inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lin.vdb schreef:Kent er iemand in het Gentse soms een paar adressen die aan te bevelen zijn voor sat oplossingen. Ik hoop wel een verkoper te treffen die zelf heel goed op de hoogte is. Ben altijd bang een kwiet te treffen die nog niet veel ervaring heeft en het zelf niet goed weet en me dan maar wat wijs maakt. Ik zou niet graag thuiskomen met iets dat dan achteraf toch niet blijkt te werken zoals ik het mij voorgesteld had.

Een verkoper? dat is net wat je niet nodig hebt.
Koop zo'n dreambox maar in het buitenland, een dreambox800 is wel duur,maar heeft dan ook zowat alles(je kan er bvb een usb hub aanhangen om er bvb. 3 kaartlezers eraan te hangen die je kan overclocken en daarnaast kun je dan nog enkele harddisk's aansluiten).
In duitsland zijn spullen vaak spotgoedkoop ivm in Gent(bvb coax aansluiting 1€/stuk ipv 15cent,...).Levering DHL; binnen de 3d heb je alles.

Er zijn soms dreambox meetings.

Geef mij remote control (telnet,ftp,http) en ik breng dat wel in orde(een kaart moet je uiteraard wel zelf aankopen).Ik ben trouwens ook van de streek van gent.Voor het re-stream project(hiermee kan je over een trage internetverbinding gewoon tv kijken) heb je wel een pc nodig die blijft aanstaan(best een zuinige amd).

Een 320Gb 2.5" notebook HD (samsung kost 75€).
De 500+,600,800 zijn erg stil doordat de interne harddisk een notebook hd is.De 7000(single tuner),7025(dual tuner) kunnen overweg met gewone HD's(goedkoper).
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

We zullen er eerst nog een paar nachtjes over slapen, ons een beetje bezinnen, nog tijd genoeg.
Allen bedankt voor de aangeboden hulp en voorstellen. :thumbs:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Beetje rustig aan hé jongens... ik denk dat de TS starter op zoek is naar een beperkte setup die aan haar vereisten voldoet. Overclocken, quad LNB's, ... mag dan allemaal mooi zijn voor de echte sat freaks, ik denk niet dat het hier van toepassing is.

Leer dus eerst te luisteren naar wat iemand nodig heeft, en bezorg hem dan de gepaste oplossing (wat niet wegneemt dat je een aantal opties kan vermelden, en hun voor en nadelen... bv. SD versus HDTV).
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

lin.vdb schreef:We zullen er eerst nog een paar nachtjes over slapen, ons een beetje bezinnen, nog tijd genoeg.
Allen bedankt voor de aangeboden hulp en voorstellen. :thumbs:


Ik ga heel die topic niet uitpluizen maar als het nog niet gezegd mocht zijn:
Koop nooit een dual lnb maar werk steeds met losse lnb's. Al dan niet met meerdere aansluitingen. De mogelijkheden zijn dan, bijna, onbeperkt qua ontvang.
Zelf heb ik ook alles maar zelf moeten uitzoeken en installeren, ik geef graag toe dat ik er met de bibber aan begonnen ben maar achteraf bekeken viel het nog goed mee. Nu heb ik alleen spijt dat ik nooit eerder de kabel de deur uitgedaan heb. Er gaat een wereld voor je open ;)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:Beetje rustig aan hé jongens... ik denk dat de TS starter op zoek is naar een beperkte setup die aan haar vereisten voldoet. Overclocken, quad LNB's, ... mag dan allemaal mooi zijn voor de echte sat freaks, ik denk niet dat het hier van toepassing is.

Leer dus eerst te luisteren naar wat iemand nodig heeft, en bezorg hem dan de gepaste oplossing (wat niet wegneemt dat je een aantal opties kan vermelden, en hun voor en nadelen... bv. SD versus HDTV).

Een echte freak heeft meerdere schotels (minstens 3 of minstens 1 wavetrontier T90).

http://www.satparts.nl/wavefrontier.JPG
http://picture.yatego.com/images/468128 ... nehmer.jpg
http://www.termobek.hr/web%20slike/Toro ... tena%20(2a).jpg

Zoiets afstellen is al iets moeilijker.
https://secure.olbort.com/images/garten_2.JPG

Het probleem is dat de meeste beginnende sat-gebruikers door de bomen het bos niet meer zien(wat ook wel normaal is) en kiezen voor een eenvoudige opstelling(die ze later dan weer aanpassen)...

Als je daar een pc aan je tv hangt kun je je dreambox vanin België bekijken op je tv via de pc daar, waarbij het beeld wordt gerestreamed door de pc in België (maw je kunt zowel op je pc als op de tv satteliettv bekijken).Dat is toch wat je wilt?
Normaal kun je met bepaalde programma's ook nog opnames maken van de stream op je pc (en tegelijkertijd ook in belgië), daarnaast kun je nog een 2e programma opnemen tegelijkertijd via ngrab.

Maar je kijkt dan wel satteliettv, mag dat dan?(daar?, de niet fta-zenders bekijk je toch illegaal!)
Je mag niet buiten belgië naar tv-vlaanderen kijken, maar het is toch mooi dat het technisch haalbaar is (en relatief eenvoudig is).
Neem er desnoods een ssl/open-vpn account bij als je dit alles serieus wilt beveiligen(als dat daar is toegestaan).

Een dreambox is eenvoudig in gebruik: iemand uit mijn familie die de 80 gepasseerd is gebruikt dit ook.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer schreef:Zoiets afstellen is al iets moeilijker.
https://secure.olbort.com/images/garten_2.JPG


A man needs his daily p0rn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silencer schreef:Dat is toch wat je wilt?


