ivob schreef: 25 maa 2024, 16:42
- en eerder vernoemd: ik heb niet de gewoonte pete-/klein-/kinderen (of whatever) zo "op te voeden" dat hun eventuele genegenheid moet afgekocht worden met een zakcent en indien niet aan die "verwachting" voldaan wordt ze "teleurgesteld" moeten reageren.
nee, jij klinkt me idd meer als het type dat een petekind (of dakloze, of ....) gewoon niets zou geven, dat is waar

het is je eigen dat jij altijd maar denkt te weten hoe het ergens anders gaat, dus je blijft in ieder geval wel consistent in je postings,
maar om je even te corrigeren: er is niets van genegenheid afkopen of "opvoeden door geld" bij betrokken, het was nu eenmaal een uitstapje naar de kermis.
en een uitstapje naar de kermis, dat kost geld (en een heel pak meer als vroeger verdomd)
ik was, omdat er idd overal tegenwoordig gewoon met kaart/payconiq kan betaald worden (en gewoon pure vergetelheid/luiheid) geen extra cash gaan afhalen - gelukkig dat ik dus nog wel wat bijhad, want als je kaart en payconiq het ineens even laten afweten.... (had nog een 2de kaart, maar daar kan je dan niet altijd mee betalen via payconiq, afhankelijk van de qr code dat je moet gebruiken, en niet overal namen ze gewoon de kaart aan)
ik heb in principe steeds:
- payconiq
- 2 verschillende bankkaarten
- en (beperkte hoeveelheid) cash
moest dat dus in deze instantie niet geweest zijn, waren er zaken die gewoon niet gekund hadden, door een of ander probleem met mijn primaire kaart (nouja, ik had naar de bank kunnen lopen.... om cash af te halen, maar dan zit je dus terug bij, jawel, cash)
cash is en blijft nog steeds het enige dat je kan garanderen dat je x euro kan betalen op elk moment - voor al de rest ben je afhankelijk van externe factoren.
natuurlijk is er met dat voordeel ook het nadeel gepaard dat je het kwijt kan raken door gewoon te verliezen, of door overvallen te worden