Fritz OS 05.50 (05.51)

Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Weet er iemand of deze versie voor alle 73xx modellen beschikbaar komt?
Hebben hier een 7340 en zou oa graag de mogelijkheid gebruiken om met smartphone via 3G te connecteren.
Gelukkig & gezond 2022!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Voor de 7360 is die sinds vorige week beschikbaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Ja, had ik gezien en daarom op zoek gegaan hoe het zit voor de andere modellen maar kon daar niks over vinden.
Omdat de 7340 blijkbaar vooral in nederland wordt gebruikt en door de providers beschikbaar worden gesteld, vroeg ik me af of die een update krijgen.

Ik zou toch ook denken dat de 7390 als eerste aan de beurt zou zijn, niet?
Gelukkig & gezond 2022!
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Op Cebit wist de productverantwoordelijke te melden dat er blijkbaar met de internationale firmware op (alleen?) 7390 enkele problemen waren opgedoken in bepaalde landen waar ze disconnects hadden in combinatie met specifieke dslproviders (weet niet meer of het adsl of vdsl was)... Blijkbaar duurt het oplossen en testen van deze problemen iets langer dan voorzien, wat de vertraging in de releases deels zou kunnen verklaren...
De reputatieschade die je als fabrikant potentieel krijgt door het releasen van een buggie firmware weegt vermoedelijk niet op tegen het (terechte) ongeduld van enkele gebruikers (waartoe ik mezelf in alle eerlijkheid ook reken: ik wacht al een tijd op een firmware die mijn ghost-call probleem voor eens en voor altijd naar de prullenbak verwijst. Die bug is helaas ook in de laatste internationale beta niet verdwenen)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Bij avm krijg ik ook geen antwoord of die versie voor de 7340 uitkomt.
Heb een tijdje geleden gemaild en denk dat ik maar eens ga bellen.
Gelukkig & gezond 2022!
tt9304
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 apr 2013, 14:54
Bedankt: 15 keer

Ik heb gisteren getracht deze firmware in een 7270 te steken, maar die wilde er niet in, op de site stond wel dat het was aanbevolen.

het is een 7270 v3 international.

greetz
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Natuurlijk gaat dat niet.
De OS 05.50 voor de internationale 7270 (v2, v3) is nog niet beschikbaar.

Op welke site heb jij zien staan dat het aanbevolen was?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goed Nieuws
De Fritz!Box 7390 Firmware 84.05.51 is beschikbaar via de Web interface
Of rechtstreeks op de site te downloaden: ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon ... e/english/

Een lange lijst met nieuwe features:

Code: Selecteer alles

new with version FRITZ!OS 5.51:

telephony:
NEW: Search and scroll in the phone-book
NEW: answering machine now has it's own menu entry
NEW: Upload your own welcome message
NEW: timer for the answering machine
NEW: set the wakeup-message for the alarm
NEW: IP-telephones can be used over the internet (connect your smartphone to the FRITZ!Box and use it on the road)

Internet
NEW: simplified setup of internet account data
NEW: Child protection now uses same design as home network
NEW: Child protection now disconnects active sessions when the surf time is used up
improved presentation of IPv6 functions
improved performance with activated child protection
prevents broadcasting IPv4 multicast with local scope to the internet
fixed problem with dynamic DNS-provider DNS4BIZ

DSL
NEW: interop improvements
NEW: DSL-spectrum graphic now displays max- and min-values
NEW: DSL-line test can diagnose the physical DSL-connection

WLAN
NEW: new repeater function to improve the range of a WLAN network
Warning: If you were using WDS: with this update WDS is changed. It is
not compatible to the older version of the repeater function any longer.
NEW: allows automatic transfer of night-settings to your FRITZ!WLAN Repeater


DECT/FRITZ!Fon:
NEW: Mediaplayer for FRITZ!Fon and external players (uPNP-AV)
NEW: Support for Smart Home (FRITZ!DECT 200)
NEW: record personal memos in the answering machine
NEW: start-screen of the FRITZ!Fon MT-F can now be navigated *
NEW: setup of alarmsignal/Internetradio on the handset*
NEW: setup of favorites
fixed a problem, where key lock could not be deactivated on incoming call