Nee, dat is niet wat de TS wou... ze wil gewoon een serie opnemen, en wanneer ze naar Belgie komt de HD copieren (of wisselen) en meenemen om ginder te bekijken.

Ik ga verder akkoord dat er leuke mogelijkheden zijn, zoals re-encoden en streamen (zodat de TS iedere dag haar serie kan bekijken, en niet moet wachten op een tripje naar Belgie), maar dat is niet de oorspronkelijke vraag.

Als je iedere keer iemand om een oplossing vraagt hem zo gaat "dood slaan" met geavanceerde oplossingen dan vrees ik dat je nog meer mensen richting een Digicorder van TN gaat pushen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
silencer schreef:Dat is toch wat je wilt?


Nee, dat is niet wat de TS wou... ze wil gewoon een serie opnemen, en wanneer ze naar Belgie komt de HD copieren (of wisselen) en meenemen om ginder te bekijken.

Ik ga verder akkoord dat er leuke mogelijkheden zijn, zoals re-encoden en streamen (zodat de TS iedere dag haar serie kan bekijken, en niet moet wachten op een tripje naar Belgie), maar dat is niet de oorspronkelijke vraag.

Als je iedere keer iemand om een oplossing vraagt hem zo gaat "dood slaan" met geavanceerde oplossingen dan vrees ik dat je nog meer mensen richting een Digicorder van TN gaat pushen.


Hmmm, voor zover ik in dit topic kan volgen is er antwoord gegeven op de vraag over opnemen, harde schijf copieren enz... En dat dat met een Digicorder niet lukt, ook niet met Belgacom TV, enkel met een sat ontvanger met ingebouwde HD. Ten tweede zijn de reacties er hier van mensen die de oorspronkelijke poster willen helpen en die hun kennis delen met iemand die een complete newbie is op sat gebied. Er wordt hier niemand doodgeslagen en de geavanceerde oplossingen worden aangeboden omdat je op die manier in elk geval een pak goedkoper uit bent dan eerst een gewone oplossing aan te schaffen en nadien een andere/duurdere want dan ben je meer geld kwijt. En iemand pushen naar een Digicorder oplossing, waar haal je het uit? Zie mijn eerste reactie op de oorspronkelijke vraag en dan zie je meteen dat ik/wij de vraagsteller meteen van de Digicorder wegdrijven en niet naar de Digicorder toe drijven. Met andere woorden: lees voortaan eerst alle reacties in dit topic en reageer dan pas. Op die manier vermijd je dat je overbodige reacties plaatst zoals deze.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Er wordt hier niemand doodgeslagen en de geavanceerde oplossingen worden aangeboden omdat je op die manier in elk geval een pak goedkoper uit bent dan eerst een gewone oplossing aan te schaffen en nadien een andere/duurdere want dan ben je meer geld kwijt.


Goedkoper of niet dat kan je pas bepalen als je de verschillende opties kent, en er hun prijs, voor en nadelen bij plaatst (en bij mijn weten heeft nog niemand dat hier gedaan). Wie zegt trouwens dat de TS niet tevreden zal zijn met een eenvoudige oplossing, en nadien helemaal geen andere/duurdere wil aankopen ?

Als je meteen begint over quad LNB's, overclocken, re-encoden, streaming, VPN tunnels, SSH... dan ben je wat mij betreft foutief bezig met alle gevolgen vandien voor mensen waarvoor sat op zich helemaal nieuw is (en net daarom dan maar voor een éénvoudige oplossing kiezen als een Digicorder).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De eenvoudigste oplossing lijkt mij:

PC met satt-kaartje en een TV-vlaanderen abbo
software a la dvbviewer
http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features
de streams als .ts bewaren (transport streams) op een externe USB schijf
remote toegang tot de pc via RDP om de opnames van de programma's te kunnen schedulen

hint: de 2TB lacie's staan nu voor 249 in de Makro, daarmee kan je wel een paar maand mee voort ... koop er desnoods 2

als je voor een dreambox gaat dan is de enige requirement dat je er ook een externe disk kan aan hangen ... of een manier om snel de data extern te krijgen zodat je deze vlot kan meenemen

streamen over internet is in Belgïe een dom idee, enerzijds door de crappy upstream beperkingen van consumer producten, anderzijds door limieten of fair use wat ook niet onbeperkt is

zelfs al zou je 1mbps upstream kunnen volstampen met h264, dat is nooit vrij van artefacts. en voor hdtv al helemaal uitgesloten

tenzij je in een datacenter gaat zitten, maar daar moet je dan ook weer het satt signaal tot aan je server krijgen wat een zeer dure oplossing is kwa bekabeling en wat voor debiele prijzen datacenters rekenen om een schotel op het dak te mogen zetten
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
Goedkoper of niet dat kan je pas bepalen als je de verschillende opties kent, en er hun prijs, voor en nadelen bij plaatst (en bij mijn weten heeft nog niemand dat hier gedaan). Wie zegt trouwens dat de TS niet tevreden zal zijn met een eenvoudige oplossing, en nadien helemaal geen andere/duurdere wil aankopen ?

Als je meteen begint over quad LNB's, overclocken, re-encoden, streaming, VPN tunnels, SSH... dan ben je wat mij betreft foutief bezig met alle gevolgen vandien voor mensen waarvoor sat op zich helemaal nieuw is (en net daarom dan maar voor een éénvoudige oplossing kiezen als een Digicorder).


