Dag Philippe.philippe_d schreef: 27 jul 2024, 00:04Dat is altijd een optie, als je een vlugge oplossing (quick fix) wilt van je probleem in afwachting van een FW upgrade.Update: Landcode wijzigen geeft het volgende probleem en is dus geen optie...
Ik heb nu geen toegang tot een Fitzbox om uit te testen (verlof, alleen GSM bij) ...
- verwijder jouw telefonielijnen.
- verander de landinstelling naar "ander land"
- onder telefonie > eigen telefoonnummers > tabblad instellingen voor de aansluiting: landcode wijzigen naar 0032
- telefonielijnen terug invoeren
Wellicht kan je op die manier Annex B instellen.
Ik heb gedaan wat je zei en Duistland gekozen omdat ze daar ook Annex-B gebruiken, tot hiertoe is die nog steeds in Annex-B.
En inderdaad je kan dan 0032 als landcode ingeven.
Wel moet je dan de ISP met de hand ingeven (VLAN-id 10 / PBit 0 / VPI 8 / VCI 35 / PPPoE) en de rest standaard laten staan.
Hij logt prima aan.
De telefoonlijnen etc kan je gewoon terug laten zetten via de backup met opties-zelf-selecteren, geen enkel probleem.
We gaan het zien of die morgen nog steeds in Annex-B blijft lopen.
Waarom Annex-A hier onstabiel is weet ik niet, vermoedelijk door verschrikkelijk oude grondkabels met oude modems in de buurt?
Er wonen hier nogal veel oude mensen en het zou me niets verbazen als er nog BBox2 of zelfs ADSL draaien.