Tomby schreef: 05 feb 2024, 15:01
En waar kijken we naar ? Want ik weet totaal niet waar je het over hebt (en ben zeker niet de enige, denk ik). Screenshot is ook gewoon veel te klein.
Als je op macos meerdere beeldschermen aansluit, krijg je (by default) het effect dat je dock verspringt als je wat te lang onderaan 1 bepaald scherm blijft hangen. Mega irritant. Maar, hoera, je kan het afzetten!
Echter beslist macos dan ook om je menubar overal weg te halen behalve op je main scherm, en krijg je zo een lelijke "notch" te zien.
Ok, fine, laat dan op z'n minst apps maximizen erover. Nope, no can do, apple has decided for you.
Enige 'oplossing' is een 3rd party app installeren die de area van de notch zwart maakt zodat het toch niet zo een lelijk ding is.
Moest dit nu het eerst een enige ding zijn, .... Maar ondertussen heb ik al
* een app voor dit lelijke 'design feature' te verdoezelen. Zoiets moet je kunnen opvangen met API's - zelf op android hebben ze daar rond gewerkt (een OS dat op alles bolt, niet enkel op de eigen hardware)
* een app om ervoor te zorgen dat elke keer ik m'n bluetooth polycom headset aan of uitzet apple music niet opstart (eigenlijk start het op en killed de app het direct. Echt, mega irritant. Dank u Apple.)
* een app om m'n forward/back buttons op mijn muis te doen werken. Dit werkt op Windows, linux, android out of the box. Apple? Mjaaanee.
* een app om deftig window management te hebben
* nog altijd geen werkende multi-stream DP
etc... zoals altijd: het is the apple way of het is heel frustrerend. En de apple way is not my way.
Leuke hardware, crappy OS.