WebVisie's antwoord op de problemen

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mja, A2F (de echte) komt altijd online met het zelfde IP-adres :) Ik ken het ondertussen al bijna van buiten. Het zou toch moeten lukken. En normaal hoor je het wel als het de echte niet is (taalgebruik enzo (Damn you VsComp :p)).

Cheers
Afbeelding
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Tja door zen IP kan je het zien dat hij de echte is!
Aan zen taalgebruik is hij moeilijker te herkennen :p Ik kan hem makkelijk nadoen :p *gone* *kids* enzv :p

Tis wel een sympathieke mens :)
Laatst gewijzigd door vscomp op 17 mar 2004, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
fallen@ngel

Vind het hier niet al te serieus meer aan toe gaan, er wordt gewoon met die mensen gelachen???!!!
Dacht dat dat hier een forum was voor volwassen mensen :roll:
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Styno schreef:Zoals ik al eerder dacht en hier ook naar boven komt heeft webvisie voor de aankoop van bandbreedte voor zijn ongelimiteerde contracten de standaarden overgenomen van andere providers die wel met limieten/capping zitten. (volgens gegevens uit een andere tread dus 60 Kb/s /pp)


Niet helemaal mee akkoord want hoe verklaar je dan dit:

Als ik een 3Mbit bij pakt EDPNet neem dan kan ik vollen bak aan 300KB+ downloaden, eender wanneer op de dag of week of maand, en dit tot mijn limiet opgebruikt is.

Wel HEEL toevallig dan dat ik altijd NET download als er niemand anders bezig is he? :)

Ik geloof niet in die interconnectie bottlenecks ... LEX of dslams of whatever ... probleem ligt puur bij te weinig data trafiek aankopen van Webvisie bij Scarlet, PLUS dat Scarlet sowieso van die ongelimiteerde abo's af wil.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

C-Phest schreef:Als ik een 3Mbit bij pakt EDPNet neem dan kan ik vollen bak aan 300KB+ downloaden, eender wanneer op de dag of week of maand, en dit tot mijn limiet opgebruikt is.

Wel HEEL toevallig dan dat ik altijd NET download als er niemand anders bezig is he? :)

Ik geloof niet in die interconnectie bottlenecks ... LEX of dslams of whatever ... probleem ligt puur bij te weinig data trafiek aankopen van Webvisie bij Scarlet, PLUS dat Scarlet sowieso van die ongelimiteerde abo's af wil.


Je zegt net hetzelfde als ik zeg... (EDPNet -> tot limiet op is.) Andere providers werken op de een of andere manier met limieten en kunnen dus makkelijk rondkomen met die 60 Kb/s /pp.
Als die zelfde 60 Kb/s /pp gebruikt wordt voor een ongelimiteerde provider is dat niet voldoende.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

C-Phest schreef:Als ik een 3Mbit bij pakt EDPNet neem dan kan ik vollen bak aan 300KB+ downloaden, eender wanneer op de dag of week of maand, en dit tot mijn limiet opgebruikt is.

Wel HEEL toevallig dan dat ik altijd NET download als er niemand anders bezig is he? :)


Omdat bij A2F een heel groot deel leechers (zoals ik) constant bezig is met downloaden.

Bij een provider met limiet moet je een hele maand toekomen met 10gig, dus spreid je dat uit.

Als iedereen op EDPnet vanaf dag een tegelijk zou beginnen leechen, dan zou die snelheid ook vallen. Maar dan zit je dus op 30000 tot 50000 seconden over je limiet.. en das dus nog geen dag. Daarom da je bij EDPnet en andere isp's wel toekomt met 60kB/s per gebruiker,

Simpel gesteld: Er zitten 10 users op je LEX op die isp, er is dus bandbreedte voorzien voor 600kb/s (zal in praktijk wel berekend worden met (aantal gebruikers * 60kB/S) / aantal LEXen = speed / LEX vermoed ik ..)
Wanneer je met 2 bezig bent zou je dus in theorie (QoS etc ff buiten beschouwing) elk 300kb/s halen. In werkelijkheid is het dus meer per LEX denk ik, omdat ze wss niet met zo'n simpele formuletjes werken.
Network Engineer @ WirelessBelgie
Wim D

Aangezien niemand lijkt stil te staan bij mijn woorden van dezemiddag: Nogeens!

