Antwoord Belgacom op de Grote Netwerf?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Belgacom kondigde begin dit jaar nog een verhoging van hun internetsnelheden aan tot 70 Mbit/s en nu komt Telenet aandraven met gigabitsnelheden. :?
Welke mogelijkheden heeft Belgacom nog om aan dit snelheidsverhaal mee te doen? Iemand die hier meer informatie over heeft?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Zo op het eerste zicht is gans dat Telenet verhaal grotendeels gebakken lucht.
Daarbij focussen mensen teveel op snelheden.
OK, trage lijnen zijn hinderlijk, maar voorbij een bepaald punt is dat toch alleen maar nodig om te kwijlen op speedtesten.
(en ja ik sync op 70/6 bij een koperlijn, ik weet dat dit niet bij iedereen het geval is).
deman3417
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

En wat gaat Telenet aanrekenen voor een gigabit abbo???
Zal de eerste 5 jaar onbetaalbaar zijn voor de brave burger.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als je ziet hoeveel mensen tn nu al ruim duur vinden denk ik niet dat er veel bereid zullen zijn om NOG meer te gaan betalen.
Ik denk dat ze die bandbreedte anders zullen gebruiken dan louter voor het verhogen van de snelheid.
Ik verwacht eerder een "budget" abonnement om meer klanten die wel naar de rekening kijken binnen te halen en misschien een snel maar nog duurder abonnement.
Benieuwd of ze hun kleurboek dan afschaffen.

Ik vond 20Mbps aanvaardbaar. Ik vind dat nu van 30Mbps. Mocht ik op 50 geraken zou ik terug een overstap van scarlet naar belgacom overwegen maar aangezien dat niet aan de orde is.. 8)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Stroper schreef:Daarbij focussen mensen teveel op snelheden.
640Mbit of download speed should be enough for anybody!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bullshit, ik heb hier 25184 kbps down, hoe moet ik naar 4k youtube filmkes kijken in de toekomst, laat staan 2 digicorders hebben of teveel familieleden met een pc/tablet/smartphone ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

@iceke, daar zeg je het zelf "toekomst". Er zijn nu betere profielen bij Belgacom, dan 5 jaar geleden. Ook zijn er nu meer mensen met een hoger profiel. Dat is een evolutie, geen revolutie. Mensen die na de persconferentie van Telenet denken dat 5 jaar 1GB/s gaan hebben, behoorlijk naïef.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Dit kunnen ze in andere landen aanbieden... Dus wie weet, er is nog hoop voor de mensen die ~30Mbit op dit moment niet goed genoeg vinden. Zelf vind ik dit meer dan genoeg, maar ik begrijp dat de vraag gaat stijgen met 4k televisie.
eircom has a fibre to the cabinet offering called eFibre, which since the launch of vectoring in February 2014 offers up to 100 Mibts/sec down, 20 Mbit/s up to the customer.[27] at prices ranging from EUR 30.00 to EUR45.00 for residential customers. The price includes voice telephone services.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik vind die hogere profielen bij BGC ook naief hoor, ik heb nu 5mbit meer dan vorig jaar :-( (maar als puntje bij paaltje komt, kan ik "NU" niet eens genieten van alles wat ze me aanbieden in een pack bij BGC, dat anderen met een hoger profiel dat wel kunnen zal mij worst wezen) Ik ben trouwens al jaren aan't wachten op die boostbox van BGC :banana: :banana:
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als je niet van "alles" kan genieten is het dom om daar dan ook te veel voor te betalen.
<=30Mbps kan je beter scarlet nemen.

En die 4K, wel ik ben al benieuwd wanneer er in 4k uitgezonden zal worden.
De verwachting is dat eind 2015 pas 4k in de lagere prijsklassen zal doordringen. Lees : kantelmoment waarop 4k, de huidige modellen zal beginnen vervangen in de schappen.
Dan nog zal een minderheid een 4k tv hebben. Reken maar een spoeling van minstens 5 jaar tegen dat er voldoende mensen een 4k tv hebben opdat ze er misschien in beginnen uitzenden.