Sommigen lezen dus echt niét. Digicorder is geen optie voor wat de vraagsteller wil. Met een Digicorder kun je NIKS, behalve opnamen bekijken op de Digicorder zelf. Je kan de digicorder niet aansluiten op de pc, je kan er geen bestanden afhalen, je kan de bestanden niet converteren... omdat Telenet een eigen bestandsformaat hanteert wat langs geen kanten te omzeilen valt. Toch niet moeilijk om zoiets te begrijpen? Vervolgens heb ik het nooit gehad over quad lnb, overclocken, re-encoden, streaming... en zie ook mijn posting over prijs en opstelling van dreambox, 1 schotel, 1 multifeedhouder en 4 LNB en dat je op die manier veel meer ontvangt dan Telenet of Belgacom TV samen, en dat allemaal gratis. En wat voor- en nadelen betreft, dan raad ik je ten stelligste aan om nog maar eens te beginnen lezen bij het allereerste antwoord en zo naar het einde toe. De nadelen en de voordelen werden opgesomd: met sat kan je opnemen op ingebouwde harde schijf of op je PC, met sat ontvanger kan je opnamen programmeren van andere kant van de wereld, kan je via browser kijken naar programma's van de ontvanger, ook aan de andere kant van de wereld, je kan de bestanden converteren en branden op DVD om ze te bekijken in om het even welke DVD speler, je hebt geen abonnement nodig om tv te kijken, je ontvangt honderd keer meer dan kabel of belgacom tv. Nadeel: Telenet en Belgacom TV: met geen van beide kan je een opgenomen programma op DVD branden, naar een andere harde schijf copieren, omzetten naar een leesbaar formaat voor PC of DVD speler, je MOET abonnement betalen, beperkte keuze van zenders, nooit zuiver digitaal (in tegenstelling tot sat ontvanger die het signaal digitaal uit de lucht plukt. En als het nu nog niet duidelijk is met alle voor- en nadelen, dan ben je al lezende blind volgens mij.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Waarom satelliet? Je kan toch ook gewoon analoge TV gebruiken. TS zal toch het kabelabonnement blijven behouden dus kan men het evengoed gebruiken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

THDBASED schreef:Waarom satelliet? Je kan toch ook gewoon analoge TV gebruiken. TS zal toch het kabelabonnement blijven behouden dus kan men het evengoed gebruiken.
Hij wil de data overzetten van satteliet naar HDD.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

r2504 schreef: ze wil gewoon een serie opnemen, en wanneer ze naar Belgie komt de HD copieren (of wisselen) en meenemen om ginder te bekijken.

Ik ga verder akkoord dat er leuke mogelijkheden zijn, zoals re-encoden en streamen (zodat de TS iedere dag haar serie kan bekijken, en niet moet wachten op een tripje naar Belgie), maar dat is niet de oorspronkelijke vraag.



Juist ja :wink:
Ik ga niet beginnen streamen want dat lukt nu ook al niet (zie dit draadje http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20284 )

Ik had niet gedacht dat het allemaal zo moeilijk uitvoerbaar zou zijn. Ik duizel van alle technische termen die ik hier al onder ogen heb gezien. Ik zie inderdaad door de bomen het bos niet meer.

Misschien kom ik wel tot de conclusie dat de kosten die ik moet maken om een paar series te kunnen blijven volgen buiten proportie zijn.

Ik wil gewoon vanalles opnemen en als ik naar België kom de opnames op één of andere manier meenemen naar Singapore. De dingen die ik verder wil zien kan ik ook van analoge zenders halen. Dan kan ik zelfs mijn volledig digitaal abonnement van Telenet opzeggen. En als ik eens een paar weken thuis ben neem ik wel genoegen met het analoog pakket. Ik ga mij niet blauw betalen om hier digitaal te kunnen blijven kijken want ik zal bijna nooit meer thuis zijn. Er zal in Singapore zelf wel een digitaal aanbod te verkrijgen zijn. Wat niet wil zeggen dat ik mijn series zomaar wil opgeven, maar de kwaliteit is van ondergeschikt belang.

Niemand heeft gereageerd op mijn idee van de 2 DVDrecorders (met harde schijf van 500 GB), eentje hier en eentje ginder. En als we naar huis komen verwisselen we ze (als we enkel de schijf zouden kunnen verwisselen zou dat makkelijkst zijn...KAN DAT ?). Een DVDrecorder koppel je aan je TV en kijkt.

Als ik een satelliet koop, moet ik ook een decoder en minstens één externe harde schijf kopen (om de opgenomen bestanden te kopiëren en mee te nemen. Als ik rechtreeks op een externe harde schijf opneem heb ik nog een 2e nodig om te verwisselen als ik ze kom halen).
Wat heb ik in Singapore dan niet nodig om naar de bestanden op deze externe harde schijf te kunnen kijken. Ik denk niet dat ik zo'n externe harde schijf rechtstreeks aan mijn TV kan koppelen. Hoewel ik twijfel...met zo'n LaCie LaCinema Premier gaat dat misschien wel WEET IEMAND DIT ..zoniet zou ik de externe harde schijf aan de USBpoort van een DVDrecorder kunnen koppelen.
Dan heb ik sowieso al één DVDrecorder nodig.

Als ik sommige suggesties hier volg heb ik nodig : satteliet, dreambox, abonnement TVVlaanderen, 1 of 2 externe harde schijven en allicht nog een DVDrecorder om in Singapore te kunnen kijken. 5 stuks + abbo en dat allemaal voor een paar series. Sommigien zouden mij wellicht gek verklaren.
Als ik mijn idee bekijk heb ik 2 DVDrecorders nodig (en geen digitaal telenetabonnement meer), alleen de gewone kabelkosten.
2 stuks. Dat lijkt mij nog te doen. Da's te simpel zeker :wink:
Alleen dat over-en-weer gesleur schrikt mij af, maar wat is het alternatief nietwaar.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Lord Utopia schreef:
THDBASED schreef:Waarom satelliet? Je kan toch ook gewoon analoge TV gebruiken. TS zal toch het kabelabonnement blijven behouden dus kan men het evengoed gebruiken.
Hij wil de data overzetten van satteliet naar HDD.


Maar als het gewoon voor Vlaamse zenders/series is kan je toch gewoon analoog gebruiken.

Ik heb hier een PC staan met een Dual tuner kaart (kost: ong. 250 euro all-in) waarmee ik dus twee dingen tegelijkertijd kan opnemen (met interface op TV of via webguide). Werkt allemaal perfect, nog nooit problemen mee gehad.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Sommigen lezen dus echt niét. Digicorder is geen optie voor wat de vraagsteller wil. Met een Digicorder kun je NIKS, behalve opnamen bekijken op de Digicorder zelf.


Je neemt het wat te persoonlijk op vrees ik... trouwens je kan de opgenomen dingen van een Digicorder gewoon afspelen en met zo'n multimedia harde schijf gewoon opnemen (prijs 6 euro per maand, plus de harde schijf). Goedkoop maar alles behalve handig.

THDBASED schreef:Ik heb hier een PC staan met een Dual tuner kaart (kost: ong. 250 euro all-in) waarmee ik dus twee dingen tegelijkertijd kan opnemen (met interface op TV of via webguide). Werkt allemaal perfect, nog nooit problemen mee gehad.


Toch iemand die begrijpt dat het niet enorm complex en duur hoeft te zijn. Opnemen kan je op een interne disk, en bij een bezoek aan Belgie dump je die gewoon op de externe disk (bv. zo'n LaCie LaCinema Premier).

lin.vdb schreef:Ik had niet gedacht dat het allemaal zo moeilijk uitvoerbaar zou zijn. Ik duizel van alle technische termen die ik hier al onder ogen heb gezien. Ik zie inderdaad door de bomen het bos niet meer.


Spijtig want het is niet echt moeilijk... maar blijkbaar begrijpen sommigen het nog steeds niet, je vraagt achter een roeibootje en de meeste trachten je een luxe yacht te verkopen :roll:

lin.vdb schreef:Niemand heeft gereageerd op mijn idee van de 2 DVDrecorders (met harde schijf van 500 GB), eentje hier en eentje ginder. En als we naar huis komen verwisselen we ze (als we enkel de schijf zouden kunnen verwisselen zou dat makkelijkst zijn...KAN DAT ?).


In theorie wel (tenzij de merken op één of andere manier de HD uniek koppelen aan de speler)... maar dan moet je hem iedere keer openvijzen en omwisselen. De vraag is ook of je DVDrecorder flexibel genoeg is om series op te nemen.

lin.vdb schreef:en allicht nog een DVDrecorder om in Singapore te kunnen kijken.


Niet echt, idee is dat je je laptop gebruikt om de opnames te bekijken... wil je het echt op TV dan moet je kijken of je laptop voorzien is van een S-video of HDMI uitgang (mits een kabel kan je hem dan aansluiten op je TV). Anders ga je moeten kijken naar multimedia HD's welke een TV uitgang hebben.
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

Zou het niet mogelijk zijn een tweede Digicorder mee te nemen naar het buitenland en de harddisks te verwisselen telkens je naar België komt?

Als je voldoende tijd hebt kan je ook de volledige inhoud van de Digicorder analoog kopiëren naar een PC of andere HD recorder.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lin.vdb schreef:Misschien kom ik wel tot de conclusie dat de kosten die ik moet maken om een paar series te kunnen blijven volgen buiten proportie zijn..

de meeste series kun je gewoon op internet bekijken (hulu,NBC,...) met een US IP.(gratis US-VPN hotspot shield /of betalend)

Het sattelietsysteem hoeft nt duur te zijn:1pc streamen (Pentium3 ofzo:gratis?)
dreambox600:200€,schotel 20€,ophangbeugel 8€,kabel 10€,1 single lnb(14€/stuk),netwerkkabel 3€+internetverbinding.
opnemen op de pc kan ook(al kost een hd bijna niets meer).
=>+-260€.
En als je nog wilt besparen kun je altijd nog een imitatie dreambox500 kopen en opnemen op een externe hd van een pc.
2 DVD recorders: >300€? En wat als ze vol zijn? btw uw digibox kunt ge ook naar singapore meenemen en daar aansluiten op de tv.

Analoog via een tv kaart e.d. kan ook (maar dat is niet zo plug en play).
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Ik zou gewoon opteren voor een mediacenter of zoals hierboven vermeld. Opnemen met kaartje rechtstreeks op de interne of externe hd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Pro schreef:
Als je voldoende tijd hebt kan je ook de volledige inhoud van de Digicorder analoog kopiëren naar een PC of andere HD recorder.

al het opgenomen afspelen om het dan op te nemen op een andere HD recorder/tv kaart in je pc :roll:
Ja dat kan ook :-D
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

THDBASED schreef:
Lord Utopia schreef:
Maar als het gewoon voor Vlaamse zenders/series is kan je toch gewoon analoog gebruiken.

Ik heb hier een PC staan met een Dual tuner kaart (kost: ong. 250 euro all-in) waarmee ik dus twee dingen tegelijkertijd kan opnemen (met interface op TV of via webguide). Werkt allemaal perfect, nog nooit problemen mee gehad.


ja analoog, geen probleem ... maar dan moet ik hier m'n PC laten staan terwijl ik dat ding wel wil meepakken naar Singapore. Dan moet ik dus een 2e PC (eigenlijk een 3e want mijn man heeft er ook een) kopen en hier een paar maanden laten aanstaan en hoe ver op voorhand kun je op die manier programmeren ?
Ik heb ooit een externe disk op die manier naar de haaien gekregen omdat ze altijd aanstond als mijn PC aanging (dus nog niet eens continu) en toch zotgedraaid dat ding. Ik denk dat een schijf niet lang meegaat als ze continu, dag in dag uit aanstaat. Lijkt mij niet gezond :P
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

r2504 schreef:
lin.vdb schreef:Niemand heeft gereageerd op mijn idee van de 2 DVDrecorders (met harde schijf van 500 GB), eentje hier en eentje ginder. En als we naar huis komen verwisselen we ze (als we enkel de schijf zouden kunnen verwisselen zou dat makkelijkst zijn...KAN DAT ?).


In theorie wel (tenzij de merken op één of andere manier de HD uniek koppelen aan de speler)... maar dan moet je hem iedere keer openvijzen en omwisselen. De vraag is ook of je DVDrecorder flexibel genoeg is om series op te nemen.


En als ik 2 identieke DVDrecorders koop, dan zijn't toch ook 2 identieke schijven, niet ?

Bij deze stel ik volgende vraag : Welke DVDrecorder is wel soepel genoeg om series op te nemen ?
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

silencer schreef: btw uw digibox kunt ge ook naar singapore meenemen en daar aansluiten op de tv.


Moest dat kunnen. Betwijfel het want ik denk niet dat je zonder verbinding met telenet aan de TV-Theek kan want dat hangt samen met de TVGids en die kan ginder ook onmogelijk werken.
Spreek mij gerust tegen als ik het verkeerd voor heb.
Dat zou nog de goedkoopste oplossing zijn (als 't werkt) want één digibox heb ik al en voor een prikje kan ik wel aan een 2e geraken.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

lin.vdb schreef:
THDBASED schreef:
Lord Utopia schreef:
Maar als het gewoon voor Vlaamse zenders/series is kan je toch gewoon analoog gebruiken.

Ik heb hier een PC staan met een Dual tuner kaart (kost: ong. 250 euro all-in) waarmee ik dus twee dingen tegelijkertijd kan opnemen (met interface op TV of via webguide). Werkt allemaal perfect, nog nooit problemen mee gehad.


ja analoog, geen probleem ... maar dan moet ik hier m'n PC laten staan terwijl ik dat ding wel wil meepakken naar Singapore. Dan moet ik dus een 2e PC (eigenlijk een 3e want mijn man heeft er ook een) kopen en hier een paar maanden laten aanstaan en hoe ver op voorhand kun je op die manier programmeren ?
Ik heb ooit een externe disk op die manier naar de haaien gekregen omdat ze altijd aanstond als mijn PC aanging (dus nog niet eens continu) en toch zotgedraaid dat ding. Ik denk dat een schijf niet lang meegaat als ze continu, dag in dag uit aanstaat. Lijkt mij niet gezond :P



Zal toch één van de goedkoopste oplossingen zijn. En hoe je het draait of keert je zal altijd wel een toestel moeten laten aanstaan om te kunnen doen wat je wil.

Over dat niet lang meegaan kan ik zeker niet meespreken. Mijn systeem staat in de woonkamer al een paar maand 24/24 - 7/7 aan en dat ding doet perfect en zo goed als muisstil zijn ding.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silencer schreef:de meeste series kun je gewoon op internet bekijken (hulu,NBC,...) met een US IP.(gratis US-VPN hotspot shield /of betalend)


Ik dacht niet dat men daar Familie had... nu ja, ken niet exact de series die de TS wou zien, maar dacht eerder dat het iets Vlaams was, de kans is dus klein dat je die elders gaat vinden.

silencer schreef:btw uw digibox kunt ge ook naar singapore meenemen en daar aansluiten op de tv.


Dit kan je niet (en dacht niet dat het al opgelost was)... koppel je Digicorder maar eens los van de kabel, ik dacht niet dat je nog naar opnames kon kijken (zeker niet als hij verschillende weken geen TN kabelsignaal meer ziet).

lin.vdb schreef:En als ik 2 identieke DVDrecorders koop, dan zijn't toch ook 2 identieke schijven, niet ?


Niet noodzakelijk... intern maakt men soms kleine aanpassingen zonder dat het een nieuw typenummer krijgt. In theorie kan het werken, maar ga je er twee kopen en openvijzen om dan te constateren dat het niet werkt ? (of er een domme controle opzit met één of ander serienummer).

lin.vdb schreef:Bij deze stel ik volgende vraag : Welke DVDrecorder is wel soepel genoeg om series op te nemen ?


Guide+ noemt dergelijke techniek bij HD/DVD recorders.

lin.vdb schreef:ja analoog, geen probleem ... maar dan moet ik hier m'n PC laten staan terwijl ik dat ding wel wil meepakken naar Singapore. Dan moet ik dus een 2e PC (eigenlijk een 3e want mijn man heeft er ook een) kopen en hier een paar maanden laten aanstaan


Dit hoeft geen state-of-the-art PC te zijn... en uiteindelijk zal er toch iets moeten blijven opstaan, ofwel een Digicorder, HD/DVD-recorder, een PC of een Dreambox. je kan de prijzen naast elkaar zetten, en afwegen wat het interessantste is.

lin.vdb schreef:en hoe ver op voorhand kun je op die manier programmeren ?


Dit is afhankelijk van de software welke je gaat gebruiken om op te nemen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

THDBASED schreef:
lin.vdb schreef:
THDBASED schreef:
Lord Utopia schreef:
Maar als het gewoon voor Vlaamse zenders/series is kan je toch gewoon analoog gebruiken.

Ik heb hier een PC staan met een Dual tuner kaart (kost: ong. 250 euro all-in) waarmee ik dus twee dingen tegelijkertijd kan opnemen (met interface op TV of via webguide). Werkt allemaal perfect, nog nooit problemen mee gehad.


ja analoog, geen probleem ... maar dan moet ik hier m'n PC laten staan terwijl ik dat ding wel wil meepakken naar Singapore. Dan moet ik dus een 2e PC (eigenlijk een 3e want mijn man heeft er ook een) kopen en hier een paar maanden laten aanstaan en hoe ver op voorhand kun je op die manier programmeren ?
Ik heb ooit een externe disk op die manier naar de haaien gekregen omdat ze altijd aanstond als mijn PC aanging (dus nog niet eens continu) en toch zotgedraaid dat ding. Ik denk dat een schijf niet lang meegaat als ze continu, dag in dag uit aanstaat. Lijkt mij niet gezond :P



Zal toch één van de goedkoopste oplossingen zijn. En hoe je het draait of keert je zal altijd wel een toestel moeten laten aanstaan om te kunnen doen wat je wil.

Over dat niet lang meegaan kan ik zeker niet meespreken. Mijn systeem staat in de woonkamer al een paar maand 24/24 - 7/7 aan en dat ding doet perfect en zo goed als muisstil zijn ding.

Ik heb nog een analoge philips tuner tv kaart liggen, die mag je hebben! (icm Dscaler zijn dat nog goeie kaarten) maar ik heb geen coax meer dus kan er niets mee doen (+het analoog tv signiaal van telenet was rampzalig).

Er zijn ook mooie linux-distro-oplossingen, dan heb je al geen windows licentie meer nodig,...

of anders eens hier: http://www.chris-tv.com/
Dscaler4+Ds5 filters gebruik ik zelf (dreambox s-video naar analoge tv kaart) en ik ben daar zeer tevreden over, loopt nooit vast en beeldkwaliteit is met de D5 filters zeer goed, met andere programma's is me dat nog niet gelukt(oude pinnacle pctv rave kaart).
Via (tight)VNC kun je zobizo remote opnemen trouwens, het is simpel en gratis in gebruik(en ondersteund vele platformen), je kunt dan ook je bestanden overzetten via dat programma.Het lijkt mij onmisbaar.

Zo'n dvdrecorder heeft vele beperkingen en verbruikt ook stroom(en de kwaliteit ervan is ook niet altijd wat het zou moeten zijn) en daarmee ga je geen remote opnames kunnen doen(of je moet al de duurdere toestellen kopen, dan stel je beter een pc samen).
Een P4 2.0Ghz zou wel het minimum zijn, al zou ik een goedkoop zuinig systeem samenstellen:
vb amd: AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4400+ 2.3Ghz 1Mb socket AM2 €40,00
Asus M2N-CM DVI socket AM2(+) €43,00
Gig ram:17€
kastje:30€
koelers:15€+2*10€
HD:1TB:+-100€
Een toetsenbord en muis heb je niet nodig met VNC.
----------------------------
zonder HD:170€(evt. minder koelers gebruiken:150€)
opm. als je nog een HD hebt liggen kun je die gebruiken.

Het is inderdaad niet aan te raden om enkel voor die paar zenders een schotelinstallatie te verzorgen.(Ik kan mij wel geen (analoge) kabeltv meer voorstellen).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

lin.vdb schreef:
r2504 schreef:
lin.vdb schreef:
Bij deze stel ik volgende vraag : Welke DVDrecorder is wel soepel genoeg om series op te nemen ?


Ik zag onlangs bij Aldi nog een DVD recorder met harde schijf (capaciteit onbekend) liggen van een van hun acties die ze onlangs gevoerd hadden. Prijs per toestel was 199 euro. Als je er 2 koopt zit je al gauw aan 400 euro en dan heb je "maar" 2 DVD recorders. En als je, zoals je zegt, er 2 wilt kopen om telkens de harde schijf te wisselen, dan kan je ofwel evengoed de harde schijf uit een sat ontvanger halen om op te nemen ofwel voor die 400 euro koop je een mooie complete satelliet installatie. Een andere optie die ik even over het hoofd had gezien: aangezien je je Dreambox vanaf de andere kant van de wereld kan "manipuleren" kan je evengoed vanaf de andere kant van de wereld de programma's die op de harde schijf van de Dreambox werden opgenomen gewoon via het internet gaan downloaden naar je PC in Singapore. Het enige programma wat je moet installeren is VLC of eventueel mpeg streamclip. De gedownloade bestanden kan je dan rechtstreeks op je PC bekijken. En dat is volgens mij de makkelijkste methode. Geen gesleur met harde schijven, je PC moet niet opstaan, je Dreambox staat gewoon in standby (zoals bij mij trouwens). In standby neemt hij op en in standby toestand kan je de bestanden via het internet binnenhalen op je PC ginder. Reken op (maximaal) ca. 2 gigabytes per uur opname.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:In standby neemt hij op en in standby toestand kan je de bestanden via het internet binnenhalen op je PC ginder. Reken op (maximaal) ca. 2 gigabytes per uur opname.


