TELE2 all in - POORTEN OPEN !

Plaats reactie
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

Kan het niet geloven!

ze hebben me zojuist gebeld en gaan mijn poorten openen

:)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

:lol: :-D :eek: 8) :-o

Congrats.

Quote :
Things fall apart; the center cannot hold; Mere anarchy is loosed upon the world. (Yates, Second Coming)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat bedoel je juist me alle poorten open? Heb je nu toegang tot je eigen modem? Staat alles naar 1 bepaald IP geforward (soort DMZ?) Is dit enkel bij jou, of is dit op verzoek bij iedereen?
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

meon schreef:Wat bedoel je juist me alle poorten open? Heb je nu toegang tot je eigen modem? Staat alles naar 1 bepaald IP geforward (soort DMZ?) Is dit enkel bij jou, of is dit op verzoek bij iedereen?


Ik heb maar de portforwarding voor eMule gevraagd. Meer weet ik helaas niet omdat ik nog steeds op het werk zit. Zojust heeft me dhr van Tele2 opgebeld in verband met de portforwarding en hij vroeg dewelke poorts moeten geforwarded dus ik heb de porten voor eMule gevraagd en hij ging het dan direct doen. Ik heb een paar dagen geleden op de klantendienst ruzie gehad en het was genoeg.

Ik denk niet dat we een toegang krijgen, maar ik denk het ook niet dat ik de enige zal zijn dus wait and see!!!

ps. sorry voor de schrijffouten maar ik ben geen native speaker Nederlands
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

grg schreef:
meon schreef:Wat bedoel je juist me alle poorten open? Heb je nu toegang tot je eigen modem? Staat alles naar 1 bepaald IP geforward (soort DMZ?) Is dit enkel bij jou, of is dit op verzoek bij iedereen?


Ik heb maar de portforwarding voor eMule gevraagd. Meer weet ik helaas niet omdat ik nog steeds op het werk zit. Zojust heeft me dhr van Tele2 opgebeld in verband met de portforwarding en hij vroeg dewelke poorts moeten geforwarded dus ik heb de porten voor eMule gevraagd en hij ging het dan direct doen. Ik heb een paar dagen geleden op de klantendienst ruzie gehad en het was genoeg.

Ik denk niet dat we een toegang krijgen, maar ik denk het ook niet dat ik de enige zal zijn dus wait and see!!!

ps. sorry voor de schrijffouten maar ik ben geen native speaker Nederlands



er zou iemand die login en pass moeten sniffen, dan weten we die ineens ook ;)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ja, waarom doe je dat niet, grg :p

Ik en ****(wouw z'n naam niet meer hier) zijn er op aan het voorbereiden, hij zal het normaal gezien gaan uitvoeren. Ik wouw het ook doen maar kan momenteel niet aan een gewone modem geraken (zonder er geld aan te geven), die ene diek geleend heb is kapojtas, en ken niemand anders die er eentje kan missen... (die in mijn buurt woont natuurlijk)

we houden jullie op de hoogte!

grtz
Laatst gewijzigd door FST 11 jan 2006, 12:05, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Graag had ik nu nog die lijn geactiveerd gekregen .... Was gepland de week van de 2de ... helaas geen telefoon van een technieker om langs te komen.
Op de technische dienst zeiden ze dat dat wel in de komen de weken inorde komt. Is voorhen precies niet dringend, Voor mij daar tegen :-(
Laatst gewijzigd door Torpens 11 jan 2006, 08:40, in totaal 1 gewijzigd.
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

FST schreef:ja, waarom doe je dat niet, grg :p

grtz
:oops:

Omdat ik het niet kan :oops: :oops: :oops: :roll: :roll: :roll:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ok vandaag dan weer naar tele2 gebeld met de vraag of ze ook bij mij een poort kunnen openzetten

tele2: ik zal een ticket maken maar wees er maar zeker van dat er niks mee gaat gebeuren ...
(_kl) :waarom niet meneer?
(_kl) :ff vragen momentje
tele2: dat is pas vanaf vandaag veranderd
we mogen dat niet meer
(_kl) :ZUCHT


ik snap het niet meer hoor:/
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

KL schreef:ok vandaag dan weer naar tele2 gebeld met de vraag of ze ook bij mij een poort kunnen openzetten

tele2: ik zal een ticket maken maar wees er maar zeker van dat er niks mee gaat gebeuren ...
(_kl) :waarom niet meneer?
(_kl) :ff vragen momentje
tele2: dat is pas vanaf vandaag veranderd
we mogen dat niet meer
(_kl) :ZUCHT


ik snap het niet meer hoor:/
:???:

Dat is idd idioot. WTF? Misschien moet je ze echt allemaal uitschelden om dat maar geregeld te krijgen? Ik weet ook niet of ze dat echt bij mij al hebben geopend (zal nakijken vanavond). Maar ze hebben me opgebeld, gevraagd welke poorten openen en voila! Alsof dat gewoonste zaak van de wereld was (het is ook gewoonste zaak ter wereld) Die klantendienst heeft gewoon een gespleten persoonlijkheid of wat?

of misschien... moet jij ook naar VERSATEL proberen? Ik heb naar allebei toen gebeld en ze allemaal van koop tot teen lekker uitgeschold! Probeer dat eens msschien?

grg
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ook net even gebeld.

Ze zijn inderdaad gestopt met poorten open te zetten. Als je om de een of andere reden je modem moet resetten, dan zijn die portmappings eruit. Dus nu zijn ze aan 't werken aan een systeem om die portmappings blijvend in de modem te steken, zodat als je reset dat de settings blijven (wat is dan het nut van een reset?). Zolang ze die manier niet gevonden hebben zetten ze geen poorten meer open.
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ze lezen hier dus mee en hebben schrik dat iemand aan die login/pass gaat geraken door te sniffen :roll:

Dat zal wel de echte reden zijn i.p.v. die zever over een reset.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Inderdaad. Ik wacht nog altijd op het moment dat de ombudsman op de Tele2 kar zal springen. Het _kan_ gewoon niet dat je geen controle hebt over iets dat je zelf koopt. Anyway, in afwachting tot ze wakker schieten, volhouden en zelf uw trukkendoos uit de kast halen.
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Sub Zero schreef:Inderdaad. Ik wacht nog altijd op het moment dat de ombudsman op de Tele2 kar zal springen. Het _kan_ gewoon niet dat je geen controle hebt over iets dat je zelf koopt. Anyway, in afwachting tot ze wakker schieten, volhouden en zelf uw trukkendoos uit de kast halen.

Dit is omdat 99% van de Belgen enkel maar wat komt klagen op een forum als dit, maar zelf geen of weinig moeite doet om enige actie te ondernemen.
Om dezelfde reden kunnen providers ons al jaren uitmelken met belachelijk lage datalimieten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Sub Zero schreef:Inderdaad. Ik wacht nog altijd op het moment dat de ombudsman op de Tele2 kar zal springen. Het _kan_ gewoon niet dat je geen controle hebt over iets dat je zelf koopt. Anyway, in afwachting tot ze wakker schieten, volhouden en zelf uw trukkendoos uit de kast halen.


Zonder meer goed mogelijk, maar ook de uitleg van Tele2 houd steek, als je het volgende scenario voor ogen zou houden :

Tele2 beslist voor de goedkoopste voip router te gaan die ze bruikbaar hebben gevonden. (Thomson). Het probleem is dat ze de VOIP instellingen willen afschermen tov de einduser. De Thomson heeft standaard geen mogelijkheid om enkel dat deel van de settings af te schermen, en implementatie daarvan kost een aanpassing van firmware. Tele2 wil dit niet betalen, en vraagt een "simpele" oplossing (volledige box op slot met een standaard passwoord, waar ze dan als de dood voor zijn dat dit zou gehacked kunnen worden, dus krijgen zelfs de installateurs dit passwoord NIET mee)

