Voor wie meer inzicht wil in de problemen waar A2F mee kampt

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
dazzler
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2003, 15:54
Locatie: Antwerpen

Gastjuh schreef:Waarom heeft iedereen hier schrik om op te stappen ?
Ikzelf heb me aangesloten bij Skynet en heb men contract bij A2F opgezegd via aangetekend schrijven, lees in Artikel 11 in het contract.....
Ik hoor al van oktober dat het binne 2 weken opgelost gaat zijn. Zoiets zijde kotsbeu na een half jaar ze.....


Vind het contract niet onmiddelijk. Leg eens wat meer uit over Artikel 11, wat ik denk dat ONGELOOFLIJK veel mensen zin hebben om op te stappen (mezelf incluis)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Benza schreef:hehe.. Dat van da TT systeem is idd wel de grap van de eeuw..

Ik opende een TT met de vraag offer compensaties zouden komen. Het antwoord was NEEN, ZEKER NIET. Het is de fout van SCARLET. Ik antwoorde: Als'k ne volvo koop met audi motor en die motor gaat stuk is het ook volvo die de garantie betaald. Die lopen ook nie te bleiten dat't de fout van audi is he.
Hun antwoord: TICKET CLOSED!

zo .. vlakaf , letterlijk.. kan der screenshots van geven as ge wilt en al.. nondedju.. da is dan de enige officiele vorm van communicatie met hun klanten en dan doen ze zo grof!!!! hier past een mode woordje: GOE BEZIG!!


Wauw,

En jij verwacht een officiele vriendelijke verklaring na zo'n uitspraak ? Leren ze jullie dan echt NIKS meer op school van elementaire beleefdheid en dat vriendelijke "gerichte" vragen stellen meer oplevert dan proberen de ander uit zijn tent te lokken ?

Allez .. de vergelijkingen die hier worden gemaakt met Internet t.o.v. Water en Auto's e.d. getuigt echt alleen maar van die mensen hun niveau

Enne... @r2504 .. in uw post quote ge weer maar een stukske van mijn post en beweer je dat ik nu ineens alle mensen die hun problemen hier aankaarten onvolwassen noem ? Neen, dat was naar jou gericht ... of toch op zijn minst naar mensen die enkel kunnen stoken en constant het forum afschuimen op zoek naar posts waar ze u kunnen pakken op elk woord dat je typt.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
HyperT
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2004, 11:36

hopelijk beseffen de mensen van WebVisie dat wat zij hier naar hun hoofd geslingerd krijgen afkomstig is van enkele onruststokers
ik wil hen er even van op de hoogte stellen dat er (zowel op dit forum als elders) ook gebruikers/klanten zijn die begrip kunnen opbrengen voor de huidige situatie en erop vertrouwen dat WebVisie de nodige stappen onderneemt om de problemen van de baan te ruimen



om reeds een antwoord te geven op de opmerking die hier ongetwijfeld op zal volgen (spaart me wat tijd):
best mogelijk dat ik goedgelovig ben,
maar ik probeer ook respectvol te zijn ten aanzien van andere mensen
en ik ben niet zo onbezonnen dat ik mijn mening laat beïnvloeden door geruchten, en door zij die reeds partij hebben gekozen



geheel terzijde
-----------------
aan sommigen die zich geroepen voelden wat uit te wijden over het recht op privacy
doe eerst eens wat research (bvb. Belgacom-wet)
weten waarover je spreekt kan alleen maar helpen
A2F_ongerust

Artikel 11 uit de ADSL-voorwaarden?

11. Onderhoud: WebVisie bvba houdt zich het recht voor om de modem en/of router van de
eindgebruiker vanop afstand te verbinden voor onderhoud, configuratie of monitoring. Indien nodig dient
de eindgebruiker aan WebVisie bvba toegang te verlenen op de modem en/of router.

En hoe geeft dit recht om verbreking?
Jonas_1931
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2004, 17:39
Locatie: de Koekestad

Ik denk dat ze dit bedoelen....

Artikel 11: overmacht
Geen van beide partijen zal ten opzichte van de andere aansprakelijk zijn voor de niet uitvoering of vertraging in de uitvoering van bepaalde verplichtingen uit onderhavige overeenkomst, die een gevolg
zouden zijn van overmacht. Een geval van overmacht leidt tot het opschorten van de verplichtingen die voortspruiten uit onderhavige
overeenkomst en dit voor de hele duur van de situatie van overmacht. Indien de toestand van overmacht evenwel langer aanhoudt dan 30 opeenvolgende dagen, resulteert dit in een recht tot opzegging van
rechtswege van deze overeenkomst in hoofde van de ene of andere partij, acht dagen na het versturen van een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarbij kennisgegeven wordt van deze beslissing.


Maar sorry jongens... Ik heb dit door mijnen advocaat laten nazien met de rest van het contract en dit kan niet ingeroepen worden voor het snelheids-probleem. Indien ik geen verbinding zou kunnen maken en ze zouden daar geen oplossing voor kunnen vinden dan heb ik het recht om dit in te roepen, maar van zodra ik connectie heb, hoe snel of hoe traag ook, poef gedaan. Denk je niet dat ik dit anders al gebruikt zou hebben? Ik heb mijn contract bijna 2 maanden en ben al na de eerste week beginnen zoeken.

Iets helemaal anders... Ne kameraad van mijn lief werkt bij Scarlet en die zegt dat er wel degelijk problemen zijn, en dat ze A2F daarvoor verantwoordelijk houden en dat ze daarmee upgrades die zij vragen niet willen uitvoeren. Dus ze kunnen niks doen aan de problemen en toch kan ik niet verbreken op basis van overmacht, om dat in hun overeenkomst staat dat de snelheid niet gegarandeerd is. Ik heb trouwens op mijn lijn met zijn gegevens geprobeert en dan heb ik een goede snelheid.

Ik heb met Herman Verschoten gebeld daarstraks en die heeft me zijne uitleg gedaan, klinkt aannemelijk maar daar ben ik niets mee. Hij heeft me ook gezegd dat ze bij Scarlet nu blijkbaar wakker geworden zijn en dat ze hopen dat er voor het weekeinde van Scarlet eindelijk een oplossing zou geboden worden. Dat dat niet wil zeggen dat het probleem dan opgelost zal zijn, maar dat er nu met de CEO (of zoiets) gaat gepraat worden. Hij zei ook dat ze dat amendement van die 60K nog altijd niet getekend hebben, zoals latribu (waalse provider?) wel gedaan zou hebben, en dat die mannen intussen blijkbaar gestopt zouden zijn. En dat ze het niet opgeven, dat ze intussen al meer dan 9 jaar als internet provider bezig zijn, en dat ze goe genoeg weten waarmee ze bezig zijn, maar dat ze hier volledig afhankelijk zijn van Scarlet. Bon, ik hoop echt dat ze eruit komen want ik heb hier gemiddeld een goede ISDN, zo ongeveerd 120 à 125k, maar dat is toch niet genoeg.

Jonas
Jonas_1931
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2004, 17:39
Locatie: de Koekestad

Ga hier meer posten, dat is blijkbaar goe voor mijn snelheid.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 838 kbit/s or 105 kbyte/s
- Upload speed : 78 kbit/s or 10 kbyte/s
Tue Apr 20 2004 at 22:00:59 UTC+0200
Geil ventje

Mensen, er is nog altijd OMBUDSJAN (TV1).
Super reclame voor adsl2fit :)

BTW: Scarlet is er al eens op geweest dacht ik :)

Ombudsdient voor telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Bruxelles
tel. 02/223 09 09
fax 02/219 86 59

[email protected]

Go for it :)
Geil ventje

Hoe komen ze de identiteit te weten van inter?
Geeft userbase ip's vrij????
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Geil ventje schreef:Hoe komen ze de identiteit te weten van inter?
Geeft userbase ip's vrij????

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=3510
NuKeM
Geil ventje

thx NuKeM voor snelle reactie.

Dat inter maar naar ombudsjan mailt. Als er meedere klachten zijn zal dat zeker aanbod komen. Dus mailen indien er klachten zijn.

Aah, zijt aan de andere kant ook blij dat ge van die klote nest af zijt.

Neem u ene goeie provider nu.

Pff, de klant is zo zwak (met alles) beschermd vind ik.


BTW: nu reageer ik niet meer :) Ik ben MEGA tevreden over mijne provider.

