inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Volgend jaar gaan we naar Singapore wonen voor mijn man zijn werk. Ons huis hier houden we omdat hij ook nog verschillende keren per jaar in België zal moeten zijn en ik kom dan mee voor de familiebezoekjes etc.... Aangezien we ginder nogal wat TVprogramma's gaan moeten missen zouden we graag hier ons vertrouwde programma's opnemen, ze meenemen en dan later bekijken in Singapore.
Ik heb momenteel een digicorder van Telenet en ik heb deze vraag al gesteld op het Telenetforum en volgens de antwoorden daar is het niet mogelijk de inhoud van een digicorder te kopiëren naar een externe harde schijf. Maar misschien zit hier wel een technisch wonder die een methode weet om dit probleem te omzeilen :roll:
Ook werd gesuggereerd over te schakelen op een satelliet omdat sat oplossingen veel flexibeler zouden zijn? Voor ik zo iets doe moet ik natuurlijk 100 % zeker zijn want anders is dat geld over de balk gooien als dat achteraf toch niet zou blijken te werken.

Wat ik dus concreet zou willen weten is :
Bestaat er een manier om hier programma's op te nemen en ze dan te kopiëren naar bijvoorbeeld een Multimedia harde schijf van LaCie 1 TB (zie http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11066) . Zo'n schijf zou ik dan rechtstreeks aan mijn TV in Singapore kunnen koppelen en kijken.
Een schotel plaatsen in Singapore is geen optie want schotelantennes zijn ginder verboden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

'k Ga misschien een heel idiote opmerking maken, zit daar geen DRM op?
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Lord Utopia schreef:'k Ga misschien een heel idiote opmerking maken, zit daar geen DRM op?


euh... :???: Wa's DRM ?
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik weet niet hoe zo'n digibox juist werkt, maar kan je die hd er niet uithalen en in je computer steken? Ik heb bij een gewone dvd recorder die niet meer wou opstarten zo ook mijn opnames kunnen redden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

lin.vdb schreef:
Lord Utopia schreef:'k Ga misschien een heel idiote opmerking maken, zit daar geen DRM op?


euh... :???: Wa's DRM ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik zal het hier eens en voor altijd duidelijk stellen: opgenomen programma's met de Digicorder van Telenet zijn NIET (ik herhaal NIET) bruikbaar op een of andere manier behalve in de Digicorder zelf. Je zou de harde schijf er kunnen uithalen en aan je PC hangen, maar zelfs dan werkt het nog niet. Telenet hanteert een eigen bestandssysteem dat langs geen kanten te omzeilen is. Kort gezegd, opnames op de Digicorder zijn enkel en alleen te bekijken op de Digicorder. Kunnen ook niet op DVD gebrand worden.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

oeie, oeie, de handel opsmijten ? Zo ver zou'k het nu ook niet willen zoeken. 't Is wel de bedoeling dat het nog werkt achteraf hé :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vergeet het; er valt helemaal niks te doen met die opnames. Bekijken kan alleen met de digicorder. En op die manier worden Telenet kijkers nog maar eens in de zak gezet.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jack Daniels schreef:Ik zal het hier eens en voor altijd duidelijk stellen: opgenomen programma's met de Digicorder van Telenet zijn NIET (ik herhaal NIET) bruikbaar op een of andere manier behalve in de Digicorder zelf. Je zou de harde schijf er kunnen uithalen en aan je PC hangen, maar zelfs dan werkt het nog niet. Telenet hanteert een eigen bestandssysteem dat langs geen kanten te omzeilen is. Kort gezegd, opnames op de Digicorder zijn enkel en alleen te bekijken op de Digicorder. Kunnen ook niet op DVD gebrand worden.


Da's dan duidelijk. Suggesties voor een andere oplossing misschien (zonder digibox) ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jack Daniels schreef:Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.


