Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

tom35 schreef: 02 aug 2024, 09:21 Hoog tijd dat al die intercommunale's is gaan denken als een normaal bedrijf
Je hebt geen keuze dus we kunnen vragen wat we willen? Denk dat je dan best niet de mening van de CEO van Nestlé ernaast legt.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Niet enkel drinkwater, in die prijs zitten ook je rioolkosten he. En nog de algemene kosten die niet per verbruik gelinkt zijn, maar er altijd zullen zijn.

En als er niemand gedomicilieerd is, wat vaak gebeurt bij renovaties, dan heb je niets aan basistarief.

Da's allemaal vrij normaal hoor, snap de woede niet. Dan kan elke factuur al woede veroorzaken.

Zoals tien zegt, wat een belachelijk idee om te denken dat prive goedkoper zal zijn. Moest het prive zijn, zouden ze nog minder inzetten om loden aansluitingen weg te halen. Kost namelijk teveel
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Belgissschenaap schreef: 02 aug 2024, 10:51 Dan kan elke factuur al woede veroorzaken.
Wanneer je zijn bijdrage zou gevolgd hebben dan weet je dat dit bij de vijfendertigste Tom inderdaad overwegend de insteek is. :lol:

Uiteraard is er een keuze.
Buiten de keuze tussen je drinkwater aankopen van een intercommunale kan je het via een lange (te betalen) distributieketen aankopen van een privébedrijf (waar de winst nog tig keer hoger is dan de prijs die een intercommunale je aanrekent voor drinkwater en het doorgaans ook niet aan huis geleverd wordt maar zelf op eigen kosten af te halen is) kan je ook nog altijd je eigen drinkwater maken door dit uit de omgevingslucht te halen en/of te puriferen uit gratis regenwater. Maar ook dan zal je doorgaans niet goedkoper af zijn.
Aan huis geleverd drinkwater dat men nadien vervuild ook nog eens voor diezelfde all in prijs terugneemt is hier zelf nog altijd zo goedkoop dat velen het gewoon door het toilet spoelen of er zich dagelijks overvloedig mee besproeien en er zelfs hele zwembaden mee kunnen vullen. :roll:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Frietsauzen in kleine knijpflesjes die je niet leeggedrukt krijgt. Uiteraard staan ze in de frigo en niet in de kast maar dan nog...

Eigenlijk zou er in 't algemeen regelgeving moeten zijn ivm de geschikte verpakkingsvormen om zoveel mogelijk afval te vermijden.

Bij (siliconen)kokers voor kitpistolen stoort me dat ook, dat de herbruikbaarheid beperkt is omdat er geen moeite gedaan wordt om een betere, luchtdichte afsluiting te ontwikkelen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 02 aug 2024, 12:24 Eigenlijk zou er in 't algemeen regelgeving moeten zijn ivm de geschikte verpakkingsvormen om zoveel mogelijk afval te vermijden.
Er zijn voor de consument die daar rekening wil mee houden genoeg alternatieven.
Je kan bv. je frietsauzen kopen in glazen verpakkingen en deze na gebruik naar de glascontainer doen voor recyclage.

Algemene regelgeving stoot dan weer op verzet van wie tegen teveel regelgeving door de overheid is.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Normaal is het hier ook de glazen bokalen maar los van consumentenkeuze lijkt het me gewoon een ongeschikte verpakkingsvorm die verspilling creëert, (vanzelfsprekend) ten voordele van de producent. Een knijpverpakking in een onknijpbare harde plastiek vind ik een beetje waanzin.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 02 aug 2024, 09:57 ... een mooi meegenomen extra voordeel. :bdaysmile:
Schermafdruk op 2024-08-02 13-39-48.png
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 02 aug 2024, 13:25 Normaal is het hier ook de glazen bokalen maar los van consumentenkeuze lijkt het me gewoon een ongeschikte verpakkingsvorm die verspilling creëert, (vanzelfsprekend) ten voordele van de producent. Een knijpverpakking in een onknijpbare harde plastiek vind ik een beetje waanzin.
Akkoord maar bij ons bepaalt nog altijd de consument wat en waar ie iets koopt en niet omgekeerd.
Wanneer ik ongeschikte producten niet (meer) koop lijkt me dat in elk geval niet in het voordeel te zijn van de producent. :-D
Mijn punt is dat je - zeker in deze - als consument niet verplicht bent onbruikbare/vervuildende/whatever verpakkingen/producten aan te kopen. Er is keuzevrijheid in overvloed.

