Scarlet 50Mbit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Ik starte vandaag een download en merkte op dat alles ineens sneller was. Na Edpnet en Dommel ook Scarlet op 50Mbit?

Afbeelding
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Probeer eens een andere service als je wil?

http://www.bbned.nl/speedtest/
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Die bbned is veel te snel klaar.
Test via telenet:
Afbeelding
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Die file van 1 Gb snel klaar???

Denk dat die test van telenet dezelfde servers gebruikt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Gaat toch vlotjes:

Afbeelding
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zou wel nice zijn :angel:

Veel plezier met je nieuwe snelheid
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat zou wel super zijn, ik hou mijn SamKnows box in de gaten om ook een verbetering te zien :-D Voorlopig niks weliswaar.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Zou wel mooi zijn, al denk ik dat het een test is bij een beperkt aantal mensen.
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jan 2011, 01:56
Bedankt: 1 keer

Ik ben ook klant van Scarlet maar ik krijg 25.01Mbit.
Op somige platsen is de Scarlet 50Mbit snellheid aan het testen.
Joriz waar woont u?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Juist test gedaan,bij mij is in ieder geval alles hetzelfde gebleven (regio Gentse kanaalzone)
Joriz,leuk om ons even op de hoogte te houden.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Hier ook zelfde gebleven abo cap op 25Mbs, weliswaar nog steeds op 30Mbs profiel, terwijl op spuugafstand van de ROP.
En het wachten op dit 50Mbs profiel word ik stilaan spuugzat :-( (en ja attenuation, margins alles perfect)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Als je zo kickt op dat cijfertje moet je bij Telenet zijn hé :wink: maar of dat resultaat merkbaar beter is, dat betwijfel ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als het 50Mbit wordt, dan is Telenet niet meer zo interessant, hé. Hier zone 053 en nog altijd ScarletOne 25Mbit op een 50Mbit profiel.

Ik had wel al gemerkt dat de Downstream Training Margin vorige week opeens een stapje lager stond -- ik dacht eerst dat het aan de binnenbekabeling lag maar zelfs met de router op het accesspoint is de margin nu ~19.5dB waar het vroeger ~22.5dB was. Dit soort veranderingen kwam ook voor bij iedere upgrade, alleen was het toen telkens aangekondigd.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Zone 011, upload is wel hetzelfde gebleven.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hier wel belgacom maar sta nu blijkbaar ook op 50/6 (regio dendermonde)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Regio Sinaai nog steeds niks, ook nog niet op het profiel 50/6 (hoewel het wel mogelijk zou zijn volgens lijntest.be en een meting door een Belgacom technieker).
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Misschien niet echt geschikt voor in dit topic, maar ik wil er geen nieuwe voor aanmaken:
Ik heb een aanvraag gedaan voor een VDSL2 connectie bij Scarlet, echter zou ik willen weten of dat scarlet nog altijd geen fixed profielen geeft aan de klanten. Ik zou namelijk in mate van mogelijk meerdere PPPoE sessies willen hebben, als dit mij een snelheids voordeel oplevert.
(Ik heb wel verstand van vlans, pfsense ed. maar van ADSL/VDSL technologie ken ik niet veel)


Merci
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan probleemloos meerdere PPPoE connecties maken met een scarlet connectie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Meerdere PPPoE sessies is perfect mogelijk, deze combineren voor 1 gecombineerde snelheid is wat moeilijker (maar ook mogelijk dacht ik, heb ik hier eens gelezen op het forum)
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Meerdere sessies kan (max 2 bij scl weliswaar), maar je zal nooit aggregatie hebben van die twee sessies.
De dubbele snelheden die je ziet bij sommige speedtesten wordt veroorzaakt omdat er meerdere tcp sessies opgezet worden tijdens zo'n test.
Het blijft natuurlijk een vorm van multiwan en dat levert je sowieso meer bandbreedte op als je een profiel van 50MBit hebt en je PPPoE sessie op 30MBit gecapped wordt. Maar dan enkel op voorwaarde dat het allemaal correct opgezet is zodat elke tcp sessie steeds over dezelfde wan blijft gaan, anders zou je wel eens problemen kunnen krijgen met online banking, etc.

mvg
Yves
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

krisken schreef:Je kan probleemloos meerdere PPPoE connecties maken met een scarlet connectie.


