Antwoord Belgacom op de Grote Netwerf?
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Het wordt het toch allemaal serieus bij de haren getrokken in dat artikel, langs beide kanten.
Die 1Gbit zal er voorlopig niet komen. Ze zullen wel refereren naar de 1Ghz upgrade. Technisch gaat die 1Gb wel mogelijk zijn, maar dan heb je inderdaad een serieuze deling met de buren.
Over die deling : ik meen me toch te herinneren dat er ook bij Belgacom een deling in de ROP is, dus ook in de straat. Op een ROP is volgens mij weliswaar meer bandbreedte beschikbaar t.o.v. een node bij Telenet, maar het blijft delen dacht ik.
Als iedereen van Belgacom zijn beschikbare bandbreedte maximaal gaan gebruiken, gaat iedereen dan nog zijn maximaal profiel gaan hebben?
Eén groot voordeel bij Telenet kan je veel meer TV's aansluiten, zonder dat de internet en telefoon verbinding daar last van ondervindt.
Tweede voordeel : dit geldt ook voor Boer Charles en co die kilometers ver weg zitten van de node. Ook Boer Charles gaat geupgrade worden naar 1 Gbit.
Maar neem het van me aan, er worden plannen gemaakt en er gebeuren dingen die niet in de kranten komen, langs beide kanten. Dat heeft ook zijn redenen.
Die 1Gbit zal er voorlopig niet komen. Ze zullen wel refereren naar de 1Ghz upgrade. Technisch gaat die 1Gb wel mogelijk zijn, maar dan heb je inderdaad een serieuze deling met de buren.
Over die deling : ik meen me toch te herinneren dat er ook bij Belgacom een deling in de ROP is, dus ook in de straat. Op een ROP is volgens mij weliswaar meer bandbreedte beschikbaar t.o.v. een node bij Telenet, maar het blijft delen dacht ik.
Als iedereen van Belgacom zijn beschikbare bandbreedte maximaal gaan gebruiken, gaat iedereen dan nog zijn maximaal profiel gaan hebben?
Eén groot voordeel bij Telenet kan je veel meer TV's aansluiten, zonder dat de internet en telefoon verbinding daar last van ondervindt.
Tweede voordeel : dit geldt ook voor Boer Charles en co die kilometers ver weg zitten van de node. Ook Boer Charles gaat geupgrade worden naar 1 Gbit.
Maar neem het van me aan, er worden plannen gemaakt en er gebeuren dingen die niet in de kranten komen, langs beide kanten. Dat heeft ook zijn redenen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Als ze al een minister uitspraken laten doen in het VTM Nieuws over 1Gbit snelheden in plaats van de werkelijke 1GHz coax upgrade waar het "giganetwerk" op slaat, zal het moeilijk uit de wereld te krijgen zijn.
Marketingsgewijs is het slim aangepakt, maar daar blijft het bij.
En inderdaad, beiden doen aan overboeking (ik neem aan dat je het daarover hebt Sylvester), maar Telenet moet vermoedelijk wel nipter werken en 'meer overboeken'. En de Telenet Netwerkbeheer trucjes zijn ook niet zonder reden.
[ Post made via mobile device ]
Marketingsgewijs is het slim aangepakt, maar daar blijft het bij.
En inderdaad, beiden doen aan overboeking (ik neem aan dat je het daarover hebt Sylvester), maar Telenet moet vermoedelijk wel nipter werken en 'meer overboeken'. En de Telenet Netwerkbeheer trucjes zijn ook niet zonder reden.
- Sylvester
- Elite Poster
Ik denk dat bij beiden de bluts met de buil bestaat, en dat beiden 'trucjes' toepassen om snelheden, bandbreedte en capaciteit (schijnbaar) hoog te houden.
Beiden hebben sinds decennia lang dezelfde kabels in de grond steken die elk hun beperking hebben, en waarvoor ze 'trucjes' moeten toepassen om het gaande te houden, met zo weinig mogelijk geld. Want ja, het zijn beiden beursgenoteerde bedrijven.
Je zal als klant moeten kiezen en kijken wat je precies wil, en wat past in uw eigen profiel en budget.
Feit is : geen van beiden zal twee stappen harder lopen dan de ander. Eén stap maximum, en dan zal de ander wel volgen of één stap voorbij steken.
