r2504 schreef: ze wil gewoon een serie opnemen, en wanneer ze naar Belgie komt de HD copieren (of wisselen) en meenemen om ginder te bekijken.
Ik ga verder akkoord dat er leuke mogelijkheden zijn, zoals re-encoden en streamen (zodat de TS iedere dag haar serie kan bekijken, en niet moet wachten op een tripje naar Belgie), maar dat is niet de oorspronkelijke vraag.
Juist ja
Ik ga niet beginnen streamen want dat lukt nu ook al niet (zie dit draadje
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20284 )
Ik had niet gedacht dat het allemaal zo moeilijk uitvoerbaar zou zijn. Ik duizel van alle technische termen die ik hier al onder ogen heb gezien. Ik zie inderdaad door de bomen het bos niet meer.
Misschien kom ik wel tot de conclusie dat de kosten die ik moet maken om een paar series te kunnen blijven volgen buiten proportie zijn.
Ik wil gewoon vanalles opnemen en als ik naar België kom de opnames op één of andere manier meenemen naar Singapore. De dingen die ik verder wil zien kan ik ook van analoge zenders halen. Dan kan ik zelfs mijn volledig digitaal abonnement van Telenet opzeggen. En als ik eens een paar weken thuis ben neem ik wel genoegen met het analoog pakket. Ik ga mij niet blauw betalen om hier digitaal te kunnen blijven kijken want ik zal bijna nooit meer thuis zijn. Er zal in Singapore zelf wel een digitaal aanbod te verkrijgen zijn. Wat niet wil zeggen dat ik mijn series zomaar wil opgeven, maar de kwaliteit is van ondergeschikt belang.
Niemand heeft gereageerd op mijn idee van de 2 DVDrecorders (met harde schijf van 500 GB), eentje hier en eentje ginder. En als we naar huis komen verwisselen we ze (als we enkel de schijf zouden kunnen verwisselen zou dat makkelijkst zijn...
KAN DAT ?). Een DVDrecorder koppel je aan je TV en kijkt.
Als ik een
satelliet koop, moet ik ook een
decoder en minstens
één externe harde schijf kopen (om de opgenomen bestanden te kopiëren en mee te nemen. Als ik rechtreeks op een externe harde schijf opneem heb ik nog
een 2e nodig om te verwisselen als ik ze kom halen).
Wat heb ik in Singapore dan niet nodig om naar de bestanden op deze externe harde schijf te kunnen kijken. Ik denk niet dat ik zo'n externe harde schijf rechtstreeks aan mijn TV kan koppelen. Hoewel ik twijfel...met zo'n LaCie LaCinema Premier gaat dat misschien wel
WEET IEMAND DIT ..zoniet zou ik de externe harde schijf aan de USBpoort van een DVDrecorder kunnen koppelen.
Dan heb ik sowieso al
één DVDrecorder nodig.
Als ik sommige suggesties hier volg heb ik nodig : satteliet, dreambox, abonnement TVVlaanderen, 1 of 2 externe harde schijven en allicht nog een DVDrecorder om in Singapore te kunnen kijken. 5 stuks + abbo en dat allemaal voor een paar series. Sommigien zouden mij wellicht gek verklaren.
Als ik mijn idee bekijk heb ik 2 DVDrecorders nodig (en geen digitaal telenetabonnement meer), alleen de gewone kabelkosten.
2 stuks. Dat lijkt mij nog te doen. Da's te simpel zeker
Alleen dat over-en-weer gesleur schrikt mij af, maar wat is het alternatief nietwaar.