Onwaarschijnlijk ? Kijk eens naar Linksys. Daar is een specieke deel van de firmware dusdanig dat je de VOIP instellingen niet kan bereiken : de rest van de firmware is toegankelijk gelaten voor de enduser. De VOIP instellingen zijn gelocked op maat van 1 grote (Amerikaanse) provider (volgens de handleiding), die duidelijk een afspraak heeft met Linksys om dit als dusdanig aan te passen naar hun eigen eisen. (Lees de Linksys handleiding er maar eens op na)

Situatie nu bij Tele2 : oh shit. Ze beginnen dan pas te begrijpen welke de implicaties zijn van een cheapass "gebruik de standaard firmware maar, en lock die met een nieuw passwoord want da's goedkoper" politiek, of ze rekenden erop dat het merendeel van de door hun aangesloten klanten hier nooit van wakker zal liggen. En inderdaad hoor : een reset of een reflash van de firmware (die blijkbaar al 6 of 7 keer gebeurd is inmiddels) vernietigd de portforward settings.

Slachtoffer van deze "goedkope" aanpak is dan natuurlijk de gebruiker.

Mijn noodoplossing tot nu toe : 's avonds Tele2 modem uit, SNA aan. Alle ports open. Geen telefoon 's nachts, dus zeker niet ideaal. En dat van die "beslissing sinds maandag" is bullshit. De techneut die bij mj verleden week kwam aansluiten wist me toen al te melden "dat ze geen poorten mochten openen bij low end klanten", het waarom daarvan wist hij mij echter niet te vertellen.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

kaween schreef:Tele2 beslist voor de goedkoopste voip router te gaan die ze bruikbaar hebben gevonden. (Thomson). Het probleem is dat ze de VOIP instellingen willen afschermen tov de einduser. De Thomson heeft standaard geen mogelijkheid om enkel dat deel van de settings af te schermen, en implementatie daarvan kost een aanpassing van firmware. Tele2 wil dit niet betalen, en vraagt een "simpele" oplossing (volledige box op slot met een standaard passwoord, waar ze dan als de dood voor zijn dat dit zou gehacked kunnen worden, dus krijgen zelfs de installateurs dit passwoord NIET mee)


Wat ikg ehoord heb is dat Thompson wel een mogelijheid aanbiedt om een deel van de firmware te locken!
Ik ben even de naam van het progje kwijt, maar hiermee kan je dus heel de Thompson modem instellen van wat gewijzigd/bekeken mag worden.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Bestaat voor zover ik het weet nog niet voor de 700 series, wel voor de 5xx en de 6xx. Net zoals de extere port forwarding managers, trouwens.Maar ik kan mis zijn.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

kaween schreef:Situatie nu bij Tele2 : oh shit. Ze beginnen dan pas te begrijpen welke de implicaties zijn van een cheapass "gebruik de standaard firmware maar, en lock die met een nieuw passwoord want da's goedkoper" politiek, of ze rekenden erop dat het merendeel van de door hun aangesloten klanten hier nooit van wakker zal liggen. En inderdaad hoor : een reset of een reflash van de firmware (die blijkbaar al 6 of 7 keer gebeurd is inmiddels) vernietigd de portforward settings.

Mij maak je echt niet wijs dat ze hier niet langer over nagedacht hebben. 't Zijn bij Tele2 ook geen dommeriken he.
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Inderdaad. Het is ofwel dit, ofwel het vorige idee wat ik hier ook al eens geformuleerd heb : poorten dicht, en op die manier een artificiele cap op alle gebruikers die onder unlimited (en ook alle anderen) vallen.

Bovendien, tot nu toe heb ik echt nog niet veel bewijs gezien van "nadenken over hun formule". :twisted: Support mensen die hun eigen condities niet lijken te kennen, onmogelijkheid om administratief in orde te geraken, onmogelijkheid om installatieafspraken na te komen, klanten die gebeld worden om een verandering/implementatie uit te voeren die dan blijkbaar toch niet kan (topic !).... echt HEEL goed over nagedacht allemaal.

