DIGI Belgium

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Ik heb ook mijn twijfels over de uitleg “we hebben enorm veel aanvragen gekregen en daarom loopt de wachttijd op”.
en waarom heb je daar je twijfels over? quasi elke starter die een goed aanbod uitbracht in het verleden heeft exact datzelfde meegemaakt,
zelfs MV in hun beginperiode (lang voordat ze alles overdroegen naar pxm) en ook telenet (in de tijden van comfortnet) heeft datzelfde gehad.

als je zo'n goed aanbod uitbrengt ga je niet enkel kinderziektes hebben, je gaat ook d'office onderbemand zijn.
boonpwnz schreef: 5 maanden geleden Kan je zonder de nummeroverdracht te starten wisselen naar een andere provioder?
euh, ja, dat noemt men "een nieuw nummer nemen".... maar is wss niet wat je wil :)
als je je nummer wil behouden, moet je een nummeroverdracht doen, dat kan niet in 2 stappen.
(je kan natuurlijk wel een nieuw nr geven, en later overschakelen, maar dan zal je dus niet aan het "wisselen" zijn, maar gewoon een extra abbo aan het nemen zijn... je zal dan later ook een nieuwe simkaart moeten hebben als je toch je nr wil porteren, en zal dat nieuwe nr apart moeten opzeggen)

wat betreft die "foute nummers" die getoond worden, zullen dat vermoedelijk de nummers zijn die gelinkt zijn aan de simkaart,
die dan vervangen worden bij de effectieve activatie van de simkaart.

edit: toevoeging

als mijn bron het goed heeft zijn er vandaag 10 portaties *geactiveerd* op DIGI
dat wil dus zeggen: effectief een bestaand nr dat volledig geporteerd werd
(dus: besteld, verwerkt, simkaart verstuurd, simkaart ontvangen van de postbode, activatieprocedure helemaal doorlopen, en nu actief op DIGI)
helaas zegt dat niets over het aantal *aanvragen* of hoeveel simkaartjes op de post zitten (en hoeveel er daarvan verdwijnen door slecht sorteren, slecht afleveren, ....)
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Splitter schreef:
als mijn bron het goed heeft zijn er vandaag 10 portaties *geactiveerd* op DIGI
dat wil dus zeggen: effectief een bestaand nr dat volledig geporteerd werd
(dus: besteld, verwerkt, simkaart verstuurd, simkaart ontvangen van de postbode, activatieprocedure helemaal doorlopen, en nu actief op DIGI)
helaas zegt dat niets over het aantal *aanvragen* of hoeveel simkaartjes op de post zitten (en hoeveel er daarvan verdwijnen door slecht sorteren, slecht afleveren, ....)
Kuch… TIEN?!?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik heb btw op woensdag besteld en bevestiging ontvangen, rest van het verhaal identiek met 2e nummer en contract. Helaas tot en met vandaag (woensdag) geen sim ontvangen. Toch iets anders dan de 1-2 werkdagen die vooropgesteld worden lijkt me…
Mja… 1e ervaring is alvast niet positief. Maar we zullen wel zien wat het geeft als de sim ooit aankomt en geactiveerd geraakt.
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

Rke schreef: 5 maanden geleden Kuch… TIEN?!?
tja, zoals je zelf aangeeft: je hebt je simkaart nog niet ontvangen, dus de post is niet snel genoeg met uitleveren van de sims....
eens ze allemaal afgeleverd zijn zal dat wss wel een hoger aantal zijn....
het is niet alsof digi de post kan controleren, en voor 5e/maand een simkaart aangetekend verzenden.... dan zijn ze al 2 maanden verlies aan het maken voordat ze er mss iets aan verdienen (en dan nog kan de post het trager leveren want "het is een drukke periode")
daydreamke schreef: 5 maanden geleden Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI?
omdat niet iedereen orange wil?
omdat sommigen betere ontvangst hebben op het pxm/digi netwerk?
omdat niet iedereen die speciale deals/kortingen hebben ?
....
Anseric
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: Anserics
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Splitter schreef: 5 maanden geleden zelfs MV in hun beginperiode
Goeie tijden! Denk dat je enkel klant kon worden via een invite als ik me herinner.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

daydreamke schreef: 5 maanden geleden Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
1: omdat niet iedereen bij hey zat
2: omdat niet iedereen die €5/life heeft
3: ...
daydreamke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

cadsite schreef: 5 maanden geleden
daydreamke schreef: 5 maanden geleden Ik begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI? Ik ben al meer dan een jaar super tevreden klant bij Hey!. Heb nu 25GB en onbeperkt bellen voor maar 4EU dankzij 5EU korting for life. En 5G ontvangst op orange netwerk
ja maar zonder die 5EU korting for life blijft voor mij Hey! een no brainer. De enige reden die ik kan bedenken voor DIGI is dat je thuis een betere pxms dekking hebt.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

daydreamke schreef: 5 maanden geledenIk begrijp niet waarom jullie willen overstappen naar het nieuwe DIGI?
Ik ga spoedig verhuizen en de dekking van Orange op het nieuwe adres = 0.0
Soms word keuzes maken makkelijk gemaakt door de omstandigheden.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Vowifi? (Helaas in 3e wereldland België qua telecom een moeilijk iets). Maar gelukkig is dit ondertussen toch bij de meeste actief.

Of zijn jullie die hard sms’ers? 😁
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

daydreamke schreef: 5 maanden geleden ja maar zonder die 5EU korting for life blijft voor mij Hey! een no brainer. De enige reden die ik kan bedenken voor DIGI is dat je thuis een betere pxms dekking hebt.
Bij Hey:

Tarief buiten abonnement
Surfen: 0,01 €/MB in België, 0,01 €/MB in de EU
Dat is dus 10€/GB...

Bij DIGI:
Nog meer data nodig? Per extra GB betaal je 60 cent. Spotgoedkoop
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals al zo vaak is geschreven: ieder moet z'n eigen rekening maken. Ontvangst, extra's, kost, ondersteuning, ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

cadsite schreef: 5 maanden geleden
47 dagen had Hey nodig om men nummer over te nemen
pas toen ik na vele contacten met de operator , de ombudsman onder de arm lukte dat wel
is dat slechte wil of onkunde , uiteraard het de overstap vaan DIGI gedaan .
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Ook niet alles op Bpost steken.
Gisterenmorgen abonnement genomen bij Hey, vanmorgen door Bpost aan de deur geleverd. 10 minuten later was mijn man aan het bellen via Hey, nummer netjes overgedragen.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

boulder schreef: 5 maanden geleden Bij Hey:

Tarief buiten abonnement
Surfen: 0,01 €/MB in België, 0,01 €/MB in de EU
Dat is dus 10€/GB...

Bij DIGI:
Nog meer data nodig? Per extra GB betaal je 60 cent. Spotgoedkoop
100Gb buiten de bundel verbruiken, is verre van spotgoedkoop bij Digi.
€25 in totaal bij Hey, want je past je abo aan naar XL alvorens zoveel te betalen.
€65 in totaal bij Digi, want je kan geen hoger abo nemen.

Als je vergelijkingen wil maken, moet je wel correct vergelijken. 60 cent is goedkoop vergeleken met andere operatoren. Maar bij andere operatoren ga je je abonnement ook aanpassen naargelang uw verbruik. En zo is de vergelijking voor iedereen anders, want het verbruik is ook voor iedereen anders. :wink:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

b1llyturf schreef: 5 maanden geleden Aan al degene die de overstap willen maken maar niet akkoord gaan met HUN manier van werken blijf bij je huidige provider en blijf klagen over het feit dat wij als Belg zoveel moeten betalen voor onze telecom diensten
35 GB voor 4 € en onbeperkt bellen/SMS + 5G bij Hey. Ook Itsme.