Toegevoegd na 3 minuten 17 seconden:
lacer schreef: 02 aug 2024, 13:37 Schermafdruk op 2024-08-02 13-39-48.png
Ieder zijn oplossingen maar voor mij is dit in elk geval al niet de voordeligste oplossing gezien deze tussenpersoon met een deel van de winst gaat lopen. :twisted:
Sol Invictus!
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

tien schreef: 02 aug 2024, 10:50
tom35 schreef: 02 aug 2024, 09:21 Hoog tijd dat al die intercommunale's is gaan denken als een normaal bedrijf
Je hebt geen keuze dus we kunnen vragen wat we willen? Denk dat je dan best niet de mening van de CEO van Nestlé ernaast legt.
Leg er dan de mening van een kleine zelfstandige naast...dalen uw inkomsten dan moeten je kosten dalen..simpele financiële logica..dat kan door te snoeien in bepaalde uitgaven of personeel...niet moeilijk ze..alternatief id prive is failliet gaan..

Tom

Toegevoegd na 3 minuten 11 seconden:
Belgissschenaap schreef: 02 aug 2024, 10:51 Niet enkel drinkwater, in die prijs zitten ook je rioolkosten he. En nog de algemene kosten die niet per verbruik gelinkt zijn, maar er altijd zullen zijn.

En als er niemand gedomicilieerd is, wat vaak gebeurt bij renovaties, dan heb je niets aan basistarief.

Da's allemaal vrij normaal hoor, snap de woede niet. Dan kan elke factuur al woede veroorzaken.

Zoals tien zegt, wat een belachelijk idee om te denken dat prive goedkoper zal zijn. Moest het prive zijn, zouden ze nog minder inzetten om loden aansluitingen weg te halen. Kost namelijk teveel
15e voor 1 m3 water..vind jij dat normaal, hoeveel betaal jij per m3..rioleringskosten zijn verhoudingsgewijs naar je verbruik dat dus niks is.. het is al genoeg aangehaald..bezuinigen op energie en water levert juist niets op..ze verhogen gewoon de taxen nadien
Maar goed..leuk te horen dat jij het ok vind morgen 5 tot 10 keer zoveel te betalen voor een kwh of liter water of gas omdat je spaarzaam zijt en er weinig van verbruikt..

Tom
ivob
Elite Poster
Elite Poster

tom35 schreef: 02 aug 2024, 17:40 15e voor 1 m3 water..vind jij dat normaal,
Nee dat is niet normaal.
Buiten je zoon betaalt er dan ook niemand 15 € voor 1000 liter leidingwater (1 m³).

Ik ben trouwens ook spaarzaam met energie en met leidingwater.
En ik betaal niets voor energie noch 15 € voor een m³ leidingwater.
Hoeveel ik betaal voor leidingwater (en alle anderen in datzelfde netgebied) staat hiervoor overigens al duidelijk uitgelegd (bijna tien keer minder dan jij moet betalen nl. voor 2023 1,63 €/m³ en voor 2024 1,69 €/m³).
Dat jij en je appelen 5 tot tien keer meer moet betalen is dan de uitzondering op de regel.

Koop je drinkwater dan in de privé (bv. bij de Lidl of de Aldi) wanneer je denkt daar veel goedkoper af te zijn.
Je gaat wel van een kale reis terug komen.

En de afvoer en zuivering van het afgenomen water kost - bovenop het vastrecht - inderdaad meer per m3 dan de component drinkwater.