Home Network
NEW: New Smart Home area in the Home Network menu
NEW: control of Smart Home devices via browser
NEW: Integration of the intelligent power plug FRITZ!DECT 200 in FRITZ!OS**
NEW: FRITZ!DECT 200 manual and automatic switching, from the Home Network or over the internet
NEW: FRITZ!DECT 200 measures the energy consumption of connected devices
NEW: FRITZ!DECT 200 all information and consumption details in a push-mail
NEW: display if a network device is connected via Repeater/Powerline
NEW: integrated network time server will provide time and date to all network devices
improved display of device-details

MyFRITZ!
NEW: MyFRITZ!-use can now login with the same account to MyFRITZ! and the FRITZ!Box
NEW: Improved MyFRITZ!-Start page for mobile devices, integrated Smart Home support
NEW: support for MyFRITZ! App (Android).
NEW: MyFRITZ!-access for simple worldwide access to Home Network devices via subdomain-name
NEW: When creating a new myfritz.net account from the FRITZ!Box web interface, the name of the FRITZ!Box will automatically be used on MyFRITZ!

Memory(NAS) and USB
NEW: separate shares and read-/write access for every FRITZ!Box user
NEW: USB-memory can now be disconnected separately
improved USB device handling

Media server
NEW: playback music for the Media server with FRITZ!Fon*
NEW: added support for FLAC & M4A

System
NEW: new start page, quicker access to voice messages and comfort functions
NEW: FRITZ!Box-user with different access rights for setup, telephone and storage
NEW: display new voice-messages on the bottom right of the start page
added new mailservers for push service setup
start page now also displays status of LAN-guestaccess and Smart Home
LAN-settings moved to Home Network

Mobile
NEW: Option to allow use of internet telephony over mobile internet connections
NEW: intelligent USB-3G dongle detection
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb het net geïnstalleerd.
Ik merk nu ook dat je faxen kan versturen vanuit de webinterface. Geen idee of het nieuw is, het is wel de eerste keer dat ik het zie.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Enig idee of je nu je adresboek kan syncen met je google contacts ?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ja, ik heb het eens getest (in de Duitse versie).
  • Eerst moet je een "nieuw" telefoonboek aanmaken.
  • Hier kan je de optie kiezen "Telefonbuch eines E-Mail-Kontos nutzen" (contactlijst van een e-mail account gebruiken).
  • Dan heb je een drop-downlijst, waar je Google kan kiezen, en je user-id+paswoord ingeven
  • Dan wordt de Google account gedownload.
Met een druk op de knop "synchroniseren" kan je het Telefoonboek en je Google account bij wijzigingen terug synchroniseren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Yeps, affirmatief, eindelijk :)

Nu zou het wel leuk zijn mocht de mogelijkheid er zijn om automatisch te synchoniseren (een ingesteld tijdstip of een bepaalde regelmaat, want ik dacht dat ze het zo zouden implementeren, maar ben al bij al al heel blij dat het er eindelijk in zit:) )
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

sinds de update van de fritzbox 7390, werkt bij mij de CPU usage niet meer, hebben hier meer mensen last van?
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

B3NJAMIN schreef:sinds de update van de fritzbox 7390, werkt bij mij de CPU usage niet meer, hebben hier meer mensen last van?


Hier werkt het wel na de update.
Afbeelding
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

B3NJAMIN schreef:sinds de update van de fritzbox 7390, werkt bij mij de CPU usage niet meer, hebben hier meer mensen last van?


Bedoel je in menu System -> Energy monitor?
Werkt hier normaal (ttz: er zijn waardes ingevuld)


Verder lijkt alles redelijk te werken. Een eigenaardige dialing rule moeten verwijderen (het schijnt een restantje van een australisch noodnummer te zijn). En ik vraag me af of noodnummer "112" vroeger ook al als vaste dialing rule bestond, naast het nr 999.
Mijn DSL connection rate is van 9999 naar 9996 gegaan, maar we gaan daarover niet vervelend doen :)