Ik klaag NIET. Blijf bij mijn beste koop. Toen Renault Vilvoorde opgedoekt werd, ging iedereen géén Renault meer kopen... :-D :-D :-D
Als de beste deal geven, kijkt iedereen naar zijn portemonnee.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Heb samen met mijn vriendin haar herlaadgeschiedenissen bekeken van Jim en daaruit blijkt dat haar verbruik gemiddeld gezien minder is dan 5€/maand. Bijgevolg zou digi duurder zijn en heeft ze geen interesse (ze verbruikt amper data via 4g want die zet ze meestal af).
Van't weekend de andere Jim kaartjes in de familie bekijken.

Betreft de vergelijking met Hey, ik ben ook blij met mijn 4€ /25gb, en zou nog meer blij zijn moest ik die 35 gehad hebben, maar die 10 gb extra meter is niet toegevoegd terwijl dat volgens de screenshots had gemoeten...
Echter vergelijken met een promotarief die niet iedereen heeft is niet eerlijk tov Digi.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
michaelbelgium
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

* Omdat hey 7€/maand vroeg voor 5GB en limited calls/sms en profiteerde tot digi kwam
* Hun antwoord (nieuwe abbo's) kwam ook
veel te laat
* Ik steun digi met plezier om van de belgische
duopolie af te komen/of het telecomland ondersteboven te doen zetten
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als ik hier lees wat mensen hebben/verlangen dan begint het mij bij momenten toch een beetje te duizelen en dan vraag ik me af.."Wat doen mensen met die 35 tot 80 en zelfs 100GB/maand met dat lulijzertje? 😱

En nee, ik hoef geen details. 🎄
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Fallschirmjaeger schreef: 5 maanden geleden 100Gb buiten de bundel verbruiken, is verre van spotgoedkoop bij Digi.
€25 in totaal bij Hey, want je past je abo aan naar XL alvorens zoveel te betalen.
€65 in totaal bij Digi, want je kan geen hoger abo nemen.
100 Gb buiten de bundel, dan moet je al 115 Gb/maand gebruiken.
Als dat je profiel is, ja, dan zit je op dit moment beter bij Hey.
Maar dat lijkt mij heel extreem.
Fallschirmjaeger schreef: 5 maanden geleden Als je vergelijkingen wil maken, moet je wel correct vergelijken. 60 cent is goedkoop vergeleken met andere operatoren. Maar bij andere operatoren ga je je abonnement ook aanpassen naargelang uw verbruik. En zo is de vergelijking voor iedereen anders, want het verbruik is ook voor iedereen anders. :wink:
Dat is het juist, ik ga bijna altijd voldoende hebben met die 15 Gb, dus dat is iedere maand 5€, behalve misschien 2 keer per jaar.
En die paar keer dat ik er dan boven zit, zal dat heus geen 100 Gb zijn, misschien 10 Gb of 20 Gb, wat mij dan 6 of 12 € extra zou kosten, iets wat ik meer dan terugwin met die 10 andere maanden waar ik maar 5€ betaal.
En ik denk dat de meeste gebruikers in die situatie zitten: ze nemen een tariefplan dat duurder is dan ze nodig hebben, omdat ze schrik hebben dat ze eens een keertje erboven gaan zitten, en dan heel veel moeten betalen voor dat teveel.
Dan heb ik liever een provider die een lage standaardprijs hanteert en een faire prijs per gigabyte, dan iedere maand te veel betalen voor die paar keer dat ik erover zit.

Maar inderdaad, als jij iedere maand zo'n gigantische hoeveelheden verbruikt, ben je best bij Hey af (op dit moment, het zou mij niet verwonderen dat er nog wel andere tarieven bij DIGI komen voor grootverbruikers).
metoyou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 3 keer

boulder schreef: 5 maanden geleden

Ik heb wel gemerkt dat er nu meer info op de site van Digi staat bij mijn profiel.
Er staat ook een contract bij (2 keer, vreemd genoeg, met 1 dag verschil)

Heb " MyDigi " vandaag ook geraadpleegd, en merk ook dat er een 2e contract is bijgevoegd.
Bij mij 2 dagen na mijn aanvraag om klant te worden.

