philippe_d schreef:Kan je eens exact opgeven wat je hebt moeten wijzigen voor i-Talk werkende te krijgen? Dat zal andere gebruikers zeker interesseren. Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de web interface geen telefoonnummers toelaat met letters en cijfers (alléén cijfers) ?
Inderdaad. Ik heb dit ooit eens beschreven: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 96#p389896
Ik kan alleen niet zeggen of dit nog steeds werkt, aangezien dat geklungel een van de redenen was om van iTalk weg te gaan naar WeePee.
vergewis u ervan dat er niets verkeerd is met de binnenbekabeling (stubs, ...).
doe dan de lijntest (0800 22424), zodat je opnieuw geprovisioneerd wordt, hopelijk op 30/6 dit keer.
Mijn FritzBox staat in de garage - binnenbekabeling is dus beperkt. De BGC technieker heeft alleszins ook een en ander uitgemeten.
Kan dit interferentie zijn met mijn alarm - dat ook via de analoge poort geschakeld staat?
Kan ik zelf iets uitmeten?
Groetjes,
Stefaan
Sinds gisteren heb ik mijn Fritz!Box geüpgraded van een 7270 naar 7390. Echter dit is niet volledig van een leien dakje gelopen. Het telefoniegebeuren krijg ik niet naar wens ingesteld.
Ik maak voorlopig gebruik van 4 telefoonnummers. Deze registreren en in- en uitbellen lukt. Wanneer ik echter bij het tabblad "telephony devices" iets anders selecteer dan "all" krijg ik geen inkomende lijnen meer. Wanneer ik dus bepaalde nummers selecteer voor een device, zie ik dat de gesprekken nog binnenkomen op de fritzbox in de call-list maar krijg ik geen beltoon op de verschillende toestellen. Ik heb dit geprobeerd met LAN/WLAN, fritz-app en Dect en pas vanaf ik de selectie maak "all" bij een toestel maak, gaat de telefoon effectief over.
vergewis u ervan dat er niets verkeerd is met de binnenbekabeling (stubs, ...).
doe dan de lijntest (0800 22424), zodat je opnieuw geprovisioneerd wordt, hopelijk op 30/6 dit keer.
Mijn FritzBox staat in de garage - binnenbekabeling is dus beperkt. De BGC technieker heeft alleszins ook een en ander uitgemeten.
Kan dit interferentie zijn met mijn alarm - dat ook via de analoge poort geschakeld staat?
Het is niet omdat je modem in de garage staat, en de binnenbekabeling beperkt is, dat er niets verkeerd kan zijn.
De juiste opstelling is:
- NTP2007 + DSL filter (TF2007) op de Belgacom intro.
- geen enkele aftakking (ook niet naar alarm).
- FrizBox aangesloten op de TF2007.
- alarm aangesloten op één van de RJ11 van de NTP2007.
- Als je denkt dat alles correct aangesloten is, bel dan het 0800 nummer.
- Indien je hierdoor niet op 30/6 komt, maar op 25/6 blijft, moet je de helpdesk bellen. Misschien staat je provisioning (sedert de recente problemen) forced op 25/6?
Goofie schreef:Het doosje zelf heb ik nu zelf voor de eerste maal open gezien...
Dit kan waarschijnlijk beter?
Zolang de verbindingen correct zijn, is dat helemaal OK, en kan het niet verbeterd worden.
Je ziet duidelijk, dat van de UTP kabel naar de NTP2007, 3 paren gebruikt zijn, en dat er een filter opzit. So far so good ....
het paar dat met de zwarte klemmen verbonden is, moet rechstreeks op Belgacom intro staan, en er mogen géén vertakkingen zijn.
het paar dat met de blauwe klemmen verbonden is, moet rechstreeks naar je modem gaan, en er mogen ook géén vertakkingen zijn.
op het paar dat met de groene klemmen verbonden is, komt het telefoniegedeelte incl alarm ...
KenVdB schreef:Sinds gisteren heb ik mijn Fritz!Box geüpgraded van een 7270 naar 7390. Echter dit is niet volledig van een leien dakje gelopen. Het telefoniegebeuren krijg ik niet naar wens ingesteld.
Ik maak voorlopig gebruik van 4 telefoonnummers. Deze registreren en in- en uitbellen lukt. Wanneer ik echter bij het tabblad "telephony devices" iets anders selecteer dan "all" krijg ik geen inkomende lijnen meer. Wanneer ik dus bepaalde nummers selecteer voor een device, zie ik dat de gesprekken nog binnenkomen op de fritzbox in de call-list maar krijg ik geen beltoon op de verschillende toestellen. Ik heb dit geprobeerd met LAN/WLAN, fritz-app en Dect en pas vanaf ik de selectie maak "all" bij een toestel maak, gaat de telefoon effectief over.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Het probleem is opgelost. Ik had onwetend een beetje liggen knoeien met de "Caller ID" en "Suppress Outgoing Caller ID (CLIR)" bij de ingave van het telefoonnummer. Hierdoor deden de inkomende lijnen allerlei rare dingen.
Nu Caller ID terug op: disable en Suppress Outgoing Caller ID (CLIR) op CLIR via display name staat werkt alles terug normaal.
Gisteren even een volledige reset van de fritz!box gedaan, maar dat had uiteindelijk niet nodig geweest.