Ben helemaal niet vertrouwd met Satelliet. Hoe haal je die opnames van de harde schijf van de satellietontvanger ? Ik zou dat willen overzetten naar een mobiele harde schijf die ik kan meenemen naar Singapore.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Makkelijkste oplossing is een Dreambox ontvanger (maakt niet uit welk type). Elke Dreambox ontvanger heeft een Ethernet (netwerk) aansluiting; Op die manier kan je de ontvanger in je netwerkje integreren. Op die manier kan je ofwel rechtstreeks op de harde schijf van je PC/Mac opnemen ofwel op de harde schijf van de ontvanger en dan via je netwerkje de bestanden copieren naar je computer. Bepaalde Dreambox modellen hebben ook een USB aansluiting waar je een geheugenstick in kwijt kan. De opgenomen bestanden kan je altijd (zonder converteren) bekijken op je PC, hetzij van in om het even welke browser (Safari, FireFox, Explorer...) of met het programma VLC (Mac en Windows geschikt). Converteren doe je met mpeg streamclip. Het converteren is nodig als je de opgenomen programma's op DVD wilt branden om ze op die manier in een DVD speler af te spelen.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

PC met een paar Tv kaarten erin + Vista MCE (werkt zeer goed) en dan gewoon opnemen op de harde (al dan niet externe) schijf die je dan gewoon kan meenemen. Hiermee kan je wel alleen analoge TV opnemen dus uw digibox kan je hiervoor niet meer gebruiken.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jack Daniels schreef:Makkelijkste oplossing is een Dreambox ontvanger (maakt niet uit welk type). Elke Dreambox ontvanger heeft een Ethernet (netwerk) aansluiting; Op die manier kan je de ontvanger in je netwerkje integreren. Op die manier kan je ofwel rechtstreeks op de harde schijf van je PC/Mac opnemen ofwel op de harde schijf van de ontvanger en dan via je netwerkje de bestanden copieren naar je computer. Bepaalde Dreambox modellen hebben ook een USB aansluiting waar je een geheugenstick in kwijt kan. De opgenomen bestanden kan je altijd (zonder converteren) bekijken op je PC, hetzij van in om het even welke browser (Safari, FireFox, Explorer...) of met het programma VLC (Mac en Windows geschikt). Converteren doe je met mpeg streamclip. Het converteren is nodig als je de opgenomen programma's op DVD wilt branden om ze op die manier in een DVD speler af te spelen.


Bedankt, deze info ga ik verder eens bekijken.

Kan ik van zo'n dreambox kopiëren naar een Multimedia harde schijf van LaCie (zie http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11066). Deze schijf zou ik dan rechtstreeks aan m'n TV kunnen koppelen om filmbestanden te bekijken (alsook foto's en mp3) . Op die manier zou ik geen DVD's moeten branden denk ik en zou ik een stap kunnen uitsparen. Is het dan nog nodig om te converteren ?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

lin.vdb schreef:
Jack Daniels schreef:Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.


Ben helemaal niet vertrouwd met Satelliet. Hoe haal je die opnames van de harde schijf van de satellietontvanger ? Ik zou dat willen overzetten naar een mobiele harde schijf die ik kan meenemen naar Singapore.

Ik heb een SAB Explorer PVRSC decoder en die heeft gewoon een USB aansluiting waar je mee kunt kopiëren naar PC...
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Jack Daniels schreef:Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.


Een andere mogelijkheid zou wel eens een Slingbox kunnen zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox), op voorwaarde dat je zowel in Vlaanderen als in Singapore breedband internet hebt (maar dat zal wel).
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

lin.vdb schreef:Een schotel plaatsen in Singapore is geen optie want schotelantennes zijn ginder verboden.


Ik ben vrij zeker dat je bovendien ginder sowieso de gewenste satellieten (Astra, Hotbird, ...) niet zal kunnen ontvangen.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jan_B schreef:
Een andere mogelijkheid zou wel eens een Slingbox kunnen zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox), op voorwaarde dat je zowel in Vlaanderen als in Singapore breedband internet hebt (maar dat zal wel).


Dat heb ik al bekeken maar dan laad je hier gigantisch veel Gb op en moet je ginder evenveel Gb downloaden. Dat tikt waarschijnlijk rap aan. Ik heb nu al problemen met streaming video. Ik kan niks uitkijken want het beeld stopt al na 5 minuten :evil: . Ik heb expressnet van Telenet. Lijkt mij ook niet normaal. Weeral slechte punten voor Telenet. Ik vrees dan ook dat mijn internetverbinding daar niet tegen opgewassen is.
Ik heb die mogelijkheid dus al afgeschreven
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

lin.vdb schreef:
Jan_B schreef:
Een andere mogelijkheid zou wel eens een Slingbox kunnen zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox), op voorwaarde dat je zowel in Vlaanderen als in Singapore breedband internet hebt (maar dat zal wel).