Ik weet maar 1 ding zeker : nooit onzin gehad met Versatel. HOPEN onzin gehad met Tele2. *zucht* En nu hou ik mijn mond hierover.
Laine2000
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:10

kaween schreef:Tele2 beslist voor de goedkoopste voip router te gaan die ze bruikbaar hebben gevonden. (Thomson). Het probleem is dat ze de VOIP instellingen willen afschermen tov de einduser. De Thomson heeft standaard geen mogelijkheid om enkel dat deel van de settings af te schermen, en implementatie daarvan kost een aanpassing van firmware. Tele2 wil dit niet betalen, en vraagt een "simpele" oplossing (volledige box op slot met een standaard passwoord, waar ze dan als de dood voor zijn dat dit zou gehacked kunnen worden, dus krijgen zelfs de installateurs dit passwoord NIET mee)


Dit klopt niet. de Thomson heeft wel degelijk de mogelijkheid om de VOIP instellingen af te schermen voor de gebruiker, maar bij Tele2 hebben blijkbaar niet gekeken hoe het moet (of ze willen niet kijken hoe het moet). Deze info heb ik van een werknemer van Thomson, dus het zou correct moeten zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... is best mogelijk. Staat niet vermeld in de documentatie/manuals die ik op het internet heb kunnen vinden over de 716WL, maar gezien je hier als eindgebruiker normaal geen uitstaans me hebt, wil ik dat best wel aanvaarden als "undocumented for endusers".

Dit maakt het trouwens allemaal nog erger : het "hier is goed over nagedacht" kan dan enkel indien mijn eerste vermoeden (doelbewust poorten ontoegankelijk maken en dit verzwijgen aan de klant) waar is. OFWEL is er inderdaad NIET over nagedacht.

Ben niet heel zeker welke van de twee mogelijkheden nu eigenlijk erger is.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Natuurlijk krijg je de code niet omwille van het voip gedeelte, je kan dan makkelijk voipbuster als id. ingeven en lig je gratis internationaal te bellen.

Langs de andere kant, welke producent van dergelijke routers zou geen optie aanbieden om het voip gedeelte af te schermen via een aparte eeprom.

Ik ben toch eens benieuwd hoe dit afloopt :)
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Block schreef:Natuurlijk krijg je de code niet omwille van het voip gedeelte, je kan dan makkelijk voipbuster als id. ingeven en lig je gratis internationaal te bellen.

Langs de andere kant, welke producent van dergelijke routers zou geen optie aanbieden om het voip gedeelte af te schermen via een aparte eeprom.

Ik ben toch eens benieuwd hoe dit afloopt :)


Ik kan je redenering hier niet volgen. :???:
Tele2 biedt jouw toegang tot het internet en de SpeedTouch is jouw eigendom. Aangezien het jouw eigendom is zou je de SpeedTouch kunnen aanpassen zoals jij het wilt, ook met het gebruik van internet ben je vrij.
Dus als ik dan een ander VoIP-systeem wil gebruiken, dan heb je daar alle recht op!! Dit is dus juist een argument om zelfs het VoIP gedeelte open te gooien!

Wat Tele2 beoogt is HAAR VoIP instellingen afschermen, zodat je niet nomadisch zou kunnen bellen. Dus met die VoIP instellingen op een andere geografische locatie inloggen en bellen. Dan kan ik bijvoorbeeld die instellingen in Frankrijk gebruiken om naar België te bellen tegen lokaal tarief. En zelfs dit afschermen is bediscussieerbaar, je gebruikt immers het internet netwerk van Frankrijk tot België, niet het Tele2 netwerk!

