Hey Telecom
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
Zie link
https://www.heytelecom.be/nl/roaming
- jan5787
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 33 keer
Inderdaad correct.Ratface schreef: 21 jan 2024, 12:05 Je bevindt je met je Hey-SIM in Spanje. Een Spaans nummer bellen op dat moment is GRATIS, correct?
Kan je hier ook nakijken:
Toegevoegd na 1 minuut 24 seconden:
Stond ook al op de volgende pagina precies, had het gemist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Let me google that for you....
Vroeger kon je post wissen, kon je quoten,.....
Wordt elke dag beter met dit forum....'vooruitgang'
Vroeger kon je post wissen, kon je quoten,.....
Wordt elke dag beter met dit forum....'vooruitgang'

- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bedankt voor de reacties, ik had die link ook al gevonden, mar eerlijk gezegd zakt mijn broek een beetje af. Ik was hier echt niet van op de hoogte, ik dacht dat een buitenlands nummer bellen altijd 'buiten bundel' was. Waar we binnen België dik voor moeten betalen (bellen naar buitenlands nummer) is dus gratis als je aan het roamen bent.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 10 keer
Klopt door de Europese regelgeving is het goedkoper wanneer je bvb een frans nummer moet bellen je even naar Nederland rijdt, want dan bel je gratis (als je onbeperkt bellen in je bundel hebt).
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
je bent dan ook niet aan het roamen, als je in belgie bent
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Dit heeft alles te maken met de regulering vanuit Europa.Ratface schreef: 21 jan 2024, 18:45 Bedankt voor de reacties, ik had die link ook al gevonden, mar eerlijk gezegd zakt mijn broek een beetje af. Ik was hier echt niet van op de hoogte, ik dacht dat een buitenlands nummer bellen altijd 'buiten bundel' was. Waar we binnen België dik voor moeten betalen (bellen naar buitenlands nummer) is dus gratis als je aan het roamen bent.
De tarieven voor roaming zijn wel gereguleerd, de (inter)nationale tarieven vanuit je thuisland helaas niet of minder. Hier zou het principe van marktwerking moeten werken maar in de praktijk blijken operatoren niet zo gemotiveerd natuurlijk.
Hierdoor krijg je inderdaad de absurde situatie dat bellen in roaming goedkoper is.
Dit is een bewuste keuze van de operatoren om nog maximaal geld proberen te verdienen aan internationale oproepen en natuurlijk aan roaming buiten Europa. Vaak absurde bedragen, puur opportunisme natuurlijk.
Het blijft hopen dat Europa of de nationale regering werk maakt van verdere regulering binnen de domeinen waar men bevoegd is.
Zo werd de kost voor een internationale SMS en oproep ook gereguleerd onder EU druk: https://digital-strategy.ec.europa.eu/n ... a-eu-calls
Algemene info roaming:
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Momenteel terug 5EU korting for life. Ik stap over van Orange naar hey. Goed idee denken jullie?Stiaan schreef: 23 nov 2023, 13:02 Vandaag gezien dat er een mooie Black Friday deal is bij Hey Telecom.
- €10/maand for life voor 20GB (40GB na een jaar)
- €20/maand for life voor 80GB (160GB na een jaar)
Weinig concurrenten doen beter denk ik![]()
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Zelfde netwerk, dus waarom niet?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Volgens hun online chat ondersteunen ze geen eSIM; een artikel van Tweakers beweerde nochtans van wel. Iemand?
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Ze zullen binnenkort wel moeten nu het de norm begint te worden en zelfs Telenet / base na jaren van beloftes het eindelijk aanbieden.
In Amerika hebben nieuwe iPhones geen fysiek sim slot meer en het een kwestie van tijd totdat het hier ook zover is.
Bij Hey vind ik het wel flauw dat het allemaal zo moeilijk moet, geen eSIM, amper blokkeringen of controle over je budget, geen visual voicemail, heel basic allemaal maar ja de prijs hè. Dan neem je er genoegen mee.
In Amerika hebben nieuwe iPhones geen fysiek sim slot meer en het een kwestie van tijd totdat het hier ook zover is.
Bij Hey vind ik het wel flauw dat het allemaal zo moeilijk moet, geen eSIM, amper blokkeringen of controle over je budget, geen visual voicemail, heel basic allemaal maar ja de prijs hè. Dan neem je er genoegen mee.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
esim is inderdaad handig, ook op reis met zaken zoals Airalo.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 1 keer
klopt, gisteren overgestapt van Orange naar Hey met esimlithion schreef: 24 jan 2024, 14:39 Officieel niet blijkbaar. Officieus zou het lukken als je een Orange esim hebt en dan overstapt naar Hey.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
Wel raar dat ze dat voor nieuwe klanten dan niet kunnen !?