- Er staat een gsm-nummer ( nieuw nummer ook al heb ik nummerbehoud gevraagd )

- Zakelijk contract ( Particulier gevraagd )

Misschien wil dit zeggen dat mijn aanvraag afgehandeld / in behandeling is 🤷

Heb ook het nummer ingegeven op website CRDC wat ik momenteel van Digi heb "gekregen" , (vermeld op 2e contract) en daar staat als operator, Digi Mobile.

Toegevoegd na 7 minuten 51 seconden:

Orange heeft hier zeer slechte dekking, en Proximus beste dekking.
Mede daarom wil ik overstappen naar Digi, hun prijs voor mobiel is de helft goedkoper dan bij Yoin en krijg er nog meer voor, uitgezonderd geen voicemail.

Meer :

- Bellen en sms'en
- Meer GB
- Alle inbegrepen belminuten, sms'en en data zijn ook te gebruiken in de EER ( Bij Yoin is dit beperkt )
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

michaelbelgium schreef: 5 maanden geleden Niemand kan weten waar de bottleneck ligt bij het zenden vd sims, wie weet is het bpost gwn (bij mij komt bpost maar 1 a 2 keer per week)

Denk dat het alle hens aan dek is bij digi either way.
Gwn wat geduld hebben.... Je hebt niets te verliezen
Ja, geduld. Maar ik kan me de laatste jaren geen overstap meer herinneren waar ik de sim niet binnen 1 werkweek had ontvangen. Dat houdt in 3x simkaart bij EDPnet, 2x simkaart JimMobile, 2x simkaart Hey! Dat het allemaal wat stroef verloopt vlak na lancering kan ik begrijpen, maar zoals ik al zei, weken ga ik niet blijven wachten. Ik had vorige week wel verwacht dat ik de simkaart voor mijn dochter onder de kerstboom kon leggen om cadeau te doen. Op dit moment lijkt me dat geen vanzelfsprekendheid meer.

Daar komt bij kijken dat ten eerste, Digi geen nieuw bedrijf is, ze zijn reeds in verschillende andere landen jaren actief, dus kinderziektes vind ik een pover excuus. Ten tweede hebben ze hun lancering al een half jaar uitgesteld (was gepland voor de zomer) en mag je toch wel verwachten dat ze klaar zijn om in het kleine België (dus beperkt aantal aanvragen, zeker gezien het gros van de bevolking vast zit aan hun Telenet/Belgacon "Pack") aan te kunnen op het moment dat ze dan uiteindelijk toch beslissen te lanceren.
karine
Elite Poster
Elite Poster

ozfunghi schreef: 5 maanden geleden Dat het allemaal wat stroef verloopt vlak na lancering kan ik begrijpen, maar zoals ik al zei, weken ga ik niet blijven wachten. Ik had vorige week wel verwacht dat ik de simkaart voor mijn dochter onder de kerstboom kon leggen om cadeau te doen. Op dit moment lijkt me dat geen vanzelfsprekendheid meer.
Hoe ga je dat oplossen?
Als je vandaag een abonnement bij Hey zou nemen wat gaat er dan met de inschrijving van DIGI gebeuren ? (contractbreuk)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

karine schreef: 5 maanden geleden Hoe ga je dat oplossen?
Als je vandaag een abonnement bij Hey zou nemen wat gaat er dan met de inschrijving van DIGI gebeuren ? (contractbreuk)
Je hebt sowieso een herroepingsrecht van 14 dagen, aangezien je het in online ipv. een winkel besteld hebt.
Alleen weet ik niet vanaf wanneer de die begint te lopen. De sim is wel fysiek, maar is in weze een dienst ipv. een fysiek goed. Dus waarschijnlijk begint de periode direct te lopen na bestelling ipv. het ontvangen van de SIM-kaart.
https://www.digi-belgium.be/nl/herroepingsformulier
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Simkaart in de bus vandaag. Activeren lukt niet…
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Simkaart in de bus vandaag. Activeren lukt niet…

Wanneer heb je abonnement afgesloten ?