Veel geluk nog,
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Ik vrees dat Herman Verschooten wel gelijk heeft als hij zegt dat deze post inbreuk is op de wet op privacy. Als je op de Grote Markt in Brussel, toch ook een publieke en openbare plaats, zomaar in het wilde weg iemand gaat filmen en dat dan bvb op VTM uitzenden gaat zal de rechter je, na klacht van deze persoon, veroordelen tot het betalen van minstens 2.500 Euro boete. Zo vergaat het ook op chatkanalen en irc.

Ik vind het dan ook niet kunnen dat moderatoren, sorry sasuke, Userbasers aanzet tot illegale praktijken. Daarbij dien ik even te waarschuwen dat ook Userbase zelf door de rechter het zwijgen opgelegd kan worden mocht er een klacht komen. Om maar even de zware gevolgen uit de doeken te doen.

Ik roep dus op tot voorzichtigheid! Moderatoren, doe jullie job.

Het zou mij als Userbase nieuwsposter pijn doen mocht dit escaleren en userbase gesloten worden omwille van enkel mensen die het niet in hun hersennen geprent krijgen dat de wet er voor iedereen is.

Verder wens ik toch ook even te zeggen dat ik helemaal niet goedkeur hoe Webvisie, Scarlet, A2F en zo te werk gaan. Ik begrijp jullie frustratie heel goed. Ik zei het al eerder. Stop mekkeren, doe iets! Beleg een vergadering van alle Userbasers die gedupeerd zijn. Neem samen een raadsman en ga in de aanval. Maar doe alsjeblieft niks dat indruist tegen de wet en dat Userbase schaadt!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Of dit nu al dan niet een inbreuk op de privacy is laat ik in't midden ...

Ik heb al die IRC logs eindelijk doorworsteld (2 uurtjes mee zoet geweest toch om alles grondig te lezen :)) en ik heb veel geleerd. En veel begrip gekregen voor de kant van Webvisie ook eerlijk gezegd.

Deze logs hadden eerder beschikbaar moeten zijn voor iedereen, gewoon op dagelijkse basis. Dan was dit alles niet uit context getrokken en had Paul er zelfs niet veel op tegen gehad denk ik.

De manier waarop de logs nu ineens op Userbase gebombardeerd worden is wel ongelukkig, maar ik heb alvast veel aan de informatie gehad nu, en ik hoop met mij nog veel users met problemen.

En begrijp me nu niet verkeerd hoor: ik ben 8Mbit user van half vorig jaar dus ik heb alle recht om misnoegd te zijn, dus ga nu zeker niet ineens Webvisie z'n kant gaan kiezen. Ik ben eerder terug neutraler geworden zoals in het begin van de problemen en ben altijd bereid om mensen een kans te geven.

Wat ik begrijp uit die logs is dat er een reden is van de 'binnen een paar weken zou het beter moeten zijn' slogan ;) De zaak is alsmaar verder ge-escaleerd en naar ik begrijp is alles zelfs over het hoofd van velen aan het groeien waardoor er eindelijk koppen rollen. Ik kan alleen maar hopen dat het niet de kop van Webvisie is; dat zou ik spijtig vinden want het product (ideologie?) dat ze aanbieden mag er wezen.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Ook ik begrijp de klanten van deze ISP's en ook ik wil een oplossing. Nochtans ben ik geen klant van deze ISP's. Maar om 'zelfmoordacties op zijn Palestijns' te gaan voeren op deze ISP's zal niemand verder helpen. Dat vraagt enkel om harde actie. Ik zou niet willen dat één van die counterstrikes van de ISP's de sluiting van Userbase zou zijn. Er bestaan nu eenmaal andere middelen dan moddergooi-acties. Userbase is geen rechtbank noch klachtenbureau. We brengen actualiteit en proberen iedereen met een computer/web-related probleem te helpen maar trop is te veel. De Userbase-crew heeft reeds lang begrepen dat er wat moet gebeuren en heeft weldegelijk acties ondernomen.

Maar wanneer er peacetalks aan de gang zijn, gooi je toch geen atoombom op je gesprekspartner? Wat zijn dat nu voor manieren?
Jonas_1931
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2004, 17:39
Locatie: de Koekestad

Vulcans waren altijd al de nuchterste/logischte van bij Star Trek.

Way 2 go, Spock.

Jonas

Btw, mijn snelheid is in de stijgende lijn....

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1436 kbit/s or 180 kbyte/s
- Upload speed : 187 kbit/s or 23 kbyte/s
Wed Apr 21 2004 at 07:53:21 UTC+0200
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Spock,

Nu moet je mij toch eens vertellen waar dat ik illegale acties goedkeur ? Ik heb gvd zelf gezegd dat Webvisie rechtmatig in z'n schoenen staat ... enkel dat ik de actie betreur.

En ik mag "illegaal" of niet nog altijd mijn mening geven over de inhoud als je refereert naar m'n eerste post van "Mooie samenvatting inter". Zulks is mijn vrijheid van spraak en mening volgens de grondwet.

Afin ... dit even terzijde gelaten vind ik het leuk dat de logs toch op z'n mins 1 persoon een beetje het licht hebben laten zien. Want al de mensen die denken dat ze het allemaal weten en constant zitten af te geven op webvisie moeten echt eens wat meer buiten komen en zien naar hoe de wereld eigenlijk draait.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Geil ventje schreef:Mensen, er is nog altijd OMBUDSJAN (TV1).
Super reclame voor adsl2fit :)

BTW: Scarlet is er al eens op geweest dacht ik :)

Ombudsdient voor telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Bruxelles
tel. 02/223 09 09
fax 02/219 86 59

[email protected]

Go for it :)


Deze werd al gecontacteerd een kleine maand terug ;) ... ombudsjan eh
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Sasuske, ik refereerde inderdaad naar je eerste reactie. Op zich lijkt dat een onschuldige uitspraak maar als je dit bekijkt in het daglicht van de orginele post dan wordt het een aanmoediging.

Bovendien ware die originele post net zo'n ramp geweest had de poster voor zijn samenvatting de toestemming gevraagd aan ALLE betrokken personen.

Ik stel voor dat de poster van deze thread alsnog de toestemming vraagt om deze post te mogen behouden. Wenst A2F geen toestemming te geven dan is het de taak van de moderator deze samenvatting, hoe correct en goed ze ook moge zijn, te verwijderen.

Moderatoren zijn nu eenmaal moderatoren omdat ze alles in goede banen moeten leiden en is niet enkel een jobke om mensen mee te kunnen bannen of om dubbele post te verwijderen. Toezicht op inbreuken van de wet op privacy horen daar ook bij. Er horen uiteraard nog meer taken bij het moderatorschap maar het is niet de bedoeling dat ik hier een jobdescripion ga doen ;)

Vandaar dat je als moderator ook goed moet afwegen wat je zegt. Het kan al snel in een ander standpunt bekeken worden dan initieel bedoeld.

Het is niks persoonlijks bedoel tegen jou, Sasuske, maar we moeten als Userbase-crew toch zorgen dat de boel hier niet ontploft. En dat is net wat er nu te gebeuren staat.
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Spock schreef:Ik zou niet willen dat één van die counterstrikes van de ISP's de sluiting van Userbase zou zijn.


Hier zou ik geen schrik voor hebben...

Dhr. Verschooten (sorry als ik de naam niet mag noemen :wink:) heeft nu verschillende malen ondervonden dat hij via dit medium (www.userbase.be) zwaar onder vuur kan genomen worden door bepaalde individuen. Maar hij heeft het wel gebruikt als vorm van communicatiekanaal naar de a2f-gebruikers toe. Dhr. Verschooten is volgens mij de eerste om toe te geven dat Userbase positief is voor de pc-minded-bevolking...
Hij zal, zoals voordien aangetoond, de mensen individueel aanpakken indien zij hem of zijn bedrijf last bezorgen. En dit zal voor deze mensen veel harder aankomen ook. Ze denken sterk te staan door zich te verschuilen achter de naam "Userbase" maar zullen er uiteindelijk toch alleen voorstaan. Sorry maar dit is bittere realiteit...
Indien je Dhr. Verschooten en/of Webvisie wil aanklagen, kom dan samen met andere gedupeerde a2f'ers (zoals Sasuke al voorstelde) en zoek een advocaat. Hoewel ik betwijfel of een advocaat jullie hier kan helpen. Maar het zal in ieder geval meer uitmaken dan zomaar Kamikaze-attacks uit te voeren. Vergeet niet : je staat alleen tegen een groot bedrijf... (no offence)

Maar op de stelling van Spock dat het gevaar erin zit dat Userbase wordt aangeklaagd heb ik dit te zeggen :
als je een voetballeverancier bent, en je hebt last met de trainer en 2 spelers van dezelfde ploeg, ga je dan stappen ondernemen tegen de voetbalploeg of tegen de individuen? :wink:
I know, weer een domme vergelijking, maar voor zover ik weet is deze wel relevant...