-
- Premium Member
Ik start na het weekend over aangezien we nu op reis zijn. Ik heb een iphone met esim Orange dus hey telecom moet ook terug esim zijn. Ik gebruik de fysieke sim kaart voor een proximus abbo van mijn werk. Hou jullie op de hoogte!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb net ook de aanvraag gedaan om over te stappen. Commercieel gezien slim dat ze net op het moment dat MobileVikings hun nieuwe aanbod naar buiten brengt opnieuw 5€ korting for life geven, dat gaat heel wat mensen over de streep trekken denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Volgens mij ook niet "zo raar" aangezien eSim in 't algemeen toch iets meer support kost. Een fysieke simkaart werkt in principe altijd.lithion schreef: 24 jan 2024, 19:53 Niet zo raar denk ik. Bij orange krijg je die esim via de app van Orange aangeboden. De app van Hey is momenteel heel beperkt.
Dus als er iets mis loopt moeten ze tussen komen. Als je dan meer aan je abo kan verdienen (Orange ipv Hey) dan zijn die extra minuten support betaald.
Gisteren trouwens op de chat bij Hey iemand na 15 minuten te pakken gehad.
Ik heb 4 kaarten daar (+ internet). 1 van die kaarten had een promo, maar mijn oudste 4 kaarten (de 2 jaar klant zijn daar komt in zicht) hadden dat niet. ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Ik heb het nu ook via de chat aangevraagd. Eerst wouden ze niet, maar na wat druk kreeg ik het ineens wel. Hoe lang duurde die bevestiging bij jou? Waar zie je dat in je account?ygeffens schreef: 25 jan 2024, 07:46 ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt om een account aan te maken nadat ik het simkaartnummer en e-mail adres heb ingegeven? Ik krijg nog steeds volgende melding:
Het ingevoerde nummer is onjuist, werd reeds geregistreerd of uw abonnement werd nog niet geactiveerd. Voer het juiste nummer in of wacht nog even tot je onze verwelkomingsmail ontvangen hebt. Contacteer de klantendienst via de chat voor meer informatie.
Het ingevoerde nummer is onjuist, werd reeds geregistreerd of uw abonnement werd nog niet geactiveerd. Voer het juiste nummer in of wacht nog even tot je onze verwelkomingsmail ontvangen hebt. Contacteer de klantendienst via de chat voor meer informatie.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Je kan die pas aanmaken als je nummer overgedragen is en je de welkomst mail hebt gekregen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe heb je dit gedaan?NickG schreef: 25 jan 2024, 07:42 Ik heb net ook de aanvraag gedaan om over te stappen. Commercieel gezien slim dat ze net op het moment dat MobileVikings hun nieuwe aanbod naar buiten brengt opnieuw 5€ korting for life geven, dat gaat heel wat mensen over de streep trekken denk ik.
Toegevoegd na 1 minuut 1 seconde:
Hoe heb je dit gedaan om een esim aan te vragen bij Hey telecom? (Momenteel klant bij orange)
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Hoe doen jullie praktisch de aanvraag? We hebben nu internet en 2 gsmabo's bij Orange. Ik kan hooguit 1 telefoonnummer en vast internet in het winkelmandje leggen op de hey telecom website. Start ik de aanvraag en krijg ik later nog de kans te vervolledigen? Zet ik eerst al de gsmnr's over en later het vast internet? Gebruik ik de easyswitch en wanneer is die in te geven? Of contacteer ik rechtstreeks de klantendienst? Ik vind het een beetje raar want het is absoluut niet duidelijk hoe je klant kan worden en bvb alles overzetten .
-
- Premium Member
Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag avond overstap gedaan van Orange naar Hey. Maandagmiddag was overstap in orde, ik kon gewoon mijn Orange esim behouden, netwerkverbinding werd zelfs niet onderbroken.daydreamke schreef: 25 jan 2024, 06:49 Ik start na het weekend over aangezien we nu op reis zijn. Ik heb een iphone met esim Orange dus hey telecom moet ook terug esim zijn. Ik gebruik de fysieke sim kaart voor een proximus abbo van mijn werk. Hou jullie op de hoogte!
Daarnet met een tweede nummer overgestapt. Dit kan enkel door een nieuwe aanvraag te doen met je hey klantencode. Je kunt dit dus NIET doen als je ingelogd bent en via klanten zone nieuw nummer toevoegen.
Gisteren ook aanvraag gedaan om over te stappen met ons vast internet. Komen ze nieuwe modem plaatsen of kan ik de orange modem behouden?
Groeten Peter
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Je kunt je orange modem houden, ze zetten het administratief om.daydreamke schreef: 30 jan 2024, 15:04 Gisteren ook aanvraag gedaan om over te stappen met ons vast internet. Komen ze nieuwe modem plaatsen of kan ik de orange modem behouden?