En nu wachten op de eerste ghost call ....
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Fritz!Dect 200 blijken niet meer naar behoren te werken, wat ze wel deden onder de laatste ß :-(
Er kan zich blijkbaar maar één tegelijk aanmelden...
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Betere omschrijving van het probleem, dat ook blijft bestaan na het verwijderen van de Fritz!Dects 200 uit de lijst, herstarten van FB en herstarten van DECT-basis-station:

De eerste aangemelde Fritz!Dect 200 lijkt te functioneren, de tweede kan zich aanmelden, maar lijkt dan plots over te gaan in een status waar de beide leds simultaan en snel knipperen. Ik dacht aanvankelijk dat het om een Firmware-update ging, maar het duurt te lang en de FW (actuator version number) staat nog altijd op 2.98...
Het connection bolletje in de interface is niet altijd groen en on/off zetten lukt niet voor de "blinkende" Fritz!Dect?
Nu wordt het helemaal bizar:
Als ik in de UI "kijk" onder DECT - DECT Monitor, dan zie ik dat er een DECT zou aangemeld zijn (telefoontje), met het IPEI-nummer dat hetzelfde is als het AIN nummer van de niet knipperende Fritz!Dect200
Na "gekeken" te hebben verandert de toestand van de Fritz!Dects: de knipperende stopt met knipperen en wordt stuurbaar, de andere begint te knipperen en verliest de sturing.

Mijn Duits is niet goed genoeg om op Duitse fora hier iets over terug te vinden, misschien is het enkel een probleem met internationale FW, feit is dat het onder de beta-versie wel probleemloos werkte... :oops:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Voor de 7360 is nu de 05.51 beschikbaar
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Nu is de firmware ook bekend bij tweakers, mooie lijst voor wie wil weten wat veranderd is ...

http://tweakers.net/meuktracker/30544/avm-fritz!box-fon-wlan-7390-840551.html
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goofie schreef: Mijn Duits is niet goed genoeg om op Duitse fora hier iets over terug te vinden, misschien is het enkel een probleem met internationale FW, feit is dat het onder de beta-versie wel probleemloos werkte... :oops:

Ik heb maar één Fritz!Dect 200, ik kan jouw probleem niet nabootsen.

Klinkt alsof de FRITZ!DECT 200 aan het updaten is. Ik zou als volgt te werk gaan.
    -alle FRITZ!DECT 200 in GUI wissen
    -Alle FRITZ!DECT 200 per knop resetten (één per één)
    -Alle FRITZ!DECT 200 opnieuw aanmelden
Mocht dit geen oplossing bieden, dan kan je best een call aanmaken bij support zodat zij kunnen uitzoeken of er wellicht iets aan de hand is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:30
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

tdemeyer schreef:
B3NJAMIN schreef:sinds de update van de fritzbox 7390, werkt bij mij de CPU usage niet meer, hebben hier meer mensen last van?


Bedoel je in menu System -> Energy monitor?
Werkt hier normaal (ttz: er zijn waardes ingevuld)


Verder lijkt alles redelijk te werken. Een eigenaardige dialing rule moeten verwijderen (het schijnt een restantje van een australisch noodnummer te zijn). En ik vraag me af of noodnummer "112" vroeger ook al als vaste dialing rule bestond, naast het nr 999.
Mijn DSL connection rate is van 9999 naar 9996 gegaan, maar we gaan daarover niet vervelend doen :)

En nu wachten op de eerste ghost call ....


Ik heb de fritzbox herstart en alle werkt nu zoals het moet.
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = YouFone 15GB
TV = TVV + Netflix + Disney+ + Streamz + Prime Video
Netwerk = Mikrotik
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had een raar probleem met mijn fritzbox 7390, na de update van de firmware is mijn internet snelheid (max bitrate) van 80Mbps naar 100Mbps gesprongen, maar echter een week later begonnen er verbreken voor te vallen en 1 dag later was mijn DSL lampje aan het knipperen. Zat op DLM01 50Mbps, dus indien ik mijn b-box aansluiten had ik terug 30Mbps. Andere splitter geprobeerd maar zonder succes, dan maar de b-box2 terug uitgehaald en nog altijd blijft het DSL lampje knipperen.
Heb dan eens met een voltmeter gemeten en kreeg toch mooi 53v op mijn lijn. Had dan maar de NTP vervangen ook zonder succes dus moest het buiten liggen.