(in chat zei A2F: Misschien ligt het probl wel bij uw pc? --- Dit vond ik vreemd en vroeg moeten we hier niet meer achter zoeken...)

Niemand reageerde hierop en nu vind ik 'plots' verder in het forum volgende posts van Scarlet gebruikers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Quote:
Ik heb enkele weken gesukkeld met mijn downloadsnelheid. (Scarlet adsl). Upload was normaal, maar de downloadsnelheid was ondermaats. Na enkele sessies met de hulplijn, waarbij volgens hun alles in orde was, lijn getest en centrale nagekeken, besloten tot een systeemherstel van mijn systeem. (Windows xp pro).
Format C: was eventueel een laatste optie.
Hierna marcheerde inderdaad alles optimaal, alhoewel ik bijna dagelijks een virusscan en een scan op spyware doe.
Nu mijn vraag: wat kon er mis zijn met mijn computer? Ik heb altijd gedacht dat je met een systeemherstel geen virus, worm of andere spelbreker die zich in je Windows heeft genesteld kon verwijderen. Iemand enig idee?
Bedankt op voorhand.

Slekken
Plus Member

2de quote:
Ik heb net hetzelfde probleem gehad. Download ging ongelofelijk traag (20kB/s tegen 340kB/s normaal), upload was ook normaal. Msn disconnect elke 5 à 10 minuten. Met spybot en avg-antivirus heb ik ook geen beestjes gevonden.
Na een systeemherstel was alles terug in orde...
'k ben ook wel eens benieuwd wat het probleem geweest is, toch iets raars vind ik persoonlijk.

Greetz


WAT DENKEN JULLIE? ik probeer het alvast eens.......
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Helemaal NIX.

Heb juist een 3 tal weken geleden clean install gedaan en geen verbetering.
Dus daar wringt het schoentje al niet voor mij.

Heb dit probleem zelfs met corporate laptop en daar ga ik enkel - in normale omstandigheden- met op het corporate network.

Helaas denk ik dat deze oplossing -voor sommigen misschien wel- niet echt soelaas brengt voor het snelheids/bandbreedte probleem.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb er even naar moeten zoeken, maar hier vind je het BROBA II offer van Belgacom terug:
http://www.belgacom.be/carrier/cbu/jsp/ ... a2adsl.jsp

Ik heb even heel snel gezocht achter die 60kbit/s die er ergens zou moeten in staan, maar ik heb niets gevonden. Als er mensen zijn die meer tijd hebben, doe wat ge niet laten kunt ;)
Hier en daar vind je trouwen interessante dingen terug.
Zo bvb vind je in dit pdf document op pagina 14/29 een leuke grafiek terug. Daar wordt de relatie van de afstand tot de centrale en de goed ondersteunde snelheid weergegeven (en die is lager dan je zou denken). Maar ja: "Those curves are only deployment rules and not a performance guarantee. The curves are subject to evolution and could be reviewed." :)
NuKeM
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Nog meer studiemateriaal:http://www.bipt.be/Actualites/Communications/compl_broba2002_N.pdf zoek daar eens op 'overbooking'
Wim D

Tussen haakjes: systeemherstel haalde inderdaad niets uit...
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Sorry maar om te beginnen is 'systeemherstel' al een systeem waar ik de zenuwen van krijg :) Dat wordt radicaal vanaf dag 1 afgezet wegens HUGE security/virusattack leak in XP (ik neem aan dat jullie niet WinME meer gebruiken :lol: )

Vervolgens heb ik hier 3 pc's draaien die allemaal hetzelfde voorhebben.

Ik vermoed dat de mensen die de problemen met een format en/of systeemherstel opgelost gekregen hebben gewoon een slechte windows update gehad hebben. Automatische windows update is ook al zoiets waar ik het niet op heb.

Ik herinner mij bvb dat toen SP4 pas uit was er ernstige problemen mee waren. Of dit met de installer was of de SP zelf laat ik in het midden, maar wij hebben er serieuze rommel mee gehad. Altijd de laatste nieuwe patchen uitvoeren maw is niet altijd goed. Wellicht daardoor heeft die systeemherstel toen soelaas geboden.

Mij hebben ze aan de helpdesk ook nekeer wijsgemaakt dat het aan mijne switch kon liggen.

Ik heb toen ook de test uitgevoerd en een laptop rechtstreeks aan de modem gehangen ... resultaat noppes. Tevens heb ik het dan ook met een andere modem geprobeerd, wederom rechtstreeks aangesloten (USB model) en weer niks.

Ik zou uiterst verbaasd zijn moest een format een consequent voorkomende oplossing zijn voor de problemen die we hier zien :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Een reinstall kan mischien bij enkele mensen oplossing bieden, ik heb echter mijn lijn al getest met verschillende systemen en verschillende OS'sen, zelfs verschillende modems en een paar firmwares op die modems (jups, uren, wat zeg ik, dagen testplezier).
Steeds dezelfde snelheid.
En die snelheid komt dan nog eens overeen met andere 8Mbitters in Leuven.

Bedankt voor de docs en links, ik had al wat zitten zoeken, maar wist niet precies waar. Niet dat ik tijd te veel heb, maar ik ga toch proberen de zaak eens na te pluizen.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je de laatste grafiek in deze thread bekijkt merk je dat 70 a 80% ernstige problemen heeft met zijn snelheid. Nu kan wel eens iemand een probleem hebben met z'n PC, maar dit is duidelijk een globaal probleem dat een andere oorzaak heeft.

De typische FORMAT C: adviezen die een helpdesk geeft (vooral TN lijkt me hier sterk in) duiden dan ook vaak op incompetentie, met als enig doel de klant (voor een tijdje) af te schepen.
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

hey mr negative,

Zou het misschien kunnen dat de mensen aan de helpdesk gewoon alle mogelijkheden afgaan om te zien of er ergens anders een probleem zou kunnen zitten?

tsja, niet iedereen heeft een technische background en niet iedereen weet perfect hoe zijn/haar pc ineen zit. Ik kan me inbeelden dat het zogenaamde systeemherstel/format c: in sommige gevallen een oplossing kan bieden.

maar da's natuurlijk mijn mening

Vroenkie
Light in the absence of eyes illuminates nothing
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

vroenkiewoenkie schreef:hey mr negative


Hey pietje precies,

Ik schreef dat het "vaak" duidt op incompetentie, niet altijd dus. Ik ga trouwens ook niet ontkennen dat het geen oplossing "kan" zijn, maar het is vaak wel een te gemakkelijke oplossing vanuit een helpdesk.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik geef je gelijk hoor r2504, "formatteer uw computer" is inderdaad heel vaak een oplossing, maar dan ook de meest drastische. Heel veel helpdeskers willen niet de moeite doen om het probleem in detail te onderzoeken (hebben daar ook meestal niet de tijd of middelene voor), dus is die oplossing soms het meest voor de hand liggen. Nu, da's natuurlijk geen regelmaat, maar ik kan me goed voorstellen dat dat vaak als antwoord wordt gegeven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:(hebben daar ook meestal niet de tijd of middelene voor)


Dat weet ik ook maar al te goed, zeker wanneer de user in kwestie niet in staat is de juiste informatie over het probleem door te geven, en je geen (remote) acces hebt op de machine zelf.

Feit is trouwens dat de ISP de verantwoordelijkheid heeft je op het netwerk te helpen, en niet om je ganse PC te configureren.

Enfin, we wijken af... wou alleen maar vertellen dat je alle A2F problemen niet gaat oplossen met een FORMAT C: te doen.
vroenkiewoenkie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:41
Locatie: Antwerpen

ok,

Volledig toegegeven, niet alle problemen worden opgelost met een
format c:, ik wou gewoon ff aangeven dat het wel een mogelijkheid kan zijn,

i stand corrected

vroenkie

p.s. pietje precies,... héhé kweenie of da de mensen in mijn omgeving deze omschrijving zouden geloven ;)
Light in the absence of eyes illuminates nothing
Kerberos

voila ben nu reeds al een hele tijd aan het zagen via de troubletickets van A2F en wat krijg ik nu als antwoord: ga naar www.userbase.be. Is dat dan geen manier om de klanten af te schepen? Heb hier al een tijd geleden voor de eerste keer naar toe gesurft en heb alles al gelezen en nog steeds heb ik de indruk niet dat mijn probleem kan opgelost worden...

wanneer eens een concreet antwoord???
Wim D

Die melding "meer info op userbase" kreeg ik ook en beschouw ik helemaal niet als negatief.

Webvisie laat daarmee duidelijk merken dat ze prima op de hoogte zijn van wat leeft op het forum en ik vind het positief dat ze dit melden. Zo bereiken ze misschien nog mensen die userbase niet kennen (duh?).

Het is niet ideaal maar ik snap dat hun prioriteit momenteel bij de probleemoplossing ligt. Iedere user persoonlijk briefen en vooral up to date houden is niet evident.

Trouwens, deze avond merk ik hier (Kooigem/Kortrijk) trouwens een giant leap forward in snelheid: x10. (52 kbyte/s) Wie dacht er ooit dat ik oprecht gelukkig zou zijn met deze stats? Als (en laat dit duidelijk zijn) !!!tussentijdse!!! oplossing in afwachting van meer en beter nieuws is dit tenminste surfbaar!

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 412 kbit/s or 52 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Thu Mar 18 2004 at 17:50:20 UTC+0100

ipv al 2 weken:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 13 kbit/s or 2 kbyte/s
- Upload speed : 299 kbit/s or 37 kbyte/s
Thu Mar 18 2004 at 00:03:23 UTC+0100
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Heb deze ook gehad maar.....

Als A2F naar UB doorverwijst is het in mijn opzicht misschien niet slecht dat ze dan hier ook regelmatig ( en niet enkel als de situatie onhoudbaar blijkt) posten en updaten.
Zo moeten ze idd niet iedereen persoonlijk informeren én -zonder de statuspagina te willen beschimpen noch de TT's- is het via deze weg misschien sneller.
Ik kan en zou dit enkel maar toejuichen.
Wim D

Tsjiens,

Dit resultaat:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 394 kbit/s or 49 kbyte/s
- Upload speed : 414 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Mar 18 2004 at 19:36:24 UTC+0100

Laat mij inderdaad toch toe om 100 kbyte/s te halen met meerdere threads in mijn binariesprogramma...
dit betekent volgens mij ongeveer 1.5 giga in ongeveer 4 uur? Eigenlijk is dat als tijdelijke oplossing nog zo slecht niet...
skitzo

hier ook plots betere snelheid, niet "goed" maar pakken beter als de afgelopen dagen, had iets van een 30kByte/s dl en 60kByte/s ul
het lijkt wel razendsnel te gaan :D
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, t'is duidelijk. De kraantjes van de grote leechers van 'Leechers Paradise' staan weer open.
De gemiddelde snelheid is weer gezakt tot onder de 400 kbit/s.
Doe je best: op naar de 800GB/m!

Voor mij is deze verbinding inmiddels onbruikbaar.
Adsl2Fit ---- 184---- 424---- 22:07 ---- 18/03/2004
Fr3aK
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2003, 19:09
Locatie: Rumst

Mijn snelheid is ook gezakt naar 200Kbit/sec. En ik ben niet zo'n grote leecher :(
Regio: Antwerpen

Greetz
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hey,

Ik heb gisterenmiddag het aanvraagformulier voor een Adsl2Fit abonnement naar de Post gebracht. Nadien kwam ik op dit forum terecht en las ik over de problemen bij A2F, was dat even schrikken :s.
Gelukkig heb ik nog geen contract getekend, dus kan ik nog wachten tot de situatie verbeterd (hoop ik).

ik heb de mensen van A2F 2 keer aan de telefoon gehad en nog gevraagd of er echt geen download limiet is enzo, er is me beide keren totaal niks gezegd over de problemen, en het leek me dat de persoon aan de telefoon snel het gesprek wou beïndigen...