Beiden hebben sinds decennia lang dezelfde kabels in de grond steken die elk hun beperking hebben, en waarvoor ze 'trucjes' moeten toepassen om het gaande te houden, met zo weinig mogelijk geld. Want ja, het zijn beiden beursgenoteerde bedrijven.
Je zal als klant moeten kiezen en kijken wat je precies wil, en wat past in uw eigen profiel en budget.
Feit is : geen van beiden zal twee stappen harder lopen dan de ander. Eén stap maximum, en dan zal de ander wel volgen of één stap voorbij steken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik vermoed dat Peeters Bourgois er vooral bij was omwille van het feit dat ze 250 extra jobs creeëren.
In tijden waar je bijna alleen maar hoort dat bedrijven afslanken is dat misschien wel een bezoekje waard.
In tijden waar je bijna alleen maar hoort dat bedrijven afslanken is dat misschien wel een bezoekje waard.
Laatst gewijzigd door xayana 30 aug 2014, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Hmm, Peeters? Ik zag toch Bourgeois
Alle gekheid op een stokje; jobs zal 1 ding zijn, hoewel 250 jobs niet echt impressionant is (hoewel beter dan verloren jobs, dit aantal is toch maar een druppel op een hete plaat), maar het ging hem duidelijk vooral om de "Gigabit snelheden".
http://nieuws.vtm.be/binnenland/106321- ... investeren
Alle gekheid op een stokje; jobs zal 1 ding zijn, hoewel 250 jobs niet echt impressionant is (hoewel beter dan verloren jobs, dit aantal is toch maar een druppel op een hete plaat), maar het ging hem duidelijk vooral om de "Gigabit snelheden".
http://nieuws.vtm.be/binnenland/106321- ... investeren
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
Goed bezig BGC!
Goed bezig BGC!
-
- Elite Poster
Maar dan mogelijks wel met een 70Mbit profiel? Laten we in deze vergelijking niet vergeten dat Telenet ook bij de Coax blijft. En je zou kunnen afleiden dat ze FTTH dus nog voor (minstens) 5 jaar uitstellen. Al kan dat natuurlijk wel parallel met "Netwerf" evolueren, het geld gaat elders heen.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 aug 2014, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Als ik maar niet verder dan 400m van de kast ga liggen!
Het probleem dat ik er mee heb is dat ze zo'n artikels verspreiden: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 606664.htm. Het blijkt dan echter nog heel selectief te zijn, waar ze het leggen.
Het probleem dat ik er mee heb is dat ze zo'n artikels verspreiden: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 606664.htm. Het blijkt dan echter nog heel selectief te zijn, waar ze het leggen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dus binnenkort opnieuw een snelheids verhoging bij beiden
Code: Selecteer alles
Met de werken lijkt Telenet Belgacom het nakijken te geven. Maar die ontkent. ‘Je kan de snelheden niet vergelijken’, zegt woordvoerder van Belgacom Frédérique Verbiest. ‘Want bij Telenet moet de snelheid gedeeld worden, bij ons niet.’ Belgacom zit vandaag voor particulieren aan 70 megabit per seconde. ‘Telkens als het nodig blijkt, trekken we dit op. Zo gaan we binnenkort naar 100 megabit.’
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
En als je nog pech hebt ga je meer dan 400 meter weg wonen en zal je een povere snelheid onder de kiezen krijgen. Maar ze blijven toch pronken met hun 70 profiel (straks 100 profiel) en vergeten er bij te zeggen dat het enkel en alleen voor de "Happy-few" is.Matthias schreef:Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
Goed bezig BGC!
Daar sta je dan ..... Ik zou eens goed vloeken, na zo'n telefoontje met Belgacom.
Het is duidelijk dat Belgacom voorlopig de strijd aan het verliezen is ...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Laat ons eerlijk zijn. Moest telenet dezelfde prijs en een datalimiet hebben van 500 ging of zo en een snelheid die 3 keer sneller is dan bgc dan heb je geen reden om bgc te kiezen. Maar tot op heden is dat nog niet het geval.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik denk dat dat een van de bedoelingen van tn is. Als ze meer ruimte creëren voor zichzelf kunnen ze misschien een betere budget formule in de markt zetten terwijl ze er nu meer baat bij hebben dure kleurboeken te slijten. Die belachelijke limieten is voor velen een struikelblok.Goztow schreef:Laat ons eerlijk zijn. Moest telenet dezelfde prijs en een datalimiet hebben van 500 ging of zo en een snelheid die 3 keer sneller is dan bgc dan heb je geen reden om bgc te kiezen. Maar tot op heden is dat nog niet het geval.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
Niet vergeten: Bij Telenet is er meer aan de gang dan enkel zachte (Whoppa) en harde (Business Internet etc.) limieten. Het gaat lang niet alleen om de zogeheten 'kleurboek' (die nu toch intussen veel beter meevalt). Dat shapen daarentegen...
