Antwoord Belgacom op de Grote Netwerf?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Het wordt het toch allemaal serieus bij de haren getrokken in dat artikel, langs beide kanten.
Die 1Gbit zal er voorlopig niet komen. Ze zullen wel refereren naar de 1Ghz upgrade. Technisch gaat die 1Gb wel mogelijk zijn, maar dan heb je inderdaad een serieuze deling met de buren.
Over die deling : ik meen me toch te herinneren dat er ook bij Belgacom een deling in de ROP is, dus ook in de straat. Op een ROP is volgens mij weliswaar meer bandbreedte beschikbaar t.o.v. een node bij Telenet, maar het blijft delen dacht ik.
Als iedereen van Belgacom zijn beschikbare bandbreedte maximaal gaan gebruiken, gaat iedereen dan nog zijn maximaal profiel gaan hebben?
Eén groot voordeel bij Telenet kan je veel meer TV's aansluiten, zonder dat de internet en telefoon verbinding daar last van ondervindt.
Tweede voordeel : dit geldt ook voor Boer Charles en co die kilometers ver weg zitten van de node. Ook Boer Charles gaat geupgrade worden naar 1 Gbit.

Maar neem het van me aan, er worden plannen gemaakt en er gebeuren dingen die niet in de kranten komen, langs beide kanten. Dat heeft ook zijn redenen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Als ze al een minister uitspraken laten doen in het VTM Nieuws over 1Gbit snelheden in plaats van de werkelijke 1GHz coax upgrade waar het "giganetwerk" op slaat, zal het moeilijk uit de wereld te krijgen zijn.

Marketingsgewijs is het slim aangepakt, maar daar blijft het bij.


En inderdaad, beiden doen aan overboeking (ik neem aan dat je het daarover hebt Sylvester), maar Telenet moet vermoedelijk wel nipter werken en 'meer overboeken'. En de Telenet Netwerkbeheer trucjes zijn ook niet zonder reden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik denk dat bij beiden de bluts met de buil bestaat, en dat beiden 'trucjes' toepassen om snelheden, bandbreedte en capaciteit (schijnbaar) hoog te houden.
Beiden hebben sinds decennia lang dezelfde kabels in de grond steken die elk hun beperking hebben, en waarvoor ze 'trucjes' moeten toepassen om het gaande te houden, met zo weinig mogelijk geld. Want ja, het zijn beiden beursgenoteerde bedrijven.
Je zal als klant moeten kiezen en kijken wat je precies wil, en wat past in uw eigen profiel en budget.
Feit is : geen van beiden zal twee stappen harder lopen dan de ander. Eén stap maximum, en dan zal de ander wel volgen of één stap voorbij steken.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

Ik vermoed dat Peeters Bourgois er vooral bij was omwille van het feit dat ze 250 extra jobs creeëren.
In tijden waar je bijna alleen maar hoort dat bedrijven afslanken is dat misschien wel een bezoekje waard.
Laatst gewijzigd door xayana 30 aug 2014, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hmm, Peeters? :P Ik zag toch Bourgeois ;-)

Alle gekheid op een stokje; jobs zal 1 ding zijn, hoewel 250 jobs niet echt impressionant is (hoewel beter dan verloren jobs, dit aantal is toch maar een druppel op een hete plaat), maar het ging hem duidelijk vooral om de "Gigabit snelheden".
http://nieuws.vtm.be/binnenland/106321- ... investeren
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel :roll:

Goed bezig BGC!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Maar dan mogelijks wel met een 70Mbit profiel? :) Laten we in deze vergelijking niet vergeten dat Telenet ook bij de Coax blijft. En je zou kunnen afleiden dat ze FTTH dus nog voor (minstens) 5 jaar uitstellen. Al kan dat natuurlijk wel parallel met "Netwerf" evolueren, het geld gaat elders heen.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 aug 2014, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Als ik maar niet verder dan 400m van de kast ga liggen!

Het probleem dat ik er mee heb is dat ze zo'n artikels verspreiden: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 606664.htm. Het blijkt dan echter nog heel selectief te zijn, waar ze het leggen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik verwacht niet meteen een antwoord, of men zou een persconferentie moeten geven over het feit dat ze wat met FTTH bezig zijn.
Posted with my Lumia 920 with Tapatalk
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hierbij dus het antwoord van Belgacom

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_01239077
Dus binnenkort opnieuw een snelheids verhoging bij beiden :-)

Code: Selecteer alles

Met de werken lijkt Telenet Belgacom het nakijken te geven. Maar die ontkent. ‘Je kan de snelheden niet vergelijken’, zegt woordvoerder van Belgacom Frédérique Verbiest. ‘Want bij Telenet moet de snelheid gedeeld worden, bij ons niet.’ Belgacom zit vandaag voor particulieren aan 70 megabit per seconde. ‘Telkens als het nodig blijkt, trekken we dit op. Zo gaan we binnenkort naar 100 megabit.’
Belgacom naar 100 Mbps en telenet naar ... ???
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Telenet trekt volgend jaar ook weer de snelheden op. Zal eens informeren naar de exacte specificaties.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Matthias schreef:Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel :roll:

Goed bezig BGC!
En als je nog pech hebt ga je meer dan 400 meter weg wonen en zal je een povere snelheid onder de kiezen krijgen. Maar ze blijven toch pronken met hun 70 profiel (straks 100 profiel) en vergeten er bij te zeggen dat het enkel en alleen voor de "Happy-few" is.

Daar sta je dan ..... Ik zou eens goed vloeken, na zo'n telefoontje met Belgacom.

Het is duidelijk dat Belgacom voorlopig de strijd aan het verliezen is ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Laat ons eerlijk zijn. Moest telenet dezelfde prijs en een datalimiet hebben van 500 ging of zo en een snelheid die 3 keer sneller is dan bgc dan heb je geen reden om bgc te kiezen. Maar tot op heden is dat nog niet het geval.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ze zullen ook wel met een 'duiveltje uit de doos' komen. Zal moeilijk worden met huidig koperplaat, maar zeg nooit nooit.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Goztow schreef:Laat ons eerlijk zijn. Moest telenet dezelfde prijs en een datalimiet hebben van 500 ging of zo en een snelheid die 3 keer sneller is dan bgc dan heb je geen reden om bgc te kiezen. Maar tot op heden is dat nog niet het geval.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik denk dat dat een van de bedoelingen van tn is. Als ze meer ruimte creëren voor zichzelf kunnen ze misschien een betere budget formule in de markt zetten terwijl ze er nu meer baat bij hebben dure kleurboeken te slijten. Die belachelijke limieten is voor velen een struikelblok.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Je hoort toch minder en minder mensen klagen over die limieten. Die die 'velen' zullen wel 'enkelen' zijn.
Het zijn ook geen echte limieten meer hé.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Niet vergeten: Bij Telenet is er meer aan de gang dan enkel zachte (Whoppa) en harde (Business Internet etc.) limieten. Het gaat lang niet alleen om de zogeheten 'kleurboek' (die nu toch intussen veel beter meevalt). Dat shapen daarentegen...
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sylvester ik heb het dus over de "velen" die dus NIET bij telenet zitten net owv van die limieten en zoals IRockabiddydilly (mods sta die mens toe een makkelijkere nick te kiezen.) aangeeft die shaping.

Er zijn wel degelijk klachten van telenet klanten maar die vallen goed mee omdat voor wie er last van heeft telenet simpelweg geen optie is!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ik was even niet mee, gebeurt wel vaker.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De vraag is verder of de koperlijnen effectief na 100Mbit profiel hun limiet gaan kennen? Wel, blijkbaar niet.
http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 260674.htm

Oké, tot 100m van de ROP zouden deze snelheden kunnen, maar wie verder zit zal heus niet op een 70Mbit of lager profiel blijven met deze ontwikkeling.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)

Al de >400m mensen halen nooit meer als 100Mbps waarschijnlijk.

Die Gbps over koper is leuk, maar niet haalbaar op langere(/normalere) afstand en al zeker niet op elke lijn.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

1 gbit snelheid bij telenet betkent ook ineens dat uw downloadlimit naar 100 Mbyte per maand gezet wordt . :banana:


Geef mij persoonlijk dan maar 50mbit met onbeperkt . Onbeperkt he , geen vrij downloaden of andere sprookjes .
Zelfs 500/500Mbit ipv 1gbit/10 vind ik veel nuttiger .
Laatst gewijzigd door criminala 30 aug 2014, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Is er dan geen sprake geweest van Fiber die de verspreidingskabel vervangt en dat enkel nog de aansluitkabel in koper
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

AndRo555 schreef:Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)

Al de >400m mensen halen nooit meer als 100Mbps waarschijnlijk.

Die Gbps over koper is leuk, maar niet haalbaar op langere(/normalere) afstand en al zeker niet op elke lijn.
Nee, maar zoals ik dus bedoelde in vorige uitspraak is dat -aangezien het louter te maken heeft met afstand (en kwaliteit/ruis) en dus verzwakking (en Belgacom er profielen op toepast om een zekere uniformiteit te creëren, en niet zoals een best effort systeem) - stelselmatig vertraagd, maar dat die 1Gbit op tot 100m van de ROP wel maakt dat je bij verdere afstanden hoe dan ook hoger dan een 50Mbit of 70Mbit zal uitkomen. Wie weet mag je de profielen dan wel gewoon x10 doen, ik zeg maar wat bij wijze van voorbeeld.

100Mbit profiel wordt 1Gbit, 70Mbit profiel wordt 700Mbit, 50Mbit profiel 500Mbit enzoverder. Het kan mogelijks wel, al vermoed ik dat de verzwakking een zwaardere impact kan hebben in verhouding tot afstand dan momenteel het geval is, hoewel een eventueel verbeterde vectoring tegen dan ook hier een oplossing zou kunnen bieden. Momenteel natuurlijk pure speculatie, maar niet perse onmogelijk.

Je zou haast kunnen stellen dat deze nieuwe ontwikkeling bij Alcatel Lucent evengoed met dezelfde show zou kunnen worden aangekondigd als Netwerf.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

criminala schreef:1 gbit snelheid bij telenet betkent ook ineens dat uw downloadlimit naar 100 Mbyte per maand gezet wordt . :banana:


Geef mij persoonlijk dan maar 50mbit met onbeperkt . Onbeperkt he , geen vrij downloaden of andere sprookjes .
Zelfs 500/500Mbit ipv 1gbit/10 vind ik veel nuttiger .
Ik denk toch dat ge uw cijfertjes eens moet herzien.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

iRockabizzydilly schreef:
AndRo555 schreef:Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)

Al de >400m mensen halen nooit meer als 100Mbps waarschijnlijk.

Die Gbps over koper is leuk, maar niet haalbaar op langere(/normalere) afstand en al zeker niet op elke lijn.
Nee, maar zoals ik dus bedoelde in vorige uitspraak is dat -aangezien het louter te maken heeft met afstand (en kwaliteit/ruis) en dus verzwakking (en Belgacom er profielen op toepast om een zekere uniformiteit te creëren, en niet zoals een best effort systeem) - stelselmatig vertraagd, maar dat die 1Gbit op tot 100m van de ROP wel maakt dat je bij verdere afstanden hoe dan ook hoger dan een 50Mbit of 70Mbit zal uitkomen. Wie weet mag je de profielen dan wel gewoon x10 doen, ik zeg maar wat bij wijze van voorbeeld.

100Mbit profiel wordt 1Gbit, 70Mbit profiel wordt 700Mbit, 50Mbit profiel 500Mbit enzoverder. Het kan mogelijks wel, al vermoed ik dat de verzwakking een zwaardere impact kan hebben in verhouding tot afstand dan momenteel het geval is, hoewel een eventueel verbeterde vectoring tegen dan ook hier een oplossing zou kunnen bieden. Momenteel natuurlijk pure speculatie, maar niet perse onmogelijk.

Je zou haast kunnen stellen dat deze nieuwe ontwikkeling bij Alcatel Lucent evengoed met dezelfde show zou kunnen worden aangekondigd als Netwerf.
Er was hier ergens een post over deze nieuwe technologie en het kwam op het volgende neer:
30m = 10Gb
70m = 1Gb
200m = 100Mb

Dusja wat zal er overschieten op 400m? ;-)

Hier is de post: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Interessant artikel, maakt duidelijk dat er wel een heel sterke verzwakking is. Hoewel ik in de videoreportage begreep dat 1Gbit tot 100m kon en niet tot 70m. Soit, er zijn dan ook nogaltijd andere oplossingen die Belgacom dan meer/intensiever kan gebruiken: Meer ROP's, meer Boostboxen, ... Hoe dan ook is er dus altijd nog wat mogelijk (maar men moet willen, en zal afhangen van locatie en kosten-baten analyse). Al zal het tegen dan Proximus heten :-).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Matthias schreef: Er was hier ergens een post over deze nieuwe technologie en het kwam op het volgende neer:
30m = 10Gb
70m = 1Gb
200m = 100Mb

Dusja wat zal er overschieten op 400m? ;-)

Hier is de post: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
Zoals eerder vermeld in dit topic, het grote voordeel van deze nieuwe ontwikkeling is:
- niet om snelheden op te voeren op dezelfde manier als nu (centraal a.d.h.v. ROP)
- wel interessant om glasvezel door straten te leggen en het bestaande koper tussen straat en huis te gebruiken als verbinding tussen glasvezel in voetpad en gebruiker. De hogere snelheden van glasvezel blijven op die manier behouden voor een gebruiker, zonder een oprit open te graven.

Dit is een mogelijke en interessante piste voor Belgacom in de toekomst. De infrastructuurwerken zullen hierdoor aanzienlijk sneller en goedkoper kunnen gebeuren. Samen met de Smarttube zal het koper uiteraard niet meer nodig zijn.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Maar dat is juist het probleem!

Lees mijn post van deze morgen:
Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
Ze blijven nog steeds koper pompen onder de grond ipv die glasvezel zelfs bij splinternieuwe verkavelingen. :bang:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ze doen het inderdaad (nog) niet voor alle nieuwe verkavelingen, ze hebben ook nooit gezegd van wel (jammer genoeg?). Maar ik betwijfel of je in een nieuwe verkaveling in de buurt komt van 400m van de ROP. Ik vermoed dat 100 à 200m te verwachten valt.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Dat is inderdaad een probleem :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Matthias schreef:Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
Dat hangt af van wat je verstaat onder nieuwe verkavelingen.
Een verkaveling waar de nutsvoorzieningen nu al liggen, is geen "nieuwe" verkaveling.

Belgacom spreekt over "green fields". Dat zijn verkaveling die er nog moeten komen, en waar er nog niets ligt.
Hier komt in de toekomst glasvezel ipv koper.

Maar volgens mij kan Belgacom dat alleen doen als er een goede regelgeving komt (BIPT). Want als er geen koper ligt, dan kunnen alternatieve providers geen VDSL2 meer aanbieden, en moeten ze toegang krijgen tot het aanbieden van diensten via de Belgacom glasvezel. Bestaat zo'n regeling al?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

http://www.telecompaper.com/nieuws/bipt ... en--936863

Nog niet helemaal concreet dus, maar BIPT wil deze reguleren op dezelfde manier als xDSL.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 aug 2014, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

BGC heeft geen direct antwoord hierop ....

Ik zit zelf in zo'n wijk waar ik ongeveer het verst van de VDSL kast zit, weet hem zelfs staan. Dus geen enkel product zonder limiet komt ook maar in de buurt van m'n TN abbo. Mijn ma heeft een studentenkot in Gent één huis naast de VDSL kast ;) Maar daar wil ik niet naar verhuizen ...
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Dit vond ik wel interessant:

De nieuwe aankondiging van het Giganetwerk is meer dan een mooi marketingpraatje. Een netwerkinvestering van 100 miljoen euro per jaar is voor een telecomoperator peanuts. Belgacom investeert 1 miljard euro per jaar.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... ign=trends

100 miljoen vs 1 miljard? :P Mis ik iets?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het is hier inderdaad al aangegeven dat Belgacom meer investeert, handig om het even in cijfers te zien. feit is natuurlijk dat het oppervlaktebereik van beide netwerken serieus verschilt, maar daarmee is het verschil niet volledig te verklaren. In ieder geval is het dus niet zo dat Belgacom "niets investeert in hun netwerk".
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dat dit marketing is, dat is al duidelijk. Telenet is er goed in. Een negatief iets, onderbreking bij de mensen, wordt omgezet in een positief iets. Nu, niemand kan tegen investeringen zijn. De marketing nemen we er wel bij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Wat maakt het eigenlijk uit hoeveel ze investeren? Het zijn de resultaten die tellen.
Geef mij dan maar iemand die met een tiende hetzelfde of meer bereikt, al was het maar om ijdele hoop voor een lagere factuur?
Of andersom : als Belgacom 1miljard per jaar investeert, waar zijn dan de resultaten van die investeringen?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Alez kom, precies of Belgacom boekt geen resultaten met hun investeringen. :wink:

Ten eerste hebben ze een veel groter netwerk te onderhouden/vernieuwen. En het is niet ondenkbaar dat hun systeem ook duurder is om resultaten te verbeteren (=meer moeten investeren om een bepaalde verhoging te verwezenlijken). Kan het efficiënter? Misschien wel, maar ze maken nog steeds winst ondanks deze investering. Heel slecht zal het bedrijf dus niet draaien. Financieel staan ze er alleszins stukken beter voor dan Telenet.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zou het kunnen dat het weghouden van datalimieten ook een investering is?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”