------------------------------------------------------------------------------------

Even een opmerking over die 800GB --> Jullie gaan er allemaal vanuit dat het hier over 1 persoon gaat, maar dat is toch bijna onmogelijk. Bij de gebruikersvoorwaarden van A2F staat je met meerdere pc's via een netwerk een verbinding mag maken op het net via het zelfde account, dus kan het goed zijn dat bv. die 800GB het verbruik is van een hotel of studentenkot (wat mag van A2F) en dat het hier dus over meerdere personen gaat op 1 account.

------------------------------------------------------------------------------------

Testaankoop is voor het moment bezig met een onderzoek naar de Belgische provideres, ja kan je op de site http://www.providertest.be inschrijven en meedoen aan de testen.
Ik las hier een voorstel om postcodes te kopellen aan snelheidstesten van verbindingen, om zo te zien of er in bepaalde regio's problemen zijn. Wel, als je je inschrijft voor de providertest, dan moet je je postcode ook opgeven, dus kan Testaankoop mss een antwoord geven.
Volgens de testen van januari, was A2F toen de snelste ADSL provider bij het downloaden.

Als de A2F gebruikers nu allemaal meedoen aan die test, dan krijgt Testaankoop de snelheidsgegevens en dan kan A2F niks ontkennen en Testaankoop heeft ook ombudsmensen die opkomen voor de consument, mss een tip...

------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga voorlopig afwachten en hopen dat mijn Tiscali abonnement nog niet afgesloten wordt, zonder een contract te hebben getekend bij A2F

Greetz,
Braindamage[/quote]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Tis weer van dat zker download weeral gezakt

Jongens jongens wanneer komt er nu eens een eind aan deze marteling. Is dat niks voor ons om eens naar Klant of koning te stappen of allemaal samentroepen en naar de ombudsman zoals die gast op dit forum heeft gedaan :x

Het ging weer eens ff goed allee als je het goed kunt noemen dan tegen 120kb dl en 45kb up, maar het heeft weer niet mogen baten zker pfff :evil:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 18 2004 om 23:52:10 UTC+0100)

Download : 51.9 KByte/sec
Upload : 49.1 KByte/sec

Tja zolang er niveel aan gedaan worden zouden we beter een topic moeten houden waar we onze gal kunnen uitspuwen om toch ergens die woeden te laten los komen :evil: :twisted:

ps ik ben ook van Antwperpen
Gast

Wel, ik ben blij, ik ben van 4kbyte/sec naar 50kbyte/sec overgegaan!

Ik neem dus aan dat de badbreedte nu gelijkmatig uitgesmeerd wordt over de gebruikers. Voor de gelukzakken van de afgelopen dagen een strop, voor de pechvogels van de afgelopen dagen een hele opluchting!

Een oplossing is het niet, MAAR

A2F probeert er iets aan te doen, da's duidelijk, geef ze dus even tijd zou ik zeggen!
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Dat ze die hoge ping die ik heb bij game-servers maar fixen,dan ben ik al content :roll:
Gast

Vind het spijtig dat er zoveel problemen zijn met A2F , indien A2F een succes zou zijn zouden de andere providers misschien volgen .

Maar het moet toch gezegd worden , een clanlid van mij is in het bezit van een limietloze adsl verbinding van skynet , da kost hem rond de 500€ per maand (kan iets minder zijn ook ) , als je dan ziet dat je bij A2F voor slechts 40€ ongeveer hetzelfde zou krijgen , is het meer dan normaal dat er veel problemen mee zijn . Trafiek is enorm duur voor ISP's . Heb heel deze thread doorlezen en mijn mening is dat Scarlet gewoon de kraan heeft toegedraaid voor A2F.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

En als ik dat hier zo lees zijn sommige al blij met 50Kb/s of willen ze al een limiet om de problemen op te lossen ...
De mensen in de oorlog waren ook al blij met ne droge boterham met wat boter op hé :roll:
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Spacekiek schreef:En als ik dat hier zo lees zijn sommige al blij met 50Kb/s of willen ze al een limiet om de problemen op te lossen ...
De mensen in de oorlog waren ook al blij met ne droge boterham met wat boter op hé :roll:


idd, daarom mijn post in WTF thread

Wat voor sommige mensen niet kan of hoeft is voor niemand nodig krijg ik steeds meer de indruk.
Ik weet dat ik "rare" posts maak. Ik lees altijd de kritiek die erop komt en als die enigzins de moeite is geef ik er ook een reply op. De laatste tijd heb ik veel vragen gesteld en blijven doorhameren erop omdat ik geen antwoord kreeg.
Voor sommige mensen zoals VsComp die de grote gebruikers direct zou willen laten afsluiten, A2FLimburg die de schuld direct weer bij de grootverbruikers legt, webvisie die sommige problemen (lees traagheid netwerk door hoeveelheid traffiek) naar de gebruikers toe wil schuiven enz ...
Leer kijken naar FEITEN, zet je persoonlijke mening en trots even langs de kant en kijk op wat iemand anders recht heeft.
Inderdaad, iedereen zal de problemen wel beu zijn, zowel de klanten als webvisie zelf. NOOIT heb ik verweten dat webvisie niets doet voor hun klanten. ALTIJD ben ik blijven hameren op het gebrek aan communicatie en zolang het niet betert zal ik het blijven doen. Ik heb de tekst op de website van webvisie niet geschreven maar ik heb hem wel gelezen en deze tekst heeft me overgehaald om een abonnement te nemen (zoals velen onder jullie denk ik). In de tekst die je daar ziet vindt iedere klant wel iets wat voor hem persoonlijk interessant is. Daar gaat het net om, vooraleer met stokken naar elkaar te smijten, leer elkaars persoonlijke keuze te respecteren! De ene wil een server draaien, wel de andere wil zijn (grote) hoeveelheid download. Is het dan de klanten hun schuld dat er problemen zijn terwijl ze genieten van wat er hen aangeboden werd?

Ik las reeds dikwijls : "ik snap niet hoe iemand +100 gb per maand kan nodig hebben". Tot nu toe nog niemand die zei : "ik snap niet hoe iemand 100 hr kan gamen per maand via gameserver". Dat zijn MENINGEN maar geen FEITEN en daar draait alles rond. Hoeveel feiten hebben we gezien? Waar zitten de problemen? Wie heeft ze al gestaafd gezien? Waar blijven de gefundeerde antwoorden op de vele vragen?
Naar deze dingen moet je kijken ipv met modder te gooien naar elkaar als klanten ondereen.
"Verdeel en heers" heeft hier goed zijn intrede gedaan als ik de ,sorry dat ik het zo uitdruk, "idiote" voorstellen lees. Hadden jullie dit dan in gedachten als je je abonnement afsloot?

just my opinion
inter

Als ik in file sta op de autostrade, is het dan de schuld van de andere chauffeurs of van de wegenwerken die aan de gang zijn ... just think about it
Gast

Ik denk dat je me voor 20% niet begrepen hebt. Ik ben namelijk niet blij met 50 kbyte/sec als snelheid, maar als je van 5 kbyte/sec komt gedurtende 2 weken ... dan is jou opmerking over de oorlog to the point :-) . Ik hoop/reken erop dat de snelheid omhoog gaat.

En ja hoor, vanmorgen haalde ik al pieken van 100 kbyte/sec. Dat is niet geweldig, maar realiseer je wel dat ADSL aan 750 kBIT/sec begonnen is ... zo slecht is dat ook niet. Voor mezelf is 100 kbyte/sec hoog genoeg om niet gefrustreerd te geraken, en om het bij morren te houden.

Ik verbaas me wel dat ik de enigste ben om verbeteringen te melden, ben ik echt de enigste OF nemen anderen niet meer de moeite om deze thread te volgen?

Als A2F deze trend weet vast te houden, dan kan ik de 2 weken wel verwerken, dit weekend kan ik dan mijn achterstand inhalen :twisted:
gast

Ik hoop dat je laatste zin "Als ik in de file sta..... op wie steek je het dan??" ,goed bedoeld hebt.
Want ik zie in de file staan de schuld van beide hoor van de wegenwerken en van de andere chaufeurs.( of alle chauffeurs)
Je kan bv. aan carpooling doen hé.

Kan je misschien ook eens over nadenken...
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

gast schreef:Ik hoop dat je laatste zin "Als ik in de file sta..... op wie steek je het dan??" ,goed bedoeld hebt.
Want ik zie in de file staan de schuld van beide hoor van de wegenwerken en van de andere chaufeurs.( of alle chauffeurs)
Je kan bv. aan carpooling doen hé.

