Een goedenavond allen samen!
Hier zijn ze afgelopen dinsdag ook een (Sagem) VDLS2 modem komen installeren.
De technieker zei dat ik het hoogst mogelijke profiel haalde op deze lijn, en dat er ook geen enkel probleem zou zijn om over te schakelen naar 50Mbit wanneer die tijd zo komen.
Op dag 1 (dinsdag dus), gaf de modem een 30/6 profiel aan, en haalde ik snelheden van rond de 28Mb downstream.
Nu staat hij al 2 dagen op 25/6, en haal ik 'maar' snelheden tot 21Mb downstream.
VDSL2 tool claimed (net zoals bij Johnny hierboven) dat mijn lijn momenteel op een repair profiel draait!
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 118488 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 97284 kbps 20383 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 208 m Estimated!
Training margin: 32.9 dB
Attenuation: 5.2 dB
Ik heb eerder vandaag reeds contact gehad met een medewerker van Scarlet (via online Chat), en (zijn boertige interactie vaardigheden wegens de klant buiten beschouwing gelaten) deze beweerde dat hij in het systeem nergens een indicatie zag dat het profiel naar beneden bijgesteld is geweest (terwijl ik echt 100% zeker ben dat hij op 30/6 stond eerder deze week). Hij zei ook dat hij de snelheid niet naar omhoog kon bijstellen, "zonder dat de lijn instabiel zou worden".
Deze lijn zou toch makelijk 30Mbit moeten aankunnen lijkt mij zo, dus waarom zouden ze mij "downgraden" naar 25Mbit?
Via lijntest.be behoren 30/6 en 50/6 trouwens beiden tot de opties voor deze lijn. En ook via de lijntester van Belgacom zou dit zo zijn (mogelijkheid tot 3x HD TV streams).
Iemand enig idee? En hoe geraak ik van dat Repair profiel af (als de tool gelijk heeft tenminste)?
Mvg
**** EDIT ****
Even naar het nummer 0800 22 424 gebeld om een lijntest te initiëren, en nu lijkt mijn Repair profiel verdwenen:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 117600 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 96555 kbps 20230 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 208 m Estimated!
Training margin: 30.1 dB
Attenuation: 5.2 dB
Ik laat deze post gewoon staat, ter info voor andere forumbezoekers die misschien hetzelfde probleem ondervinden
**** EDIT ****