Ok bedankt de antwoorden
Graag had ik het volgende nog geweten

- Kan er met de sagem modem meerdere PPPoe sessies opgezet worden, bijv. eth0 voor de ene, eth1 voor de 2e ?
Maw. als ik een (bijv.) een laptop op beide poorten aansluit, dat ik 2 publieke IP's krijg

- Mocht dat niet het geval zijn, zou ik windows/linux een PPPoe sessie willen laten opzetten, wat moet er precies ingesteld worden op de modem?
Ik veronderstel dat ik geen vaste IP's moet instellen als ik een laptop op eth1 aansluit, om een PPPoe sessie op te zetten?

In een latere fase trek ik mijn plan wel met de Vlans en pfsense ed. maar bovenstaande is me nog niet geheel duidelijk (geen ervaring met adsl/vdsl technologie))


Merci
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

beont schreef:- Kan er met de sagem modem meerdere PPPoe sessies opgezet worden, bijv. eth0 voor de ene, eth1 voor de 2e ?
Maw. als ik een (bijv.) een laptop op beide poorten aansluit, dat ik 2 publieke IP's krijg


Ja, geen speciale configuratie nodig in de Sagem, ik vind jouw benaming verwarrend...
Bedoel je LAN1-4 of bedoel je met de interfaces spelen in de router... hmm misschien leuk om eens te testen of je zo iets kan bereiken (een router met meerdere sessies) :wink:
Volgens mij lukt net niet in Windows (niet server edities) / :wink:
Linux is hier vast flexibeler in, maar is vast niet zo eenvoudig om dit te realiseren.

beont schreef:- Mocht dat niet het geval zijn, zou ik windows/linux een PPPoe sessie willen laten opzetten, wat moet er precies ingesteld worden op de modem?
Ik veronderstel dat ik geen vaste IP's moet instellen als ik een laptop op eth1 aansluit, om een PPPoe sessie op te zetten?

Niks speciaals, je hebt geen IP nodig (PPP is layer 2 en TCP/IP is layer 3 in het OSI-model als ik me niet vergis)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

honda4life schreef:Ja, geen speciale configuratie nodig in de Sagem, ik vind jouw benaming verwarrend...
Bedoel je LAN1-4 of bedoel je met de interfaces spelen in de router... hmm misschien leuk om eens te testen of je zo iets kan bereiken (een router met meerdere sessies)
Volgens mij lukt net niet in Windows (niet server edities) /
Linux is hier vast flexibeler in, maar is vast niet zo eenvoudig om dit te realiseren.


Sorry voor de onduidelijke benaming, ik bedoelde daarmee inderdaad lan1 en lan2. (als je telnet naar de scarlet modem zie je de linux benamingen eth, vandaar)
Wat ik met de eerste vraag bedoelde is gewoon of ik met die scarlet modem 2 sessies kan starten.
Indien dit niet het geval is, en ik wil een 2e sessie starten bijv. op een laptop, hoe ik dit moet instellen op de modem, en waar ik deze moet op connecteren.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

beont schreef:Wat ik met de eerste vraag bedoelde is gewoon of ik met die scarlet modem 2 sessies kan starten.

Hangt ervan af of je een bridge kan bijmaken (ik vrees ervoor)

beont schreef:hoe ik dit moet instellen op de modem, en waar ik deze moet op connecteren.

Connecteren op eender welke netwerkpoort die je kan gebruiken voor je lokale netwerk.
Je moet wel 1 setting controleren: http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... ridge_mode

Ook een gouden tip:
Verander eerst jouw PPPoE wachtwoord op mijn.scarlet en zorg dat dit werkt!
Ik heb echt lang gezocht op een bijzonder vreemd probleem:
PPPoE opzetten op computer geen probleem (dus mijn wachtwoord was juist), hetzelfde met een router ging absoluut niet.
Wachtwoord veranderen en alles was opgelost.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mij hebben ze blijkbaar sinds vandaag op 20/2 gezet, hiervoor was het 30/6 (en 50/6 zou hier ook mogelijk zijn). Chat ik met de klantendienst daarover, zegt die medewerker dat VDSL2 snelheden belooft tussen 12Mbps en 25Mbps en het profiel dus voldoende is :evil: Heb dan wat met cijfers zitten smijten van men Sambox die een minimumsnelheid van 22,3Mbps en een maximumsnelheid van 24,98Mbps had gemeten sinds hij hier van februari staat (en voor upload minimum 2,8Mbps en maximum 3,5Mbps).

Bon, de uiteindelijke uitslag is het volgende:

Code: Selecteer alles

Ik kan een push uitvoeren dat uw lijn naar de hoogst mogelijke snelheid wordt gedreven

Maar ik merk geen verbetering. Houden ze mij aan het lijntje of bestaat zo een push echt en duurt het gewoon een paar uren voor het in gang treed? :roll:

Kheb dus niet den indruk dat ik hier snel op het 50/6 profiel geplaatst zal worden als ze met de mentaliteit werken dat 20/2 maar voldoende moet zijn :-(
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een volledige disconnect is nodig.
Probeer dat nu ook geen 20x op eenzelfde avond, want als ze het als storing aanzien dan zakt je profiel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Raar, de opmerking was net dat ik geen disconnect mocht doen

Code: Selecteer alles

Ik: Ok, bedankt. Moet ik nog iets speciaal doen? Modem resetten of herstarten voor dit in werking treed?
Eva: Nee niet
Eva: Gewoon alles laten staan zoals het is.

Twas toevallig een Eva, slaagt dus niet op de Eva van Belgacom :-)
Kzal hem zometeen eens herstarten dan. Ik heb hem al zeer lang niet meer herstart dus de kans is klein dat ze het als een storing zien denk ik.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Misschien heeft Eva het over een lijntest. Van EDPnet mocht ik om die reden een hele week de modem niet uitzetten of herstarten.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hmm, das misschien ook een mogelijkheid. Kzal nog een dagske wachten dan om hem te herstarten.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wacht maar een weekske, voor hetzelfde geld staat je lijn op monitoring :wink:
't is nu ook niet zo dat ge niet verder kunt hé of dat ge hopeloos lang moet wachten op uw downloads... en euh moet gij ni leren voor de examens nu :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tis idd geen ramp, maar khoopte op n omschakeling naar 50/6 in plaats van 20/2 :P
En tzijn wel examens, mr tvolgende examen is pas maandag. En als student netwerker is aan men netwerk prutsen ook studeren he :banana: Jammer dat ik geen vakantiejob in die branche kan vinden, dat zou veel leerzamer zijn.

Tgaat ook niet persé om de downloads ze, momenteel is het hier thuis de discussie of het Telenet digitale tv of Belgacomtv zal worden. Ik wil geen snelheid verliezen als mijn pa naar tv kijkt (+ misschien een extra decoder voor mezelf, dan wil ik ook geen snelheid verliezen) en daarom ben ik dus wat met de profielen bezig :)
Een dagske zou moeten volstaan, kzie net op de chatlog dat ik opgeslagen heb dat ik opnieuw contact moest opnemen als het binnen 24 uur niet beter was, dat had ik tijdens de chat zelf blijkbaar over gelezen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Allé, nog iemand met het probleem.
Toevallig ook na update naar de nieuwste firmware?


En bij u waren ze blijkbaar wat vriendelijker en gemotiveerder om een oplossing te zoeken. Bij mij was dat niet het geval met mijn opzeg tot gevolg.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Twas puur omdat ik met cijfers van mn Sambox smeet en vertelde dat dienen bak mijn internetlijn de komende twee jaar test :P de commentaar ervoor was VDSL belooft 12 tot 25 Mbps, dus u heeft een prima profiel :P daar was ik nie content mee ze. Als uwen auto ne snelheidsbegrenzer heeft tot 120Km/u en ge haalt die ook in de meeste gevallen dan gaat ge ook niet content zijn als ze dit van de ene moment op de andere naar 100Km/u verzetten he :P

En overschakelen doen we niet, Telenet internet komt hier niet in huis (wil ik niet). Andere providers zijn te overwegen, maar die zouden duurder uitkomen in totaal :-)
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Als het probleem te maken heeft met de fysische kwaliteit van de lijn of de afstand hangt dit steeds af van Belgacom en het lijnprofiel dat je bij hen krijgt (naast eventuele beperkingen van de provider) , welke provider je ook neemt.

Ik moet zeggen ik heb al bij diverse providers ADSL en VDSL2 gehad en wat mij betreft is Telenet nog altijd het meest betrouwbaar qua uptime.
Jammer wel van de beperkte upload, de trafficshaping, de datalimieten (smalband) en de overkill aan marketing. Mocht men die smalband werkbaarder maken (e.g. 4Mbit down/512kbit up) en toch een paar duidelijk gedefinieerde "hard limits" willen instellen was dat beter dan het huidige systeem (iedereen gelijk voor de wet), maar limieten gewoon afschaffen uiteraard nog beter...

Ik kan me inbeelden dat voor veel endusers Telenet toch een betere optie is dan VDSL2 of ADSL2, vermits de beperkte dekking en het feit dat toch heel wat gebruikers helemaal niet kunnen genieten van de top profielen (ik ook niet: 20/2 bij EDPNET over Belgacom raw copper in een dorpskern, met de centrale op enkele honderden meters om de hoek) ... Ik ben alleszins voorstander van een formule waarbij de prijs van een internetabonnement deels afhangt van het lijnprofiel dat men werkelijk kan opleveren. Per slot van rekening is het Belgacom die er moet voor zorgen dat ze een deftige lijn kunnen leveren en kan jij hier niks aan veranderen. Als Belgacom hierin onvoldoende investeert ben je als eindgebruiker nu steeds de pineut en betaal je nog steeds de volle pot voor de door jou gekozen formule - ook als de fysische lijnsnelheid maar een fractie is ...
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

en de overvolle nodes dan bij Telenet? zie niet in waarom endusers meer baat zouden hebben bij Telenet?

ieder product of ISP is gebonden aan technische beperkingen. daar kunnen wij helaas niks aan doen. echter is het grappig dat je zegt dat bgc niet wilt investeren om de beloofde snelheden waar te maken, terwijl bgc net volop bezig is met het uitrollen van de vbb. net gelijk Telenet volop bezig is met het splitsen van nodes.

het is al genoeg gezegd hier en ik ga het nog eens doen...men zou kabel en telefoonlijn moeten openstellen voor iedereen. en een bedrijf aanduiden die dit onderhoud maar er geen diensten op aanbied...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is er geen Europese wet op komst die Telenet zal verplichten de kabel open te stellen voor andere providers,en dit tegen een vooraf bepaalde tarief,(bepaald door het BIPT??).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Vandaag sms gekregen van Scarlet dat de storing verholpen is, en jawel ^^ terug het 30/6 profiel. Het is dan wel geen 50/6, maar liever dat dan 20/2! Ik hoop dat 50/6 alsnog een dezer maanden komt, dan smijten we de kabel buiten en komt er Belgacomtv. Ben alvast aan het uitkijken voor een goede (maar goedkope) omvormer van HDMI naar Component zodat mijn ouders alsnog in HD kunnen kijken :).

ImageUploadedByTapatalk1339806255.194086.jpg
(95.59 KiB) 1 keer gedownload


Die wet zal er misschien wel zijn, maar ze zullen dat weer zo lang mogelijk willen rekken dan. En uiteraard zullen ze er mee weg komen.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Gebruikt de belgacomtv decoder geen hdcp?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik heb niet de moeite gedaan om het hele topic te doorzoeken waarom je een splitter wil....
Elke decoder heeft toch een SCART aansluiting, daar zitten component uitgangen in, maar of die intern in de decoder doorverbonden zijn is natuurlijk de vraag.

Loop er in ieder geval met te koop als je een werkende splitter gevonden hebt, dat fixen ze inderdaad wel met de volgende update dan via HDCP :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ja, want Scart heeft HD kwaliteit :roll: en een omvormer is geen splitter. Ik heb niet de intentie om het signaal over meerder toestellen te verdelen en nog minder om er een recorder tussen te plaatsen.
Mijn ouders hebben een tv die 720P, 1080i aankan, als digitale tv hier binnenkomt willen ze in 720P kunnen kijken naar de HD kanalen (deuh!). Dus moet er een omvormer tussen van HDMI naar Component. Op Scart zit geen component maar s-video en analoog, Component kan HD aan. Hun tv heeft geen HDMI.

S-video en analoog
Afbeelding

Component
Afbeelding

HDCP is inderdaad een mogelijk probleem, maar aangezien de master key geweten is veronderstel ik dat er al producten zijn die hier dus rond kunnen werken.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”