Je rijdt dan toch vooraan in de file, da's ook al iets
J.
Uitdoven ICE-voertuigen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Die Opel is trouwens een omgebouwde Citroën Ami. Daarmee mag je in Frankrijk vanaf 14 jaar rijden als ik me niet vergis.
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Het enige wat ik merk is dat ICE wagens veel duurder ah worden zijn.. Geloof echt niet dat evs goedkoper gaan worden.. Mss nog 10% of zo maar zeker niet in prijs halveren, want nu kosten ze bijna het dubbele.. Zie bv naar een volvo xc40 ICE tov de elektrische.. De metalen voor de batterijen zijn ook schaars... Helaas de eu duwt ons massaal nr evs en binnen een jaar of 10 zullen alleen de goede 2 verdieners nog een wagen kunnen veroorloven.DarkV schreef:Net niet, ze moet nog ontstaan... vandaag is een tweedehans ID3 (of dergelijke) misschien nog duur maar die prijzen gaan dalen als we massaal overstappen op electrische wagens.Dizzy schreef:Dat is net het punt, de markt voor "iedereen" is stilaan aan het uitdoven.
Tom
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik verwacht dat tegen 2030 er een hoop Chinese automerken zijn begekomen en veel daar van concurreren op prijs. Op dit moment zijn de Chinezen daar in het westen zelf nog niet zo actief in. Kijk je bijvoorbeeld hoe China de wereld koloniseert en in het bijzonder Afrika dan lijkt me dat zeer aannemelijk. China bezit bijvoorbeeld het grotendeel van de kobalt mijnen in Congo. Kobalt wordt gebruikt voor batterijen.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Als pakweg een Xiaomi begint auto's te maken, hou je vast. Voor mij betekent Xiaomi: topkwaliteit, Westers design, en een prijs die soms gehalveerd wordt... We hebben hier thuis al heel wat van Xiaomi, en die dingen zijn gewoon top.dragonflo schreef:Ik verwacht dat tegen 2030 er een hoop Chinese automerken zijn begekomen en veel daar van concurreren op prijs. Op dit moment zijn de Chinezen daar in het westen zelf nog niet zo actief in. Kijk je bijvoorbeeld hoe China de wereld koloniseert en in het bijzonder Afrika dan lijkt me dat zeer aannemelijk. China bezit bijvoorbeeld het grotendeel van de kobalt mijnen in Congo. Kobalt wordt gebruikt voor batterijen.
https://www.reuters.com/technology/xiao ... 021-11-27/
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 apr 2006, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Het straffe is dat enkele autoproducenten al in Chinese handen zijn: Volvo personenwagens bijvoorbeeld (Geely Holding Group) en MG Motor (SAIC Motor). De binnenlandse productie van "westerse" auto's in China gebeurt door Chinese bedrijven via joint ventures die minstens 50% in Chinese handen zijn, bv Volkswagen/Audi.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Volvo in Chinese handen, maar aan de prijs is dat toch niet te zien. Europa zal zijn markt en de merken ook wel afschermen wat de prijzen hoog houdt.
Nogmaals voor de overheid zijn minder wagens niet het probleem, eerder een doel. Dat de prijs dus het aantal wagens vermindert is mooi meegenomen. Uiteraard voor de groep die geen wagen meer kan veroorloven is het minder maar daarom heeft Ben Weyts de Lijn als model geperfectioneerd
Zeer toepassenlijk over "uitdoven":
Nogmaals voor de overheid zijn minder wagens niet het probleem, eerder een doel. Dat de prijs dus het aantal wagens vermindert is mooi meegenomen. Uiteraard voor de groep die geen wagen meer kan veroorloven is het minder maar daarom heeft Ben Weyts de Lijn als model geperfectioneerd
Zeer toepassenlijk over "uitdoven":
Batterijen op autoschip branden nog altijd
Zes dagen nadat er brand was ontstaan op autoschip Felicity Ace, zijn de batterijen van de elektrische wagens in het ruim nog altijd niet geblust.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen