dat wss wel een hoger aantal zijn....
het is niet alsof digi de post kan controleren, en voor 5e/maand een simkaart aangetekend verzenden.... dan zijn ze al 2 maanden verlies aan het maken voordat ze er mss iets aan verdienen (en dan nog kan de post het trager leveren want "het is een drukke periode")
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI?
omdat niet iedereen orange wil?
omdat sommigen betere ontvangst hebben op het pxm/digi netwerk?
omdat niet iedereen die speciale deals/kortingen hebben ?
....
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:58
door Anseric
Splitter schreef: 18 dec 2024, 19:06
zelfs MV in hun beginperiode
Goeie tijden! Denk dat je enkel klant kon worden via een invite als ik me herinner.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 19:58
door cadsite
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
1: omdat niet iedereen bij hey zat
2: omdat niet iedereen die €5/life heeft
3: ...
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 20:01
door daydreamke
cadsite schreef: 18 dec 2024, 19:58
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
1: omdat niet iedereen bij hey zat
2: omdat niet iedereen die €5/life heeft
3: ...
ja maar zonder die 5EU korting for life blijft voor mij Hey! een no brainer. De enige reden die ik kan bedenken voor DIGI is dat je thuis een betere pxms dekking hebt.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 20:26
door Petrikske
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI?
Ik ga spoedig verhuizen en de dekking van Orange op het nieuwe adres = 0.0
Soms word keuzes maken makkelijk gemaakt door de omstandigheden.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 20:31
door TheCeet
Vowifi? (Helaas in 3e wereldland België qua telecom een moeilijk iets). Maar gelukkig is dit ondertussen toch bij de meeste actief.
Of zijn jullie die hard sms’ers?

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 20:37
door boulder
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 20:01
ja maar zonder die 5EU korting for life blijft voor mij Hey! een no brainer. De enige reden die ik kan bedenken voor DIGI is dat je thuis een betere pxms dekking hebt.
Bij Hey:
Tarief buiten abonnement
Surfen: 0,01 €/MB in België, 0,01 €/MB in de EU
Dat is dus 10€/GB...
Bij DIGI:
Nog meer data nodig?
Per extra GB betaal je 60 cent. Spotgoedkoop
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 20:47
door devilkin
Zoals al zo vaak is geschreven: ieder moet z'n eigen rekening maken. Ontvangst, extra's, kost, ondersteuning, ...
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 21:07
door telemans
cadsite schreef: 18 dec 2024, 19:58
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
1: omdat niet iedereen bij hey zat
2: omdat niet iedereen die €5/life heeft
3: ...
47 dagen had Hey nodig om men nummer over te nemen
pas toen ik na vele contacten met de operator , de ombudsman onder de arm lukte dat wel
is dat slechte wil of onkunde , uiteraard het de overstap vaan DIGI gedaan .
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 21:39
door karine
Ook niet alles op Bpost steken.
Gisterenmorgen abonnement genomen bij Hey, vanmorgen door Bpost aan de deur geleverd. 10 minuten later was mijn man aan het bellen via Hey, nummer netjes overgedragen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 21:48
door Fallschirmjaeger
boulder schreef: 18 dec 2024, 20:37
Bij Hey:
Tarief buiten abonnement
Surfen: 0,01 €/MB in België, 0,01 €/MB in de EU
Dat is dus 10€/GB...
Bij DIGI:
Nog meer data nodig?
Per extra GB betaal je 60 cent. Spotgoedkoop
100Gb buiten de bundel verbruiken, is verre van spotgoedkoop bij Digi.
€25 in totaal bij Hey, want je past je abo aan naar XL alvorens zoveel te betalen.
€65 in totaal bij Digi, want je kan geen hoger abo nemen.
Als je vergelijkingen wil maken, moet je wel correct vergelijken. 60 cent is goedkoop vergeleken met andere operatoren. Maar bij andere operatoren ga je je abonnement ook aanpassen naargelang uw verbruik. En zo is de vergelijking voor iedereen anders, want het verbruik is ook voor iedereen anders.

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 22:01
door satsurfer
b1llyturf schreef: 18 dec 2024, 10:22
Aan al degene die de overstap willen maken maar niet akkoord gaan met HUN manier van werken blijf bij je huidige provider en blijf klagen over het feit dat wij als Belg zoveel moeten betalen voor onze telecom diensten
35 GB voor 4 € en onbeperkt bellen/SMS + 5G bij Hey. Ook Itsme.
Ik klaag NIET. Blijf bij mijn beste koop. Toen Renault Vilvoorde opgedoekt werd, ging iedereen géén Renault meer kopen...
Als de beste deal geven, kijkt iedereen naar zijn portemonnee.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 22:18
door Fluppeke
Heb samen met mijn vriendin haar herlaadgeschiedenissen bekeken van Jim en daaruit blijkt dat haar verbruik gemiddeld gezien minder is dan 5€/maand. Bijgevolg zou digi duurder zijn en heeft ze geen interesse (ze verbruikt amper data via 4g want die zet ze meestal af).
Van't weekend de andere Jim kaartjes in de familie bekijken.
Betreft de vergelijking met Hey, ik ben ook blij met mijn 4€ /25gb, en zou nog meer blij zijn moest ik die 35 gehad hebben, maar die 10 gb extra meter is niet toegevoegd terwijl dat volgens de screenshots had gemoeten...
Echter vergelijken met een promotarief die niet iedereen heeft is niet eerlijk tov Digi.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 22:50
door michaelbelgium
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
* Omdat hey 7€/maand vroeg voor 5GB en limited calls/sms en profiteerde tot digi kwam
* Hun antwoord (nieuwe abbo's) kwam ook
veel te laat
* Ik steun digi met plezier om van de belgische
duopolie af te komen/of het telecomland ondersteboven te doen zetten
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 23:01
door Petrikske
Als ik hier lees wat mensen hebben/verlangen dan begint het mij bij momenten toch een beetje te duizelen en dan vraag ik me af.."Wat doen mensen met die 35 tot 80 en zelfs 100GB/maand met dat lulijzertje?
En nee, ik hoef geen details.

Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 18 dec 2024, 23:24
door boulder
Fallschirmjaeger schreef: 18 dec 2024, 21:48
100Gb buiten de bundel verbruiken, is verre van spotgoedkoop bij Digi.
€25 in totaal bij Hey, want je past je abo aan naar XL alvorens zoveel te betalen.
€65 in totaal bij Digi, want je kan geen hoger abo nemen.
100 Gb buiten de bundel, dan moet je al 115 Gb/maand gebruiken.
Als dat je profiel is, ja, dan zit je op dit moment beter bij Hey.
Maar dat lijkt mij heel extreem.
Fallschirmjaeger schreef: 18 dec 2024, 21:48
Als je vergelijkingen wil maken, moet je wel correct vergelijken. 60 cent is goedkoop vergeleken met andere operatoren. Maar bij andere operatoren ga je je abonnement ook aanpassen naargelang uw verbruik. En zo is de vergelijking voor iedereen anders, want het verbruik is ook voor iedereen anders.
Dat is het juist, ik ga bijna altijd voldoende hebben met die 15 Gb, dus dat is iedere maand 5€, behalve misschien 2 keer per jaar.
En die paar keer dat ik er dan boven zit, zal dat heus geen 100 Gb zijn, misschien 10 Gb of 20 Gb, wat mij dan 6 of 12 € extra zou kosten, iets wat ik meer dan terugwin met die 10 andere maanden waar ik maar 5€ betaal.
En ik denk dat de meeste gebruikers in die situatie zitten: ze nemen een tariefplan dat duurder is dan ze nodig hebben, omdat ze schrik hebben dat ze eens een keertje erboven gaan zitten, en dan heel veel moeten betalen voor dat teveel.
Dan heb ik liever een provider die een lage standaardprijs hanteert en een faire prijs per gigabyte, dan iedere maand te veel betalen voor die paar keer dat ik erover zit.
Maar inderdaad, als jij iedere maand zo'n gigantische hoeveelheden verbruikt, ben je best bij Hey af (op dit moment, het zou mij niet verwonderen dat er nog wel andere tarieven bij DIGI komen voor grootverbruikers).
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 03:31
door metoyou
boulder schreef: 18 dec 2024, 11:04
Ik heb wel gemerkt dat er nu meer info op de site van Digi staat bij mijn profiel.