Anyway, moest Dhr. Verschooten hier iets op op te merken hebben, laat het gerust weten. Maar geef toe, wat zou het uithalen om Userbase als community aan te klagen?

Ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

1 ding komt weer duidelijk naar boven in deze posts. A2F blijft zich verbergen achter de "problemen" op het scarlet netwerk. Ook al tonen speedtests aan dat de scarlet klanten een normale snelheid hebben, en enkel A2F zwaar in de problemen zit. Als er dan zware kritiek komt, dan reageert webvisie op een vrij onvolwassen manier: (zie hoger). De klokkenluiders worden aangepakt, terwijl er niet naar een oplossing gezocht wordt.

De problemen duren nu bijna een 7-tal maand als ik het goed voorheb, en ik heb niet de indruk dat er een onderbreking was in die miserie. (afgaande op de posts hier). In een normale klant-leveranciersrelatie zouden dergelijke problemen reeds langs opgelost moeten zijn. Ofwel heeft een A2F een barslecht contract met Scarlet (wat dan weer van "amateurisme" getuigt), of er is weinig(geen) geld in kas om voor oplossingen te betalen.
Het is nu aan hen om het tegendeel te bewijzen, en er voor te zorgen dat ze eindelijk eens hun klanten uit de cyberfile kunnen helpen. tot nu toe hebben ze helaas alle schijn tegen.

@r2504

tot nu toe heb je altijd met degelijke argumenten en op volwassen wijze gereageerd op posts. Ik ben nu echter van mening dat je een beetje te veel op de man gespeeld heb, en een beetje aan overreacting gedaan.
Maar ik begrijp je mening. Blijkbaar zijn er slechts weinigen (misschien enkel wij 2) die reeds lange tijd inzien, (en het zelfs voorspeld hebben) dat dergelijke problemen onlosmakelijk verbonden zouden zijn aan een provider als A2F.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

kheb een simpel voorstel aan Adsl2fit: da ze gewoon zelf een forum opstarten (soort van support) dan zijn wij af van de miserie, en blijft userbase objectief en mag vrije meningsuiting blijven, als A2F het zo leuk vindt om mensen hun accounts te blokkeren omdat ze hier slechte reclame verspreiden, das gewoon kinderachtig. Ze willen gewoon geen slechte naam terwijl de dienst die ze leveren niet kwalitatief is en bij de meeste gebruikers al een slechte naam heeft, maar ze willen dat niet bij nieuwe gebruikers. De meesten zijn onwetend en lopen erin en zitten een jaar vastgeketend aan deze dienst.

Maar echt A2F begint met een eigen support forum!! want al da geklaag hier komt me de oren uit, het lost toch niets op! Je gaat toch niet zeggen dat een supportforumpje hosten zoveel geld kost???
de pispaal <<
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mr.Cide schreef:Maar echt A2F begint met een eigen support forum!! want al da geklaag hier komt me de oren uit, het lost toch niets op! Je gaat toch niet zeggen dat een supportforumpje hosten zoveel geld kost???


Dat ze eerst de 'officiele' support kanalen eens in orde brengen ? Ticketting systeem, telefonisch ....
The_One_be

Ik ben eindelijk ook door die irc logs geworsteld en ik moet zeggen dat ik nu wel meer begrip heb voor de situatie van A2F. In den beginne blijkt dat belagcom vuil spel aan het spelen is maar dat nu de problemen voornamelijk aan scarlett zouden liggen. Verder vind ik wel dat deze informatie wel op de statuspagin of ergens op hun website had mogen komen want zonder deze irc-logs en zonder userbase tast je als gebruiker wel heel erg in het duister.

Dat Belgacom vuil spel speelt wist ik al langer, toen ze hier onze ISDN-splitter voor ons easynet Office ADSL abbo zijn komen installeren had de technieker gewoon 2 losse draadjes op de splitter gezet. Toen de easynet installateur kwam ben ik dan ook nog effe naar de telecom winkel mogen gaan om de installatie te kunnen voltooien terwijl belgacom contractueel gezien nog een doosje had moeten plaatsen naast de splitter. De easynet installateur zei dat ze dit nu constant voorhadden sinds zij ook op BROBA waren overgestapt. Ik zou het helemaal niet erg vinden moest BGC ook veroordeeld worden wegens monopolistisch gedrag en er een deftig werkend controle orgaan ge-installeerd zou worden.

