Nieuwe 65 inch tv ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

Nr10 schreef: 20 apr 2024, 17:04 Iemand haalde het al aan maar hou rekening met omgevingslicht ook. Veel directe lichtinval of veel verstrooiing van licht, kortom een heel heldere ruimte, dan ben je beter af met een LCD (miniled geniet de voorkeur).
Hier ook heel binnenkort een nieuwe 65" tv. Onze LG 55" heeft vorige week de geest gegeven. Dit was een ips lcd met direct led en local dimming. Het was wel maar een 50hz scherm. Ik weet niet direct het model nummer want ik ben niet thuis nu.
Wij hebben dus ook heel veel lichtinval door grote ramen. We genieten van veel licht in de woonkamer maar dit is dan dus wel nadelig voor het tv-kijken. Men had ons indertijd ook oled afgeraden om deze rede en zelf wilde ik het toen ook niet omwille van de veel te hoge prijs voor dit formaat tv en ook omwille van het inbranden waar toen nog veel meer sprake van was.
Nu zijn we dus ook op zoek naar een nieuwe tv, eigenlijk ligt de keuze al bijna vast. Het wordt een LG 65QNED866. Weer LG omdat we heel tevreden zijn over dit merk (in tegenstelling tot samsung dat er hier nooit meer inkomt, voor geen enkel apparaat), ik de software wel ok vind en de bouw en beeldkwaliteit wel heel erg goed vind.
Ik wilde graag een groter scherm en heb gelukkig ook mijn vrouw kunnen overtuigen dat dit hier wel past. We zitten op 3,5m van de tv dus 65" moet kunnen. Oled vind ik nog altijd aan de dure kant en aangezien we ook veel streamen vanaf onze nas ben ik ook wat bang van inbranden (ook omdat we beiden al eens in slaap vallen voor de tv).
Maar de doorslag gaf ook weer het invallend licht. Ik ben naar een LG C3 van 65" gaan kijken en dit viel toch wel vrij hard tegen. Zwart was inderdaad mooi zwart maar wanneer de zon in de woonkamer scheen had ik toch al snel geen zin meer om tv te kijken. Daarom gaat onze keuze waarschijnlijk naar de 65QNED866: ips miniled en dus full array local dimming en deze keer 120hz. Deze zou beter overweg moeten kunnen met omgevingslicht.
Moest er iemand nog goede argumenten hebben om toch eerder voor oled te kiezen (65"), dan hoor ik het graag!
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Die OLED geeft inderdaad wel veel reflectie overdag.(hier ook veel lichtinval)
Ook 's avonds als iemand aan de zijkant een boek zit te lezen met een leeslampje weerkaatst dit in het scherm.(heeft misschien ook te maken dat de 910V een lichte kromming heeft)
Voor deze weerkaatsing zou dan QD OLED wel weer een mooie oplossing zijn.
Morgen ook een keer in een winkel gaan kijken.

Die LG 65QNED866 is al wel een stopgezet model 2022.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

cptKangaroo schreef: 21 apr 2024, 00:21

Ik zou ook eens kijken of het om MLA panelen gaat
Wie ligt er daar van wakker? Ahja dat was mijn koopexcuus :eek:

Reflecties op een glossy zijn altijd te zien maar das in mijn geval minimaal.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

karine schreef:Die LG 65QNED866 is al wel een stopgezet model 2022.
De 65QNED866QA is idd van 2022. De 65QNED866RE is van 2023. Ik ga waarschijnlijk die laatste aanschaffen, tenzij iemand mij toch nog kan overhalen met goeie argumenten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Ik zou me 300€ besparen en die 75 inch kopen op ibood.

En dat is echt niet TE groot
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Graag! Maar 65” is echt het absolute max dat past op mijn meubel. Het is een wand met tv meubel tussen andere kasten en meer past daar echt niet tussen. En ik ben al tevreden met de stap van 55” naar 65”

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

darkzero schreef: 21 apr 2024, 16:11
karine schreef:Die LG 65QNED866 is al wel een stopgezet model 2022.
De 65QNED866QA is idd van 2022. De 65QNED866RE is van 2023. Ik ga waarschijnlijk die laatste aanschaffen, tenzij iemand mij toch nog kan overhalen met goeie argumenten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mss snelheid van processor, dat maakt een verschil.
Ook bv voor apps erop te gebruiken.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dus wat is je punt? Ik ga zoals gezegd waarschijnlijk het nieuwere model aanschaffen.

karine
Elite Poster
Elite Poster

darkzero schreef: 22 apr 2024, 21:58 Dus wat is je punt? Ik ga zoals gezegd waarschijnlijk het nieuwere model aanschaffen.
Standaardprijs is €1499, ze gaan er toch aardig onder en dan gaat er nog van de prijs vanaf.
www.fransdesmet.be
65QNED866RE: 1.315€
én directe winkelkorting
Vraag hier je Promoprijs
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik was het topic een beetje uit het oog verloren want ik heb die 65QNED866RE hier ondertussen al een paar dagen in de living staan.

Enorm tevreden van. Heel goed in een living met veel licht. Zwart is, voor mijn gevoel, echt zwart. Vergeleken met de C3 vind ik dit beeld zeker even goed en dus nog beter in een kamer met veel lichtinval.
Maarja, beeldkwaliteit kan voor iedereen anders ervaren worden. Wij hebben er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Haha, Frans Desmet was ook de leverancier van mijn TV destijds. Ik wou eigenlijk een kleiner toestel maar hij had een veel beter toestel voor een lagere prijs (ouder model) dat ik zelfs mooier vond. Was ook met ambilight wat ik niet wou maar waar ik nu niet graag afscheid van zou nemen. Mocht ik een nieuwe TV willen zou ik zeker nog eens bij hem langs gaan.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Snel zijn ze wel bij De Smet.
Gisteren eens prijs gevraagd voor de 65QNED866 en vanmorgen al bericht, deze kan voor €1225 geleverd worden.

Toegevoegd na 10 uren 4 minuten 9 seconden:
Vandaag eens bij Van Den Borre gaan kijken en de OLEDS zijn toch wel indrukwekkend.
De keuze zal één van deze drie worden, volgende week bestellen.
LG B3 OLED65B33LA
LG OLED65C35LA
LG 65QNED866

Iemand een idee wat het verschil is tussen de B33 en C35 reeks bij LG ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

rtings.com | LG B3 OLED vs LG C3 OLED
Side-by-Side Comparison
The LG C3 OLED and LG B3 OLED are similar TVs with nearly identical feature sets, but the C3 is better overall. The C3 gets much brighter in HDR and SDR, has better image processing due to its better 4k processor, and has four full HDMI 2.1 bandwidth ports. Inversely, the B3 has two HDMI 2.1 bandwidth ports, one of which also doubles as the eARC port, so you'll need to buy an HDMI 2.1 switch if you have multiple HDMI 2.1 devices.
De Euros beginnen op 14 juni, misschien beginnen er al promoties in mei?
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

de C3 is 120hz ipv 100hz, heeft Dolby Vision IQ (wat dat ook mag zijn), is dunner minder hoog een breed, weegt 18.5 KG ipv 25 KG en verbruikt ik SDR iets minder.
40 watt tov 20 watt rms vermogen, heeft CI+ tov CI en heeft DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2 (de B3 heeft enkel analoog) en dan nog enkele verschillen.
De B3 zou ook lastig op te hangen zijn volgens een gebruikers review. (vermoedelijk deels door het gewicht)

je kan ze via deze link vergelijken https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 0;1939722/
Greetz cyberbug

Afbeelding
Jozs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Hier een 75 inch miniled van 2022 met een kijkafstand van 3,8 meter. Zou zeker nog groter mogen. Een grote tv word je zéér snel gewoon en met de huidige 4K tv’s kan je heus wel wat dichter zitten. Ook heel lang getwijfeld voor een oled, maar ik kijk regelmatig overdag naar sport en heb zeer grote ramen in de woonkamer. Ben zeer blij met mn keuze.

Kijk ook zeker eens bij hellotv.nl , die hebben regelmatig goede deals en je kan daar je persoonlijke prijs vragen voor een toestel. De korting die ik daar kreeg voor mijn toestel kon ik nergens anders krijgen.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Mijn 65QNED866RE is inderdaad enorm zwaar. Hier staat hij op de voet (die heel degelijk is trouwens) maar ik zou hem niet graag ophangen. Hij is veel zwaarder dan de oleds

Als ik iets moet zeggen wat tegenvalt dan is het zeker het geluid. Maar dat is bij zowat alle platte tv’s als je geen soundbar gebruikt.

En hier dus ook inderdaad dit model verkozen boven oled omwille van de lichtinval.

karine
Elite Poster
Elite Poster

Blijkbaar worden er vooral kortingen gegeven op 2024 modellen. Geluid is geen probleem want heb een nieuwe soundbar. 75inch op 3,8 meter, dan moet je al echt van links naar rechts gaan lezen om de ondertiteling te kunnen lezen.
De 65QNED866RE zou 35kg wegen, lijkt me een aardig gewicht om op te hangen zeker als deze dan 40 cm van de muur afhangt. Zou je bijna moeten gaan verankeren in een snelbouwmuur.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

karine schreef: 27 apr 2024, 23:14 Blijkbaar worden er vooral kortingen gegeven op 2024 modellen. Geluid is geen probleem want heb een nieuwe soundbar. 75inch op 3,8 meter, dan moet je al echt van links naar rechts gaan lezen om de ondertiteling te kunnen lezen.
De 65QNED866RE zou 35kg wegen, lijkt me een aardig gewicht om op te hangen zeker als deze dan 40 cm van de muur afhangt. Zou je bijna moeten gaan verankeren in een snelbouwmuur.
Wie weet slaan ze nog af binnen maandje alst bijna voetbal is.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Rocky2014 schreef: 28 apr 2024, 12:44 Wie weet slaan ze nog af binnen maandje alst bijna voetbal is.
Vandaag nog bericht gehad van Frans De Smet dat vanaf half mei van bv de OLED65C35LA dik €200 van de prijs zal afgaan.
Wel grappig dat een tijdje geleden dit toestel nog €200 goedkoper was maar intussen de prijs terug gestegen is.
Uiteindelijk blijven er twee modellen over.
LG OLED65C35LA(€1500) en de LG 65QNED866RE(€1225).
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

karine schreef: 28 apr 2024, 16:46
Rocky2014 schreef: 28 apr 2024, 12:44 Wie weet slaan ze nog af binnen maandje alst bijna voetbal is.
Vandaag nog bericht gehad van Frans De Smet dat vanaf half mei van bv de OLED65C35LA dik €200 van de prijs zal afgaan.
Wel grappig dat een tijdje geleden dit toestel nog €200 goedkoper was maar intussen de prijs terug gestegen is.
Uiteindelijk blijven er twee modellen over.
LG OLED65C35LA(€1500) en de LG 65QNED866RE(€1225).
Krijgt goeie reviews;
https://www.artandcraft.com/be-nl/lg-ol ... &utm_term=
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Prijzen van tv's was een categorie die een paar maanden geleden erg hard aan het dalen was in een inflatie overzicht, maar ze stonden ook wel een heel stuk hoger dan voor de crisis.

Lichtgevende quantum dots ( QDEL, nanoLED ) zou de volgende hype kunnen worden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”