Tot dan heeft 4k weinig te maken met internet snelheid volgens mij. Althans niet via de "legale" kanalen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, dat kan ik niet, ooit al eens een probleem gehad bij Scarlet? dat duurt weken, bij Belgacom zijn problemen veel sneller opgelost.
Trouwens daar gaat het niet over, Telenet verbeterd zijn netwerk, BGC doet dit niet of amper. Dit afdoen met : " je hebt die snelheid helemaal niet nodig" is bullshit, ttz, ik zit nu al aan m'n limiet bij BGC.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ja, ik heb al problemen gehad met Scarlet, dat heeft geen weken geduurd. En je hebt die snelheid inderdaad bijna nooit echt nodig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Flippi schreef:Belgacom kondigde begin dit jaar nog een verhoging van hun internetsnelheden aan tot 70 Mbit/s en nu komt Telenet aandraven met gigabitsnelheden. :?
Welke mogelijkheden heeft Belgacom nog om aan dit snelheidsverhaal mee te doen? Iemand die hier meer informatie over heeft?
Neen, Telenet komt niet aandraven met gigabit snelheden. Verre van. Het giganetwerk slaat alleen op het upgraden naar een 1GHz coax kabelnetwerk. In feite is het vooral om capaciteit te doen, en niet perse om snelheden (alleen). Het huidige maximum van 200Mbit zal nog even blijven, en al is dat helemaal niet weinig, da's nog maar een vijfde van Gigabit. Belgacom mag dan nog geen snelheden tot 200Mbit aanbieden, de capaciteit achter de snelheden is er wel. En dat staat los van afstand tot de ROP, want da's eigenlijk een deels andere discussie.

En trouwens, De aankondiging die Telenet vandaag deed in het bijzijn van de Vlaams minister president was toch echt wel vooral overdreven. Dat zou zo wat in lijn liggen van een aankondiging -door Bellens (toen nog)- van Vectoring en verhogen/wegvallen van de cap in het bijzijn van Elio Di Rupo.
iceke schreef:Trouwens daar gaat het niet over, Telenet verbeterd zijn netwerk, BGC doet dit niet of amper. Dit afdoen met : " je hebt die snelheid helemaal niet nodig" is bullshit, ttz, ik zit nu al aan m'n limiet bij BGC.
Ik kan begrijpen dat je als klant deze indruk krijgt, maar dat Belgacom niet of amper verbeteringen aan het netwerk = amper investeert in het netwerk is helemaal niet correct. Belgacom investeert zo mogelijk nog frequenter en nog meer geld in hun netwerk (al mogen we het verschil in bereik tussen beide niet vergeten). Laten we ook niet vergeten dat de verbeteringen nu bij Telenet 5 jaar zullen duren, en er dus ook klanten zijn die nog 5 jaar gaan moeten wachten op verbetering. Hetzelfde geldt bij Belgacom, verbeteringen zijn niet voor iedereen direct en tegelijk merkbaar. Niemand zegt dat jij nog perse binnen 5 jaar een laag profiel gaat hebben. Al zegt niemand ook het omgekeerde, maar tegenover 5 jaar of meer geleden is het plaatje toch al minstens serieus hertekend.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ja ik heb al problemen gehad bij scarlet. Het grootste probleem is dat de meerderheid van de helpdesk gewoon van "den dop" geplukt lijkt te zijn.
Blijven bellen tot je die zeldzame competente medewerker die het daar al langer dan enkele maanden uithoud aan de lijn krijgt.
Dan raakt het wel snel opgelost!

Dan weet ik even niet "waar" het over gaat. Het leek me erover te gaan dat je bij belgacom betaalt voor iets wat je niet krijgt vandaar de respons. En snelheid is relatief. Ik zit met 30Mbps belange nog niet aan de limiet, en dan mogen beide decoders in hd aan het afspelen zijn. Meer zo leuk zijn maar nodig?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Heronic schreef: En die 4K, wel ik ben al benieuwd wanneer er in 4k uitgezonden zal worden
....
Tot dan heeft 4k weinig te maken met internet snelheid volgens mij. Althans niet via de "legale" kanalen.
4K uitzendingen beginnen in september. Met de lancering van Netflix, zij bieden ondermeer hun eigen serie House of Cards al aan in 4K
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ja en breaking bad ook nog... en dat was het dan.
Kwestie van niet dubbel te posten :
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=120
Daar had ik al deze gezet met oa een reviewke van de 4k streaming :
http://www.forbes.com/sites/johnarcher/ ... gets-here/
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