Er staat ook een contract bij (2 keer, vreemd genoeg, met 1 dag verschil)
Heb " MyDigi " vandaag ook geraadpleegd, en merk ook dat er een 2e contract is bijgevoegd.
Bij mij 2 dagen na mijn aanvraag om klant te worden.
- Er staat een gsm-nummer ( nieuw nummer ook al heb ik nummerbehoud gevraagd )
- Zakelijk contract ( Particulier gevraagd )
Misschien wil dit zeggen dat mijn aanvraag afgehandeld / in behandeling is
Heb ook het nummer ingegeven op website CRDC wat ik momenteel van Digi heb "gekregen" , (vermeld op 2e contract) en daar staat als operator, Digi Mobile.
Toegevoegd na 7 minuten 51 seconden:
daydreamke schreef: 18 dec 2024, 19:48
Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
Orange heeft hier zeer slechte dekking, en Proximus beste dekking.
Mede daarom wil ik overstappen naar Digi, hun prijs voor mobiel is de helft goedkoper dan bij Yoin en krijg er nog meer voor, uitgezonderd geen voicemail.
Meer :
- Bellen en sms'en
- Meer GB
- Alle inbegrepen belminuten, sms'en en data zijn ook te gebruiken in de EER ( Bij Yoin is dit beperkt )
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 10:09
door ozfunghi
michaelbelgium schreef: 18 dec 2024, 19:03
Niemand kan weten waar de bottleneck ligt bij het zenden vd sims, wie weet is het bpost gwn (bij mij komt bpost maar 1 a 2 keer per week)
Denk dat het alle hens aan dek is bij digi either way.
Gwn wat geduld hebben.... Je hebt niets te verliezen
Ja, geduld. Maar ik kan me de laatste jaren geen overstap meer herinneren waar ik de sim niet binnen 1 werkweek had ontvangen. Dat houdt in 3x simkaart bij EDPnet, 2x simkaart JimMobile, 2x simkaart Hey! Dat het allemaal wat stroef verloopt vlak na lancering kan ik begrijpen, maar zoals ik al zei, weken ga ik niet blijven wachten. Ik had vorige week wel verwacht dat ik de simkaart voor mijn dochter onder de kerstboom kon leggen om cadeau te doen. Op dit moment lijkt me dat geen vanzelfsprekendheid meer.
Daar komt bij kijken dat ten eerste, Digi geen nieuw bedrijf is, ze zijn reeds in verschillende andere landen jaren actief, dus kinderziektes vind ik een pover excuus. Ten tweede hebben ze hun lancering al een half jaar uitgesteld (was gepland voor de zomer) en mag je toch wel verwachten dat ze klaar zijn om in het kleine België (dus beperkt aantal aanvragen, zeker gezien het gros van de bevolking vast zit aan hun Telenet/Belgacon "Pack") aan te kunnen op het moment dat ze dan uiteindelijk toch beslissen te lanceren.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 10:26
door karine
ozfunghi schreef: 19 dec 2024, 10:09
Dat het allemaal wat stroef verloopt vlak na lancering kan ik begrijpen, maar zoals ik al zei, weken ga ik niet blijven wachten. Ik had vorige week wel verwacht dat ik de simkaart voor mijn dochter onder de kerstboom kon leggen om cadeau te doen. Op dit moment lijkt me dat geen vanzelfsprekendheid meer.
Hoe ga je dat oplossen?
Als je vandaag een abonnement bij Hey zou nemen wat gaat er dan met de inschrijving van DIGI gebeuren ? (contractbreuk)
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 10:33
door Stroper
karine schreef: 19 dec 2024, 10:26
Hoe ga je dat oplossen?
Als je vandaag een abonnement bij Hey zou nemen wat gaat er dan met de inschrijving van DIGI gebeuren ? (contractbreuk)
Je hebt sowieso een herroepingsrecht van 14 dagen, aangezien je het in online ipv. een winkel besteld hebt.
Alleen weet ik niet vanaf wanneer de die begint te lopen. De sim is wel fysiek, maar is in weze een dienst ipv. een fysiek goed. Dus waarschijnlijk begint de periode direct te lopen na bestelling ipv. het ontvangen van de SIM-kaart.
https://www.digi-belgium.be/nl/herroepingsformulier
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:15
door Stiaan
Simkaart in de bus vandaag. Activeren lukt niet…
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:34
door metoyou
Stiaan schreef: 19 dec 2024, 11:15
Simkaart in de bus vandaag. Activeren lukt niet…
Wanneer heb je abonnement afgesloten ?
Oei, waarom kan je het niet activeren ?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:39
door Stiaan
Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.
Je moet bellen naar een nummer om de nummeroverdracht te starten en de simkaart te activeren maar het herkent mijn nummer niet. Even inbellen dus.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:43
door boulder
Stiaan schreef: 19 dec 2024, 11:39
Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.
Je moet bellen naar een nummer om de nummeroverdracht te starten en de simkaart te activeren maar het herkent mijn nummer niet. Even inbellen dus.
Het herkent je nummer niet, je GSM nummer of dat van je SIM kaart?
Misschien afhankelijk van hoe je het ingeeft?
+32 4....
of
04....
of
4....
of
...
?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:46
door metoyou
Stiaan schreef: 19 dec 2024, 11:39
Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.
Je moet bellen naar een nummer om de nummeroverdracht te starten en de simkaart te activeren maar het herkent mijn nummer niet. Even inbellen dus.
Laat gerust weten als je een oplossing hebt gevonden voor je nummeroverdracht.
Bedankt!
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 11:56
door metoyou
@Stiaan
Kan je toevallig aan de envelop zien vanwaar de simkaart is verzonden ?
Alsook, wanneer deze is afgestempeld ? (Verstuurd)
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:03
door Stiaan
Ik moest mijn nummer ingeven tijdens het telefoongesprek maar aan het formaat lag het niet.
Na het bellen naar de klantendienst bleek dat het verkeerde nummer gekoppeld was aan mijn account (?). De klantendienst heeft een aanpassing gedaan en kort erna moest ik opnieuw proberen bellen naar het telefoonnummer om de nummeroverdracht te starten en toen werd het wel correct geregistreerd. Nu wachten tot mijn huidige simkaart uitvalt, fingers crossed dat dit goed loopt…
En nee, geen datum te zien op de brief of enveloppe. Op de enveloppe staat enkel het adres van hun hoofdzetel.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:26
door metoyou
Stiaan schreef: 19 dec 2024, 12:03
Na het bellen naar de klantendienst bleek dat het verkeerde nummer gekoppeld was aan mijn account (?). De klantendienst heeft een aanpassing gedaan en kort erna moest ik opnieuw proberen bellen naar het telefoonnummer om de nummeroverdracht te starten en toen werd het wel correct geregistreerd. Nu wachten tot mijn huidige simkaart uitvalt, fingers crossed dat dit goed loopt…
En nee, geen datum te zien op de brief of enveloppe. Op de enveloppe staat enkel het adres van hun hoofdzetel.
Mijn ervaring bij het veranderen van mobiele provider is, dat de simkaarten worden geactiveerd tijdens de nacht. Dus dat je huidige simkaart dan gedeactiveerd wordt.
Begrijp ik het goed, het adres van hun hoofdzetel in België ?
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:34
door telemans
Ik heb men SIM kaart ontvangen
kan bellen surfen maar als ik herstart of men toestel afzet en weer aan ,krijg ik niet de vraag om men pin code te geven
hoe zou ik dat kunnen verhelpen ,het gaat om een nieuw nummer geen overname van ander operator
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:35
door ozfunghi
!!!
Hier ook net de brief in de bus gekregen. Op de envelop staat geen postzegel, geen stempel, geen datum. Enkel de Digi huisstijl en hun adres op de flap achteraan. Digi communications Belgium NV, Gasthuisstraat 31 - 1000 Brussel. (Staat in 2 talen).
Ik heb de sim activatie aanvraag kunnen doen, maar moest vreemd genoeg MET DE NIEUWE SIMKAART bellen. Mijn dochter heeft een toestel met dubbele sim, dus heb de nieuwe naast de oude gestoken. De GSM herkende meteen dat het een DIGI sim was. Ik probeerde eerst met haar Jim sim kaart te bellen naar het activatie nummer, maar na de taal te hebben gekozen, stokte alles. Dan geprobeerd met de nieuwe sim die dus nog niet geactiveerd was, en daarmee kon ik WEL het activatie nummer bellen en het hele activatie proces afronden. Er werd gevraagd naar mijn klantennummer (niet naar het over te nemen nummer). Binnen de 24 uur zou de nieuwe simkaart geactiveerd worden.