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Sylvester ik heb het dus over de "velen" die dus NIET bij telenet zitten net owv van die limieten en zoals IRockabiddydilly (mods sta die mens toe een makkelijkere nick te kiezen.) aangeeft die shaping.
Er zijn wel degelijk klachten van telenet klanten maar die vallen goed mee omdat voor wie er last van heeft telenet simpelweg geen optie is!
Er zijn wel degelijk klachten van telenet klanten maar die vallen goed mee omdat voor wie er last van heeft telenet simpelweg geen optie is!
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Elite Poster
De vraag is verder of de koperlijnen effectief na 100Mbit profiel hun limiet gaan kennen? Wel, blijkbaar niet.
http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 260674.htm
Oké, tot 100m van de ROP zouden deze snelheden kunnen, maar wie verder zit zal heus niet op een 70Mbit of lager profiel blijven met deze ontwikkeling.
http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 260674.htm
Oké, tot 100m van de ROP zouden deze snelheden kunnen, maar wie verder zit zal heus niet op een 70Mbit of lager profiel blijven met deze ontwikkeling.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)
Al de >400m mensen halen nooit meer als 100Mbps waarschijnlijk.
Die Gbps over koper is leuk, maar niet haalbaar op langere(/normalere) afstand en al zeker niet op elke lijn.
Die Gbps over koper is leuk, maar niet haalbaar op langere(/normalere) afstand en al zeker niet op elke lijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
1 gbit snelheid bij telenet betkent ook ineens dat uw downloadlimit naar 100 Mbyte per maand gezet wordt .
Geef mij persoonlijk dan maar 50mbit met onbeperkt . Onbeperkt he , geen vrij downloaden of andere sprookjes .
Zelfs 500/500Mbit ipv 1gbit/10 vind ik veel nuttiger .
Geef mij persoonlijk dan maar 50mbit met onbeperkt . Onbeperkt he , geen vrij downloaden of andere sprookjes .
Laatst gewijzigd door criminala 30 aug 2014, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Nee, maar zoals ik dus bedoelde in vorige uitspraak is dat -aangezien het louter te maken heeft met afstand (en kwaliteit/ruis) en dus verzwakking (en Belgacom er profielen op toepast om een zekere uniformiteit te creëren, en niet zoals een best effort systeem) - stelselmatig vertraagd, maar dat die 1Gbit op tot 100m van de ROP wel maakt dat je bij verdere afstanden hoe dan ook hoger dan een 50Mbit of 70Mbit zal uitkomen. Wie weet mag je de profielen dan wel gewoon x10 doen, ik zeg maar wat bij wijze van voorbeeld.AndRo555 schreef:Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)
100Mbit profiel wordt 1Gbit, 70Mbit profiel wordt 700Mbit, 50Mbit profiel 500Mbit enzoverder. Het kan mogelijks wel, al vermoed ik dat de verzwakking een zwaardere impact kan hebben in verhouding tot afstand dan momenteel het geval is, hoewel een eventueel verbeterde vectoring tegen dan ook hier een oplossing zou kunnen bieden. Momenteel natuurlijk pure speculatie, maar niet perse onmogelijk.
Je zou haast kunnen stellen dat deze nieuwe ontwikkeling bij Alcatel Lucent evengoed met dezelfde show zou kunnen worden aangekondigd als Netwerf.
- Sylvester
- Elite Poster
Ik denk toch dat ge uw cijfertjes eens moet herzien.criminala schreef:1 gbit snelheid bij telenet betkent ook ineens dat uw downloadlimit naar 100 Mbyte per maand gezet wordt .