iRockabizzydilly schreef: Ik kan begrijpen dat je als klant deze indruk krijgt, maar dat Belgacom niet of amper verbeteringen aan het netwerk = amper investeert in het netwerk is helemaal niet correct. Belgacom investeert zo mogelijk nog frequenter en nog meer geld in hun netwerk (al mogen we het verschil in bereik tussen beide niet vergeten). Laten we ook niet vergeten dat de verbeteringen nu bij Telenet 5 jaar zullen duren, en er dus ook klanten zijn die nog 5 jaar gaan moeten wachten op verbetering.
Nee, klopt niet.
Geen 5 jaar. Veel korter. Maar in feite werkt het anders. Het is een dynamisch proces. Op dit ogenblik lopen ook upgrades en aanpassingen bij Telenet om de bandbreedte te vergroten. Terwijl deze nog niet af zijn, wordt het volgende al gestart. Huidige en toekomstige upgrades zullen soms op een gegeven moment in elkaar verweven worden, afhankelijk van de noden per gebied.
En neem het van me aan, vooraleer de 1Ghz of 1,2 Ghz er volledig door is, wordt er alweer een nieuwe upgrade opgestart.
Maar dit proces wordt ook toegepast bij Belgacom. Stilstand is achteruitgang.

(maar oei, we geraken off-topic)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hoezo klopt niet? Geen 5 jaar?

http://snap.telenet.be/in-feiten/artike ... er-netwerk
Wat gaan we doen?

In totaal vernieuwen we meer dan 1 miljoen onderdelen die zich langs de kant van de straat, op palen of aan gevels bevinden. Dit gedurende 5 jaar en over heel Vlaanderen.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ja hoor, ik weet dat het daar staat.
Goed lezen wat ik heb gezegd.
Maar ik vermoed dat we off-topic geraken.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Wel, dus ze gaan het project "Netwerf" spreiden over 5 jaar? Dat is toch niet fout. Uiteraard zijn er continu investeringen in het netwerk, waar nodig zullen altijd herstellingen/verbeteringen gebeuren, maar da's niet echt het punt. Sommige klanten zullen wel nog tot 5 jaar moeten wachten eer deze verbeteringen, deel van Netwerf project, in voege treden in hun omgeving.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly op 29 aug 2014, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Hoe je het nu keert of draait, het blijft voorlopig een feit dat Belgacom op de toppen van zijn tenen loopt. Enkel de "Happy-Few" kan genieten van de maximum profielen die ze aanbieden. De rest is verplicht evenveel te betalen en krijgt er veel minder voor terug. Hun Vectoring verhaal is net hetzelfde. het komt enkel de "Happy-Few" ten goede. Hier worden het beperkte clubje die nu al goed bediend wordt, nogmaals maximaal beloont. De rest kan letterlijk stikken bij Belgacom.
Als je geen perfecte lijn hebt op minder dan 400 meter, dan ben je op het koperpaar de peaneut. Maar zal je wel de volle pot moeten betalen.
Er zijn enkele redenen die algemeen wel in het voordeel van het koper spreken.
- Door de concurrentie (Snow, Scarlet) kan je een budget product aanschaffen. Super voor de "Happy-Few" die zich hiermee nogmaals beloond zien.
- Geen datalimieten (waarschijnlijk het enige voordeel die voor alle klanten op het koper gelijk is)
Het grote nadeel van het koper bij Belgacom is dat er teveel klanten zijn die uit de boot vallen, neen zelfs gewoon verdrinken.
Het huidige beleid van Belgacom zal de komende jaren als een enorme boomrang in hun gezicht ontploffen. Bij het huidige passieve beleid dat ze op dit moment voeren. (en nogmaals Vectoring is totaal onvoldoende om het tij te doen keren).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

@iRockabizzydilly
Letterlijk gezien heb je gelijk. Maar in de praktijk loopt het iets anders.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

iRockabizzydilly schreef: Ik kan begrijpen dat je als klant deze indruk krijgt, maar dat Belgacom niet of amper verbeteringen aan het netwerk = amper investeert in het netwerk is helemaal niet correct. Belgacom investeert zo mogelijk nog frequenter en nog meer geld in hun netwerk (al mogen we het verschil in bereik tussen beide niet vergeten). Laten we ook niet vergeten dat de verbeteringen nu bij Telenet 5 jaar zullen duren, en er dus ook klanten zijn die nog 5 jaar gaan moeten wachten op verbetering. Hetzelfde geldt bij Belgacom, verbeteringen zijn niet voor iedereen direct en tegelijk merkbaar. Niemand zegt dat jij nog perse binnen 5 jaar een laag profiel gaat hebben. Al zegt niemand ook het omgekeerde, maar tegenover 5 jaar of meer geleden is het plaatje toch al minstens serieus hertekend.
De enige verbetering die ik zie de afgelopen decennia is adsl -> vdsl.
Uiteindelijk zit ik al 20 jaar tegen de limiet aan te werken,
eerst met dailup ->mp3
dan met adsl->youtube hd
en nu met vdsl -> meerdere apparaten in huis, BGC tv, enz.

Ik heb die indruk dus al jaren & zie niet echt verbeteringen.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ok maar iceke, dat is het verhaal van de kip en het ei. De dingen die je opnoemt zorgen ervoor dat de vraag naar data stijgt. Uit die vraag komt dan vervolgens de investering in snellere netwerken. In het beste geval heb je toegang tot heel snel internet en bijgevolg gebruik je het voor dingen waar het eigenlijk niet gemaakt is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

enkel die laatste zin klopt niet hé, wat jij "misbruik" noemt is tegenwoordig de normaalste zaak ter wereld. 15 jaar geleden was mp3's downloaden "misbruik" maken van het net, nu streamed iedereen z'n muziek of koopt z'n muziek via app of i stores. Binnen 10 jaar kijkt iedereen naar tv via het net.
Nu, moest ik er last van hebben-> ging ik wel terug naar TN, dat is het probleem niet, waar ik wel een probleem zie is dat er een dag komt dat BGC gewoon niet meer mee kan.
Vergelijk het gerust met een supermarkt die enkel producten verkoop met een houdbaarheid datum van 2 dagen.
Ik ga dan ook niet roepen dat die andere supermarkt idioot is omdat ik alles toch binnen de dag opeet.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

iceke schreef: De enige verbetering die ik zie de afgelopen decennia is adsl -> vdsl.
Uiteindelijk zit ik al 20 jaar tegen de limiet aan te werken,


.

Ik zit bij telenet, en zit al gans de tijd tegen een nog veel vervelender limiet aan te werken, namelijk de harde 100 gig limiet, die al jaren hetzelfde blijft, en nooit aan de noden aangepast wordt, enkel de prijs is al tweemaal omhoog gegaan en ik houdt mijn hart vast.
Deze reclame voorspelt weinig goeds, er komt vrijwel zeker een prijsstijging aan, en we zullen met veel geluk een paar gig/maand erbij krijgen. Maar Nu niet hoor, misschien binnen vijf jaar...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Die limiet heb je toch volledig aan je eigen te danken, het staat je volledig vrij om over te stappen naar de modernere abonnementen die meer data volume bieden he? :)

Overigens staat dit onder Belgacom, dus Telenet klachten hier? :nono: :p
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iceke schreef:
iRockabizzydilly schreef: Ik kan begrijpen dat je als klant deze indruk krijgt, maar dat Belgacom niet of amper verbeteringen aan het netwerk = amper investeert in het netwerk is helemaal niet correct. Belgacom investeert zo mogelijk nog frequenter en nog meer geld in hun netwerk (al mogen we het verschil in bereik tussen beide niet vergeten). Laten we ook niet vergeten dat de verbeteringen nu bij Telenet 5 jaar zullen duren, en er dus ook klanten zijn die nog 5 jaar gaan moeten wachten op verbetering. Hetzelfde geldt bij Belgacom, verbeteringen zijn niet voor iedereen direct en tegelijk merkbaar. Niemand zegt dat jij nog perse binnen 5 jaar een laag profiel gaat hebben. Al zegt niemand ook het omgekeerde, maar tegenover 5 jaar of meer geleden is het plaatje toch al minstens serieus hertekend.
De enige verbetering die ik zie de afgelopen decennia is adsl -> vdsl.
Uiteindelijk zit ik al 20 jaar tegen de limiet aan te werken,
eerst met dailup ->mp3
dan met adsl->youtube hd
en nu met vdsl -> meerdere apparaten in huis, BGC tv, enz.

