Nieuwe 65 inch tv ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

We willen onze LG 910V Oled tv gaan vervangen.(deze gaat naar de slaapkamer)
Nu zag ik op de website van Telenet al interessant aanbiedingen staan namelijk de Samsung QE65Q70CATXXN en de Samsung QE65Q80
65"
Prijsklasse €750-€850.
Er zijn ook Samsungs van €2000 maar dan praten we weer over het laatste nieuwe wat altijd duurder is natuurlijk en met het grote prijsverschil lijkt me dit het niet waard te zijn.
De reden voor Samsung is dat ik ook een nieuwe Samsung soundbar gekocht heb.

Wat denken jullie van deze tv's, is dit een aardig alternatief voor mijn oude LG of zijn er betere modellen betreft prijs/kwaliteit ?
Apps vind ik ook wel belangrijk, om bv films vanaf mijn nas naar de de tv te streamen.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Oled tv heeft LG de beste tv's.
Samsung vindk minder goed.

Wilde persee bij telenet kopen? Dan zou ik eerder voor ne goede TLC tv gaan.

Maar persoonlijk vindk de LG Oled tv's de beste.
Mijn koste 1150€ maar was een 55 inch.

Denk nu dikke 3j oud als ik het goed heb.
Heel tevreden van.

Een nas systeem heb ik ook maar daarvoor heb ik kodi met de nvidia shield pro in 4k, werkt perfect hier.

Ikzelf ga voor Oled tv omdat dat het beste is vindk.
Zwart is zwart en niet grijs. :).
En niet 1 van 50hz nemen, moet minstens 100hz zijn.

De keuze is aan u, ik geef maar mijn mening & ervaring mee.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Is er een functie op die soundbar die enkel via Samsung tv's mogelijk is?

Met zowel het Europees voetbalkampioenschap als de Olympische Spelen zou ik nog even tot de zomerperiode wachten want die zijn normaal goed voor de tv verkoop.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bij Telenet kopen is zeker geen vereiste.
Er is één Samsung functie en dat is dat het geluid van de Samsung tv samenspeelt met de soundbar al zie ik hier weinig voordeel aan.
Verder zie ik tussen de tv's nog steeds LED, OLED, QLED, QNED2.
Wij hebben al 5 jaar een LG OLED met inderdaad perfect beeld.

Goede tip om nog even te wachten tot de voetbalcompetitie.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Ik zou ook wachten tot ze met deals komen voor het of tijdens het EK die begint en ik zou voor LG Oled gaan.
Die zijn beter dan samsung en beter dan Qled/Led.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

De vraag is ook hoe je het zal ervaren om van een OLED naar een LCD te gaan.

Zelf hebben we in de living een 65" LCD TV van Sony (XE93), en paar jaar geleden dan voor onze home cinema (waar nog een plasma-TV stond) een 55" OLED van LG gekocht (C1). Het verschil is dag en nacht. Toegegeven, de LCD TV is ook al een paar jaar ouder. Maar volgens mij blijft LCD qua technologie gewoon inferieur. Met onze LCD zit je met clouding bij egale kleuroppervlakken (zgn Dirty Screen Effect), en bij felle ondertitels zie je overduidelijk de blooming (witte schijn rond de letters). Als je onder een hoek kijkt worden de kleuren ook een pak fletser en de blooming nog veel prominenter. Onze LG OLED daarentegen, daar is het beeld gewoon compleet perfect: ik kan echt niets bedenken dat niet goed is, laat staan iets dat op LCD beter zou zijn. (Ik weet wel dat LCDs feller kunnen dan OLEDs, maar onze OLED staat dus in onze home-cinema die gewoon altijd verduisterd is).

Technologie staat natuurlijk niet stil, maar ik kan me nog altijd niet inbeelden dat bovenstaande nadelen helemaal verdwenen zijn met hedendaagse LCD TVs. De blooming zal misschien minder zijn door meer dimming zones, maar ze zal nog altijd aanwezig zijn. Op een OLED is een beeld gewoon superstrak, zeker waar je bvb wit op zwart hebt.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 14 apr 2024, 13:59 Technologie staat natuurlijk niet stil, maar ik kan me nog altijd niet inbeelden dat bovenstaande nadelen helemaal verdwenen zijn met hedendaagse LCD TVs.
Het is toch niet meer normaal.
Oled, QNED, Qled, Neo Qled en nu QD OLED.