Er werd gezegd dat de activatie zou afgerond zijn het ogenblik dat de verbinding met de oude simkaart wegvalt. Indien dat zo is, dan is dat in elk geval bevestiging dat nummeroverdracht zou werken, want ik had gevraagd met nummeroverdracht vanaf een Jim nummer.
I'll keep you posted.
PS: op mijn digi account op de website, is niets veranderd, dus staat ook nog steeds dat "andere" gsm nummer op het contract.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:50
door Steven_09
Hier ook sim in de bus. Nummeroverdracht van Yoin naar DIGI. Gewoon met huidige yoin sim naar dat 0800 nummer gebeld, en na taalkeuze direct bevestiging gekregen dat de overdracht in gang gezet was en binnen 24u voltooid ging zijn.
Update: na kleine 3 uur viel signaal op de Yoin sim weg, de DIGI sim er in en alles werkte direct. Niks speciaals meer moeten doen. In de klantenzone is dat tijdelijk nummer nu vervangen door het eigen nummer. VOwifi werkt ook (iPhone 11). Voorlopig niks op aan te merken.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:50
door ozfunghi
telemans schreef: 19 dec 2024, 12:34
Ik heb men SIM kaart ontvangen
kan bellen surfen maar als ik herstart of men toestel afzet en weer aan ,krijg ik niet de vraag om men pin code te geven
hoe zou ik dat kunnen verhelpen ,het gaat om een nieuw nummer geen overname van ander operator
Ik vermoed in de instellingen van je gsm toestel, een pincode koppelen aan je simkaart?
Doe eens een zoekactie in de instellingen van toestel, naar bvb pincode, of simlock, of simkaart vergrendelen.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 12:59
door karine
ozfunghi schreef: 19 dec 2024, 12:50
telemans schreef: 19 dec 2024, 12:34
Ik heb men SIM kaart ontvangen
kan bellen surfen maar als ik herstart of men toestel afzet en weer aan ,krijg ik niet de vraag om men pin code te geven
hoe zou ik dat kunnen verhelpen ,het gaat om een nieuw nummer geen overname van ander operator
Ik vermoed in de instellingen van je gsm toestel, een pincode koppelen aan je simkaart?
Doe eens een zoekactie in de instellingen van toestel, naar bvb pincode, of simlock, of simkaart vergrendelen.
Staat normaal onder beveiliging van je toestel.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 13:03
door telemans
Opgelost door de pin code in te geven simkaart beheer
Dank om te helpen
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 13:10
door VossyGamer
En welke carrier name zien jullie? "DIGI" of "Proximus"? En kan je als je automatische netwerkselectie uitzet: switchen tussen DIGI's eigen netwerk en roamen op het Proximus netwerk? Kunnen jullie screenshots delen? Merci!
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 13:15
door boulder
Hier ook SIM in de bus, dus zo lang heb ik nu echt niet moeten wachten.
Hier wat foto's.
Nu ga ik activeren.
Toegevoegd na 8 minuten 10 seconden:
Update:
Ik heb gewoon gebeld naar dat activatienummer (0800/41001, met mijn oude SIM kaart in het toestel).
Ik kreeg de vraag over welke taal, en of ik mijn huidige nummer wilde overzetten.
Ik koos die optie, en kreeg te horen dat dit binnen de 24 uren zou gebeuren, en dat ik mijn DIGI simkaart mocht plaatsen van zodra de oude niet meer werkte.
Dit is zeer gelijkaardig aan de procedure van Hey of Dommel indertijd, alles ging deze keer super vlot.
Update 2:
Het werkt al!
Dat kan niet langer dan 1 uur geduurd hebben!
Ik ben nog nooit zo snel overgeschakeld geraakt.
Moeilijkste was iets vinden waarmee ik het oude SIM kaartje uit mijn GSM kreeg

.
Re: DIGI Belgium
Geplaatst: 19 dec 2024, 13:39
door Avenger 2.0
Nice, ook de eerste SIM kaart die ik zie die niet kredietkaart grootte is (1FF).
Dit zal dus niet meer werken
