Dizzy schreef: 07 feb 2024, 10:31
Ik geloof echter niet in grote schokken of sterke leiders die de problemen ineens oplossen, de geschiedenis leerde ons dat het net dit soort mensen zijn die ons vaak achteruit katapulteren of erger.
Wat je nochtans riskeert met de huidige stilstand in dit land is dat er zo'n schok zal komen, en het zal geen goede schok zijn. Nu goed, zoals ik al meermaals zei, het is wel wat complexer allemaal, er zit namelijk helemaal geen ziel meer in dit land en haar volk, en dat geldt bij uitbreiding voor gans West-Europa, een schok zal dan ook niet van hier komen, wel overwaaien van elders, en dan kijk ik in het bijzonder naar de VS.
Dizzy schreef: 07 feb 2024, 10:31Kortom, van de pijn zijn we zeker van "kort" helemaal niet.
Maar jij kiest eigenlijk voor nog 10, 15, 20, 25 jaar of langer hetzelfde, met pijn die zal toenemen op elke 5 jaar. En het is mogelijk dat bv na 15 jaar VB vanzelf unavoidable geworden is, en dan heb je alsnog mijn "korte pijn" maar heb je ook nog eens 15 jaar lange pijn gehad. Ik wil er veel liever nu doorbijten, hoe langer het duurt hoe zwakker we staan.
Dizzy schreef: 07 feb 2024, 10:31Er is ook tegenspraak in je theorie want enerzijds zeg je dat VB zichzelf snel zou kapotregeren maar tegelijk beweer je dat ze niet willen regeren.
Er is geen tegenspraak. Het klopt: ze willen absoluut niet regeren, ze willen dat jij blijft op anderen stemmen zodat ze groot zijn maar net niet groot genoeg om te moeten regeren.
Wat wel kan gebeuren is dat ze zoveel stemmen krijgen dat ze unavoidable worden, en dan zijn er maar 2 opties:
- ze zullen moeten regeren, sterk tegen hun zin, en ze zullen compleet afgaan. Dat is dus geen tegenspraak: ze
willen nog altijd niet, maar het zou kunnen dat ze
moeten.
- ze zullen nog altijd niet willen regeren, dan komt er 5 jaar geen Vlaamse regering (iets waarvoor men een ad-hoc oplossing zal zoeken), en op federaal niveau komen er nieuwe verkiezingen die ze grandioos zullen verliezen want tegen dan zullen een pak Vlamingen het VB en haar halsstarrige houding bij het vormen van een regering kotsbeu zijn.
Veel Vlamingen willen dat anti-democratische cordon niet meer
en willen gewoon dat de grootste partij van Vlaanderen ook eens een echte kans krijgt. Heel veel VB stemmen volgen enkel hieruit. Wanneer ze zien dat VB hun kans compleet zal verknallen, zal er geen reden meer zijn om hen nog een kans te geven. De meeste Vlamingen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Dizzy schreef: 07 feb 2024, 10:31Ik voel me ongemakkelijker bij macht voor een partij met standpunten die onmenselijk zijn dan voor het feit dat ze geld ontvangen.
Maar die standpunten zijn praatjes. Gebakken lucht. Ze dienen enkel de eigen partij, de praatjes zijn bewust ranzig op een sweet spot: van een niveau dat het ranzig genoeg is dat jij niet op hen stemt, maar ook weer niet ranzig genoeg om het gros van hun "basis" te aliëneren. Zo geven jij en ik hen wat ze willen: ik geef hen mee de 8 miljoen EUR per jaar (straks nog veel meer), jij geeft hen mee de zero verantwoordelijkheid. Villa's, horloges, wagens, luxereisjes, studies zoon/dochter in het buitenland, en dat terwijl zoveel mensen amper rondkomen.
Er zijn twee oplossingen: ofwel stopt iedereen met stemmen op VB (weg geld), ofwel stemmen er nog veel meer mensen op VB (weg zero verantwoordelijkheid). Gezien het aantal kiezers voor VB bij elke verkiezing groeit, lijkt de tweede oplossing mij meer voor de hand te liggen (en daarna komt de eerste oplossing vanzelf wel). Vandaar dat ik je dus vraag om mee te helpen een einde te maken aan VB, in plaats van dat je hen opnieuw zou toelaten om dit land te beroven zonder verantwoordelijkheid. Want dat is echt wel het laatste dat dit land nog kan gebruiken.