Wel opvallend dat je onder de €1000 weinig tot geen OLED tv's kan vinden.

QD OLED – Kiezen hoeft niet meer
Twijfel je tussen de kleur van QLED en de diepe zwartwaarden van OLED? Kies dan voor een QD OLED-tv. Deze televisies hebben een OLED-scherm met een extra paneel met de Quantum Dots van QLED.

Met een QD OLED-tv heb je het beste van twee werelden. Je ervaart het diepe zwart en het krachtige contrast waar OLED-tv’s bekend om staan met de 100% kleurvolume van QLED-tv’s. Elke kleurtint komt zo helemaal tot leven en beeldfouten als blooming behoren met deze tv’s tot het verleden. Ook leveren QD OLED-tv’s een hogere helderheid: tot maar liefst 1.500 nits. Hierdoor kan je ook overdag goed naar jouw favoriete film of serie kijken, zonder een detail te missen.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

De uitleg over QD oled tv klinkt leuk.

Weet je wat je kan doen: eens in youtube invoeren & eens luisteren wat reviewers erover zeggen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Rocky2014 schreef: 14 apr 2024, 19:05 De uitleg over QD oled tv klinkt leuk.
Weet je wat je kan doen: eens in youtube invoeren & eens luisteren wat reviewers erover zeggen.
Het beeld zou perfect zijn, het is laatste nieuw speelgoed dus de prijs is er ook naar en over de kwaliteit of hoelang het zou meegaan is het nog gissen.
OLED heeft intussen zijn kwaliteit wel bewezen, wij hebben onze LG in 2016 gekocht en nooit enig probleem mee gehad en het beeld is nog steeds perfect.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

Test-Aankoop heeft een uitgebreid overzicht over TV's (voor- en nadelen van de verschillende technologieen):
https://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/hoe-kiezen

Dat kan je helpen bij je keuze. Maar het blijft natuurlijk Test-Aankoop.

Voor mijzelf zijn kijkhoek en het risico op inbranding "aandachtspunten" waar soms snel aan voorbijgegaan wordt. Vervelend als je naar fletse kleuren moet kijken omdat je schuin voor het toestel zit. En de permanente zenderlogo's maken mij nerveus als ik aan inbranding denk.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Komen de meeste oled schermen niet van dezelfde fabrikant en is alleen de software verschillend ? Sowieso zou ik voor oled gaan als.je nu een oled hebt..
Kijk ook is over de grens, in NL waren ze enkele jaren geleden een heel pak goedkoper dan in Belgie, weet niet of dit nu nog zo is.....plattetv of kamera express zijn er zo...
karine
Elite Poster
Elite Poster

OLED 65 inch gaat toch snel +€2000.
Die mooie advertenties van +-€800 voor een 65 inch zijn toch een andere klasse blijkbaar.(LCD panelen)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Er is weldegelijke OLED rond de 800 euro. Maar voor een degelijke 65 inch oled betaal je wel meer richting de 1700 euro. 2000+ is wat overdreven tenzij je al meer de upper mid class van LG neemt.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Oled LG goedkoopste ik op dit moment vind is 1669 euro.
65 inch tv's zijn schijteduur.

Mijn broer heeft ook denk ik tussen de 1800-2200 euro betaaald voor zijn 65 inch Oled Lg tv en nog ne goeie soundbar erbij.
Als je natuurlijk nen 65 inch gewoon bent zou ik wel bij dat formaat blijven.
Alleen de prijs e, dat moede zelf uitmaken. Anders gaade voor ne 55 inch moeten gaan en is te zien hoever je ervan af zit of je zal 65 inch nemen en geen Oled nemen dan.

