Het is door dergelijke domme ideeen dat we nooit een draagvlak zullen hebben voor een veilig verkeer.
Ik kan perfect zelf oordelen of de snelheid die ik rij aangepast is aan de omstandigheden... en regelmatig is dat zelfs trager dan aangegeven ook. Rij ik de andere momenten te snel, nee ik tracht me nog altijd aan de snelheid te houden maar ik ben ook niet heiliger als de paus zoals een aantal hier die de perfectie zelf zijn.Dizzy schreef: 24 jan 2024, 13:32Jij wil gewoon zelf beslissen hoe hard je wil rijden en de rest kan de eugh... berm in
Ieder jaar miljoenen... zo gevaarlijk kan het dan toch niet zijn (als we er ook nog eens de mensen bij optellen die niet geflitst werden en/of bewust lokaal hun snelheid verlagen).Dizzy schreef: 24 jan 2024, 13:32 Hoe slim zijn mensen die zich door een domme flitspaal laten pakken?![]()
Inderdaad een domme uitspraak want volgens jou is iedereen die 5 km/u te snel rijdt (ongeacht in welke omstandigheden) per definitie een moordenaar. Het is trouwens met dergelijk uitspraken dat er naar openbare besturen en politiek chantage wordt uitgevoerd om blindelings (want je zal het maar overkomen dat er dergelijk ongeval zou gebeuren - meestal zelfs niet door snelheid) overal Zone 30 in te voeren !Dizzy schreef: 24 jan 2024, 13:32 Ik stel voor dat je uw inzichten eens gaat vertellen bij de mensen die een dierbare verloren hebben. Ik weet het, domme woke emo types die te dwaas zijn om uw geniale ingevingen te volgen![]()
Als ik morgen stil sta gebeuren er nog minder ongevallen... dan moeten we ook geen vliegtuig meer nemen. Ik ontken dus zeker niet dat snelheid een mogelijke factor is maar ik pleit wel voor een aangepaste snelheid (en niet de absurde mentaliteit om van Belgie één grote Zone 30 te willen maken).dean3009 schreef: 24 jan 2024, 13:57 Waarom blijf je zo volhouden dat lagere snelheid niet zou helpen om ongevallen te vermijden of minder erg te maken
Ik lees dat er van slechts 20 a 30 procent de snelheid geweten was en dat er daarvan bij nog eens tussen de 40 a 60% andere factoren in het spel waren.dean3009 schreef: 24 jan 2024, 13:57 Als ze rekenen dat een derde van de ongevallen door onaangepaste of overdreven snelheid komt, dan kan je toch niet stellen dat dat er niet toe doet?
De R0 als referentie nemen voor de gemiddelde rijweg in Belgie... ben je nu echt serieus ?
Wat mij betreft zijn er te weinig controles... alleen doen we de verkeerde controles !dean3009 schreef: 24 jan 2024, 13:57 Ik ben zelf ook geen fan van al die extra controles, maar er is een reden waarom die er komen.
Blind flitsen op snelheid is NIET de oplossing wil men minder verkeersdoden, ik denk dat dat wel duidelijk is op basis van onderstaande hitlijst (waar we duidelijk kampioen in zijn, spijtig genoeg staan we op een andere plaats als het op verkeersveiligheid aankomt).

Ik was trouwens afgelopen zomer op vakantie in Denemarken waar er totaal anders werd gereden dan in Belgie, nochtans heb ik er per uitzondering maar een Zone 30 gezien en komt het land zelfs niet voor in bovenstaande lijst omdat het maar 20 (twintig !) flitspalen heeft in gans het land.