Contact gehad met Belgacom, ze hebben dan een technieker gestuurd, ik had naar het schijnt volgens hun nog sycnhro en na een reset van hun poort zagen ze dat mijn synchro nietmeer terugkwam. Slechte VDSL2 poort naar het schijnt, tech geweest en had mij een nieuwe poort gegeven en sycnhro op de b-box2 was ok.

Daarna mijn DSL kabeltje in mijn fritzbox gestopt, lijn perfect in orde. Zag dat mijn DSL settings op max stonden en wou deze op min zetten voor beter stabiliteit, synchro terug weg en bleef weg, opnieuw b-box2 aangesloten en opnieuw geen synchro. Technische dienst gebeld en deze zagen wel nog sycnhro, na weer een reset zagen ze geen sycnhro. Hetzelfde probleem. Ze hebben de tech opnieuw gebeld ging dan terug komen heeft mij weer een nieuwe poort gegeven en nu laat ik mijn b-box2 maar insteken, heb schrik dat mijn fritzbox weer de poort in de rop kapot maakt. Hierdoor een heel weekend zonder internet en tv gezeten :-( .

Ik heb nu de b-box2 als bridge ingesteld en dan mijn fritzbox 7390 als router. Werkt voorlopig goed.

Nog mensen zo rare problemen gehad met de nieuwe update?
Afbeelding
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Mja je bent niet de enige met vreemde verschijnsels. In mijn geval ben ik na de firmware update op 30/6 gezet (ik kwam van 70/6). Ondertussen heeft DLM me wel terug op 50/6 gezet. Ik heb mijn fritzbox ook gewoon aangelaten.

Ik heb wel altijd een normale sync gehad, geen kapotte ROP poorten of zo. Ik denk ook niet dat de fritzbox zoiets kan doen. Vergeet niet dat die qua chipset compatibel is met de bbox2 en dat sommigen onder ons al sinds het mogelijk is (lees: de 7390 beschikbaar is) de fritzbox gebruiken als alternatief. Dus ik geloof niet dat de fritzbox na een firmware upgrade een ROP poort elektrisch zou gaan beschadigen. ROP poorten kunnen ook gewoon kapot gaan als er een bbox2 is op aangesloten...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hier ook in blijde verwachting.
Vorige week van 70/6 naar 30/6 gezet, zonder aanwijsbare reden.
DLM komt terug voorbij op 10/5, ben benieuwd wat ik ga krijgen. Die 70/6 heb ik voor niets nodig (geen TV), maar 50/6 mag wel terugkomen :)

snakeboots schreef: synchro terug weg en bleef weg, opnieuw b-box2 aangesloten en opnieuw geen synchro. Technische dienst gebeld en deze zagen wel nog sycnhro, na weer een reset zagen ze geen sycnhro.

Hetzelfde voorgehad vorige maand. Het duurde enkele dagen en verschillende telefoontjes om de technische dienst te overtuigen om iemand langs te sturen: vanaop afstand zien ze - bij een kapotte VDSL2 poort - dat je "synchro hebt, maar geen binding". In eerste instantie beweren ze dus dat het probleem niet bij hen ligt, maar bij de klant ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef:Hetzelfde voorgehad vorige maand. Het duurde enkele dagen en verschillende telefoontjes om de technische dienst te overtuigen om iemand langs te sturen: vanaop afstand zien ze - bij een kapotte VDSL2 poort - dat je "synchro hebt, maar geen binding". In eerste instantie beweren ze dus dat het probleem niet bij hen ligt, maar bij de klant ...


idd, ze zien synchro maar geen binding. Dit is niet de eerste keer dat eigenlijk mijn lijn moeilijk doet met de fritzbox, heb vorig jaar ook eens gehad dat mijn synchro dan op 1 dag 8 keer weggevallen was en dan hier nietmeer aan de volle snelheid syncte, na een reboot hetzelfde probleem. Dan met de b-box2 was de sycnrho terug normaal en toen mijn fritzbox aangesloten was het ook terug normaal. Na een 2de keer dat het gebeurde heb ik mijn fritzbox in laten steken en naar de technische dienst gebeld en een technieker gevraagd, tech zei toen ook slechte poort in de rop, nieuwe poort en probleem opgelost tot vorige week vrijdag. Toen weer begonnen met synchro die wegviel en opeens niks synchro nietmeer. Dan als de tech mij een nieuwe poort geeft en alles ok met de b-box2 en steek de fritzbox terug in na 2 min weer geen sycnhro, weer poort defect?

