Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

heist_175 schreef: 01 feb 2024, 20:39 Onbegrijpelijk dat mensen nog altijd geloven dat kernenergie goedkoop is.
Vraag het maar aan de Finnen, de kWh prijs is daar gehalveerd sinds de start van hun spiksplinternieuwe kerncentrale.

En zoals hoger al aangegeven wordt een batterijpark in België gecanceld “omdat het niet meer rendabel is met het open houden van twee kerncentrales, de te verwachten kWh prijs is te laag …

Heeft dus niks met geloven te maken, maar gewoon met feiten bekijken …
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Alleen zie ik sat in België niet gebeuren, dat de prijs zakt omdat er een nieuwe kerncentrale opengaat. Die winst verdwijnt hier in andere zakken. We zijn Scandinavië niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer
  • Citeer
  • Citeer

Idd. Engie heeft een prijsgarantie gekregen van onze regering voor het openhouden van de centrales. Goedkope stroom wordt dus onmogelijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
  • Citeer
  • Citeer

R2D2 schreef: 03 feb 2024, 08:27 Idd. Engie heeft een prijsgarantie gekregen van onze regering voor het openhouden van de centrales. Goedkope stroom wordt dus onmogelijk.
Engie heeft dit enorm goed gespeeld met hun "het is te laat, het is onomkeerbaar" etc. Natuurlijk was dat allemaal niet waar - ingenieurs van de kerncentrales zelf hebben in de media gezegd dat het niet waar was - maar ze hebben de ideologische agenda en invloed van Groen in de regering - waarvan iedereen wist dat ze volledig onrealistisch was, dat is meermaals door energie-experts en mensen met gezond verstand vermeld - naar hun hand gezet, wetende dat de regering vroeg of laat toch weer ging moeten komen aankloppen en dan was het natuurlijk kassa kassa.

Veel betalen zouden we sowieso (niet omdat het duur is, Joe legt hierboven uit waarom), maar de mensen die in 2019 op Groen gestemd hebben zijn de reden waarom we nog zoveel meer zullen betalen. Maar ik heb moeite om geen sympathie te hebben met hen, als je kijkt naar wat hen zoal beloofd werd zijn Groen-kiezers nog het meest van al in het gezak gezet in deze regering, en dat Engie zich nog eens ongelofelijk gaat verrijken met nog jaren aan kernenergie moet ook enorm pijnlijk aankomen daar. Het is beter om De Croo (Open VLD) met de vinger te wijzen omdat hij te lang is meegegaan hierin enkel maar om de vrede in zijn regering te bewaren.

Ook ik (geen Groen kiezer) ben enorm teleurgesteld in die partij, zeker gezien de kansen die ze kregen deze legislatuur om zich echt op te werpen. Ze hebben echt vanaf het begin de verkeerde prioriteiten gelegd. Die partij heeft nood aan nieuw bestuur, nieuwe gezichten, en een harde breuk met de oude leden en hun agenda om te kunnen kapitaliseren op de klimaatproblematiek. Groen kan enkel maar succesvol zijn als Groen, niet als "Agalev 2.0".
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Het gaat hier niet meer over een kleine frustratie....
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

boonpwnz schreef: 03 feb 2024, 09:12 Het gaat hier niet meer over een kleine frustratie....
+ Er bestaan al topics waar deze boom herhaaldelijk werd opgezet 😉
@Dizzy in uw mand hé 😇
duizend
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 03 feb 2024, 08:43 Veel betalen zouden we sowieso (niet omdat het duur is, Joe legt hierboven uit waarom), maar de mensen die in 2019 op Groen gestemd hebben zijn de reden waarom we nog zoveel meer zullen betalen.
Dat is inderdaad de kern :angel: van de zaak.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Blijkbaar weer scammers actief via telefoon. Vandaag al 2 keer opgebeld door (verschillende) 0049*** nummers die verbinding verbreken als ik opneem. Beide nummers zijn al geblokkeerd in de FB. Helaas kan ik de hele range 0049** (Duitsland) niet blokkeren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

de Tuya cloud die er zowat 24uur mee opgehouden heeft...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer
  • Citeer
  • Citeer

Joe de Mannen schreef: 03 feb 2024, 13:39 de Tuya cloud die er zowat 24uur mee opgehouden heeft...
Daarom gebruik ik geen Tuya.
duizend schreef: 03 feb 2024, 09:55
CCatalyst schreef: 03 feb 2024, 08:43 Veel betalen zouden we sowieso (niet omdat het duur is, Joe legt hierboven uit waarom), maar de mensen die in 2019 op Groen gestemd hebben zijn de reden waarom we nog zoveel meer zullen betalen.
Dat is inderdaad de kern :angel: van de zaak.
En de nieuwe of gerenoveerde kerncentrales in de buurlanden zijn ook schatplichtig aan een splinterpartij in Vlaanderen?
Dat je dat zelf gelooft :D.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 22 keer
  • Citeer
  • Citeer

Joe de Mannen schreef: 03 feb 2024, 13:39 de Tuya cloud die er zowat 24uur mee opgehouden heeft...