Hoever zit u vd zetel en tv afstand?
Ik bv zit op 2m70cm van mijne 55 inch, dat is nog oke. Maar ik zou er 1,5m verder van willen zitten.
Nen 55 inch OIed is betaalbaarder en LG heeft zoalsk al zei de beste Oled tv's.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Afstand tv tot zetel is ongeveer 4 meter.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

LG OLED48C34LA

1069 euro voor 48 inch oled bij EL Vidas

Je hebt ook 42 inch model daar is 939 euro

het 55 inch model kost 1250

1740 voor 65 inch model
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Een 48" lijkt me toch wel veel te klein voor 4m afstand. Wij zitten in de living op 3.2m en hadden vroeger (toen er nog geen sprake was van 4K en dergelijke) een 48" en dat was goed voor nieuws e.d. maar voor Netflix, films, gaming... toch echt te klein. Bij sommige PS4 games kon ik zelfs de kleine lettertjes niet eens lezen. Daarom daar voor een 65" LCD gegaan (omwille van veel omgevingslicht, kleine kinderen die hun Wii wel eens lieten aanstaan, en ook wel omwille van de prijs... werde het toen geen OLED). In onze home cinema zitten we maar op een goeie 2m van een 55".

En €1069 lijkt me ook veel te veel voor een 48". Ik betaalde destijds ongeveer €1000 voor mij 55" C1. Was wel met Black Friday, en zoals hierboven ook al aangeraden zou ik toch proberen te wachten tot promo's voor het EK, of anders Black Friday.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Veel hangt af van wat je gewoon bent. Voor de afstanden bestaan er tabellen met ideale kijkafstand maar ook niet iedereen heeft dezelfde ogen. Hier hangt er al 15 jaar een 42" LED en wij zitten op een goeie 3,5 meter. Ondanks dat mijn zicht geen 100% kan ik toch alles nog lezen.

Voor films of live voetbalmatchen kijk ik met een beamer, dat is een beeld van 3 meter breed, dan zie je details die je zelfs soms liever niet zag :) Een beamer geeft niet het beste beeld maar het geeft wel meer cinemagevoel.

Volgende TV zal waarschijnlijk een OLED zijn maar niet groter dan 50". Ik wil geen marginale living met een scherm dat groter is dan de resterende leefruimte. Mooi is zo'n TV ook niet, gewoon een grote platte schijf waar beelden op komen als je hem gebruikt, voor de rest een stofverzamelaar. Dan geef ik liever geld uit aan een nieuwe beamer mocht deze het begeven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

karine schreef: 16 apr 2024, 17:32 Afstand tv tot zetel is ongeveer 4 meter.
4m zou ik ook 65inch nemen of indien mogelijk bij 55 inch blijven en de zetel naar voor schuive maarja, begrijp dat dat bij veel mensen geen optie is of op niks trekt.

Kleiner gaan dan 55 inch is not done.
anonyme
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Bwa ja, 55inch geen optie of not done: ik zit hier al jaren te kijken naar een 42inch op 3 meter afstand. Mijn volgende zal wssch wel groter zijn, maar niet groter dan 55inch.

Het is ook allemaal maar wat je met een TV doet: kijk je uren TV of gebruik je zoals mij een TV 1u per dag voor een nieuwsuitzending en een ander informatie programma.

Enige wat ik mis met deze kleine TV: niet ideaal voor een interactieve hometrainer (Tacx) aan te sluiten... (je ziet veel te weinig details van je prestaties/kan niet goed de tijden/waarden lezen omdat de TV te klein is).
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

anonyme schreef: 16 apr 2024, 22:14 Bwa ja, 55inch geen optie of not done: ik zit hier al jaren te kijken naar een 42inch op 3 meter afstand. Mijn volgende zal wssch wel groter zijn, maar niet groter dan 55inch.

Het is ook allemaal maar wat je met een TV doet: kijk je uren TV of gebruik je zoals mij een TV 1u per dag voor een nieuwsuitzending en een ander informatie programma.

Enige wat ik mis met deze kleine TV: niet ideaal voor een interactieve hometrainer (Tacx) aan te sluiten... (je ziet veel te weinig details van je prestaties/kan niet goed de tijden/waarden lezen omdat de TV te klein is).
Uiteraard: mijn ouders thuis hebben een 42 inch tv en ik denk datk der 4 meters van zit maar zelfs mijn ouders zeggen nu dat de volgende tv groter mag zijn.

Ik zeg niet dat dat het niet doenbaar is om naar tv te kijken doe onder de 55inch is op 4m afstand.

Maar ik herken mijzelf in vele mensen: groot is leuker, meer cinema gevoel ook, zeker doordat de kwaliteit tegenover vroeger een stuk beter is.

Ik heb den tijd nog mee gemaakt van de zwart wit tv, derna de kleuren tv en de afstandsbediening.
Ik weet nog goed mijn meetje die uiteraard allang overleden is dat die zo happy was toen ze tv met afstandsbediening had, ze kon dat niet geloven dat ze vanuit haare zetel de zenders kon veranderen.
Ze was slecht te been waardoor ze geen zin had om constant nog te verluiden & te verstillen en/of van zender te veranderen. Dit terzijde.

Maar als je ne 55inch gewoon bent dan gaade niet kleiner meer gaan.

En wie 65inch oled te duur vindt heb je 2 mogeoijkheden: of je spaart nog enkele maanden verder of je koopt terug een 55 inch als het dringend is.
En nog mijn 3de optie was om de tv zelf of de zetel wat dichter te zetten.

Ik kan dat ook doen, heb een tv kast die verschuift, ik kan die verder & dichter zetten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Indien kleiner dan 55" not done zou zijn zouden die schermen niet verkopen en dus ook niet meer bestaan. Niet dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 17 apr 2024, 10:13 Indien kleiner dan 55" not done zou zijn zouden die schermen niet verkopen en dus ook niet meer bestaan. Niet dus.
Je moet er ook plaats voor hebben natuurlijk.
Onze woonkamer is 65m² maar toch staat onze schouw met gashaard erin deels in de weg. Hij zal dus een stukje voor de schouw komen te staan waardoor het tv meubel weer te klein gaat worden. :-(
22 jaar geleden dachten we om naast de schouw een ruimte van 144cm te laten want zo groot gaan tv's nooit worden, tot vandaag.
Op de slaapkamer hangt nog een 48 inch tv, kijkafstand +-5 meter en dat is eigenlijk toch echt te ver indien je kleine lettertjes moet lezen.

P.S : als oplossing was ik aan het overwegen van een arm aan de muur te bevestigen en de tv daar aan op te hangen.
Bijlagen
IMG_20240417_102148.jpg
IMG_20240417_102141.jpg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het hangt inderdaad af van enerzijds de beschikbare ruimte en de plaats die je een TV in je leefruimte en leven wil geven. Voor sommigen is een TV hun grootste afgod en grootste tijdsbesteding naast een statusobject. In dat geval moet je de grootste hebben.

Wie eerder af en toe TV kijkt en dat ding zo weinig mogelijk moet opvallen als hij niet gebruikt wordt, is een kleiner formaat perfect geschikt.

De kosten kan je sterk beperken door een model te nemen van vorig jaar. De prijzen zijn hoog voor nieuwe modellen maar dalen daarna snel.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Tomby schreef: 16 apr 2024, 18:45

En €1069 lijkt me ook veel te veel voor een 48". Ik betaalde destijds ongeveer €1000 voor mij 55" C1. Was wel met Black Friday, en zoals hierboven ook al aangeraden zou ik toch proberen te wachten tot promo's voor het EK, of anders Black Friday.
Het is een C3 model wat verwacht je dan van een 48 inch. Het is het mid tier class van lg oled :roll: Je kan bijna geen goedkopere 48 inch vinden zonder promoties :|
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Dizzy schreef: 17 apr 2024, 10:29 Wie eerder af en toe TV kijkt en dat ding zo weinig mogelijk moet opvallen als hij niet gebruikt wordt, is een kleiner formaat perfect geschikt.
Correct, of een TV bestellen die opgaat in de achterwand of voor iets anders kan doorgaan (bv. een fotokader, schilderij,... de mogelijkheden zijn tegenwoordig legio).
De kosten kan je sterk beperken door een model te nemen van vorig jaar. De prijzen zijn hoog voor nieuwe modellen maar dalen daarna snel.
Correct. En/of de gewenste TV lokaal eerst in de showroom uit te testen en vervolgens veel goedkoper online te bestellen en aan huis te laten leveren. Dat lokale ketens dat nog niet begrepen hebben is niet de schuld van de consument.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Je zou een schuine hoek kunnen maken en zo wat extra plaats naast de haard creëren maar met die beperking van doorgang en schouw (en misschien lichtinval) zou ik het daar bij die 55" OLED houden en de 48" vervangen door een groter scherm of projector.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Dizzy schreef: 17 apr 2024, 10:13 Indien kleiner dan 55" not done zou zijn zouden die schermen niet verkopen en dus ook niet meer bestaan. Niet dus.
Ik heb het over Karine hier e, dat 48inch te klein is als je nen 55 inch gewoon bent. Ik zou nooit verkleinen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Kleiner dan 55 is zeker geen optie.
Mijn man zit 2 meter dichter bij de tv en die is tevreden met de 55 inch, voor mij op 4,5 meter zou het gerust wat groter mogen.
60 inch zou ideaal zijn maar daar is blijkbaar zo goed als geen keuze in.
We gaan het nog verder bekijken.
Indien 65 inch zal hij een stukje voor de schouw komen te hangen en dan nog best via een muurbeugel.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