Dat heb ik al bekeken maar dan laad je hier gigantisch veel Gb op en moet je ginder evenveel Gb downloaden. Dat tikt waarschijnlijk rap aan. Ik heb nu al problemen met streaming video. Ik kan niks uitkijken want het beeld stopt al na 5 minuten :evil: . Ik heb expressnet van Telenet. Lijkt mij ook niet normaal. Weeral slechte punten voor Telenet. Ik vrees dan ook dat mijn internetverbinding daar niet tegen opgewassen is.
Ik heb die mogelijkheid dus al afgeschreven


Ik denk dat je op zo'n 400 MByte per uur moet rekenen. Als je 1h per dag kijkt is dat dus maar 9.6 GByte/maand. Dat is met de huidige limieten toch niet zoveel meer ?

Wat de limieten in Singapore betreft: het zou me niet verwonderen dat die daar gewoonweg niet meer bestaan (het is nogal een high-tech land).

PS je moet wel over voldoende uploadsnelheid beschikken hier in Vlaanderen.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jan_B schreef:PS je moet wel over voldoende uploadsnelheid beschikken hier in Vlaanderen.


Zoals ik hiervoor al reeds zei : ik ben niet tevreden over mijn internetverbinding hier. De kans dat het niet lukt is dus groot.

Bovendien moet je op die manier realtime kijken. 't Is ginder wel nacht als 't hier dag is. Ook niet interessant.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

THDBASED schreef:PC met een paar Tv kaarten erin + Vista MCE (werkt zeer goed) en dan gewoon opnemen op de harde (al dan niet externe) schijf die je dan gewoon kan meenemen. Hiermee kan je wel alleen analoge TV opnemen dus uw digibox kan je hiervoor niet meer gebruiken.

en koppelen aan christv om remote te kijken of een satteliet om remote te kijken.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

khsw schreef: Ik heb een SAB Explorer PVRSC decoder en die heeft gewoon een USB aansluiting waar je mee kunt kopiëren naar PC...


Is dat 'out' en 'in' ? Is het niet zo dat die USB aansluiting wel kan dienen om bijvoorbeeld foto's van een externe bron te bekijken ? Maar dat je wel geen filmbestanden kunt overzetten van de decoder naar de externe harde schijf. Trouwens hoe geef je dat kopieercommando in de andere richting ?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Met een dreambox is dat heel simpel gewoon naar de dreambox surfen via je laptop of computer en op downloaden klikken. Ik zal eens een filmke maken, dat zegt misschien meer dan 1000 woorden :)

En je kan makkelijk via het internet desnoods je dreambox programmeren om op te nemen, ook al staat die uit.

http://home.scarlet.be/~jm090441/dbox.avi
Laatst gewijzigd door Block op 15 aug 2008, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

silencer schreef:
THDBASED schreef:PC met een paar Tv kaarten erin + Vista MCE (werkt zeer goed) en dan gewoon opnemen op de harde (al dan niet externe) schijf die je dan gewoon kan meenemen. Hiermee kan je wel alleen analoge TV opnemen dus uw digibox kan je hiervoor niet meer gebruiken.

en koppelen aan christv om remote te kijken of een satteliet om remote te kijken.


't is wel de bedoeling dat het opnemen hier geprogrammeerd gebeurt terwijl wij in Singapore zitten en dat we de opgenomen programma's meenemen als we eens naar huis komen. Ik heb geen technoknobbel om het hiervoor voorgestelde in de praktijk uit te voeren.

Het volgende lijkt mij het simpelst maar dat wordt dan wel een over-en-weer gesleur :

we kopen 2 dvdrecorders (Sony heeft er van 500 GB), ééntje voor thuis en eentje voor in Singapore. Telkens we naar huis komen brengen we de lege mee en verwisselen hem met de ondertussen gevulde :P . Je moet geen technische knobbel hebben om dat te klaren. 't Is alleen redelijk ambetant om met een DVDrecorder over-en-weer te reizen.
Misschien kunnen we de harddisk er wel uithalen en deze telkens verwisselen. Weet iemand of dan kan ?
Of kan je de data van een DVDrecorder wel kopiëren via USB ?
Ik weet alleen niet hoever je op voorhand kunt programmeren met een DVDrecorder. Als je net als op een digicorder 'alle afleveringen' kunt kiezen lijkt mij dat ook nog een interessante optie. Als het niet kan wordt het een beetje moeilijker.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Block schreef:Met een dreambox is dat heel simpel gewoon naar de dreambox surfen via je laptop of computer en op downloaden klikken. Ik zal eens een filmke maken, dat zegt misschien meer dan 1000 woorden :)

En je kan makkelijk via het internet desnoods je dreambox programmeren om op te nemen, ook al staat die uit.

http://home.scarlet.be/~jm090441/dbox.avi


't ligt misschien aan mijn internetverbinding maar de link werkt hier niet (kan de pagina niet weergeven...)....ik zal later nog eens proberen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Misschien rechts op klikken "doel opslaan" ??
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

lin.vdb schreef:'t is wel de bedoeling dat het opnemen hier geprogrammeerd gebeurt terwijl wij in Singapore zitten en dat we de opgenomen programma's meenemen als we eens naar huis komen. Ik heb geen technoknobbel om het hiervoor voorgestelde in de praktijk uit te voeren.

Het volgende lijkt mij het simpelst maar dat wordt dan wel een over-en-weer gesleur :

we kopen 2 dvdrecorders (Sony heeft er van 500 GB), ééntje voor thuis en eentje voor in Singapore. Telkens we naar huis komen brengen we de lege mee en verwisselen hem met de ondertussen gevulde :P . Je moet geen technische knobbel hebben om dat te klaren. 't Is alleen redelijk ambetant om met een DVDrecorder over-en-weer te reizen.
Misschien kunnen we de harddisk er wel uithalen en deze telkens verwisselen. Weet iemand of dan kan ?
Of kan je de data van een DVDrecorder wel kopiëren via USB ?
Ik weet alleen niet hoever je op voorhand kunt programmeren met een DVDrecorder. Als je net als op een digicorder 'alle afleveringen' kunt kiezen lijkt mij dat ook nog een interessante optie. Als het niet kan wordt het een beetje moeilijker.

Met een Dreambox zoals de DM 7025 kan je alles opnemen op een ingebouwde harde schijf. De opnames kan je dan via FTP kopiëren naar een externe harde schijf zoals de Lacie. Als je dreambox met het internet verbonden is kan je de webinterface zelfs remote bereiken en zo de EPG bekijken en opnames programmeren vanuit Singapore.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

lin.vdb schreef:
silencer schreef:
THDBASED schreef:PC met een paar Tv kaarten erin + Vista MCE (werkt zeer goed) en dan gewoon opnemen op de harde (al dan niet externe) schijf die je dan gewoon kan meenemen. Hiermee kan je wel alleen analoge TV opnemen dus uw digibox kan je hiervoor niet meer gebruiken.

en koppelen aan christv om remote te kijken of een satteliet om remote te kijken.


't is wel de bedoeling dat het opnemen hier geprogrammeerd gebeurt terwijl wij in Singapore zitten en dat we de opgenomen programma's meenemen als we eens naar huis komen. Ik heb geen technoknobbel om het hiervoor voorgestelde in de praktijk uit te voeren.


Webguide (http://www.asciiexpress.com/webguide/) doet dit voor je. Hiermee kan je overal ter wereld de Tv gids bekijken en dan ook kiezen wat je wil opnemen. Je kan zelf Live Tv of een opgenomen programma streamen.

Een HTPC opzetten is niet echt moeilijk. Elke PC kan hiervoor dienst doen. Je moet alleen zeker zijn dat een TV kaart aanwezig is (die je al dan niet zelf geïnstalleerd hebt). Er bestaan ook kant-en klare oplossingen hiervoor (HP, Dell,...)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

seagull schreef:
lin.vdb schreef:'t is wel de bedoeling dat het opnemen hier geprogrammeerd gebeurt terwijl wij in Singapore zitten en dat we de opgenomen programma's meenemen als we eens naar huis komen. Ik heb geen technoknobbel om het hiervoor voorgestelde in de praktijk uit te voeren.

Het volgende lijkt mij het simpelst maar dat wordt dan wel een over-en-weer gesleur :

we kopen 2 dvdrecorders (Sony heeft er van 500 GB), ééntje voor thuis en eentje voor in Singapore. Telkens we naar huis komen brengen we de lege mee en verwisselen hem met de ondertussen gevulde :P . Je moet geen technische knobbel hebben om dat te klaren. 't Is alleen redelijk ambetant om met een DVDrecorder over-en-weer te reizen.
Misschien kunnen we de harddisk er wel uithalen en deze telkens verwisselen. Weet iemand of dan kan ?
Of kan je de data van een DVDrecorder wel kopiëren via USB ?
Ik weet alleen niet hoever je op voorhand kunt programmeren met een DVDrecorder. Als je net als op een digicorder 'alle afleveringen' kunt kiezen lijkt mij dat ook nog een interessante optie. Als het niet kan wordt het een beetje moeilijker.

