![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
J.
Het enige wat ik merk is dat ICE wagens veel duurder ah worden zijn.. Geloof echt niet dat evs goedkoper gaan worden.. Mss nog 10% of zo maar zeker niet in prijs halveren, want nu kosten ze bijna het dubbele.. Zie bv naar een volvo xc40 ICE tov de elektrische.. De metalen voor de batterijen zijn ook schaars... Helaas de eu duwt ons massaal nr evs en binnen een jaar of 10 zullen alleen de goede 2 verdieners nog een wagen kunnen veroorloven.DarkV schreef:Net niet, ze moet nog ontstaan... vandaag is een tweedehans ID3 (of dergelijke) misschien nog duur maar die prijzen gaan dalen als we massaal overstappen op electrische wagens.Dizzy schreef:Dat is net het punt, de markt voor "iedereen" is stilaan aan het uitdoven.
Als pakweg een Xiaomi begint auto's te maken, hou je vast. Voor mij betekent Xiaomi: topkwaliteit, Westers design, en een prijs die soms gehalveerd wordt... We hebben hier thuis al heel wat van Xiaomi, en die dingen zijn gewoon top.dragonflo schreef:Ik verwacht dat tegen 2030 er een hoop Chinese automerken zijn begekomen en veel daar van concurreren op prijs. Op dit moment zijn de Chinezen daar in het westen zelf nog niet zo actief in. Kijk je bijvoorbeeld hoe China de wereld koloniseert en in het bijzonder Afrika dan lijkt me dat zeer aannemelijk. China bezit bijvoorbeeld het grotendeel van de kobalt mijnen in Congo. Kobalt wordt gebruikt voor batterijen.
Batterijen op autoschip branden nog altijd
Zes dagen nadat er brand was ontstaan op autoschip Felicity Ace, zijn de batterijen van de elektrische wagens in het ruim nog altijd niet geblust.