karine schreef: 17 apr 2024, 20:20 Kleiner dan 55 is zeker geen optie.
Mijn man zit 2 meter dichter bij de tv en die is tevreden met de 55 inch, voor mij op 4,5 meter zou het gerust wat groter mogen.
60 inch zou ideaal zijn maar daar is blijkbaar zo goed als geen keuze in.
We gaan het nog verder bekijken.
Indien 65 inch zal hij een stukje voor de schouw komen te hangen en dan nog best via een muurbeugel.
Alles hangt van budget af he ;).

1) Heb je geld genoeg gespaard zoals mijn broer die er ook goeie 4 meters van zit, die is ook voor een 65inch gegaan en dat is de juiste keuze geweest, bij hem had een 55 inch te klein geweest, die had ervoor een kleinere en heeft gezegd samen met zijn vrouw dat het ne 65inch moest worden maar ze hebben veel geld betaald voor hun oled lg tv. Maar tis cinema natuurlijk met een goei soundsysteem erbij. ;).

2) Of je spaart nog effe wat langer door voor je tv die je echt wil.

3) Als dat te lang zou duren dan zal je toch nog wat jaartjes voor een 55 inch moeten gaan en eventueel de zetel of tv zelf dichterbij plaatsen of gewoon laten staan.

Dat zijn denk ik uw 3 opties ;).

Ik ben altijd daar makkelijk in; als ik zie van ik heb 1200 budget maar weet van shit, ik moet nog 8 maand sparen om die 600 nog bij elkaar te rapen, dan koop ik een 55 inch.
Mocht ik een 65 inch kunnen kopen dan doe ik het zonder nadenken meteen haha.
Voor mij is een 55inch wel ideaal. Mocht ik naar ne 65 gaan moet ik de boel hier klein beetje gaan herinrichten.

Veel plezier met je zoektocht en beslissing ermee.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Als ik 8 maand moet sparen voor 600 EUR dan zou ik zeker (nog) wat langer doen met mijn TV en een goedkoper model overwegen indien hij echt moet vervangen worden.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Geld is geen probleem, ik betaal gewoon niet graag teveel voor iets.
Zo zal ik ook nooit een smartphone van €1000 kopen alhoewel ik het kan betalen maar ik vind dat onrealistische bedragen voor een telefoon.
Idem als €60.000 voor een wagen of €3000 voor een tv.
Natuurlijk moet iemand die researchkosten betalen dat begrijp ik ook wel.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Om eerlijk te zijn is oled het extra geld wel waard volgens mij.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

OLED is een techniek, je kan die techniek ook bij goedkopere modellen vinden ondertussen.

TS doet met haar geld wat ze wil en ze bepaalt zelf hoeveel ze wil uitgeven aan een TV. Ook de afmeting is eerder een persoonlijke overweging.

Er zijn binnen de grenzen van TS zeker modellen te vinden die EN niet te duur zijn EN OLED techniek gebruiken EN binnen de afmetingen vallen die ze wenst. Aan haar uitleg valt af te leiden dat ze eerder minder wil betalen aan een minder recent model dat ook OLED biedt en binnen de afmetingen valt dan voor het laatste nieuwe en duur model dat zelfs niet in haar living past.