Met een Dreambox zoals de DM 7025 kan je alles opnemen op een ingebouwde harde schijf. De opnames kan je dan via FTP kopiëren naar een externe harde schijf zoals de Lacie. Als je dreambox met het internet verbonden is kan je de webinterface zelfs remote bereiken en zo de EPG bekijken en opnames programmeren vanuit Singapore.

of the restream project(dreambox) gebruiken, heel eenvoudig in gebruik (wel internet explorer gebruiken bij pli) en je kan zelf je bandbreedte verbruik instellen.

Je zet thuis een schotel en vanop je nieuwe locatie kan je dan over internet kijken naar de zenders van de schotel (kan ook van iemand anders natuurlijk).Legaal is het wel niet.
icm onbeperkte upload is het ideaal(dommel,...).

En je kan daarnaast natuurlijk ook nog een vpn gebruiken om je thuisnetwerk/dreambox te bekijken/gebruiken maar dat is al wat technisch'er.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

khsw schreef:
lin.vdb schreef:
Jack Daniels schreef:Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.


Ben helemaal niet vertrouwd met Satelliet. Hoe haal je die opnames van de harde schijf van de satellietontvanger ? Ik zou dat willen overzetten naar een mobiele harde schijf die ik kan meenemen naar Singapore.

Ik heb een SAB Explorer PVRSC decoder en die heeft gewoon een USB aansluiting waar je mee kunt kopiëren naar PC...


Waarom genoegen nemen met een satelliet ontvanger die geen Ethernet aansluiting heeft? Die netwerkaansluiting is het handigste wat je je kan indenken bij een sat ontvanger. Je kan trouwens op een Dreambox op de usb aansluiting ook een externe harde schijf aansluiten en rechtstreeks daar op opnemen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jan_B schreef:
Jack Daniels schreef:Enig mogelijk oplossing (zoals ik al jaren doe): Satelliet ontvanger met harde schijf erin, TV Vlaanderen abonnement (Telenet buitensmijten, is toch voor niets goed) en dan programma's op harde schijf opnemen. Die opnames kan je wel naar je pc halen, converteren en op DVD branden.


Een andere mogelijkheid zou wel eens een Slingbox kunnen zijn (http://en.wikipedia.org/wiki/Slingbox), op voorwaarde dat je zowel in Vlaanderen als in Singapore breedband internet hebt (maar dat zal wel).


Jongens waarom zo ingewikkeld. Als je een Dreambox hebt, dan mag je die gewoon in standby laten staan en je kan die via het internet van buitenaf benaderen. Je kan de timer programmeren, je kan zelfs via je browser aan de andere kant van de wereld programma's van je Dreambox bekijken, precies alsof je thuis bent. Alles hangt natuurlijk af van de internet snelheid tussen hier en ginder.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Zeg, err, een stomme vraag. Maar als je de output van je digicorder aan een HTPC (of video, of laptop, of ...)hangt, en dan in realtime de output opneemt, dan gaat dat toch hé ? OK, het duurt wat langer, maar het is wel een oplossing.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Allemaal bedankt voor de suggesties :-) . Ik ga dat hier eens uitprinten en iemand zoeken die dat allemaal beter snapt en in de praktijk kan omzetten voor ons, want ik zie, eerlijk gezeg, door de bomen het bos niet meer. Ik voel mij nogal een dummie tussen al die specialisten hier :oops:
Ik ben nog niet weg. Ik heb nog een paar maanden de tijd en zal alle mogelijkheden eens op een rijtje zetten en het kostenplaatje van de verschillende mogelijkheden vergelijken.
Een ding is zeker : met mijn telenetabonnement en digicorder gaat het niet lukken :x
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Kent er iemand in het Gentse soms een paar adressen die aan te bevelen zijn voor sat oplossingen. Ik hoop wel een verkoper te treffen die zelf heel goed op de hoogte is. Ben altijd bang een kwiet te treffen die nog niet veel ervaring heeft en het zelf niet goed weet en me dan maar wat wijs maakt. Ik zou niet graag thuiskomen met iets dat dan achteraf toch niet blijkt te werken zoals ik het mij voorgesteld had.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dat is meestal het probleem met die satelliet verdelers. Er zitten daar ook aardig wat "cowboys" tussen die niks liever doen dan verkopen maar voort van de rest er geen bal verstand van hebben. Bezoek desnoods een paar satelliet fora (www.luxsat.be) en vraag daar raad. Maar ik kan je alvast uit eigen ervaring vertellen: ik had vroeger een Topfield ontvanger. Nadien ingeruild voor een Dreambox 7020 en ik had achteraf spijt dat ik niet vroeger een Dreambox had gekocht. Beschouw de Dreambox als de Rolls Royce onder de satelliet ontvangers. Er is een berg alternatieve software voor beschikbaar, hij heeft een Ethernet aansluiting, is volgens mij de enige ontvanger met een onbeperkte zenderlijst (bij andere ontvangers is het beperkt tot max. 10.000 kanalen). Je hebt 2 ingebouwde kaartlezers, dus je hoeft geen PCMCIA module te kopen voor TV Vlaanderen (toch zo een kleine 80 euro bespaard). Dankzij de Ethernet aansluiting is de Dreambox te benaderen van om het even waar ter wereld (ben op dat gebied wel een leek, maar iemand anders kan je vast meer vertellen). Je kan elke opname vanaf de ingebouwde harde schijf van de Dreambox bekijken of copieren naar de harde schijf van je PC. Je kan elke opname converteren naar een, voor elke DVD speler geschikt, bestand. Een Dreambox kan tot max. 500 GB harde schijf ingebouwd hebben. Je kan de ingebouwde harde schijf er makkelijk uit halen, aansluiten op je PC... de mogelijkheden zijn gewoonweg eindeloos voor de Dreambox. En met de komst van de DB 800 heb je nu een ontvanger die HD televisie aankan.
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jack Daniels schreef:Dat is meestal het probleem met die satelliet verdelers. Er zitten daar ook aardig wat "cowboys" tussen die niks liever doen dan verkopen maar voort van de rest er geen bal verstand van hebben. Bezoek desnoods een paar satelliet fora (www.luxsat.be) en vraag daar raad. Maar ik kan je alvast uit eigen ervaring vertellen: ik had vroeger een Topfield ontvanger. Nadien ingeruild voor een Dreambox 7020 en ik had achteraf spijt dat ik niet vroeger een Dreambox had gekocht. Beschouw de Dreambox als de Rolls Royce onder de satelliet ontvangers. Er is een berg alternatieve software voor beschikbaar, hij heeft een Ethernet aansluiting, is volgens mij de enige ontvanger met een onbeperkte zenderlijst (bij andere ontvangers is het beperkt tot max. 10.000 kanalen). Je hebt 2 ingebouwde kaartlezers, dus je hoeft geen PCMCIA module te kopen voor TV Vlaanderen (toch zo een kleine 80 euro bespaard). Dankzij de Ethernet aansluiting is de Dreambox te benaderen van om het even waar ter wereld (ben op dat gebied wel een leek, maar iemand anders kan je vast meer vertellen). Je kan elke opname vanaf de ingebouwde harde schijf van de Dreambox bekijken of copieren naar de harde schijf van je PC. Je kan elke opname converteren naar een, voor elke DVD speler geschikt, bestand. Een Dreambox kan tot max. 500 GB harde schijf ingebouwd hebben. Je kan de ingebouwde harde schijf er makkelijk uit halen, aansluiten op je PC... de mogelijkheden zijn gewoonweg eindeloos voor de Dreambox. En met de komst van de DB 800 heb je nu een ontvanger die HD televisie aankan.


Thanks. Ik ben hier al aardig op weg geholpen :-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik geef je nog even dit mee: als je beslist om op satelliet ontvangst over te stappen dan is er veel keuze qua schotelantennes. Een betaalbare oplossing (zoals bij mij) met ontvangst van 4 satellieten is een Triax schotel van 88cm plaatsen met daarop een multifeedhouder. Op die multifeedhouder is plaats voor 4 LNB's (koppen) zodat je 4 satellieten kan ontvangen. De belangrijkste voor mij zijn gesitueerd op 13°, 19,2, 23° en 28,2°. Met deze opstelling ontvang je alles wat nu via Belgacom TV of Telenet te ontvangen is met daarbij een extra (gratis) aanbod van BBC 3 en 4, alle ITV zenders (met bijbehorende filmkanalen), de volledige Channel 4 familie (met bijbehorende filmkanalen). Er zijn wel een paar zenders die exclusief via de kabel worden uitgezonden zoals Prime. Maar TV Vlaanderen heeft in ruil Action Now (filmkanaal met overwegend actiefilms en thrillers). Als je een abonnement op Canaal Digitaal (provider van het nederlandse pakket) kan versieren, dan heb je meteen 3 extra filmkanalen ter beschikking. Elke film wordt hier uitgezonden in originele versie, met nederlandse ondertitels en zonder onderbreking van reclame. En als je nog vragen hebt, stuur dan maar een PM.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Wil het hele satelliet verhaal niet afbreken maar is dat niet wat duur als oplossing? Ook het feit dat je bijna nooit thuis gaat zijn om er "live" van gebruik te maken?
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

THDBASED schreef:Wil het hele satelliet verhaal niet afbreken maar is dat niet wat duur als oplossing? Ook het feit dat je bijna nooit thuis gaat zijn om er "live" van gebruik te maken?


Ja, het kostenplaatje...dat zal ik nog allemaal eens goed moeten bekijken. Nu heb ik Telenet met Prime sports & filmpack en Familypack. Da's ook een hele boterham per maand en die extra's ga'k sowieso buitengooien als we verhuizen...dat zou te zot zijn om daar voor te blijven betalen als we zo weinig nog thuis zijn. Ik zou al lang content zijn als ik wat programma's van de basiszenders zou kunnen bekijken (zelfs met een paar maanden retard :-D ). Maar als ik bij telenet blijf ga'k niet veel opnames kunnen meepakken hé of ik moet m'n ouwe videorecorder weer bovenhalen. Maar met een schamele 4 uren per band moet ik niet veel programmeren hé.
En als we dan al eens een paar weken thuis zijn wil ik hier ook nog naar TV kunnen kijken.
Welke oplossing ik ook overhoud....het zal mij sowieso geld kosten.
Alles opzeggen en gewoon genoegen nemen met het aanbod in Singapore is het goedkoopst natuurlijk maar veel Nederlands ga'k dan niet meer horen hé. Ik kan nu wel een mondje Engels maar ik zou het toch leuk vinden nog wat Vlaamse programma's te kunnen blijven zien.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

THDBASED schreef:Wil het hele satelliet verhaal niet afbreken maar is dat niet wat duur als oplossing? Ook het feit dat je bijna nooit thuis gaat zijn om er "live" van gebruik te maken?


Even rekenen: 1 Dreambox 600 sat ontvanger: 268 euro. 1 harde schijf (vanaf ca. 45 euro). 1 schotel antenne Triax 88cm: 38 euro. 1 multifeedhouder: 19 euro. 4x LNB: 8 euro/stuk. 1 switch 4/1: 10 euro. Daarbij nog wat meters coaxkabel. Dus zonder coax zit je aan ongeveer 412 euro (als je gaat voor de kleinste/goedkoopste harde schijf). Vind ik niet zo overdreven duur, zeker vergeleken met telenet (huren of kopen van digibox/digicorder) en/of Belgcom TV. Met een harde schijf van 500 gigabytes kan je ruim 250 uur opnemen. Prijs voor dergelijke harde schijven is mij niet bekend. Verder is het zo dat die 400 euro een eenmalige uitgave is. Als je geen kabel abonnement meer afsluit of geen belgacom tv neemt dan is je uitgave over iets meer dan 2 jaar terug verdiend (goedkoopste analoge kabel aansluiting is nu ca. 150 euro/jaar). Via satelliet heb je BVN, een compilatie van Vlaamse en nederlandse programma's die vrij te ontvangen zijn zonder abonnement. En als je toch een TV Vlaanderen abo afsluit is het nog een stuk goedkoper dan een kabel abo. TV Vlaanderen kost nu (dacht ik) 9,95 euro per maand. Dus 120 euro per jaar. Tenzij je wat aan cardsharen gaat doen, dan zit je nog een pak goedkoper of eventueel zelfs gratis. En bovenvermelde prijzen zijn prijzen in België. Als je even de grens met Duitsland overwipt dan kan je deze spullen nog goedkoper op de kop tikken. In Nederland is het trouwens ook goedkoper dan hier, maar als zelfs de Nederlanders over de grens heen met Duitsland gaan kopen, dan mag je er van uit gaan dat Duitsland het goedkoopste is op sat gebied.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”