Tele2 is hier duidelijk aan het aanmodderen i.v.m. die SpeedTouch modem. Iemand het vruchtgebruik ontnemen van zijn eigendom op deze manier is op geen enkele manier juridisch goed te praten. Hier zal ongetwijfeld nog een staartje aan komen, de vraag is wanneer...


:evil:
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Volledig mee eens wat deepBlue zegt !!

Die onozelaars van tele2 zijn wel heeel DOM geweest:
Als ze nu eens die 80 euro als "installatiekost" hielden en de modem als gratis, dan was het heel anders en slim gespeeld, want die was dan zogezegd van hun (zoals telenet het doet).

Maar nee, haha ! nu kunnen wij in ons recht spelen (maar goed ook) en kunne wij de modem van ons claimen en daar nog degelijk gaan in slagen ook (als we moete doen)...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Deepblue,

ik geef je volledig gelijk, het enige wat tele2 wil tegengaan is dat je bij je voip instellingen: sip.voipbuster.com zou invullen en dus gratis gaat liggen bellen.

Maar zoals je zegt dan zouden ze de modem in bruikleen moeten geven en niet verkopen.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

VOIPBUSTER is niet meer gratis hoor. (voipstunt daarentegen wel)
Is 1 cent per minuut.

Maar wat dan nog ?

Ik heb nu free time. Na 17 u en in het weekend gebruik ik mijn gewone telefoon, voor 17u gebruik in VOIPBUSTER via mijn PC ....
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Block schreef:Deepblue,

ik geef je volledig gelijk, het enige wat tele2 wil tegengaan is dat je bij je voip instellingen: sip.voipbuster.com zou invullen en dus gratis gaat liggen bellen.


Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?

Vraag ik me nog steeds af waarom je bij TEle2 geen belgacom-abonnement meer nodig hebt en toch kan internetten, en waarom dit bij een andere ISP zoals mijn Evonet.be niet kan?

Ohja, en de reden waarom iedereen het over sniffen of hacken heeft en het erop lijkt alsof dat nog niet gebeurd of gelukt is, zal misschien komen omdat de echte slimme jongens nooit Tele2 genomen hebben? Lol, klein grapje maar toch waarheid misschien.

Groetjes, Peter.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Sniffen moet kunnen volgens mij: hang een speedtouch aan de lijn met gebruikersnaam en wachtwoord tele2. Die verbinden met een hub en dan de hub op zijn beurt naar een lan poort van de Thomson. En dan dmz naar de thomson. Als ze dan proberen inloggen via http of telnet, zal username en paswoord in cleartext langs alle poorten van de hub passeren... Een linux pc'tje met ettercap, ethereal,... zal u dan het paswoord kunnen bezorgen.
Lijkt me een leuk experimentje, alleen spijtig ik geen Tele2 heb. Iemand kandidaat om dit uit te testen?

Ik vrees wel dat ze https zullen gebruiken bij het inloggen. In dat geval zal het zo goed als onmogelijk zijn...

Tenzij je poort 443 mapt naar 80 op de Thomson, en hopen dat ze het niet opmerken...
Laatst gewijzigd door Siglo 17 jan 2006, 10:10, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

PeterVi schreef:Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?


Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Deej_1977 schreef:
PeterVi schreef:Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?


Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?


Dat kan wel, je kan bij sommige sip providers uw nummer porteren naar de sip account.
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Deej_1977 schreef:
Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?


Zit het niet zo?
Via SIP naar een PSTN-nummer kan, maar brengt vaak wel gesprekskosten met zich mee voor de beller.

Van een klassiek PSTN of ISDN (niet-VoIP) nummer naar een VoIP-nummer betekent gesprekskosten voor de beller, afhankelijk welke landcode het VoIP-nummer heeft.

Via SIP naar een VoIP-nummer bellen, is dat gratis?

Groetjes, Peter.
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ff on topic blijven,


zijn er nog mensen waarbij ze poorten hebben opengezet of iemand die nog iets meer weet?

BTW, kan zelfs geen mail meer sturen via hun site, dit geeft een error:/
zed
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2006, 16:30

Voila, hierjuist een rustig babbelke kunnen doen met iemand van de helpdesk.

Hij zei mij dat ze voor de moment op technisch & administratief vlak aan overwegen/discussiëren zijn om stukken van het grafisch gedeelte van de modem bereikbaar te maken voor de gebruiker.

In ongeveer 2 weken zullen de mensen van de helpdesk toegang krijgen vanaf hun computer. En daarna zullen ze overwegen om de gebruiker definitief toegang te geven. (wss alleen het ADSL gedeelte, maar tis al een stap in de goeie richting)

Die pee van de helpdesk zei dan da'k niet de enige was moet dit soort vraag (duuh !).

Maarja, laten we niet te vlug "hoera" roepen. Tele2 users know why ;)
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ok gasten
hier word ik dus pisnijdig van ... :evil:

Kreeg vandaag eindelijk antwoord op de vele (ongeveer 40 mails) die ik naar hun stuurde ...
Bekijk vooral de datum wanneer ik de mail naar hun stuurde :p

-----Original Message-----
From: *****@versateladsl.be [mailto:*****@versateladsl.be]
Sent: Thursday, December 29, 2005 3:31 PM
To: [email protected]
Subject: TELE2BE-NL-INFO-P

SUBJECT = TELE2 All In
QUESTIONS = ik vroeg vanmorgen aan iemand van de helpdesk om een port
te forwarden in mijn router nl port 113, Hij zelf had geen enkele gegevens om in mijn router te kunnen zei hij ??? Volgens de techniekers kunnen zijn ook niet in de config van de routers??? Wie dan wel??? Ik begrijp er niks meer van ...
Wie kan me helpen? Op deze manier heb ik echter niets aan tele2allin omdat ik mijn netwerk wil configuren. Als ik mijn oude router terug aansluit kan ik niet telefoneren maar wel alles configuren zoals ik het wil; dus waarom zou ik niet in de modem van tele2 mogen?
Het enige dat ik eigenlijk vraag is poort 113 open te zetten ...
Met een antwoord als de gebruikers mogen niet in de modem-router ben ik niet mee gediend...



Het antwoord van tele2:


Geachte heer *****,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is niet mogelijk om de Poort open te zetten.

Hebt u nog een vraag? Aarzel dan niet om contact te nemen.070224464

TELE2 dankt u voor uw vertrouwen.


Carina
Klantendienst
TELE2 België
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik weet het joh. Mijn vragen waren zelfs nog ouder (21 Oktober !), maar toen was de mogelijkheid dat portforwarding een probleem zou worden zo REMOTE voor mij dt ik geen verdere vragen stelde naar een geruststellend 'u krijgt alle gegevens van uw modem, mijnheer'.

Ik kreeg verleden week trouwen DIT antwoord (na lange tijd):

"Hartelijk dank voor uw e-mail.

Aangezien de instellingen van de modem automatisch geupload worden bij het
maken van een verbinding en zo de huidige instellingen (en gemaakte
wijzigingen) overschrijven is het voorlopig niet mogelijk de configuratie te
wijzigen.

We menen wel dat dit inderdaad niet de beste oplossing is voor meerdere
internetgebruikers en zijn in beraadslaging over hoe dit op te lossen.

Zodra er hiervoor een oplossing gevonden is zullen we u contacteren.

Onze excuses voor de vertraging.

Heeft u nog een vraag? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

TELE2 dankt u voor uw vertrouwen.


Dario
Technische dienst
TELE2 België
"

A word of advice : don't hold your breath.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Ik heb vandaag nog eens gebeld met de helpdesk op die 02 nummer (diegenen die zogezegd door iemand van 078 helpdesk bevoegd zijn om in te loggen op je modem) omdat mijn poorten terug toe zijn gegaan na elec uitval (in het verleden iemand van die helpdesk, 02, die mij opgebeld had na 2weken wachten nadat ik "het probleem" had voorgesteld aan helpdesk 070 toen, die opengezet + wifi afgezet)

Wat ik kan concluderen uit het lange gesprek ik had:

Ze zijn aan een nieuw systeem bezig imv de modem, het huidige is kwetsbaar en zou daarom geen mogelijkheid bieden tot het verlenen van toegang tot uw eigen modem, als iemand het paswoord te weten komt kan die het hele systeem platleggen enzo: login/pass is hetzelfde op ALLE tele2 boxen!
(had ik maar een sniffer setup draaien toen die ene inlogde bij mij :evil:
wanneer dat zou in voegen treden wist ze mij nog niet te zeggen (of mogt ze niet)

Er is soms tekort aan interne comunicatie, sommige helpdeskers lijken dingen te beloven en/of doorgeven die ze eig niet mogen, of dat een andere zegt dat je dat niet mag terwijl die ene wel enz..., die een diek vandaag aan de lijn had zegt dat zij moeten vragen aan hun supervisor of iets mag ofniet gezegd worden bv. ze mogen NIET inloggen op je modem om ook maar iets te veranderen, wel kunnen zij er aan. Dit is iets dat in tegenspraak is met veiligheid, als je je wifi wilt (laten) afzetten, wat dan ? enz...

Gewoon geluk hebben wie je aan de lijn krijgt zou ik zeggen :)

Mischien loggen ze wel in op je modem voor belangrijke zaken als je er echt op staat ofzoiets maar kan niet direct op iets komen...

Maar jah, het zal wachten zijn op dat nieuwe systeem om wel in de modem te kunnen....

Oh ja, en nog iets dat in tegenstelling is wat r2504 beweerde: je mag alle telefoongesprekken opnemen die je maakt of als je gebeld wordt (zelfs zonder medeweet van de tegenpartij) Op voorwaarde dat je er geen misbruik van maakt. bv. als je belt naar de helpdesk, als bewijs, zij doen dat trouwens ook.

dat zijn zowat de dingen diek er van onthouden heb (had ik het maar opgenomen :p, kzalt maar ni te lang maken.. grtz
PS: blue = added text (edited)
Laatst gewijzigd door FST 25 jan 2006, 21:15, in totaal 3 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Neh, thanx for sharing.

Als dit waar is (en ik denk het wel) dat iedere box dezelfde config/pass heeft (wat wonderwel past in de fillosofie van "beveilig de box zo hard mogelijk, en heb "algemeen bruikbare" recovery cd's), is dit voor mij gewoon het bewijs dat ER INDERDAAD NIET GOED NAGEDACHT IS VOOR DE IMPLEMENTATIE VAN DIT SYSTEEM, ofdat het BUDGET om een beter systeem te maken er gewoon niet was.

En van dat 'niet te lang maken', jongen, let's just say :

"those who matter don't mind, and those who mind don't matter"
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

Beste klant,

Wij hebben poort *** geopent op de modem.

Indien je nog verdere vragen hebt, kan je ons steeds contacteren.
Voor meer informatie over onze producten kan je terecht op www.versatel.be of op het nummer 02 60 80 800 (werkdagen van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u). Voor technische ondersteuning staat onze Klantendienst steeds klaar op 02 60 80 100 (werkdagen van 9u tot 20u).
Heb je administratieve vragen, contacteer ons dan op 02 60 80 300 (werkdagen van 8u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u).

Met vriendelijke groeten,


Kristof

Versatel Klantendienst

Versatel Belgium NV
Koningin Astridlaan 166
1780 Wemmel
Belgium



Heb wel mailtje gestuurd dat onze Kristof eens nederlandse les moet gaan volgen hihihi :p :p :p


Eindelijk dus toch iets positiefs;) !!!!
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Is dat het officiële antwoord van tele2? Is wel leuk dat er een mega-dt-fout in staat! Goed bezig tele2!
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

het komt eerder van versatel deze mail;)

dus tja...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”