Dat kan toch geen toeval zijn? Heb de internationale versie van de fritzbox en niet de duitse dus heel raar. Ik durf nu de fritzbox nietmeer te connecteren, ik laat nu mijn b-box2 syncen en het is toch nog niet zeker dat de fritzbox vector friendly is dus tot dan maar mijn b-box2.
Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Zijn er, behalve het stroomverbruik dan, nadelen als je een BBOX2 als bridged modem gebruikt voor een fritzbox?
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

johcla schreef:Zijn er, behalve het stroomverbruik dan, nadelen als je een BBOX2 als bridged modem gebruikt voor een fritzbox?


Enkel dat je de waarde nietmeer kunt zien van de sync. Voor de rest helemaal geen nadelen.
Afbeelding
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

snakeboots schreef:
philippe_d schreef:Hetzelfde voorgehad vorige maand. Het duurde enkele dagen en verschillende telefoontjes om de technische dienst te overtuigen om iemand langs te sturen: vanaop afstand zien ze - bij een kapotte VDSL2 poort - dat je "synchro hebt, maar geen binding". In eerste instantie beweren ze dus dat het probleem niet bij hen ligt, maar bij de klant ...

Dat kan toch geen toeval zijn? Heb de internationale versie van de fritzbox en niet de duitse dus heel raar. Ik durf nu de fritzbox nietmeer te connecteren, ik laat nu mijn b-box2 syncen en het is toch nog niet zeker dat de fritzbox vector friendly is dus tot dan maar mijn b-box2.

Een paar maanden geleden schakelde ik mijn (Duitse) Fritz!box 7390 om van 3G naar VDSL2 (via de webinterface), en die syncte toen ook niet meer. De bbox2 geprobeerd, en die ging ook niet meer. Belgacom gebeld, en ze zeiden inderdaad eerst dat het probleem bij mij lag. Dan zijn ze toch maar langsgekomen (verlof moeten nemen), en de VDSL2 poort in de ROP bleek defect te zijn.

Toch wel héél toevallig net op het moment dat mijn Fritz!box naar VDSL2 switchte...
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Dat klinkt idd niet goed. Ik heb zelf een 7390 internationale versie en heb gelukkig dit probleem niet.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Edward Valckx schreef:Toch wel héél toevallig net op het moment dat mijn Fritz!box naar VDSL2 switchte...


Idd, geen toeval dus. Heb toen ik uitlag ook die optie 3G geprobeerd en is echt geweldig en werkt goed.

fryelectro schreef:Dat klinkt idd niet goed. Ik heb zelf een 7390 internationale versie en heb gelukkig dit probleem niet.


Keep your fingers cross :wink:
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe_d schreef:Hier ook in blijde verwachting.
Vorige week van 70/6 naar 30/6 gezet, zonder aanwijsbare reden.
DLM komt terug voorbij op 10/5, ben benieuwd wat ik ga krijgen.

Vandaag toevallig gezien dat DLM mij terug op 50/6 gezet heeft (om 5.30 deze morgen). DLM werkt zelfs op zondag :-D
Voor mij mag het zo blijven, 70/6 heb ik niet nodig (gezien geen Belgacom TV).

Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Sinds dat ik bij edpnet zit zou ik toch graag terug op 70/6 syncen. Nog even geduld ...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
[email protected]
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013, 14:55

Hallo,
Ik heb 2 fritz dect repeaters geïnstalleerd. Gisteren en vandaag werd de telefoonverbinding na 5 minuten onderbroken.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de dect repeaters. Heeft iemand hiermee ervaring?
Joost
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Probleem met de DECT-repeaters is ondertussen bekend bij AVM -
Bij mij was het een verlies van connection na aanvankelijk succesvolle aanmelding bij de router.
Heb het al een tijdje geleden gemeld, was hun al bekend van anderen.
Ze zoeken een oplossing. Ondertussen liggen mijn repeaters stof te vergaren :cry:
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik kan u garanderen dat die fritz.box met de nieuwe firmware echt wel niet normaal doet. Gisteren spontane reboot gehad. Vandaag direct op 30 mbit gegooid :(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien moeten we hier (in deze topic) wat gegevens verzamelen over de issues met de OS 05.50 / 05.51