Ik heb die indruk dus al jaren & zie niet echt verbeteringen.
De limieten van weleer (25GB limiet was nog niet zo heel lang geleden) tov van een softe 500GB (wat er eigenlijk geen is, zie de andere VDSL aanbieders) is toch een serieuze stap. Dat heeft waarschijnlijk wel wat geld en moeite gekost.
Lang geen FTTH, maar toch ook niet te verwaarlozen.
Tim.Bracquez schreef:Dit kunnen ze in andere landen aanbieden... Dus wie weet, er is nog hoop voor de mensen die ~30Mbit op dit moment niet goed genoeg vinden. Zelf vind ik dit meer dan genoeg, maar ik begrijp dat de vraag gaat stijgen met 4k televisie.
eircom has a fibre to the cabinet offering called eFibre, which since the launch of vectoring in February 2014 offers up to 100 Mibts/sec down, 20 Mbit/s up to the customer.[27] at prices ranging from EUR 30.00 to EUR45.00 for residential customers. The price includes voice telephone services.
Eircom is ook al bezig met vectoring en hogere snelheden achter de schermen.
Wel zijn hun VDSL profielen wel een heel stuk beter dan hier (in verhouding tot de afstand), daar kan belgacom nog aan werken:
Line length (Max) / Downstream** Mbps / Upstream** Mbps
300m / 100 / 20
450m / 90 / 20
525m / 80 / 20
600m / 70 / 20
650m / 60 / 20
750m / 50 / 20
850m / 50 / 15
850m / 40 / 10
1200m / 25 / 7
1300m / 18 / 5
1500m / 15 / 3
1750m / 12 / 1
2000m / 7 / 1

(profielen die wel een stap naar beneden worden gezet indien nodig, zo versta ik het toch)

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 5972,d.bGQ

Ter vergelijking, Belgacom geeft 20/2 onder de 700m en 12/1 onder de 1400m.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

FlashBlue schreef:Die limiet heb je toch volledig aan je eigen te danken, het staat je volledig vrij om over te stappen naar de modernere abonnementen die meer data volume bieden he? :)

Overigens staat dit onder Belgacom, dus Telenet klachten hier? :nono: :p
Dat is het verschil tussen niet willen en niet kunnen ;-) en dat is ook de reden waarom ik geen TN klant ben.... bij BGC kunnen ze niet, bij TN willen ze niet(ttz, ik wil daar niet voor betalen).
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

FlashBlue schreef:Die limiet heb je toch volledig aan je eigen te danken, het staat je volledig vrij om over te stappen naar de modernere abonnementen die meer data volume bieden he? :)
:nono: :p
Mea culpa, Mea Culpa. Ik beken, het is volledig mijn eigen schuld dat Telenet hun enige betaalbare abo limiteert op 100gb/maand.
Als ik dubbel zoveel betaal, krijg ik 50 gig extra. Hoe kortzichtig van mij om daar niet op in te gaan.... mea culpa, mea culpa :angel:
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eren.dhtml
Belgacom gaat in de komende jaren telkens 900 miljoen euro investeren.
Grote verschil is tussen Belgacom en Telenet is dat Belgacom zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonië investeert en bovendien de investeringen in zowel in het vaste als mobiele netwerk gebeuren.

En over glasvezel, in Nederland is KPN ook aan het bekijken om de investeringen in glasvezel te verminderen.

http://www.nu.nl/tech/3845858/kpn-zet-k ... vezel.html
http://tweakers.net/nieuws/97642/kpn-ze ... pitje.html
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

iceke schreef:Dat is het verschil tussen niet willen en niet kunnen ;-) en dat is ook de reden waarom ik geen TN klant ben.... bij BGC kunnen ze niet, bij TN willen ze niet(ttz, ik wil daar niet voor betalen).
Met dat verschil dat jij niet overal te onpas en offtopic erover loopt te klagen natuurlijk. ;-)
Ben je ergens niet tevreden, dan vertrek je, of betaal je tot je wel tevreden ben, of (zoals jij) ga je er niet naar toe. Daarmee is de kous toch af?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik vindt dat klagen wel terecht is als de hoogst mogelijke upload op een residentieel abonnement 10Mbps is. Terwijl er totaal geen reden is waarom die niet sneller zou kunnen zoals in onze directe buurlanden. (belgacom verkoopt upload snelheid aan de prijs van goud, 3-4-5Mbps voor 25.50/36.95/46.20)
Dat terwijl hun technologie (VDSL) makkelijk 15 a 20 Mbps kan leveren. (zie Eircom in deze thread)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik vind het gevaarlijke uitspraken van telenet zeker in telecomland.
Tenzij ze een helderziende in huis hebben.
Maar zeggen dat ze binnnen 5 jaar tot de top behoren in europa met deze aanpassing, binnen 2 of 3 jaar kan er iets op de markt zijn dat wat telenet wil aanbieden een lachertje is in vergelijking met de nieuwste technologie.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