Mmm... tegen maximaal 512 Kbits (64 KByte/s) upstream zal dat goed gaan :lol: Het idee op zich is echter niet slecht, maar dan moet je in staat zijn eerst de bestanden de reencoded in een lagere kwaliteit, en vooral beschikken over een provider die ruime limieten heeft (niet TN dus).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:In standby neemt hij op en in standby toestand kan je de bestanden via het internet binnenhalen op je PC ginder. Reken op (maximaal) ca. 2 gigabytes per uur opname.


Mmm... tegen maximaal 512 Kbits (64 KByte/s) upstream zal dat goed gaan :lol: Het idee op zich is echter niet slecht, maar dan moet je in staat zijn eerst de bestanden de reencoded in een lagere kwaliteit, en vooral beschikken over een provider die ruime limieten heeft (niet TN dus).


Ja, het nadeel is de vrij trage snelheid die je hier krijgt. Anderzijds kan je vrij kort op de bal spelen. Iets laten opnemen en het downloaden kan je laten gebeuren 's nachts in Singapore. Tegen de dag nadien is je programma dan binnengehaald Je kan eventueel een ftp-sessie opzetten met je Dreambox. Is misschien nog handiger. Ik heb nu wel afgelopen weekend gezien dat een film die ik had opgenomen en die ongeveer anderhalf uur duurde ca. 1,4 gigabytes groot was. Dan vermoed ik dat je er toch komt met 1 gigabyte per opgenomen uur. Dus, zoals ik de opstelling zie wordt het ongeveer dit: Telenet buiten. Sat opstelling met Dreambox. Kostprijs max. 415 euro (goedkoper kan ook). Je neemt een discovery lijn bij Belgacom (goedkoper dan raw copper) en je sluit ofwel een gewoon adsl abonnement af bij edpnet (upload 640k) of je neemt een adsl2 abonnement met 1024k upload. In Singapore dan ook internet aansluiting en gewoon alles via het net binnenhalen (ftp, browser, ...) Je PC thuis mag gewoon uit staan; je Dreambox sat ontvanger zet je gewoon in standby en dan is alles mogelijk. Wel zorgen dat de Dreambox op het internet (draadloos of met kabel) is aangesloten. Verder heb je niks qua hardware nodig, hoef je niet heen en weer te sleuren met harde schijven, hoef je niet te copieren of converteren. Alles wat je via het internet rechtstreeks van de harde schijf van de Dreambox haalt bekijk je rechtstreeks op je PC in dezelfde hoge kwaliteit als de originele opname met (gratis) programma's zoals VLC of mpeg streamclip.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Dan vermoed ik dat je er toch komt met 1 gigabyte per opgenomen uur.


Dat is nog steeds 4.5 uur downloaden... in het beste geval ! Nu ja, met TN Turbo heb je 1 Mbits upstream en zou het dus dubbel zo snel kunnen, en tevens heb je 60 GB... genoeg dus voor ongeveer 2u video per dag.

Kan je de Dreambox niet meteen laten opnemen in een lagere kwaliteit, of bestaat er hierop software voor het reencoden ? Persoonlijk lijkt me de Dreambox oplossing (met ingebouwde HD - die je kan copieren op een Multimedia disk als je hier bent) met een TVV kaartje nog steeds de beste oplossing.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:Dan vermoed ik dat je er toch komt met 1 gigabyte per opgenomen uur.


Dat is nog steeds 4.5 uur downloaden... in het beste geval ! Nu ja, met TN Turbo heb je 1 Mbits upstream en zou het dus dubbel zo snel kunnen, en tevens heb je 60 GB... genoeg dus voor ongeveer 2u video per dag.

Kan je de Dreambox niet meteen laten opnemen in een lagere kwaliteit, of bestaat er hierop software voor het reencoden ? Persoonlijk lijkt me de Dreambox oplossing (met ingebouwde HD - die je kan copieren op een Multimedia disk als je hier bent) met een TVV kaartje nog steeds de beste oplossing.


Is niet mogelijk. De Dreambox schrijft de bestanden weg op een harde schijf in de resolutie waarin het programma wordt uitgezonden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Concreet zou ik het zo zien..

Optie 1.
Dreambox met PVR functie, en indien in Belgie de content copieren naar een multimedia HD (wel kijken dat die .TS files kan afspelen)

Optie 2.
Indem aan optie 1, enkel copier je de data over internet.

Optie 3.
PC met analoge of sat kaartjes, , en indien in Belgie de content copieren naar een multimedia HD (wel kijken dat die .TS files kan afspelen)

Optie 4.
Idem aan optie 3, enkel copieer je de data over internet. Voordeel is dat een PC wel kan reencoden en de hoeveelheid dus beperkter is.

Optie 5.
Twee HD-DVD recorders en hardisken swappen. (trouwens opgelet, ik geen idee welke TV standaard men in Singapore gebruikt... PAL, NTSC, ...).