Kan je misschien ook eens over nadenken...


dank u gast om mijn volledige post te lezen en dit als commentaar te geven :)
Blijkbaar ben je dan akkoord met hetgeen er allemaal bovenstond en heb ik mijn doel bereikt.
gast

Als je ermee bedoelt dat de fout bij alle klanten ( niet allemaal natuurlijk) tesamen( overbelasting van) en bij scarlet ligt, dan heb je je doel bereikt anders nie vrees ik.
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Inter: ik vind dat je 100% gelijk hebt ... we hebben allemaal andere redenen om voor A2F te kiezen en die moeten gerespecteerd worden door iedereen.

De ene koopt een ferrari om te verbouwen en race te rijden, de andere omdat die em gewoon lekker zitten vindt, de ander omdat die mooi staat in de living ... de ene reden is voor iemand al aannemelijker als de andere, maar zijn allemaal redenen die geldig zijn voor die persoon en dan moeten we daar respect voor hebben!

Wat betreft mijn persoonlijke snelheid voor de moment ben ik 1 van degenen die terug naar beneden gegaan zijn ... begin van de week/vorige week nog 150 à 200Kbyte/s, gisteren terug naar beneden naar 100Kbyte/s

Ter info voor de gamers: ik had gisterenavond geen last om te gamen ... heb zelfs vrij goed gespeeld en dat kan niet als je beeld schokt ;) dus de stabiliteit is (nog) OK bij mij.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Anonymous schreef:Als A2F deze trend weet vast te houden, dan kan ik de 2 weken wel verwerken, dit weekend kan ik dan mijn achterstand inhalen :twisted:


Again... bent u mischien vergeten dat er mensen zijn die al een half jaar aan het wachten zijn op enige verbetering? De performantie is de laaste tijd een jojo, dus als het eens een dagje beter gaat ga ik dat niet meteen posten want ik ben er bijna zeker van dat ik over een paar dagen/uren mijn woorden weer moet intrekken.

U begrijpt waarschijnlijk ik -na nu al een half jaar moeilijkheden- pas terug vertrouwen ga hebben als mijn performantie een aantal weken stabiel blijft op een snelheid die je van een 8Mbit kan verwachten.

ps. u heeft een duidelijk standpunt en weet uw argumenten te brengen, zou u mischien de moeite kunnen nemen om in te loggen dan is het iets duidelijker welke posts door wie gedaan worden. thx

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

C-Phest schreef:Inter: ik vind dat je 100% gelijk hebt ... we hebben allemaal andere redenen om voor A2F te kiezen en die moeten gerespecteerd worden door iedereen.
De ene koopt een ferrari om te verbouwen en race te rijden, de andere omdat die em gewoon lekker zitten vindt, de ander omdat die mooi staat in de living ... de ene reden is voor iemand al aannemelijker als de andere, maar zijn allemaal redenen die geldig zijn voor die persoon en dan moeten we daar respect voor hebben!

Het voorbeeld gaat mank omdat mijn gebruik van de aansluiting niet ten koste gaat van iemands performance terwijl het omgekeerd duidelijk is dat de lage (voor mij onbruikbare) snelheden het gevolg zijn van het extreme leechen. De verantwoordelijkheid ligt bij Webvisie. Op tijd hadden er grenzen gesteld moeten worden toen duidelijk werd dat het downloadgedrag veel groter was dan voorzien met het gevolg van lage snelheden. Of, indien voorzien, hadden bestaande en nieuwe klanten er op gewezen moeten worden dat effectieve snelheden slechts 1/10* konden worden van de modemsnelheid. Gebruikers die hiermee niet uit de voeten kunnen had een gemakkelijk afscheid van het contract geboden moeten worden (puntje voor de vergadering).

* 1/10 van de modemsnelheid is zo laag en afwijkend van wat gebruikelijk is bij ISP's dat men zich niet kan verschuilen achter een 'niet gegarandeerde snelheid'.
Laatst gewijzigd door Limburg op 19 mar 2004, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”