Oei, waarom kan je het niet activeren ?
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.

Je moet bellen naar een nummer om de nummeroverdracht te starten en de simkaart te activeren maar het herkent mijn nummer niet. Even inbellen dus.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.

Je moet bellen naar een nummer om de nummeroverdracht te starten en de simkaart te activeren maar het herkent mijn nummer niet. Even inbellen dus.
Het herkent je nummer niet, je GSM nummer of dat van je SIM kaart?
Misschien afhankelijk van hoe je het ingeeft?

+32 4....
of
04....
of
4....
of
...
?
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

Stiaan schreef: 5 maanden geleden Vorige week donderdag, exact een week geleden dus.

Laat gerust weten als je een oplossing hebt gevonden voor je nummeroverdracht.
Bedankt!
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

@Stiaan

Kan je toevallig aan de envelop zien vanwaar de simkaart is verzonden ?
Alsook, wanneer deze is afgestempeld ? (Verstuurd)
Stiaan
Pro Member
Pro Member

Ik moest mijn nummer ingeven tijdens het telefoongesprek maar aan het formaat lag het niet.

Na het bellen naar de klantendienst bleek dat het verkeerde nummer gekoppeld was aan mijn account (?). De klantendienst heeft een aanpassing gedaan en kort erna moest ik opnieuw proberen bellen naar het telefoonnummer om de nummeroverdracht te starten en toen werd het wel correct geregistreerd. Nu wachten tot mijn huidige simkaart uitvalt, fingers crossed dat dit goed loopt…

En nee, geen datum te zien op de brief of enveloppe. Op de enveloppe staat enkel het adres van hun hoofdzetel.
metoyou
Starter Plus
Starter Plus

Stiaan schreef: 5 maanden geleden
Na het bellen naar de klantendienst bleek dat het verkeerde nummer gekoppeld was aan mijn account (?). De klantendienst heeft een aanpassing gedaan en kort erna moest ik opnieuw proberen bellen naar het telefoonnummer om de nummeroverdracht te starten en toen werd het wel correct geregistreerd. Nu wachten tot mijn huidige simkaart uitvalt, fingers crossed dat dit goed loopt…

En nee, geen datum te zien op de brief of enveloppe. Op de enveloppe staat enkel het adres van hun hoofdzetel.

Mijn ervaring bij het veranderen van mobiele provider is, dat de simkaarten worden geactiveerd tijdens de nacht. Dus dat je huidige simkaart dan gedeactiveerd wordt.

Begrijp ik het goed, het adres van hun hoofdzetel in België ?
telemans
Plus Member
Plus Member

Ik heb men SIM kaart ontvangen
kan bellen surfen maar als ik herstart of men toestel afzet en weer aan ,krijg ik niet de vraag om men pin code te geven
hoe zou ik dat kunnen verhelpen ,het gaat om een nieuw nummer geen overname van ander operator
ozfunghi
Pro Member
Pro Member

!!!

Hier ook net de brief in de bus gekregen. Op de envelop staat geen postzegel, geen stempel, geen datum. Enkel de Digi huisstijl en hun adres op de flap achteraan. Digi communications Belgium NV, Gasthuisstraat 31 - 1000 Brussel. (Staat in 2 talen).

Ik heb de sim activatie aanvraag kunnen doen, maar moest vreemd genoeg MET DE NIEUWE SIMKAART bellen. Mijn dochter heeft een toestel met dubbele sim, dus heb de nieuwe naast de oude gestoken. De GSM herkende meteen dat het een DIGI sim was. Ik probeerde eerst met haar Jim sim kaart te bellen naar het activatie nummer, maar na de taal te hebben gekozen, stokte alles. Dan geprobeerd met de nieuwe sim die dus nog niet geactiveerd was, en daarmee kon ik WEL het activatie nummer bellen en het hele activatie proces afronden. Er werd gevraagd naar mijn klantennummer (niet naar het over te nemen nummer). Binnen de 24 uur zou de nieuwe simkaart geactiveerd worden.