Waar ik mij verder wel aan stoor van A2F is dat als mensen klagen over hun speed ze er steeds zijn traffic log bij halen en dan zeggen van maar je hebt wel xx GB kunnen downloaden. Maar als je dan de simpele rekensom maakt en weet dat deze mensen 24/7 bezig zijn om dit volume te kunnen downloaden en dan gaat rekenen wat je theoretisch op dezelfde tijdspanne zou kunnen behaald hebben met een goed werkende 4MBit lijn dan weet je dat zijn lijnspeed niet goed is. Maar ipv dit te zeggen kaatsen ze de bal gewoon terug
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Wat zit je nu te zeveren man ik moet "soms" mijn lijn 24/24 open zetten voor iets deftigs binnen te kunnen halen en niet 24/7 wat jij bedoelt.

Als zij eens deftige snelheden kunnen regelen dan moet ik mijn lijn niet 24/24 open gooien en steeds die zever dat je meer hebt dan voordien (10GB in mijn geval) vind ik maar flauw van u.

Ik zal u zeggen veel meer dan 10Gb zou ik ook wel niet hebben de laatste weken met Adsl2fit.

Wat ik vind van dit antwoord van u is dat wij in de shit moeten blijven zitten en constant onze lijn 24/7 open laten staan is dat een oplossing voor het probleem? Nee ik denk het niet he :roll:
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

De logs doorlezen geeft inderdaad een duidelijker beeld van de situatie en mischien moeten er wat meer mensen hier die moeite eens doen.
Let op: ik blijf bij mijn vorige stelling dat er iets scheef zit met de communicatie, maar zou wel niet weten hoe ik het beter zou gedaan hebben.

(ps voor de stats: deze maand 6gb voor een 8MBit en dit met 3 personen)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
The_One_be

Tae,

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik geef je volkomen gelijk. Als je nu iets wilt downloaden ben je al verplicht om je PC 1 of 2 dagen constant te laten downloaden en dit stoort mij ook. Vroeger bij telenet als er een nieuwe aflevering van 24 beschikbaar was kon ik deze op 30-40min binnenzuigen. Nu duurt dit ook enkele uren.

Wat mij stoort is dat A2F je verbruikt volume aanhaalt als je over de snelheid klaagt terwijl dit eigenlijk 2 verschillende zaken zijn.
Gast

eindelijk heb ik ook alles doorworsteld en ben blij dat ik de info kon inkijken, bedankt inter !

wat veel mensen blijkbaar niet gezien hebben zijn volgende regels waarmee hij begint :
===============================================
Alle uitspraken komen uit het publieke kanaal #userbase.be irc.undernet.net dat refereert naar www.userbase.be. Private Messages beschouw ik daarentegen als vertrouwelijk en worden als dusdanig niet gepost.

Enkel de meest relevante informatie werd uit de logs gefilterd op een voor mij zo objectief mogelijke basis. Steeds werd geprobeerd niets uit zijn context te halen. Indien dit toch gebeurde, mijn excuses daarvoor! Ik gebruikte enkel mijn redeneringsvermogen waar ik al veel beroep heb moeten op doen. Er werd ook zoveel mogelijk geprobeerd om uitspraken van anderen te vermijden maar dit kon niet altijd zonder de duidelijkheid van de conversatie in het gedrang te brengen.

De reden waarom ik dit doe is dat ik persoonlijk vind dat iedereen recht heeft op een maximum aan informatie als betalende of toekomstige abonnee . Zeker als er weinig tot geen officiële berichtgeving is van Webvisie uit. Ik weet dat sommige mensen zullen blij zijn dat ze eens wat meer kunnen lezen, andere zullen met mijn werkwijze niet akkoord gaan.

Wat ik wil benadrukken is dat ik geen van de betrokken partijen in een slecht daglicht wil stellen ! Het gaat me enkel om het doorgeven van informatie waardoor men misschien een beter totaalbeeld krijgt.

Het staat iedereen vrij deze logs te gebruiken daar ze uit een publiek kanaal komen.

Verder wil ik alle mensen danken die me steunen en mij de nodige hulp hebben geleverd op welke wijze dan ook !