Mijn gegevens:
- OS 05.50 (Duitse Firmware 84.05.50)
- VDSL driver: 1.68.22.14

Bevindingen:
- Enkele weken geleden van 70 mbps naar 30 mbps gevlogen.
- Op 12 mei (05.30) terug op 50 mbps gezet (geen reboot, gewoon een PPPoE disconnect door de ISP).
- Vanmorgen (16 mei 05.30) de normale 96-u disconnect gehad.
- Stabiele verbinding op 50 mbps:
    sync = 50200/6048
    modem max = 96452/16440
    att = 9 dB
    snr = 23 dB
- Gezien mijn abbo (50/4) en geen TV, kan ik beter op 50/6 blijven.

[€dit 21-05] intussen terug op 70 mbps
    sync = 69992/6048
    modem max = 96564/16672
    att = 9 dB
    snr = 17 dB
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Mijn gegevens:
- OS 05.50 (Duitse Firmware 84.05.50)
- VDSL driver: 1.68.22.14
- Telenet cable op LAN1

Bevindingen:
-Heel af en toe rinkelt de telefoon niet mee als er wordt gebeld op het nummer van de usb/umts-stick
-Stabiele verbinding voor internet kabel en internet via umts. Helaas geen automatische fallback hier. Da's enkel bij DSL.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik denk dat mijn VDSL-poort ook naar de knoppen is... :-(
Verschillende telefoons naar BGC, alles in orde bij hen.
Ze sturen een technieker. Ook mijn BBox-2 (vanop zolder) wil niet syncen.
Geen TV vanavond.
Internet via UMTS-stick op mijn FB :-D
Toeval?


EDIT: krijg nu ook regelmatig SMS op mijn vaste lijn, was nochtans al lang uitgeschakeld bij BGC. Muizen in de centrale?
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Na gedwongen passage van BGC-technieker wegens blijkbaar defecte poort in de ROP ?
Full factory reset gedaan en alles opnieuw geconfigureerd.

Status:
Fritz!Dect 200 --> hebben na opnieuw aanmelden hun eigen firmware bijgewerkt naar 3.10, ze lijken te werken en niet in conflict te gaan zoals vroeger.
Fritz Dect --> werkt
LinksSys SPA942 IP-telefoon (4 nummers) --> werkt
2 analoge telefoonlijn --> ok
UMTS/Voice "Mobile Communications" --> werkt met huawei K3565, ik kan naar buiten bellen met dit nummer, INKOMENDE GESPREKKEN lukken niet :-(
DSL --> ready, 25,0 Mbit/s 6,0 Mbit/s - nu nog hopen op een hogere snelheid :-D
Belgacom TV --> werkt
iTalk --> werkt enkel na telnet interventie voor configuratie in voip.cfg


Mijn powerconsumption is wel gestegen naar een kleine 60 %

Al bij al ben ik content, nu nog hopen dat het blijft werken :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goofie schreef: DSL --> ready, 25,0 Mbit/s 6,0 Mbit/s - nu nog hopen op een hogere snelheid :-D

Met "hopen" alleen zal het niet helpen: je zit op een repair profiel, en dit gaat niet vanzelf verdwijnen.
  1. vergewis u ervan dat er niets verkeerd is met de binnenbekabeling (stubs, ...).
  2. doe dan de lijntest (0800 22424), zodat je opnieuw geprovisioneerd wordt, hopelijk op 30/6 dit keer.
  3. dan rustig afwachten tot DLM je lijn verhoogt

Goofie schreef: iTalk --> werkt enkel na telnet interventie voor configuratie in voip.cfg

Kan je eens exact opgeven wat je hebt moeten wijzigen voor i-Talk werkende te krijgen? Dat zal andere gebruikers zeker interesseren. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de web interface geen telefoonnummers toelaat met letters en cijfers (alléén cijfers) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”