AndRo555 schreef:Ik vindt dat klagen wel terecht is als de hoogst mogelijke upload op een residentieel abonnement 10Mbps is. Terwijl er totaal geen reden is waarom die niet sneller zou kunnen zoals in onze directe buurlanden. (belgacom verkoopt upload snelheid aan de prijs van goud, 3-4-5Mbps voor 25.50/36.95/46.20)
Dat terwijl hun technologie (VDSL) makkelijk 15 a 20 Mbps kan leveren. (zie Eircom in deze thread)

Tuurlijk kan je daarover klagen, maar niet te pas en te onpas overal he, ik heb vandaag al zeker 4x hetzelfde gelezen over zijn lage limiet, en dan andere mensen verwijten "grootverdieners" te zijn omdat ze een abo met fup nemen...

Jouw volg ik wel in het feit dat upstream beter kan, maar de vergelijking met de buurlanden gaat lang niet altijd op, je moet je niet spiegelen aan de high end ftth abonnementen, maar de algemene markt bekijken, inc de dorpen waar met moeite adsl mogelijk is in onze buurlanden.

That being said, heb het al eens vermeld, zelf zou'k ook blij zijn met een 100mbit sync lijn, maar dat staat voorlopig onder "utopie" in belgie, vrees ik ^^
proximusboyke schreef:ik vind het gevaarlijke uitspraken van telenet zeker in telecomland.
Tenzij ze een helderziende in huis hebben.
Maar zeggen dat ze binnnen 5 jaar tot de top behoren in europa met deze aanpassing, binnen 2 of 3 jaar kan er iets op de markt zijn dat wat telenet wil aanbieden een lachertje is in vergelijking met de nieuwste technologie.
Gevaarlijk, goh... Ze moeten hun netwerk infrastructuur iig upgraden als ze de komende jaren willen meekunnen, hetgeen ze nu doen is er nog wat van meepikken op het vlak van PR en Media aandacht, op dat vlak goed gespeeld, toch?
Dat gezegd zijnde, zie ik op 5 jaar tijd geen revolutionare technologie ontwikkeld worden vanaf scratch, en zodanig op de markt gesmeten worden dat het een bedreigen kan vormen op telenet zijn schaalniveau in vlaanderen.
Waar ze natuurlijk wel voor moeten opletten zijn de bestaande technologieen waar nog stretch in zit, FTTH, VDSL2 (als bgc plots besluit om wat moeite te doen), en 4G...
Maar de markt is op dat vlak vrij zelf instandhoudend he, grote doorbraken in dat landschap krijg je in belgie niet snel.

@Iceke hier beneden, ik had het niet op u ;-) Even men vorige berichten nalezen, k zeg net dat jij niet te pas en te onpas klaagt ;-)
Laatst gewijzigd door FlashBlue op 29 aug 2014, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

?? Ik klaag niet, ik ga niet off-topic.
Ik klaag aan ;-) als de vraag is hoe Belgacom inspeelt op het versnellen van hun netwerk, kan ik alleen maar vaststellen dat ze altijd te laat zijn. Als ik dan geen nieuwe "Trend" als 4k mag aanhalen, tja.
Waarom hebben wij meer bandbreedte nodig ? ten eerste omdat tegenwoordig alles waar een pries aanzit ook een netwerkaansluiting heeft en ten tweede omdat de kwaliteit van de content alsmaar beter wordt.
FlashBlue schreef: Tuurlijk kan je daarover klagen, maar niet te pas en te onpas overal he, ik heb vandaag al zeker 4x hetzelfde gelezen over zijn lage limiet, en dan andere mensen verwijten "grootverdieners" te zijn omdat ze een abo met fup nemen...
Dan heb je toch verkeerd gelezen hoor, ik heb Belgacom vanwege zijn hoge limiet.
Ik verwijt trouwens niemand om het abbo dat ze hebben, daar gaat het niet over (dat zou je ondertussen al moeten doorhebben) wat ik wel kras vind is dat de investeringen van TN afgedaan worden als "niet nodig" terwijl een heleboel BGc klanten niet eens een deftige bandbreedte hebben of/en niet eens op 2 tv's HD kunnen kijken.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