===============================================

Hij wil hier niemand in een slecht daglicht stellen, enkel meer duidelijkheid geven over de problemen waarmee A2F te kampen heeft. Dat hij een neutraal standpunt inneemt is duidelijk. Dat er mensen zijn die blij zijn dat ze eindelijk wat meer weten ook. Spijtig dat inter nu juridische stappen aan zijn been heeft omdat hij in feite enkel maar probeerde iedereen hier op het forum te helpen. Ware het anti-A2F geweest zijn zou ik het standpunt van Herman begrepen hebben.

Herman zei dat inter zijn aangetekende brief al klaar lag naar aanleiding van een fax. K'ben benieuwd wat daar instaat hoor.
Gast

[mod="meon"]-1 flamebait ...[/mod]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Kun je die geruchten hard maken of is het gewoon jouw mening :???:

We weten wel al langer dat Scarlet een vuil spelletje speelt met Webvisie maar ik vind dat zij dan ook geen bullshit moeten uitkramen tegen Webvisie ;)
Laatst gewijzigd door Tae op 21 apr 2004, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Anonymous schreef:-1 flamebait



Hahaha lollig , ik denk nie da scarlet zomaar weet wa webvisie zal doen
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Wij weten niets over de financiële situatie van Webvisie, Scarlet zal A2F natuurlijk niet gaan promoten, maar om iets te beweren in de stijl van een faillisement is wel crue.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Gouden raad voor iedereen die naar een helpdesk belt:

ALTIJD naam van persoon aan de lijn vragen en een ticket nummer eisen. Er is tegenwoordig denk ik geen professionele helpdesk meer die geen tickets bijhoudt.

Als je dan zo'n uitspraak te horen krijgt kan je dit doorspelen, in dit geval aan Webvisie. Het is juist als zo'n wilde beweringen de ronde doet dat een ISP het pas moeilijk krijgt.

Ik ben niet bepaald pro-Webvisie maar zo'n zaken kunnen absoluut niet!

Hoe denk je dat een potentiële klant gaat reageren als hij dit hoort? Juist ja, op een ander gaan. Dit is gewoon broodroof.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

was dit op de helpdesk of waar heb je dit gehoord?

weet je de naam van wie dit gezegt heeft?
...


zoals C-Phest zo mooi zegt, altijd voor je je gesprek begint, vraag je die info, en die hou je bij
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

C-Phest schreef:Gouden raad voor iedereen die naar een helpdesk belt:

ALTIJD naam van persoon aan de lijn vragen en een ticket nummer eisen. Er is tegenwoordig denk ik geen professionele helpdesk meer die geen tickets bijhoudt.

Als je dan zo'n uitspraak te horen krijgt kan je dit doorspelen, in dit geval aan Webvisie. Het is juist als zo'n wilde beweringen de ronde doet dat een ISP het pas moeilijk krijgt.

Ik ben niet bepaald pro-Webvisie maar zo'n zaken kunnen absoluut niet!

Hoe denk je dat een potentiële klant gaat reageren als hij dit hoort? Juist ja, op een ander gaan. Dit is gewoon broodroof.


http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=3535

Mijn antwoord is gebaseerd op een reactie verkregen door Webvisie én Scarlet.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Spijtig dat inter nu juridische stappen aan zijn been heeft omdat hij in feite enkel maar probeerde iedereen hier op het forum te helpen.


B L U F :!:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504,

Graag verduidelijking, u weet blijkbaar altijd alles van het doen en laten van Webvisie .. tevens hebt u ook weet van hun kasboek én wat zij al dan niet aankopen e.d.

Denk je nu echt dat inter zulke posts maakt enkel en alleen wanneer hij een waarschuwing of dreiging heeft gekregen ? Of ben je echt zo naief ?

Wake up and smell the coffee ... again,

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Iemand die anoniem poste zei dit:

Het staat iedereen vrij deze logs te gebruiken daar ze uit een publiek kanaal komen.

Foute redenering. Je mag niet zomaar een gesprek registreren, zonder medeweten van alle betrokkenen, met de bedoeling die daarna in stukken en brokken weer te geven. Ook al is t gesprek openbaar. Het publiceren van die gesprekken moet met schriftelijke toestemming gebeuren van alle betrokkenen. Gebeurt dat niet is dat een inbreuk op de privacy en dus strafbaar.

Vandaar dat televisiestations altijd de toestemming moeten vragen aan de slachtoffers om bvb verborgen camera uit te mogen zenden.