J.
Je moet overstappen naar smart life en voor HA is er nu ook een smart life integratie, maar die is nog in beta fase.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Moet ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

heist_175 schreef: 03 feb 2024, 18:43 En de nieuwe of gerenoveerde kerncentrales in de buurlanden zijn ook schatplichtig aan een splinterpartij in Vlaanderen?
In Finland zijn de groenen voorstander van kernenergie. Daar begrijpen ze dat dit noodzakelijk is om co2 neutraal te worden. Als bonus halveert de kwh prijs ook nog eens.
Zo simpel kan het zijn als je kijkt naar feiten ipv vast te houden aan dogma’s
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Gelieve deze energie discussie in het energie topic te voeren.

Dank.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

En voor dit soort "top notch design" betaal je een paar duizend euro.

Het zoveelste macos issue waar je maar mee moet leven, of alweer een 3rd party app installeren om er ietwat rond te werken.Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

boonpwnz schreef: 02 feb 2024, 14:01
heist_175 schreef: 01 feb 2024, 20:39
Onbegrijpelijk dat mensen nog altijd geloven dat kernenergie goedkoop is.
Ze
Is het ook niet omdat ze de kostprijs van toen vergeleken(met veel minder veiligheidsnormen) met een hedendaagse centrale die ultraveilig moet zijn? Dat komt altijd met een kost en in geval van kernenergie is dat enorm. Dan nog inflatie bijrekenen en de beperkte beschikbaarheid van materialen?
Neen, de bouw duurt jaren en nu zelfs vaak decennia en dat kostenplaatje loopt dus enorm op. Al dat geld moet terugverdiend worden over de levensduur. Het einde van het woord levensduur verklaart dan ook waarom de stroom duur moet zijn. De centrales die nu gebouwd worden of verlegd is meestal met een garantie van prijs want anders begint niemand er nog aan. Je blokkeert de prijs dus voor de ganse levensduur op een hoog niveau.

Dan kom je bij de HE die enorm in opmars is en totaal tegen de businesscase van nucleair ingaat. Hoe meer HE, hoe slechter de zaken voor kernenergie want die moet zoveel mogelijk op volle kracht draaien om de gigantische kost terug te verdienen. Ddat wordt dus met elk zonnepaneel en en elke molen erbij wat moeilijker. Als HE genoeg energie levert zou men kerncentrales niet nodig hebben maar die moeten net zoveel mogelijk draaien om überhaupt rendabel te zijn.

Dan komt de dag dat de kerncentrale gesloten wordt en je dus de boel moet afbreken en het afval dat daarbij komt kijken, voor duizenden jaren lang. Dat kan gewoon niet goedkoop zijn en daarom dumpt men dat afval en de kosten in de nek van de belastingsbetaler, wij dus. En dan komen ze hier nog zeggen dat het goedkoop is :lol:

En waarom verstrengt men de veiligheidseisen, juist.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer
  • Citeer
  • Citeer

devilkin schreef: 05 feb 2024, 08:51 Het zoveelste macos issue waar je maar mee moet leven
En waar kijken we naar ? Want ik weet totaal niet waar je het over hebt (en ben zeker niet de enige, denk ik). Screenshot is ook gewoon veel te klein.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Tomby schreef: 05 feb 2024, 15:01 En waar kijken we naar ? Want ik weet totaal niet waar je het over hebt (en ben zeker niet de enige, denk ik). Screenshot is ook gewoon veel te klein.
Zegt hij nochtans wel, "top notch". De notch vanboven in het scherm.

(natuurlijk, dat wist hij voor hij het kocht)

Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Nee, zoiets koop ik niet :) corporate toestel.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

2 plastieken potjes van Curver gekocht met een deksel dat erop geklemd wordt en dus goed afsluit, zo was de indruk. Maar het deksel rust eigenlijk op kleine vinnetjes dus het laat de lucht en de inhoud er gewoon door :roll:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Hudson assessment test :bang:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Dizzy schreef: 05 feb 2024, 11:07 Als HE genoeg energie levert zou men kerncentrales niet nodig hebben ...
dat is het hem net: HE levert niet genoeg
zonnepanelen levern 's nachts niets en in de winter bijzonder weinig
molekes leveren enkel als het waait.
Kerncentrales blijven dus nodig om co2 neutraal te worden, zie Finland
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Tomby schreef: 05 feb 2024, 15:01 En waar kijken we naar ? Want ik weet totaal niet waar je het over hebt (en ben zeker niet de enige, denk ik). Screenshot is ook gewoon veel te klein.
Als je op macos meerdere beeldschermen aansluit, krijg je (by default) het effect dat je dock verspringt als je wat te lang onderaan 1 bepaald scherm blijft hangen. Mega irritant. Maar, hoera, je kan het afzetten!
Echter beslist macos dan ook om je menubar overal weg te halen behalve op je main scherm, en krijg je zo een lelijke "notch" te zien.
Ok, fine, laat dan op z'n minst apps maximizen erover. Nope, no can do, apple has decided for you.

Enige 'oplossing' is een 3rd party app installeren die de area van de notch zwart maakt zodat het toch niet zo een lelijk ding is.

Moest dit nu het eerst een enige ding zijn, .... Maar ondertussen heb ik al

* een app voor dit lelijke 'design feature' te verdoezelen. Zoiets moet je kunnen opvangen met API's - zelf op android hebben ze daar rond gewerkt (een OS dat op alles bolt, niet enkel op de eigen hardware)
* een app om ervoor te zorgen dat elke keer ik m'n bluetooth polycom headset aan of uitzet apple music niet opstart (eigenlijk start het op en killed de app het direct. Echt, mega irritant. Dank u Apple.)
* een app om m'n forward/back buttons op mijn muis te doen werken. Dit werkt op Windows, linux, android out of the box. Apple? Mjaaanee.
* een app om deftig window management te hebben
* nog altijd geen werkende multi-stream DP

etc... zoals altijd: het is the apple way of het is heel frustrerend. En de apple way is not my way.

Leuke hardware, crappy OS.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 05 feb 2024, 15:06 Zegt hij nochtans wel, "top notch". De notch vanboven in het scherm.
Doh! Ik had dus 'top notch' gewoon gelezen in de betekenis van 'magnifiek, fantastisch'. :beerchug:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider
  • Citeer
  • Citeer

duizend schreef: 05 feb 2024, 16:57 ....
viewtopic.php?p=982870#p982870
Bye, Maurice
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

scarlet...

ik wil voor mijn moeder een scarlet lijntje aanvragen, en zij heeft recht op sociaal tarief.
dus ik stuur een bericht naar hun klantendienst "wat moet er precies gebeuren, zodanig dat dit vanaf de aanvraag in orde is'
...
dan denk je: ze gaan me de procedure bezorgen, maar nee hoor:

- eerst een copy/paste KB mailtje met een overzicht van hun producten (typische sales kb mailtje), dat totaal de inhoud van de vraag negeert
- vervolgens, als je ze daarop attent maakt, een mailtje in slecht nederlands met de melding 'contact op te nemen met het voorgaande nummer, waar de abonnementen te zien zijn' :bang: :bang:

en nog steeds geen informatie over de procedure zelf, natuurlijk...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij zo'n manieren haak ik af, wil je daar dan klant zijn want het zal daar niet bij blijven telkens je hen nodig hebt.

Het is ook de bedoeling want eigenlijk bestaat het enkel om de concurrentie artificieel groter te maken dan ze is en mensen eerder richting de hogere rekening bij PX te sturen. Wil je meer service...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

De Scarlet helpdesk zijn nochtans Nederlanders, toch als je belt :? Is het dat providers klanten met sociaal tarief liever kwijt dan rijk zijn?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Dat is gewoon een callcenter en Hollanders zijn zuiniger ;)

Ze hebben liever Belgen die graag betalen, mensen met sociaal tarief kunnen mogelijk niet meer betalen en dat is inderdaad minder gewenst.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Alsof nederlanders foutloos kunnen schrijven... lol :)

on topic: een Xiaomi smartphone willen factory resetten zonder de gelinkte Mi-Account lijkt tot nu toe redelijk onmogelijk... en de tutorials op youtube kloppen gewoon niet...

J.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

reddit, wat niet lijkt te kunnen beslissen of het de "gewone" layout (blauwgrijze achtergrond, niets links, posts gecentreerd, darnaast de recent posts feed) of een "nieuwe" (volledig wit, links een sidebar met links, dan het midden groot de posts met enkel een lijntje ertussen als scheiding, en daarnaast een lichtgrijze sidebar met recent posts) moet tonen.

en niet enkel de frontpage krijgt deze random het ene, random het andere, ook de communities, de create post, en de edit post hebben dat....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Splitter schreef: 08 feb 2024, 19:30 reddit, wat niet lijkt te kunnen beslissen of het de "gewone" layout (blauwgrijze achtergrond, niets links, posts gecentreerd, darnaast de recent posts feed) of een "nieuwe"
Hangt dat niet gewoon af van of je op www.reddit.com of old.reddit.com zit?

Is bij mij anders toch consistent.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij je reddit preferences kan je enkele dingen veranderen, zoals Display Options>"allow subreddits to show me custom themes", maar ik hou het zoveel mogelijk bij old.reddit en ook wat eigen styling via uBlock Origin.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
  • Citeer
  • Citeer

Wordt "Reservist", de Belgenmoppen worden steeds slapper, de ministers steeds zwakker. :x
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 08 feb 2024, 19:59 Hangt dat niet gewoon af van of je op www.reddit.com of old.reddit.com zit?
nee, je hebt de old.reddit.com inderdaad, dat is de klassieke reddit.
dan heb je de "gewone" reddit, en voor bepaalde (random) gebruikers schakelt reddit blijkbaar al een halfjaar ofzo een "nieuwe" interface in,
maar daar heb je zelf weinig tot niets over te zeggen dus.

de huidige, normale beschikbare interface is nog steeds beschikbaar op new.reddit.com en de nieuwe beta ("shreddit"), waar ze sommigen dus op forceren,
kan je gebruiken, als je dat wil, via sh.reddit.com

maar dus: reddit is zelf beginnen -at random- bepalen welke users welke interface krijgen indien ze gewoon www.reddit gebruiken

cptKangaroo schreef: 08 feb 2024, 20:04 Bij je reddit preferences kan je enkele dingen veranderen, zoals Display Options>"allow subreddits to show me custom themes"
jep, i know, maar dit is dus een volledige rebrand dat ze weer doorvoeren

dus: oude interface => https://old.reddit.com
huidige interface => https://new.reddit.com
toekomstige interface => https://sh.reddit.com
en via www.reddit.com is het "afhankelijk van wat reddit wil" blijkbaar...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer
  • Citeer
  • Citeer

Dat de 2,4ghz wifi van mijn fritzbox 6890 LTE volledig de geest heeft gegeven. Enkel nog verbinding mogelijk via de repeaters die gelukkig crossband aankunnen. Een nieuwe 7590 AX wordt straks geleverd. Alle netwerk verkeer loopt momenteel via 2 repeaters 1200AX. De 5ghz frequentie werkt wel nog. De Fritz is hoop en al 5 jaar oud :-(
Ter controle eens de 5ghz uitgeschakeld op de FB. Resultaat: mijn hele wifi netwerk lag eruit. Gelukkig heeft het meest recente Fritz OS een ingebouwde functie om automatisch gegevens van de bestaande FB naar de nieuwe FB over te zetten via LAN kabel.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Moonboy schreef: 08 feb 2024, 20:07 Wordt "Reservist", de Belgenmoppen worden steeds slapper, de ministers steeds zwakker. :x
Pfft.. En te zeggen dat ik ergens na mijn veertigste een brief kreeg van het ministerie van landsverdediging dat ik (als reserveofficier) bedankt werd voor bewezen diensten....
on4bam
Moderator
Moderator
Provider
  • Citeer
  • Citeer

De Fluvius website die weigert meterstanden te tonen als de PC in een andere tijdszonde staat (alles draait hier op UTC). Dus telkens tijd aanpassen voor Fluvius en daarna terugzetten voor al de rest.
Behalve "u bezoekt de website vanuit een andere tijdszone" krijg ik dan ook nog de melding dat het niet werkt omdat ik een adblocker gebruik :bang:
Bye, Maurice
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer
  • Citeer
  • Citeer

De nieuwe zonnepanelen die om 14.15u zijn uitgevallen. Uiteraard kun je in het WE niemand bereiken bij de installateur.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer
  • Citeer
  • Citeer

Deze ochtend eens pasfoto's laten maken in een automaat in het stadhuis. Nadat ik betaald had begint die ermee, en valideert ook automatisch of het resulaat aan de regels voldoet. 5x heb ik geprobeerd maar de commentaar was steeds: "Gezicht te groot", zelfs als ik mijn hoofd en lichaam tegen de achterwand druk :-( . Ik deed nochthans alle moeite van de wereld om mijn gezicht kleiner te maken....

Ik heb dan maar een foto waar ik zelf redelijk tevreden van was laten afdrukken. Het is toch om digitaal in te dienen, dus ik kan nog een witte rand photoshoppen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”