Toevallig heb ik een gelijkaardige opstelling met een wand die begrensd is door 2 muren aan beide kanten. De TV kan nog groter zijn dan de huidige 42" maar een 65" zou ook hier niet meer in verhouding zijn met de rest van de opstelling. Er hangen ook 2 Bose boxen waartussen de TV moet passen. Extra ruimte was daarvoor al voorzien maar niet onbeperkt. Soit, voor mij persoonlijk is de huidige TV geen probleem qua zichtbaarheid en afstand dus een iets grotere zal dat ook niet zijn. Ik ga geen 65" betalen omdat de markt dat nu wenst te verkopen als het mij persoonlijk weinig oplevert dat een kleiner en goedkoper model ook niet doet.
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

tom35 schreef: 16 apr 2024, 12:44 Komen de meeste oled schermen niet van dezelfde fabrikant en is alleen de software verschillend ? Sowieso zou ik voor oled gaan als.je nu een oled hebt..
Kijk ook is over de grens, in NL waren ze enkele jaren geleden een heel pak goedkoper dan in Belgie, weet niet of dit nu nog zo is.....plattetv of kamera express zijn er zo...
LG Display is de enige fabrikant die schermen maakt met witte OLED's. Dus een Sony, Panasonic, ... OLED, daar zit altijd een LG Display paneel in (wat een zusterbedrijf is van de LG die je als afgewerkte TV koopt).
karine schreef: 14 apr 2024, 14:50
Wel opvallend dat je onder de €1000 weinig tot geen OLED tv's kan vinden.
Nee, kleinere panelen zijn gewoon niet rendabel, 48" OLED-panelen zijn bv. een heel recent fenomeen. Daarvoor was 55" zowat het kleinst wat je kon krijgen. Qua techniek is het ook wel wat duurder dan de oudere LCD-techniek, al zal het feit dat alleen LG Display WOLED-panelen produceert ongetwijfeld ook wel iets aan de prijszetting doen.
karine schreef: 16 apr 2024, 12:55 OLED 65 inch gaat toch snel +€2000.
Die mooie advertenties van +-€800 voor een 65 inch zijn toch een andere klasse blijkbaar.(LCD panelen)
Onze destijds duurdere 65" Sony OLED heeft +- 1800 € gekost, dus je hoeft echt geen 2000 € uit te geven om een degelijke 65" OLED te hebben.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Nieuwe tv voor bij de soundbar, waarom niet.

De living is niet voorzien op een blaft en de akoestiek zal wellicht even beperkt zijn.

Zet iets groot op de slaapkamer en hoe de living hoe hij is.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

Iemand haalde het al aan maar hou rekening met omgevingslicht ook. Veel directe lichtinval of veel verstrooiing van licht, kortom een heel heldere ruimte, dan ben je beter af met een LCD (miniled geniet de voorkeur).
karine
Elite Poster
Elite Poster

Wat is het verschil tussen een Europees model en een Benelux model ?
LG C3 OLED65C32LA - 65 inch - 4K OLED evo - 2023 - Europees model €1579
LG C3 OLED65C34LA - 65 inch - 4K OLED evo - 2023 - Benelux model €1899
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

LG TVs 2023: Breaking down the model numbers

LG’s model numbers may look daunting at first glance, but they’re actually relatively easy to decipher once you know what each of the component parts refers to.

OLEDs are handled slightly differently from the rest of LG’s range so let’s look at those first. Taking the OLED83C34LA as our example, the model number can be broken down into five parts:

OLED: This indicates that the TV uses an Organic Light-Emitting Diode (OLED) panel.

83: The two digits following the OLED panel type illustrate the TV’s screen size. In this case, we’re looking at an 83in model.

C: The first letter of an OLED’s model number indicates the series to which the TV belongs. “Z” series OLEDs are the company’s most expensive, while the “A” series are entry-level options, though there’s no A series being released in the UK in 2023.

4LA: These additional numbers and letters are the least important. They indicate the sales region, the type of broadcast tuner and the type of stand the TV uses.
bron: https://www.expertreviews.co.uk/tvs-ent ... -explained

Dus mogelijk een andere voet, tuner, elektriciteitskabel, instellingen/rechten voor apps, en zo.

Ik zou ook eens kijken of het om MLA panelen gaat, da's de nieuwste techniek voor LG OLED panelen tegenover de fellere Samsung OLEDs, maar ik weet niet of het werkelijk veel uitmaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”