Wanneer je vaste aansluitkosten hebt wegen die bij weinig verbruik inderdaad meer door dan bij grote hoeveelheden want ze dienen verspreid over een kleiner volume. Dat is de logica zelve want de aansluit- en onderhoudskosten die een nutsbedrijf moet maken zijn even groot voor wie weinig of meer volume door de leidingen jaagt.

Eigenaardig dat je met zo'n persoonlijke instelling dan nog zit te ranten over de DM.
Bij de analoge meter betaal je juist vaste kosten zelfs al is je netafname nul. Bij de digitale meter wordt je afgerekend op je werkelijke afname en teruglevering aan het net.
Laatst gewijzigd door ivob 02 aug 2024, 18:49, in totaal 4 gewijzigd.
Sol Invictus!
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Ik betaalde 124 euro voor 4m³, dus dubbel zoveel, want ik zit bij de duurste va' Vlaanderen Farys.

Maar ik neut niet, want ik kan een factuur lezen en ik zie daar de vaste kosten op en kan dan afleiden dat het water zelf 19euro was voor 4 kuub.

Als je over alles gaat vallen, veel plezier met dan eeuwig miserabel te zijn.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Wij zijn hier thuis al vijf jaar bezig met ons waterverbruik. Elk jaar verbruiken we minder en betalen we meer. Dit is het eerste jaar waarin we minder verbruikt hebben en het maandelijks voorschot met vier euro is gedaald. Een besparing van 16 euro per jaar! Ik vrees wel dat we nu op onze limiet zitten qua besparen. Geen idee waar er nog iets te rapen valt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 3 keer

tom35 schreef: 02 aug 2024, 17:40 15e voor 1 m3 water..vind jij dat normaal, hoeveel betaal jij per m3..rioleringskosten zijn verhoudingsgewijs naar je verbruik dat dus niks is..
je kan dat toch gemakkelijk zelf oplossen.
laat je waterkraantje een paar dagen lopen en de prijs per liter zal spectaculair dalen. :angel:
zo een wiskunde hanteert nonkel ivo toch ook om te kunnen verkondigen dat zijn ellentriek gratis is. :lol:
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren een activatiecode besteld voor een stuk software, in de veronderstelling dat dat direct zou in orde komen... een dag later nog niks gezien.
't zal wss pas voor morgen zijn heb ik de indruk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Na meer dan een maand aanmodderen met de klantendienst van TotalEnergies, was het tijd voor een klacht bij de ombudsdienst. Wat een gedoe bij dat bedrijf.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Hoe snel reageert de ombudsman tegenwoordig?
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Dat zal ik weten te zeggen als het zover is. Er stond binnen de drie weken hoor je of de klacht ontvankelijk is.
depeje
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben benieuwd. In 2022 heb ik 7 maanden moeten wachten. Nu de energiecrisis is gaan liggen hoop ik dat ze terug sneller zijn. Na die 7 maanden hebben ze effectief mijn dossier nog opgepikt.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Buurman (2 huizen verder) die een paar loonwerkers zijn pannendak laat proper maken .. met hogedrukreinigers ... je ziet de stukken mos in het rond vliegen :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Flying schreef: 06 aug 2024, 09:34 Na meer dan een maand aanmodderen met de klantendienst van TotalEnergies, was het tijd voor een klacht bij de ombudsdienst. Wat een gedoe bij dat bedrijf.
Zo'n minachting voor haar klanten. Dat kan niet anders dan weer een Frans bedrijf zijn, met even Franse "van kastje naar de muur" klantendienstcultuur. Er zijn er al ondertussen al een heel aantal in de revue gepasseerd op dit forum.

Ja, er zijn nog Europese culturen waar het triest gesteld is op dat vlak, maar er is geen enkele waar het zo erg gesteld is. De ziekte heeft in La Défense alle grote Franse bedrijven geïnfecteerd, inclusief hun afdelingen in de wingewesten.

Vermijd Franse bedrijven zoveel mogelijk.
depeje
Elite Poster
Elite Poster

LOL dat doet me eraan denken. Sinds December tot vorige maand had ik het aan de stok met OVH. Ze vonden dat je je kan engageren om je te engageren, en wouden me daardoor ineens 500 Euro laten betalen voor de huur van een VPS voor de volgende 2 jaar. Na maanden over (en amper/niet weer) communicatie met hun helpdesk en klachtendienst hebben ze ingezien dat hun redenering geen steek hield, en hebben ze me een creditnota gestuurd. Twee weken later kreeg ik toch nog een brief van een incassobureau in de bus. Gelukkig begrepen die de situatie snel nadat ik hun het laatste bericht van de klachtendienst toonde.

Moraal:
- Vermijd Franse bedrijven
- Ga geen engagement aan bij OVH
- Om een eventueel aangegaan engagement te cancellen, moet je in de UI precies klikken op een knop die eruit ziet alsof je je server onmiddellijk wil vernietigen met een brandbom.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

depeje schreef: 06 aug 2024, 10:54 - Ga geen engagement aan bij OVH
- Om een eventueel aangegaan engagement te cancellen, moet je in de UI precies klikken op een knop die eruit ziet alsof je je server onmiddellijk wil vernietigen met een brandbom.
toch opletten :angel: https://tweakers.net/nieuws/179030/bran ... cloud.html
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Gelukkig heeft niet iedereen constant aanvaringen met franse bedrijven...
depeje
Elite Poster
Elite Poster

Het zijn niet alleen bedrijven hoor. Vorige maand is tijdens het opladen in een klein frans stadje de laadklep van m'n auto gebroken/gereden. Die franse onverlaat heeft niet eens een briefje achtergelaten. Aangezien ik voor de verzekering (met 1000 euro franchise, bij een frans bedrijf) en mijn werkgever een PV nodig heb in dit geval, heb ik geprobeerd naar de plaatstelijke politie te gaan. Op zaterdagavond werkte die niet :eek: . Op zondagochtend wouden die mij 4u laten aanschuiven, want er was 3 man voor mij in de rij. Die tijd had ik niet, dus een paar dagen later aangifte gedaan bij de politie in Brussel. Die hebben me goed, en in het Nederlands, geholpen. De verzekering heeft na hard aandringen toch verklaard dat ze het PV van Brussel aanvaarden. De politieagent in Brussel vond het ook niet kunnen dat de politie in frankrijk op zaterdagavond dit niet wou doen.

Los daarvan ben ik vorig jaar ook (langs achteren) aangereden door een franse auto die daarna vluchtmisdrijf heeft gepleegd. Toen had ik ook voor meer dan 1000 euro schade. De franse leasemaatschappij/omniumverzekeraar duidt me nu aan als brokkenpiloot zonder dat ik ooit schade in fout heb gehad.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Gelukkig heeft niet iedereen constant problemen met franse bedrijvenalles wat frans is ...
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Het is dat de "vaste vergoeding" van de eerste zes maanden meteen in rekening wordt gebracht, anders zou ik meteen overstappen naar een andere leverancier.
depeje
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 06 aug 2024, 11:59 Gelukkig heeft niet iedereen constant problemen met franse bedrijvenalles wat frans is ...
<trolling>
Frans brood dat, doordat het voor 50% uit korst bestaat, mijn mond pijn doet tijdens het eten.
<trolling>
Franse drank die me, na het drinken, mijn evenwicht doet verliezen tijdens het wandelen.
</trolling>
</trolling>

En nu mijn echt kleine frustratie: ik kan geen probleem verzinnen met Boursin.

@flying: je kan de aanvraag voor overschakeling al aanvragen bij de volgende leverancier, met als ingangsdatum wanneer die vaste vergoeding afgeschreven is binnen een paar maanden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Bpost ... vrouw is thuis. Hoort de persoon wat rommelen in zijn kar ... en 2 minuten later terug vertrekken met een briefje in de bus van de 2 te leveren pakketen (Amazon & DHL) "Helaas U was niet thuis ... ge moogt naar het postkantoor komen"

Tot daar dus het aanbellen, kloppen of whatever ... ook niet achteraan gelegd in onze 'veilige locatie' ... niks :( En op de deurbelcamera is de bode zelfs niet in beeld gekomen, dus ja ... ngaaaah ... ipv vandaag zal het dus donderdag worden, want op de uren dat bpost open is ben ik vandaag en morgen niet thuis.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

:beerchug: Allé ze zijn nu allemaal plat, proficiat, druk leven wellicht. Hoe lui ben je eigenlijk om niet even af te remmen?
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

depeje schreef: 06 aug 2024, 12:11
En nu mijn echt kleine frustratie: ik kan geen probleem verzinnen met Boursin.

Die problemen zijn niet voor u, maar voor iedereen rondom u (omdat de look stinkt :) )

Toegevoegd na 1 minuut 34 seconden:
Sasuke schreef: 06 aug 2024, 10:10 Buurman (2 huizen verder) die een paar loonwerkers zijn pannendak laat proper maken .. met hogedrukreinigers ... je ziet de stukken mos in het rond vliegen :-)
Heb er dat ook al zien doen met een ethernit-dak (asbestplaten). Kan dus altijd erger.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 8 keer

Journalistiek niveau tegenwoordig. Ja ze hebben het moeilijk die journalisten met al dat fake news en click rate en clickbait, etc. En dan artikels moeten schrijven over thema's waar ze niet van op de hoogte zijn of de tijd niet voor hebben om zich in te lezen (en dus falikant door de mand vallen).
Maar ze slagen er al niet meer in om een Engels artikel of Engelse bronnen te vertalen.
Ik lees een artikel dat bol staat van zeer rare feiten die zeer onwaarschijnlijk overkomen. Tot ik zelf verder ga checken en dan blijken die allemaal te berusten op vertaalfouten of interpretaties door iemand die echt niets over de UK weet.
Bijvoorbeeld spreekt men over een schoonvader maar het blijkt over de stiefvader te gaan (stepfather).
En we kunnen het niet op AI steken want daarmee maak je zo geen basic vertaalfouten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

pfuhu schreef: 06 aug 2024, 15:27 ... voor iedereen rondom u (omdat de look stinkt :) )
Stinken van de look is relatief en berust op persoonlijke smaak en het nodig vinden om daar aanstoot aan te geven of niet, als iedereen look gegeten heeft heeft niemand er last van :P
En daarbij, look is gezond !
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Heb sinds enkele maanden een digitale meter, en ben direct overgeschakeld naar maandelijks afrekeningen.
Maar ontvang sindsdien geen facturen meer van Eneco, elke keer ik de helpdesk contacteer, moet ik eerst met stomme chatbot zitten worstelen vooraleer ie mij met een mens laat praten, en dan krijg ik als antwoord. We hebben de meterstanden ontvangen van je netbeheerder, we weten hoeveel je zal moet betalen, maar er zijn nog technische problemen met het opmaken van je facturen.

Terwijl Eneco, als grote leverancier, al sinds 1 april 2022 verplicht is dit aan te bieden. Je zou toch denken dat na 2 jaar hun technische infrastructuur op punt staat. :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Overschakelen naar andere energieleverancier?

Ik krijg van Ecopower ieder jaar binnen termijn mijn afrekening na de vervaldatum die bij de DM ieder jaar exact hetzelfde is.
Wel iets andere situatie gezien ik sinds de komst van de DM geen periodieke voorschotfacturen meer moet betalen en de jaarlijkse RLP0N afrekening nog steeds voordeliger is dan de maandelijkse real time afrekening.
Maandfacturen zijn immers niet altijd voordeliger dan jaarnota's. Afhankelijk van iedere situatie dus individueel goed narekenen voor je overschakelt van het ene naar het andere systeem.

Wanneer je energieleverancier er niet in slaagt om tijdig je afrekening te maken en hij moet jou telkens geld dan zou ik toch overwegen naar een andere leverancier over te schakelen die zijn zaakjes beter op orde heeft.
Wanneer je zelf moet betalen doet het er niet toe dat je pas later moet afrekenen. :-D
Sol Invictus!
JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

ivob schreef: 07 aug 2024, 09:55 Wel iets andere situatie gezien ik sinds de komst van de DM geen periodieke voorschotfacturen meer moet betalen en de jaarlijkse RLP0N afrekening nog steeds voordeliger is dan de maandelijkse real time afrekening.
Maandfacturen zijn immers niet altijd voordeliger dan jaarnota's.
Waar zit het verschil juist? Voor zover ik weet zou dit toch hetzelfde moeten zijn voor maandelijkse of jaarlijkse afrekening met een DM?

Of dit gaat puur over variabele tarieven? Ik heb zelf Ecopower. Voor zover ik begrijp is er daar geen impact?
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Het verschil zit er in dat zonnepanelen in de winter quasi niks, nada, rien de knots opleveren en dat het verbruik stijgt (warmtepomp, boiler, …)
De theoretische jaarverdeling is dus gunstiger omdat de prijs per kwh hoger is in de winter.

Bewijst nog maar eens dat zonnepanelen geen oplossing zijn voor het energietekort in de winter.
En dat de digitale meter serieuze nadelen heeft die pas later volop zullen uitgebuit worden.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

JUD schreef: 07 aug 2024, 17:12 Of dit gaat puur over variabele tarieven? Ik heb zelf Ecopower. Voor zover ik begrijp is er daar geen impact?
Inderdaad variabele tarieven van Ecopower waarbij er alleen in de maanden december en januari van het net wordt afgenomen waar je bij een maandcontract volgens de prijs van die maand wordt afgerekend maar met een variabel contract met jaarafrekening je niet het werkelijke verbruik per maand (en ook niet de maandprijs) krijgt aangerekend maar gespreid volgens de RLP0N tabellen van de prijzen over een volledig jaar.
Is op dit ogenblik nog iets voordeliger (en afhankelijk van je verbruikersprofiel).
Scheelde me vorige afrekening 33 € in het voordeel van een jaarafrekening en als extra geen periodieke voorschotten (omdat ik bij de jaarafrekening meer terug krijg van Ecopower dan ik hen voor de maanden december en januari aan afname moet betalen) en een eenmalige positieve afrekening ipv twee maanden betalen en tien maanden terug trekken.

Uiteraard geen garantie op de toekomst noch voor het verbruikersprofiel van een ander.
Daarom dat je individueel op basis van eigen data de rekening moet maken en dit moet blijven opvolgen.
Sol Invictus!
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Uitprintbaar treinticket heeft een nutteloze kleurenfoto als achtergrond, en vult een A4 terwijl de eigenlijke QR code maar een klein stukje inneemt -- wat een onnozele verspilling van inkt en papier.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Idem voor veel boarding passes. Op de luchthaven printen ze een strook, thuis een A4 met extra reclame. Wij nemen enkel de pdf mee en laten de boardingpass aan de check-in printen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
duizend
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 07 aug 2024, 22:49 Uitprintbaar treinticket heeft een nutteloze kleurenfoto als achtergrond, en vult een A4 terwijl de eigenlijke QR code maar een klein stukje inneemt -- wat een onnozele verspilling van inkt en papier.
Verbetervoorstel sturen aan de klantendienst om de optie ”enkel QR code treinticket printen” toe te voegen met bovenstaande motivatie.

Maar ik kan me geen enkele reden voorstellen om een treinticket met QR code nog uit te printen… of het zou die ene dag moeten zijn dat uw gsm defect/gepikt/ whatever is :angel:

En dan nog dit

Wist je dat je ticket op je identiteitskaart kan laden? Simpel, snel en praktisch! Zo ben je meteen vertrokken en hoef je niets uit te printen.

Geen kaartlezer nodig (voor de glda s van deze wereld :angel: )

Je hebt enkel je rijksregisternummer nodig om in te vullen bij je online aankoop. In de trein toon je je identiteitskaart aan de treinbegeleider.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”