Fritz OS 05.50 (05.51)

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

philippe_d schreef:Kan je eens exact opgeven wat je hebt moeten wijzigen voor i-Talk werkende te krijgen? Dat zal andere gebruikers zeker interesseren. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de web interface geen telefoonnummers toelaat met letters en cijfers (alléén cijfers) ?
Inderdaad. Ik heb dit ooit eens beschreven: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 96#p389896
Ik kan alleen niet zeggen of dit nog steeds werkt, aangezien dat geklungel een van de redenen was om van iTalk weg te gaan naar WeePee.
Afbeelding
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

vergewis u ervan dat er niets verkeerd is met de binnenbekabeling (stubs, ...).
doe dan de lijntest (0800 22424), zodat je opnieuw geprovisioneerd wordt, hopelijk op 30/6 dit keer.
Mijn FritzBox staat in de garage - binnenbekabeling is dus beperkt. De BGC technieker heeft alleszins ook een en ander uitgemeten.
Kan dit interferentie zijn met mijn alarm - dat ook via de analoge poort geschakeld staat?
Kan ik zelf iets uitmeten?
Groetjes,
Stefaan
KenVdB
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds gisteren heb ik mijn Fritz!Box geüpgraded van een 7270 naar 7390. Echter dit is niet volledig van een leien dakje gelopen. Het telefoniegebeuren krijg ik niet naar wens ingesteld.

Ik maak voorlopig gebruik van 4 telefoonnummers. Deze registreren en in- en uitbellen lukt. Wanneer ik echter bij het tabblad "telephony devices" iets anders selecteer dan "all" krijg ik geen inkomende lijnen meer. Wanneer ik dus bepaalde nummers selecteer voor een device, zie ik dat de gesprekken nog binnenkomen op de fritzbox in de call-list maar krijg ik geen beltoon op de verschillende toestellen. Ik heb dit geprobeerd met LAN/WLAN, fritz-app en Dect en pas vanaf ik de selectie maak "all" bij een toestel maak, gaat de telefoon effectief over.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goofie schreef:
vergewis u ervan dat er niets verkeerd is met de binnenbekabeling (stubs, ...).
doe dan de lijntest (0800 22424), zodat je opnieuw geprovisioneerd wordt, hopelijk op 30/6 dit keer.
Mijn FritzBox staat in de garage - binnenbekabeling is dus beperkt. De BGC technieker heeft alleszins ook een en ander uitgemeten.
Kan dit interferentie zijn met mijn alarm - dat ook via de analoge poort geschakeld staat?
Het is niet omdat je modem in de garage staat, en de binnenbekabeling beperkt is, dat er niets verkeerd kan zijn.
De juiste opstelling is:
  • - NTP2007 + DSL filter (TF2007) op de Belgacom intro.
    - geen enkele aftakking (ook niet naar alarm).
    - FrizBox aangesloten op de TF2007.
    - alarm aangesloten op één van de RJ11 van de NTP2007.
- Als je denkt dat alles correct aangesloten is, bel dan het 0800 nummer.
- Indien je hierdoor niet op 30/6 komt, maar op 25/6 blijft, moet je de helpdesk bellen. Misschien staat je provisioning (sedert de recente problemen) forced op 25/6?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb even de belgacom installatie nagezien...
DSC_0667.jpg
(29.74 KiB) 7 keer gedownload
Het doosje zelf heb ik nu zelf voor de eerste maal open gezien...
Dit kan waarschijnlijk beter? :eek:
Door wie?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goofie schreef:Het doosje zelf heb ik nu zelf voor de eerste maal open gezien...
Dit kan waarschijnlijk beter? :eek:
Zolang de verbindingen correct zijn, is dat helemaal OK, en kan het niet verbeterd worden.
Je ziet duidelijk, dat van de UTP kabel naar de NTP2007, 3 paren gebruikt zijn, en dat er een filter opzit. So far so good ....
  • het paar dat met de zwarte klemmen verbonden is, moet rechstreeks op Belgacom intro staan, en er mogen géén vertakkingen zijn.
  • het paar dat met de blauwe klemmen verbonden is, moet rechstreeks naar je modem gaan, en er mogen ook géén vertakkingen zijn.
  • op het paar dat met de groene klemmen verbonden is, komt het telefoniegedeelte incl alarm ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KenVdB
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

KenVdB schreef:Sinds gisteren heb ik mijn Fritz!Box geüpgraded van een 7270 naar 7390. Echter dit is niet volledig van een leien dakje gelopen. Het telefoniegebeuren krijg ik niet naar wens ingesteld.

Ik maak voorlopig gebruik van 4 telefoonnummers. Deze registreren en in- en uitbellen lukt. Wanneer ik echter bij het tabblad "telephony devices" iets anders selecteer dan "all" krijg ik geen inkomende lijnen meer. Wanneer ik dus bepaalde nummers selecteer voor een device, zie ik dat de gesprekken nog binnenkomen op de fritzbox in de call-list maar krijg ik geen beltoon op de verschillende toestellen. Ik heb dit geprobeerd met LAN/WLAN, fritz-app en Dect en pas vanaf ik de selectie maak "all" bij een toestel maak, gaat de telefoon effectief over.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Het probleem is opgelost. Ik had onwetend een beetje liggen knoeien met de "Caller ID" en "Suppress Outgoing Caller ID (CLIR)" bij de ingave van het telefoonnummer. Hierdoor deden de inkomende lijnen allerlei rare dingen.

Nu Caller ID terug op: disable en Suppress Outgoing Caller ID (CLIR) op CLIR via display name staat werkt alles terug normaal.
Gisteren even een volledige reset van de fritz!box gedaan, maar dat had uiteindelijk niet nodig geweest.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Sinds vandaag is FRITZ!OS 5.51 ook uit voor de Internationale 7270.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”