Ik denk niet dat Inter op voorhand gezegd heeft dat deze gesprekken geregistreerd werden en gepubliceerd zouden worden. Het verborgen camera-argument gaat hier dus wel degelijk op. Besluit Herman Verschooten heeft gegronde rede om klacht in te dienen tegen Inter. Ook mag en kan zijn firma klacht neerleggen tegen Userbase omdat deze zulke posts schijnbaar toelaat. Ook speelt het element mee dat er GEEN ENKELE moderator zich in naam van Userbase distantiëert en de betrokken poster niet bant, noch het bericht verwijderde. Daar heeft de rechter dan weer een argument om Userbase het zwijgen op te leggen.

Ik zal het cru zeggen:

Userbase is een café waar iedereen gezellig samnkomt om webrelated dingen te bespreken maar op een dag komt er iemand binnen die cocaïne begint te verkopen. De werknemers merken dat op maar doen niets.Voor je het weet zit het café vol met drugsverkopers.

Denk je dat de politie het café niet zal sluiten?
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Ik vind het gewoon kinderachtig hun reactie
Men had slimmer had moeten zijn Op irckanaal zo'n theorien niet komen verkondigen dan was er ook zo geen reactie geweest en dan afsluiten en klacht neer tegen anderen Da s voor mijn lage praktijken
Ik weet niet of hun klacht zo maar zal aanvaard worden en zomaar afsluiten daarom is het volgens mij ook strafbaar.
Forum userbase is een vrij forum alle da denk ik toch nog tenzij ze een beetje onder druk worden gezet omdat ze server bij webvisie mogen plaatsen
Als men als bedrijf voldoende informatie doorspeelt naar zijn klanten, als men enstig reageert op e-mails en op aangetekende brieven kan dit nooit gebeuren. Besluit => eerst in eigen boezen kijken en als men zonder fout is mag men zo reageren anders zwijgt men als bedrijf beter.
Iemand is hier het slachtoffer geworden wetende dat hij het goed bedoelde en dat is spijtig.
Voor mij mag dit onderwerp worden afgesloten want men blijft hier maar over lullen en een oplossing komt er toch nooit uit de bus
Laatst gewijzigd door Lion op 22 apr 2004, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat Inter op voorhand gezegd heeft dat deze gesprekken geregistreerd werden en gepubliceerd zouden worden. Het verborgen camera-argument gaat hier dus wel degelijk op. Besluit Herman Verschooten heeft gegronde rede om klacht in te dienen tegen Inter. Ook mag en kan zijn firma klacht neerleggen tegen Userbase omdat deze zulke posts schijnbaar toelaat. Ook speelt het element mee dat er GEEN ENKELE moderator zich in naam van Userbase distantiëert en de betrokken poster niet bant, noch het bericht verwijderde. Daar heeft de rechter dan weer een argument om Userbase het zwijgen op te leggen.


Spock,

Denk jij nu ECHT dat wij zo'n naieve broekventjes zijn ? 5 minuten na de post van inter is hier reeds telefonisch contact met Webvisie voor geweest. Toen is er gevraagd geweest die post te verwijderen waarop ik voorzichtig heb geweigerd. Waarom ... ? Wel .. wat houd hem tegen het opnieuw én opnieuw te posten én zo het forum helemaal tegen te laten ontaarden in een chaos. Hierop heeft webvisie dit ook ingezien EN hebben zij zelf actie ondernomen om de posts eventueel te laten verdwijnen van de free webspace servers. Het stond webvisie uiteraard vrij om hier te antwoorden.

De volgende keer dat je denkt dat je weer alles beter weet stel ik voor dat je dit eerst met je collega's én meerderen bespreekt (daarmee bedoel ik niet mijzelf.) zodat er een gezamenlijke én door allen goedgekeurde post kan gemaakt worden. De laatste keer dat ik heb gekeken stond er bij jouw status nog altijd "newsposter" .. dit geeft je geen recht om in het wilde weg uit naam van userbase beschuldigingen te uiten en frontpage nieuws te posten zonder goedkeuring.

Dat de thread al eerder gesloten had kunnen worden is waar, maar daar hebben we mee gewacht tot iedereen uit was geraast (nu dus). Anders had men zoals gewoonlijk er een andere topic over gemaakt om daarin verder te gaan uit verontwaardiging dat de deze gesloten werd.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”