Groeten Peter
Je gaat wel wat tegenstrijdige berichten krijgen die verwarrend kunnen zijn (afspraak, annulatie etc)
Zie: viewtopic.php?t=63945&start=120
Zou je hier willen laten weten wanneer je omgezet bent, of dit proces nog steeds zo atypisch verloopt of dat de communicatie inmiddels verbeterd is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Het is mij nu dus ook gelukt om 2 nrs met de 2 jaarkorting om te zetten naar de levenslange korting. Thx dus @ygeffens om hier te melden dat het jou wel gelukt was deze keer. Ik had het zelf bij vorige acties ook al geprobeerd, maar toen lukte het niet.Vaganzza schreef: 25 jan 2024, 08:56Ik heb het nu ook via de chat aangevraagd. Eerst wouden ze niet, maar na wat druk kreeg ik het ineens wel. Hoe lang duurde die bevestiging bij jou? Waar zie je dat in je account?ygeffens schreef: 25 jan 2024, 07:46 ttz, ik betaal ook wel 10 euro ipv 15 euro, maar dat was maar voor 24 maanden. Ik heb dus gevraagd om deze een lifetime promo te geven. Binnen de 15 minuten na het einde van de chat was alles aangepast en kreeg ik voor elke kaart een bevestigingsmail. Het is tevens ook al in de portal zichtbaar.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Normaal zijn ze hier actief mee bezig.Ptoeneigh schreef: 30 jan 2024, 15:40
Zou je hier willen laten weten wanneer je omgezet bent, of dit proces nog steeds zo atypisch verloopt of dat de communicatie inmiddels verbeterd is?
Bij mij ging die administratieve overstap met een opzeg ivm transfer. Dus ik vermoed dat ze sindsdien hopelijk wat geleerd hebben. Ze gingen ook kijken om die overgang soepeler te maken maar omdat het binnen hetzelfde bedrijf is zit het nog wat stroef. Ik heb dit alles gehoord via een Orange medewerker en dus niet via hey.
Maar blijkbaar is er vooral een probleem dat het duplicaten zijn en dat ze dat manueel moesten rechtzetten en ze gingen hier iets automatisch van maken.
Denk degene die dit uitgevonden heeft het zo ingewikkeld mogelijk wou maken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb nog fysieke SIMs aangevraagd, geen eSIMs, sorry voor de verwarring.JAMIN001 schreef: 28 jan 2024, 19:12 Hoe heb je dit gedaan om een esim aan te vragen bij Hey telecom? (Momenteel klant bij orange)
Ondertussen zijn al mijn nummers (mezelf, vrouw en dochter) overgezet naar Hey 20GB. Allemaal vlot verlopen en voorlopig tevreden klant dus

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
De wachttijden voor de chat zijn echt wel enorm lang, al meerdere keren meer dan 4 uur gewacht op enige reactie en het dan opgegeven. Ik begrijp dat je weinig support kan verwachten voor zo'n lage prijs, maar dit is toch wel een beetje te lang... En ik zie geen andere manier om contact op te nemen.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb een bericht gestuurd via hun Facebook pagina met messenger. Na enkele uren kreeg ik antwoord en heb ik verdere vragen kunnen stellen om mijn probleem op te lossen.
Telenet Business Fibernet internet 300/30
Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210

Telenet FreePhone Europe met optie Anytime
Telenet Digital TV met HD Digicorder DC-AD2100 en HD Digibox DB-AD210

-
- Starter
Is er dan een andere snellere manier om ze te contacteren, 2 nummers overgezet alles gelukt, nu de derde wilt maar niet werken, oude connectie valt weg, steek nieuwe sim in, geen interner/data, kan niet gebeld worden
-
- Starter
ter info, een uurtje later heb ik wel antwoord gehad in de chat maar was ik net gaan eten, ze hebben me opgebeld en laten weten dat er iets was misgegaan en dat het 48u ging duren (misschien niet het slimste van mij om het vrijdagavond te starten), nu 48u later net sms ontvangen van hey dat de migratie gelukt is en alles werkt nu inderdaad
- Ptoeneigh
- Elite Poster
Zelf gebruik ik ook geen social media maar ik heb dus de “X” app alleen maar om met klantendiensten in contact te komen, pure noodzaak eigenlijk want zoals gezegd is het via de online chat bij Hey niet te doen.
Via social media verstuur je een bericht en krijg je ooit wel eens antwoord natuurlijk.
Maar inderdaad zoals gezegd, wat extra personeel zou geen overbodige luxe zijn.
Via social media verstuur je een bericht en krijg je ooit wel eens antwoord natuurlijk.
Maar inderdaad zoals gezegd, wat extra personeel zou geen overbodige luxe zijn.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Wat ik me afvraag mensen zoals ik oktober tot juni genoeg met 20 GB maar in de zomermaanden behoefte aan meer ; en zeker in september eu 20gb veel te weinig. Als je swicht voor paar maand naar 80 GB en dan in oktober terug naar uw 20gb gaat kan je eigenlijk nooit gebruik maken van de boost ? Of is het 1 jaar klant zijn dagge de boost krijgt of 1 jaar dezelfde formule ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp