ze hebben me zojuist gebeld en gaan mijn poorten openen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik heb maar de portforwarding voor eMule gevraagd. Meer weet ik helaas niet omdat ik nog steeds op het werk zit. Zojust heeft me dhr van Tele2 opgebeld in verband met de portforwarding en hij vroeg dewelke poorts moeten geforwarded dus ik heb de porten voor eMule gevraagd en hij ging het dan direct doen. Ik heb een paar dagen geleden op de klantendienst ruzie gehad en het was genoeg.meon schreef:Wat bedoel je juist me alle poorten open? Heb je nu toegang tot je eigen modem? Staat alles naar 1 bepaald IP geforward (soort DMZ?) Is dit enkel bij jou, of is dit op verzoek bij iedereen?
grg schreef:Ik heb maar de portforwarding voor eMule gevraagd. Meer weet ik helaas niet omdat ik nog steeds op het werk zit. Zojust heeft me dhr van Tele2 opgebeld in verband met de portforwarding en hij vroeg dewelke poorts moeten geforwarded dus ik heb de porten voor eMule gevraagd en hij ging het dan direct doen. Ik heb een paar dagen geleden op de klantendienst ruzie gehad en het was genoeg.meon schreef:Wat bedoel je juist me alle poorten open? Heb je nu toegang tot je eigen modem? Staat alles naar 1 bepaald IP geforward (soort DMZ?) Is dit enkel bij jou, of is dit op verzoek bij iedereen?
Ik denk niet dat we een toegang krijgen, maar ik denk het ook niet dat ik de enige zal zijn dus wait and see!!!
ps. sorry voor de schrijffouten maar ik ben geen native speaker Nederlands
KL schreef:ok vandaag dan weer naar tele2 gebeld met de vraag of ze ook bij mij een poort kunnen openzetten
tele2: ik zal een ticket maken maar wees er maar zeker van dat er niks mee gaat gebeuren ...
(_kl) :waarom niet meneer?
(_kl) :ff vragen momentje
tele2: dat is pas vanaf vandaag veranderd
we mogen dat niet meer
(_kl) :ZUCHT
ik snap het niet meer hoor:/
Dit is omdat 99% van de Belgen enkel maar wat komt klagen op een forum als dit, maar zelf geen of weinig moeite doet om enige actie te ondernemen.Sub Zero schreef:Inderdaad. Ik wacht nog altijd op het moment dat de ombudsman op de Tele2 kar zal springen. Het _kan_ gewoon niet dat je geen controle hebt over iets dat je zelf koopt. Anyway, in afwachting tot ze wakker schieten, volhouden en zelf uw trukkendoos uit de kast halen.
Zonder meer goed mogelijk, maar ook de uitleg van Tele2 houd steek, als je het volgende scenario voor ogen zou houden :Sub Zero schreef:Inderdaad. Ik wacht nog altijd op het moment dat de ombudsman op de Tele2 kar zal springen. Het _kan_ gewoon niet dat je geen controle hebt over iets dat je zelf koopt. Anyway, in afwachting tot ze wakker schieten, volhouden en zelf uw trukkendoos uit de kast halen.
Wat ikg ehoord heb is dat Thompson wel een mogelijheid aanbiedt om een deel van de firmware te locken!kaween schreef:Tele2 beslist voor de goedkoopste voip router te gaan die ze bruikbaar hebben gevonden. (Thomson). Het probleem is dat ze de VOIP instellingen willen afschermen tov de einduser. De Thomson heeft standaard geen mogelijkheid om enkel dat deel van de settings af te schermen, en implementatie daarvan kost een aanpassing van firmware. Tele2 wil dit niet betalen, en vraagt een "simpele" oplossing (volledige box op slot met een standaard passwoord, waar ze dan als de dood voor zijn dat dit zou gehacked kunnen worden, dus krijgen zelfs de installateurs dit passwoord NIET mee)
Mij maak je echt niet wijs dat ze hier niet langer over nagedacht hebben. 't Zijn bij Tele2 ook geen dommeriken he.kaween schreef:Situatie nu bij Tele2 : oh shit. Ze beginnen dan pas te begrijpen welke de implicaties zijn van een cheapass "gebruik de standaard firmware maar, en lock die met een nieuw passwoord want da's goedkoper" politiek, of ze rekenden erop dat het merendeel van de door hun aangesloten klanten hier nooit van wakker zal liggen. En inderdaad hoor : een reset of een reflash van de firmware (die blijkbaar al 6 of 7 keer gebeurd is inmiddels) vernietigd de portforward settings.
Dit klopt niet. de Thomson heeft wel degelijk de mogelijkheid om de VOIP instellingen af te schermen voor de gebruiker, maar bij Tele2 hebben blijkbaar niet gekeken hoe het moet (of ze willen niet kijken hoe het moet). Deze info heb ik van een werknemer van Thomson, dus het zou correct moeten zijn.kaween schreef: Tele2 beslist voor de goedkoopste voip router te gaan die ze bruikbaar hebben gevonden. (Thomson). Het probleem is dat ze de VOIP instellingen willen afschermen tov de einduser. De Thomson heeft standaard geen mogelijkheid om enkel dat deel van de settings af te schermen, en implementatie daarvan kost een aanpassing van firmware. Tele2 wil dit niet betalen, en vraagt een "simpele" oplossing (volledige box op slot met een standaard passwoord, waar ze dan als de dood voor zijn dat dit zou gehacked kunnen worden, dus krijgen zelfs de installateurs dit passwoord NIET mee)
Ik kan je redenering hier niet volgen.Block schreef:Natuurlijk krijg je de code niet omwille van het voip gedeelte, je kan dan makkelijk voipbuster als id. ingeven en lig je gratis internationaal te bellen.
Langs de andere kant, welke producent van dergelijke routers zou geen optie aanbieden om het voip gedeelte af te schermen via een aparte eeprom.
Ik ben toch eens benieuwd hoe dit afloopt
Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?Block schreef:Deepblue,
ik geef je volledig gelijk, het enige wat tele2 wil tegengaan is dat je bij je voip instellingen: sip.voipbuster.com zou invullen en dus gratis gaat liggen bellen.
Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?PeterVi schreef:Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?
Dat kan wel, je kan bij sommige sip providers uw nummer porteren naar de sip account.Deej_1977 schreef:Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?PeterVi schreef:Als nieuweling aangaande SIP/VoIP vraag ik me af wat het probleem is daar sip.voipbuster.com in te vullen? Tele2 verdient dan niks meer aan jouw gesprekken, dat snap ik wel, en dat is de reden? Vraag is dan, waarom zou je Tele2 nemen: om het even welke andere ISP nemen, een Thomson 716 kopen, en je kan met een Belgacom-abbo aan 6,50 per maand elke VOIP/SIP-gateway nemen die je maar wenst, toch?
Zit het niet zo?Deej_1977 schreef:
Hoe zit het dan met je telefonische bereikbaarheid? Want via SIP gaat men toch niet naar je BGC nummer bellen? Of wel?