-
- Pro Member
Er was hier ergens een post over deze nieuwe technologie en het kwam op het volgende neer:iRockabizzydilly schreef:Nee, maar zoals ik dus bedoelde in vorige uitspraak is dat -aangezien het louter te maken heeft met afstand (en kwaliteit/ruis) en dus verzwakking (en Belgacom er profielen op toepast om een zekere uniformiteit te creëren, en niet zoals een best effort systeem) - stelselmatig vertraagd, maar dat die 1Gbit op tot 100m van de ROP wel maakt dat je bij verdere afstanden hoe dan ook hoger dan een 50Mbit of 70Mbit zal uitkomen. Wie weet mag je de profielen dan wel gewoon x10 doen, ik zeg maar wat bij wijze van voorbeeld.AndRo555 schreef:Zelfs met vectoring zit je inderdaad aan de 200 a 400m limiet voor 100Mbps. Met pairbonding kan dat nog tot het dubbele. (aan een vrij zware kost)
100Mbit profiel wordt 1Gbit, 70Mbit profiel wordt 700Mbit, 50Mbit profiel 500Mbit enzoverder. Het kan mogelijks wel, al vermoed ik dat de verzwakking een zwaardere impact kan hebben in verhouding tot afstand dan momenteel het geval is, hoewel een eventueel verbeterde vectoring tegen dan ook hier een oplossing zou kunnen bieden. Momenteel natuurlijk pure speculatie, maar niet perse onmogelijk.
Je zou haast kunnen stellen dat deze nieuwe ontwikkeling bij Alcatel Lucent evengoed met dezelfde show zou kunnen worden aangekondigd als Netwerf.
30m = 10Gb
70m = 1Gb
200m = 100Mb
Dusja wat zal er overschieten op 400m?
Hier is de post: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
-
- Elite Poster
Interessant artikel, maakt duidelijk dat er wel een heel sterke verzwakking is. Hoewel ik in de videoreportage begreep dat 1Gbit tot 100m kon en niet tot 70m. Soit, er zijn dan ook nogaltijd andere oplossingen die Belgacom dan meer/intensiever kan gebruiken: Meer ROP's, meer Boostboxen, ... Hoe dan ook is er dus altijd nog wat mogelijk (maar men moet willen, en zal afhangen van locatie en kosten-baten analyse). Al zal het tegen dan Proximus heten .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Zoals eerder vermeld in dit topic, het grote voordeel van deze nieuwe ontwikkeling is:Matthias schreef: Er was hier ergens een post over deze nieuwe technologie en het kwam op het volgende neer:
30m = 10Gb
70m = 1Gb
200m = 100Mb
Dusja wat zal er overschieten op 400m?
Hier is de post: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1
- niet om snelheden op te voeren op dezelfde manier als nu (centraal a.d.h.v. ROP)
- wel interessant om glasvezel door straten te leggen en het bestaande koper tussen straat en huis te gebruiken als verbinding tussen glasvezel in voetpad en gebruiker. De hogere snelheden van glasvezel blijven op die manier behouden voor een gebruiker, zonder een oprit open te graven.
Dit is een mogelijke en interessante piste voor Belgacom in de toekomst. De infrastructuurwerken zullen hierdoor aanzienlijk sneller en goedkoper kunnen gebeuren. Samen met de Smarttube zal het koper uiteraard niet meer nodig zijn.
-
- Pro Member
Maar dat is juist het probleem!
Lees mijn post van deze morgen:
Lees mijn post van deze morgen:
Ze blijven nog steeds koper pompen onder de grond ipv die glasvezel zelfs bij splinternieuwe verkavelingen.Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
-
- Elite Poster
Ze doen het inderdaad (nog) niet voor alle nieuwe verkavelingen, ze hebben ook nooit gezegd van wel (jammer genoeg?). Maar ik betwijfel of je in een nieuwe verkaveling in de buurt komt van 400m van de ROP. Ik vermoed dat 100 à 200m te verwachten valt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat hangt af van wat je verstaat onder nieuwe verkavelingen.Matthias schreef:Zopas eens gebeld naar BGC omtrent een nieuwe verkaveling van ongeveer 30 woningen (nutsvoorzieningen gelegd in 2014) waar ik ga bouwen. Er wordt nog steeds koper gelegd ipv glasvezel
Een verkaveling waar de nutsvoorzieningen nu al liggen, is geen "nieuwe" verkaveling.