Er werd gezegd dat de activatie zou afgerond zijn het ogenblik dat de verbinding met de oude simkaart wegvalt. Indien dat zo is, dan is dat in elk geval bevestiging dat nummeroverdracht zou werken, want ik had gevraagd met nummeroverdracht vanaf een Jim nummer.

I'll keep you posted.

PS: op mijn digi account op de website, is niets veranderd, dus staat ook nog steeds dat "andere" gsm nummer op het contract.
Laatst gewijzigd door ozfunghi 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 68 keer

Hier ook sim in de bus. Nummeroverdracht van Yoin naar DIGI. Gewoon met huidige yoin sim naar dat 0800 nummer gebeld, en na taalkeuze direct bevestiging gekregen dat de overdracht in gang gezet was en binnen 24u voltooid ging zijn.

Update: na kleine 3 uur viel signaal op de Yoin sim weg, de DIGI sim er in en alles werkte direct. Niks speciaals meer moeten doen. In de klantenzone is dat tijdelijk nummer nu vervangen door het eigen nummer. VOwifi werkt ook (iPhone 11). Voorlopig niks op aan te merken.
Laatst gewijzigd door Steven_09 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member

telemans schreef: 5 maanden geleden Ik heb men SIM kaart ontvangen
kan bellen surfen maar als ik herstart of men toestel afzet en weer aan ,krijg ik niet de vraag om men pin code te geven
hoe zou ik dat kunnen verhelpen ,het gaat om een nieuw nummer geen overname van ander operator
Ik vermoed in de instellingen van je gsm toestel, een pincode koppelen aan je simkaart?
Doe eens een zoekactie in de instellingen van toestel, naar bvb pincode, of simlock, of simkaart vergrendelen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

ozfunghi schreef: 5 maanden geleden
telemans schreef: 5 maanden geleden Ik heb men SIM kaart ontvangen
Ik vermoed in de instellingen van je gsm toestel, een pincode koppelen aan je simkaart?
Doe eens een zoekactie in de instellingen van toestel, naar bvb pincode, of simlock, of simkaart vergrendelen.
Staat normaal onder beveiliging van je toestel.
telemans
Plus Member
Plus Member

Opgelost door de pin code in te geven simkaart beheer
Dank om te helpen
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

En welke carrier name zien jullie? "DIGI" of "Proximus"? En kan je als je automatische netwerkselectie uitzet: switchen tussen DIGI's eigen netwerk en roamen op het Proximus netwerk? Kunnen jullie screenshots delen? Merci!
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hier ook SIM in de bus, dus zo lang heb ik nu echt niet moeten wachten.
Hier wat foto's.
Nu ga ik activeren.
digi-brief1.png
digi-brief2.png
digi-brief3.png
digi-brief4.png
digi-brief5.png

Toegevoegd na 8 minuten 10 seconden:
Update:
Ik heb gewoon gebeld naar dat activatienummer (0800/41001, met mijn oude SIM kaart in het toestel).
Ik kreeg de vraag over welke taal, en of ik mijn huidige nummer wilde overzetten.
Ik koos die optie, en kreeg te horen dat dit binnen de 24 uren zou gebeuren, en dat ik mijn DIGI simkaart mocht plaatsen van zodra de oude niet meer werkte.
Dit is zeer gelijkaardig aan de procedure van Hey of Dommel indertijd, alles ging deze keer super vlot.

Update 2:
Het werkt al!
Dat kan niet langer dan 1 uur geduurd hebben!
Ik ben nog nooit zo snel overgeschakeld geraakt.
Moeilijkste was iets vinden waarmee ik het oude SIM kaartje uit mijn GSM kreeg :-D .
Laatst gewijzigd door boulder 5 maanden geleden, in totaal 4 gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Nice, ook de eerste SIM kaart die ik zie die niet kredietkaart grootte is (1FF).
Dit zal dus niet meer werken :lol:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “DIGI Belgium”