FlashBlue schreef:Jouw volg ik wel in het feit dat upstream beter kan, maar de vergelijking met de buurlanden gaat lang niet altijd op, je moet je niet spiegelen aan de high end ftth abonnementen, maar de algemene markt bekijken, inc de dorpen waar met moeite adsl mogelijk is in onze buurlanden.
Inderdaad, men kijkt op dit forum nogal snel op naar het buitenland maar de realiteit is niet altijd zo geweldig. M'n vriendin kan in het centrum van Den Haag (toch geen onbelangrijke stad in dat land!) amper 20/2 krijgen (van fiber is daar geen sprake). Bij haar ouders in een dorp in de buurt van Utrecht is het niet veel beter. Daar betaal je ook niet minder omdat de lijn traag is.
Je hebt ook altijd een basic abonnement en om sneller te krijgen is het altijd bijbetalen. Net zoals met data op hun GSMs, trage snelheden. Wil je sneller? Bijbetalen. Wat betreft GSM dekking, in de praktijk ook niet altijd even geweldig daar (zelfs KPN, wat het beste zou moeten zijn).
M'n zus in een grote stad in Frankrijk heeft ook maar een crappy verbinding (nog niet in de buurt van 50mbit). Bij m'n vader, ook in frankijk, maar in een kleinere stad. Even hopeloos, 10mbit down max.
Al die fiber verbindingen in het buitenland zijn enorme uitzonderingen en de prijs is er ook naar..

Het grote verschil met het buitenland is dat men daar veel meer belooft en veel minder werkelijk levert dan hier, maar dat weten de meesten hier niet. Het is hier nog niet zo slecht.

Dat gezegd zijnde, Belgacom is VEEL te conservatief met z'n profielen, tot in het belachelijke. Ik heb het al opgegeven, m'n lijn die op papier en gemeten zogezegd perfect is en ik blijf maar steken op 30/6. (ooit 70 gehad maar er voor god weet welke reden afgesmeten, werkte perfect 100% stabiel). Telenet is daarentegen waanzinnig duur.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

FlashBlue schreef: ...

Tuurlijk kan je daarover klagen, maar niet te pas en te onpas overal he, ik heb vandaag al zeker 4x hetzelfde gelezen over zijn lage limiet, en dan andere mensen verwijten "grootverdieners" te zijn omdat ze een abo met fup nemen...

Jouw volg ik wel in het feit dat upstream beter kan, maar de vergelijking met de buurlanden gaat lang niet altijd op, je moet je niet spiegelen aan de high end ftth abonnementen, maar de algemene markt bekijken, inc de dorpen waar met moeite adsl mogelijk is in onze buurlanden.

That being said, heb het al eens vermeld, zelf zou'k ook blij zijn met een 100mbit sync lijn, maar dat staat voorlopig onder "utopie" in belgie, vrees ik ^^
Tim zijn voorbeel van Eircom met hun 20Mbps upload. Nederlandse kabelaars doen ook makkelijk 10 a 20Mbps up. BT heeft ook degelijke upload snelheden. Dus ik heb het zeker niet specifiek over FTTH.
FlashBlue schreef:
proximusboyke schreef:ik vind het gevaarlijke uitspraken van telenet zeker in telecomland.
Tenzij ze een helderziende in huis hebben.
Maar zeggen dat ze binnnen 5 jaar tot de top behoren in europa met deze aanpassing, binnen 2 of 3 jaar kan er iets op de markt zijn dat wat telenet wil aanbieden een lachertje is in vergelijking met de nieuwste technologie.
Gevaarlijk, goh... Ze moeten hun netwerk infrastructuur iig upgraden als ze de komende jaren willen meekunnen, hetgeen ze nu doen is er nog wat van meepikken op het vlak van PR en Media aandacht, op dat vlak goed gespeeld, toch?
Dat gezegd zijnde, zie ik op 5 jaar tijd geen revolutionare technologie ontwikkeld worden vanaf scratch, en zodanig op de markt gesmeten worden dat het een bedreigen kan vormen op telenet zijn schaalniveau in vlaanderen.
Waar ze natuurlijk wel voor moeten opletten zijn de bestaande technologieen waar nog stretch in zit, FTTH, VDSL2 (als bgc plots besluit om wat moeite te doen), en 4G...
Maar de markt is op dat vlak vrij zelf instandhoudend he, grote doorbraken in dat landschap krijg je in belgie niet snel.

@Iceke hier beneden, ik had het niet op u ;-) Even men vorige berichten nalezen, k zeg net dat jij niet te pas en te onpas klaagt ;-)
De rek is er toch ver uit aan het gaan bij VDSL. Op hele korte afstanden (sub 100/200m) zit er nog wel 100 a 120/130 in, met pair bonding het dubbele, maar dan moet belgacom weer heel veel ROP's gaan neerzetten, zodanig dat FTTH een serieus alternatief wordt voor veeel hogere snelheden.

powaq schreef:
FlashBlue schreef:Jouw volg ik wel in het feit dat upstream beter kan, maar de vergelijking met de buurlanden gaat lang niet altijd op, je moet je niet spiegelen aan de high end ftth abonnementen, maar de algemene markt bekijken, inc de dorpen waar met moeite adsl mogelijk is in onze buurlanden.
Inderdaad, men kijkt op dit forum nogal snel op naar het buitenland maar de realiteit is niet altijd zo geweldig. M'n vriendin kan in het centrum van Den Haag (toch geen onbelangrijke stad in dat land!) amper 20/2 krijgen (van fiber is daar geen sprake). Bij haar ouders in een dorp in de buurt van Utrecht is het niet veel beter. Daar betaal je ook niet minder omdat de lijn traag is.
Je hebt ook altijd een basic abonnement en om sneller te krijgen is het altijd bijbetalen. Net zoals met data op hun GSMs, trage snelheden. Wil je sneller? Bijbetalen. Wat betreft GSM dekking, in de praktijk ook niet altijd even geweldig daar (zelfs KPN, wat het beste zou moeten zijn).
M'n zus in een grote stad in Frankrijk heeft ook maar een crappy verbinding (nog niet in de buurt van 50mbit). Bij m'n vader, ook in frankijk, maar in een kleinere stad. Even hopeloos, 10mbit down max.
Al die fiber verbindingen in het buitenland zijn enorme uitzonderingen en de prijs is er ook naar..

Het grote verschil met het buitenland is dat men daar veel meer belooft en veel minder werkelijk levert dan hier, maar dat weten de meesten hier niet. Het is hier nog niet zo slecht.

Dat gezegd zijnde, Belgacom is VEEL te conservatief met z'n profielen, tot in het belachelijke. Ik heb het al opgegeven, m'n lijn die op papier en gemeten zogezegd perfect is en ik blijf maar steken op 30/6. (ooit 70 gehad maar er voor god weet welke reden afgesmeten, werkte perfect 100% stabiel). Telenet is daarentegen waanzinnig duur.
De 1000000+ FTTH klanten in Nederland vindt ik niet echt een uitzondering.
En zoals eerder al aangehaald. Meer als 10Mbps upload of meer als 70Mbps download zonder limiet is residentieel niet te verkrijgen in belgie. (dus het meer betalen => meer krijgen gaat ook lang niet overal op)
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Het is niet omdat ze de pers bijeen roepen en een minister voor hun kar spannen dat ze ook iets wereldschokkends hebben.
Een hoop opgeblazen marketing (zelfs leugens zoals die vergelijking met europa) helemaal op maat van de modale telenetklant (met de focus dus volop op snelheid).
Ik denk persoonlijk dat het datavolume meer stijgt dan de benodigde snelheid door meeer gebruik van video en multimedia via internet en stijging van het internetgebruik in het algemeen. Traditiegetrouw daar geen uitspraken over bij telenet.
Stel dat je 2 4K tv's hebt kan je (aan 16mbits/stream) in theorie nog 2 van die streams binnentrekken met VDSL2 (op een 50 mbit profiel) vraag is hoeveel uren je dit moet proberen bij de regenboog van telenet.

En als ik voor mij persoonlijk spreek.. belgacom kondigt begin dit jaar 70 mbit aan met vectoring. Ik ben (bij de happy few?) bij diegene die nu al 70mbit synch heb (zonder vectoring) . Is toch wat rapper dan die 5jaar van telenet. En de geadverteerde snelheden zijn lager dan de werkelijke (cap staat op 50/3 ... ipv 30/3).
En die 39€ is een betere deal dan die telenet prijzen.

Eerst eens kijken de komende jaren wat die netwerf gaat betekenen voor hun volume/snelheden enz... En als mobistar deze abbo's gaat resellen op de kabel of ze dit aan een scherpere prijs kunnen doen. Tot zolang is heel die telenet aandacht vandaag een storm in een glas water :)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Hierbij dus het antwoord van Belgacom

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_01239077
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”