Belgacom spreekt over "green fields". Dat zijn verkaveling die er nog moeten komen, en waar er nog niets ligt.
Hier komt in de toekomst glasvezel ipv koper.
Maar volgens mij kan Belgacom dat alleen doen als er een goede regelgeving komt (BIPT). Want als er geen koper ligt, dan kunnen alternatieve providers geen VDSL2 meer aanbieden, en moeten ze toegang krijgen tot het aanbieden van diensten via de Belgacom glasvezel. Bestaat zo'n regeling al?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
http://www.telecompaper.com/nieuws/bipt ... en--936863
Nog niet helemaal concreet dus, maar BIPT wil deze reguleren op dezelfde manier als xDSL.
Nog niet helemaal concreet dus, maar BIPT wil deze reguleren op dezelfde manier als xDSL.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 aug 2014, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
BGC heeft geen direct antwoord hierop ....
Ik zit zelf in zo'n wijk waar ik ongeveer het verst van de VDSL kast zit, weet hem zelfs staan. Dus geen enkel product zonder limiet komt ook maar in de buurt van m'n TN abbo. Mijn ma heeft een studentenkot in Gent één huis naast de VDSL kast Maar daar wil ik niet naar verhuizen ...
Ik zit zelf in zo'n wijk waar ik ongeveer het verst van de VDSL kast zit, weet hem zelfs staan. Dus geen enkel product zonder limiet komt ook maar in de buurt van m'n TN abbo. Mijn ma heeft een studentenkot in Gent één huis naast de VDSL kast Maar daar wil ik niet naar verhuizen ...
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Dit vond ik wel interessant:
100 miljoen vs 1 miljard? Mis ik iets?
Bron: http://datanews.knack.be/ict/opinie/col ... ign=trendsDe nieuwe aankondiging van het Giganetwerk is meer dan een mooi marketingpraatje. Een netwerkinvestering van 100 miljoen euro per jaar is voor een telecomoperator peanuts. Belgacom investeert 1 miljard euro per jaar.
100 miljoen vs 1 miljard? Mis ik iets?
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
Het is hier inderdaad al aangegeven dat Belgacom meer investeert, handig om het even in cijfers te zien. feit is natuurlijk dat het oppervlaktebereik van beide netwerken serieus verschilt, maar daarmee is het verschil niet volledig te verklaren. In ieder geval is het dus niet zo dat Belgacom "niets investeert in hun netwerk".
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat dit marketing is, dat is al duidelijk. Telenet is er goed in. Een negatief iets, onderbreking bij de mensen, wordt omgezet in een positief iets. Nu, niemand kan tegen investeringen zijn. De marketing nemen we er wel bij.
- Sylvester
- Elite Poster
Wat maakt het eigenlijk uit hoeveel ze investeren? Het zijn de resultaten die tellen.
Geef mij dan maar iemand die met een tiende hetzelfde of meer bereikt, al was het maar om ijdele hoop voor een lagere factuur?
Of andersom : als Belgacom 1miljard per jaar investeert, waar zijn dan de resultaten van die investeringen?
Geef mij dan maar iemand die met een tiende hetzelfde of meer bereikt, al was het maar om ijdele hoop voor een lagere factuur?
Of andersom : als Belgacom 1miljard per jaar investeert, waar zijn dan de resultaten van die investeringen?
-
- Elite Poster
Alez kom, precies of Belgacom boekt geen resultaten met hun investeringen.
Ten eerste hebben ze een veel groter netwerk te onderhouden/vernieuwen. En het is niet ondenkbaar dat hun systeem ook duurder is om resultaten te verbeteren (=meer moeten investeren om een bepaalde verhoging te verwezenlijken). Kan het efficiënter? Misschien wel, maar ze maken nog steeds winst ondanks deze investering. Heel slecht zal het bedrijf dus niet draaien. Financieel staan ze er alleszins stukken beter voor dan Telenet.
Ten eerste hebben ze een veel groter netwerk te onderhouden/vernieuwen. En het is niet ondenkbaar dat hun systeem ook duurder is om resultaten te verbeteren (=meer moeten investeren om een bepaalde verhoging te verwezenlijken). Kan het efficiënter? Misschien wel, maar ze maken nog steeds winst ondanks deze investering. Heel slecht zal het bedrijf dus niet draaien. Financieel staan ze er alleszins stukken beter voor dan Telenet.