PS. Optie 1 en 2, 3 en 4 zijn identiek wat betreft benodigde hardware en dus prijs.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Je hebt geen speciale of specifieke harde schijf nodig voor .ts bestanden. In de Dreambox bij mij zit er een gewone standaard harde schijf die je in elke PC zitten hebt, in mijn geval een Maxtor van 80 gigabytes. De .ts bestanden kan je afspelen door ofwel VLC ofwel mpeg streamclip te installeren op je PC. En de .ts bestanden van de Drambox copieer ik gewoon naar de harde schijf van mijn Macintosh om ze daar te converteren en op DVD te branden. Die .ts bestanden zijn gewoon data, niks speciaals op zich.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

[quote="Jack Daniels"]Weet ik ook... maar bedoelde eerder het idee om de bestanden te copieren naar een Multimedia harde schijf zoals bijvoorbeeld de LaCie LaCinema Premier zodat ze zelfs geen PC nodig heeft om ze te bekijken, en ze gewoon aan de TV kan koppelen.

Wat wel lukt is een gewone portable HDD koppelen aan bijvoorbeeld een PopcornHour (zie http://www.popcornhour.com/onlinestore/ ) welke wel rechtstreeks .ts files kan afspelen.

Nu is dit alléén nodig als je niet op je laptop wil kijken (of deze geen S-Video/HDMI uitgang heeft om op je TV aan te sluiten).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 op 18 aug 2008, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

lin.vdb schreef:
r2504 schreef:
lin.vdb schreef:Niemand heeft gereageerd op mijn idee van de 2 DVDrecorders (met harde schijf van 500 GB), eentje hier en eentje ginder. En als we naar huis komen verwisselen we ze (als we enkel de schijf zouden kunnen verwisselen zou dat makkelijkst zijn...KAN DAT ?).


In theorie wel (tenzij de merken op één of andere manier de HD uniek koppelen aan de speler)... maar dan moet je hem iedere keer openvijzen en omwisselen. De vraag is ook of je DVDrecorder flexibel genoeg is om series op te nemen.


En als ik 2 identieke DVDrecorders koop, dan zijn't toch ook 2 identieke schijven, niet ?

Bij deze stel ik volgende vraag : Welke DVDrecorder is wel soepel genoeg om series op te nemen ?

Pro schreef:Zou het niet mogelijk zijn een tweede Digicorder mee te nemen naar het buitenland en de harddisks te verwisselen telkens je naar België komt?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pro schreef:Zou het niet mogelijk zijn een tweede Digicorder mee te nemen naar het buitenland en de harddisks te verwisselen telkens je naar België komt?


Zoals ik al eerder schreef... nee, de Digicorder moet een TN signaal zien op z'n coax aansluiting (anders krijg je geloof ik zo'n rood kader dat er iets niet in orde is... nogal vervelend om dan iets te bekijken). Ook het DRM systeem geeft geloof ik problemen na een aantal weken geen TN signaal.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:Weet ik ook... maar bedoelde eerder het idee om de bestanden te copieren naar een Multimedia harde schijf zoals bijvoorbeeld de LaCie LaCinema Premier zodat ze zelfs geen PC nodig heeft om ze te bekijken, en ze gewoon aan de TV kan koppelen.

Wat wel lukt is een gewone portable HDD koppelen aan bijvoorbeeld een PopcornHour (zie http://www.popcornhour.com/onlinestore/ ) welke wel rechtstreeks .ts files kan afspelen.

Nu is dit alléén nodig als je niet op je laptop wil kijken (of deze geen S-Video/HDMI uitgang heeft om op je TV aan te sluiten).


De techniek staat niet stil hee?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

met een dreambox kun je al hetgene je maar wenst, dat kun je ook met een tv kaart met de juiste software.Met vnc kun je die pc dan instellen(handig).

De pc oplossing heeft de voorkeur (je moet iemand ook niet pushen om satteliet tv te nemen), DVBT werkt trouwens ook met een dreambox.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

silencer schreef:met een dreambox kun je al hetgene je maar wenst, dat kun je ook met een tv kaart met de juiste software.Met vnc kun je die pc dan instellen(handig).

De pc oplossing heeft de voorkeur (je moet iemand ook niet pushen om satteliet tv te nemen), DVBT werkt trouwens ook met een dreambox.


Het enige grote verschil (nadeel eigenlijk) met een Dreambox is dat, als je kiest voor PC met tv kaart, dat je PC dan constant moet aan staan. Een Dreambox mag gewoon in standby staan om al datgene te doen wat je wilt. Als de vraagsteller een Mac zou hebben dan zou ik daar niet zozeer een probleem mee hebben gezien de lange continue uptime van die dingen (er zijn er die hun Mac als server gebruiken met een uptime van anderhalf jaar, 24/24 zonder enige interventie). Ik weet niet hoe gevoelig Windows bakjes zijn voor crashes en dergelijke, maar als je PC vastloopt tijdens je afwezigheid, dan heb je een serieus probleem en dan kun je het wel schudden met die TV kaart.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Vandaag hebben ze mij in de Fnac een conceptronic Grab'n'Go CM3PVR voorgesteld , zie http://www.conceptronic.net/site/deskto ... rod=CM3PVR
Het ziet er mij echt heel interessant uit voor hetgeen ik wil bereiken. Het ding werkt als standalone (geen computer nodig) en werkt als een videorecorder. De opgenomen bestanden kan ik kopiëren naar een externe LaCie LaCinema Premier, die ik kan aansluiten op m'n TV in Singapore.
Dat lijkt mij redelijk eenvoudig nietwaar.
Er kan in SP 437 uur op de 500 GB schijf. Daar kan al een serietje op zou'k zo zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”