Rechtzetting:OpThaCop schreef:Vergeet je hier niet bedrijven mee in rekening te brengen?
Gelieve ook iets minder op de man te spelen, dank op voorhand.
Om alle misverstanden hierover te vermijden, mijn jaarlijkse energieproductie bedraagt helemaal geen 2,46 MWh.
Deze is uiteraard aanzienlijk hoger.
Blijkbaar baseert men zich verkeerdelijk op een tabel waar men de verkeerde interpratie aan geeft?
De door mij geposte tabel (en gerecupereerd voor andere doeleinden) was alleen een overzicht van de bronnen van mijn huishoudelijk verbruik over bepaalde periodes (laatste 24 uur, 7d, 30d, 365 d).
Uiteraard niet de totalen van de lokale productie en hun bestemming. Ik verwijs ook graag naar de oorspronkelijke benaming van de tabel.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de verkeerde betekenis die derden daar, al dan niet bewust, aan willen geven.
Voor alle duidelijkheid op lokaal niveau produceert ik via PV jaarlijks tussen de 4900 en 5400 kWh waarvan ik een deel zelf lokaal en mobiel verbruik.
En ik ben op dit ogenblik ook helemaal niet 100% zelfvoorzienend. Dat is technisch geen probleem maar om allerlei individuele redenen (bv. een EV die ik af en toe 's nacht wens te laden, netverbinding om nog te kunnen injecteren,...) nog in testfase en voorzien voor 2031. Maar kan op elk moment, indien de omstandigheden dit vragen (o.a. overheid zonder lange termijnvisie,...) , technisch en economisch uitgevoerd worden.
In de huidige fase van de test ben ik 9,5 maanden per jaar al 100% zelfvoorzienend. De andere maanden gedeeltelijk en dien ik nog, bewust, energie af te nemen via het net van een CV welke ook zelf HE opwekt en verdeelt.
Dat is voorlopig louter een economische keuze en geen technische.
Uiteraard zal mijn lokale productie de bedrijven niet doen draaien.
Dat is dan ook niet de bedoeling. Het is slechts een poging tot bescherming tegen de combinatie van een falend overheidsbeleid en het uit handen geven van de eigen gemeenschappelijke productiecapaciteit.
Ik ben, of men dat nu wil aannemen of niet doet niet ter zake, onder de gegeven omstandigheden (20 jaar alles op zijn beloop laten) ook helemaal niet tegen de verlenging van de bestaande kerncentrales en de gascentrales die daarbij horen. Blijkbaar is dat een onontkoombaar gevolg van de overheden die men verkiezing na verkiezing verkiest en aan het bewind laat.
Het enige, om de negatieve gevolgen daarvan zoveel mogelijk te beperken, is dan maar zelf zoveel mogelijk inzetten op de lokale productie van HE, daar blijven in investeren en blijven invesrteren in venootschappen die ook blijven investeren in HE. Verder reiken mijn mogelijkheden niet.
Wie echt wenst in te zetten op meer nucleaire energie moet dat daan maar doen. Ik ga ze niet tegenhouden maar ook niet helpen want ik denk zelf niet dat daar de toekomst te zoeken is. Ik vermoed niet dat dit enig verschil zal uitmaken in het geheel.
Dat men op de man speelt moet men zelf maar weten.
Dat men verkeerde cijfers gebruikt, al dan niet bewust, verdient, zeker als het bij herhaling als argument wordt aangehaald, rechtgezet.
Bij deze dus.
Verder nog een fijne discussie, maar dan toch liefst op basis van correcte gegevens en niet op basis van een verkeerde interpretatie door de recuperatie van gegevens door anderen gepost.