Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Petrikske schreef: 17 jan 2024, 10:29 Zien we hier het eerste optreden van de volgende president en z'n VP.
Ik vrees van wel.. 😐
Maar hij nodigt wel vaker mensen uit om te spreken tijdens z'n rally's. Zijn dat dan ook allemaal mogelijke VP's?

Er zijn nog wel opties om een Vivek te belonen als Trump wil: de klassieke postjes in het Cabinet. Dat is wat concurrent Pete Buttigieg bv kreeg bij Biden (een andere concurrent in de primaries, Harris, werd dan idd wel VP).

Er zijn nog zaken waar Trump rekening mee houdt voor z'n VP:
* De erg lage poll scores van Vivek + het risico dat Vivek teveel aandacht voor zichzelf zou opeisen
* Hoe Trump zijn ticket presenteert. Zelf is Trump al MAGA. Hij heeft geen MAGA-VP nodig om de MAGA kiezers achter zich te krijgen. Een meer gematigde persoon kan meer gematigde kiezers winnen (alhoewel hij moet opletten geen Pence-flater te herhalen). Bij Biden was een gelijkaardig aspect ook de reden voor de keuze voor Harris.
* En misschien de belangrijkste: Vivek is van Ohio. Dat is een staat die Trump in 2016 makkelijk won, in 2020 weliswaar verloor, maar als we kijken naar de polls voor dit jaar dan wint Trump deze staat terug met gemak, in de laatste polls haalt Trump in Ohio maar liefst minstens 10 procentpunten meer dan Biden. Ook de verkiezingen van 2022 waren een grote win voor de Republikeinen in Ohio. Trump heeft Vivek dus niet nodig om Ohio te winnen.

Ik sluit zeker niet uit dat hij Vivek kiest als VP, het is perfect mogelijk. Maar electoraal zou het interessanter kunnen zijn om iemand uit een belangrijke swing state te kiezen, die ook andere kiezers kan meekrijgen dan de MAGA. Misschien allemaal niet nodig, want de polls gaan momenteel hoe dan ook uit van een Trump win, maar er kan nog veel veranderen. De kans blijft hoe dan ook erg groot dat het nog steeds de swing states zullen zijn die de President gaan bepalen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

wied schreef: 17 jan 2024, 12:32 Ivob, onze belgische verkiezingen zullen daarin hopelijk klaarheid kunnen brengen...
In wat?
In de Amerikaanse presidentsverkiezingen?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Gaat deze verkiezing in de VS uberhaupt goedkomen?

Als Trump aan de macht komt wordt dit een ramp voor de rest vd wereld, europa gaat een oologseconomie moeten opstarten willen ze oekraine overeind houden...
Als Biden aan de macht komt tja, komaan ne vent van 82jaar, beetje serieus blijven aub..
De enige manier waarop Biden ooit een kans maakt is dat Michel Obama zich als VP in de strijd gooit, die is de enige nu die Trump gaat kunnen tegenhouden..
Moest zij zich opwerpen als kandidaat voor de democraten had Biden ook geen kans.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze in europa al wakker zijn geworden en weten wat er op zich afkomt maar ik vrees er voor...

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Zoveel jonger is Trump ook niet en het is ook niet alsof die normaler acteert.

Biden is ook niet mijn favoriet maar alles is beter dan die oranje clown, lock him up!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Er komt een Zware tijd aan voor Trump, zal de grootste delen van zijn tijd in de rechtbank mogen doorbrengen kan ook bijna niet geloven dat hij voor alle klachten gewoon vrijuit zal gaan Vooral met die geheime docu. in Maralago is hij toch wel in een zeer benarde situatie.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

fluppie schreef: 17 jan 2024, 17:34 Er komt een Zware tijd aan voor Trump, zal de grootste delen van zijn tijd in de rechtbank mogen doorbrengen kan ook bijna niet geloven dat hij voor alle klachten gewoon vrijuit zal gaan Vooral met die geheime docu. in Maralago is hij toch wel in een zeer benarde situatie.
Was eigenlijk hetzelfde wat Hillary deed met haar phones ,vernielend onder hamer om bewijsmateriaal dat opgeeist werd te vernielen .........raar werd nooit verder gevolg aan gegeven op justitieel vlak ....... :roll:

Beide zijden in zelfde bedje ziek ....., trouwens bij Biden prive zijn ook classified documenten gevonden ...., maar och ja de man heeft al wat geheugenproblemen , ws vergeten 8)
Laatst gewijzigd door Matt555 17 jan 2024, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De enige reden waarom Trump überhaupt nog kans maakt is het vreemde systeem waarbij je zelfs miljoenen stemmen minder kan hebben en toch winnen, zelfs Hillary had meer stemmen dan hij. Daar komt nog de "eigenaardigheden" van de Amerikanen zelf bij. Ik denk dat iemand die het land en de democratie op dergelijke manier verraden heeft nooit nog een kans zou maken elders... maar dit is Amerika waar sommigen beweren dat meer wapens, meer democratie betekent en dat ketchup groenten zijn :)

En mocht het nog enkel dat landverraad zijn maar de man heeft al zoveel zaken op zijn kerfstok dat hem overwegen als kandidaat gewoon niet meer ernstig is. En dat is het echte trieste aan het hele verhaal. De natie die zich graag voorstelt als de redder van de wereld en the land of the free and the brave moet kiezen tussen een oranje clown en een naar seniel neigende bejaarde. Opnieuw een signaal van hoe fout dat hele systeem is.

Ik zie net dat er op Canvas een docu over deze clown bezig is: https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/trump-s-american-carnage/
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 17 jan 2024, 17:34 Er komt een Zware tijd aan voor Trump, zal de grootste delen van zijn tijd in de rechtbank mogen doorbrengen kan ook bijna niet geloven dat hij voor alle klachten gewoon vrijuit zal gaan Vooral met die geheime docu. in Maralago is hij toch wel in een zeer benarde situatie.
Het enige wat hij moet kunnen is vermijden dat er een veroordeling komt voor 7 november. Zoveel mogelijk uitstellen dus. Uitstellen en uitstellen.

De Democraten zullen daar met "hun rechters" vermoedelijk bij helpen. Om dan openlijk twijfel te zaaien over Trump in de weken voor de verkiezingen over hoe hij quasi zeker veroordeeld zal worden en het dus een "verloren stem" is*. En zo kunnen ze Biden in het zadel houden, en de dreiging van een Haley afketsen.

* Wellicht niet, stel dat hij toch verkozen wordt, en hij belandt in de cel voor 20 januari, dan kan hij zichzelf op 20 januari 2025 pardonneren, althans voor de federale misdrijven.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

En mocht dit zo gebeuren dan zou Amerika voor eens en altijd bewijzen dat ze ook maar een bananenrepubliek zijn, Make America Banana Again! :)

Ik ben wel benieuwd wat jij van dit scenario zelf denkt? Zal dit de democratie harder versterken dan extra wapens of toch niet?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 17 jan 2024, 20:26 Zal dit de democratie harder versterken dan extra wapens of toch niet?
Neen, wat de uitkomst ook is, het zal enkel de VS nog meer polariseren. China (en in mindere mate Rusland) zullen de echte winnaars zijn.

Met wapens heeft het niets vandoen, tenzij dat het de verkoop nog maar eens de hoogte zal in jagen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het kan niet meer erger worden dan nu, de tweespalt is compleet. Je hebt wel gelijk dat anderen winnen omdat men zichzelf verzwakt door deze verdeeldheid. Je kan ook moeilijk beweren dat Trump goed is om de tweespalt terug te dringen, tweespalt is zijn voedingsbodem.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 14:31Maar hij nodigt wel vaker mensen uit om te spreken tijdens z'n rally's. Zijn dat dan ook allemaal mogelijke VP's?
Nee natuurlijk niet, maar er zijn heel wat redenen te bedenken waarom Vivek het wel zou kunnen worden en anderen dan weer niet.
Ik wil er niet oeverloos over babbelen want ben net thuis van werk maar ik wil wel het volgende zeggen.
Je moet goed opletten wanneer die politiekers spreken en niet enkel luisteren naar hetgene wat uit hun mond komt maar zeer zeker
naar hun lichaamstaal kijken, sommige mensen en Trump is daar een meester in kunnen spreken met hun volledige lichaam.
Soms kijk ik dan ook meerdere keren naar een speech om de volledige boodschap te achterhalen en niet enkel het getoeter wat uit hun mond komt, bij Trump is dat immers vaak je reinste BS.
(rest antwoord in een volgende quote..)
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 14:31Er zijn nog wel opties om een Vivek te belonen als Trump wil: de klassieke postjes in het Cabinet.
Dat behoord zeer zeker tot de mogelijkheden.
Maar we zijn niet meer in 2016, Trump zit veel meer 'gevangen' met alle rechtzaken die om hem heen zoemen als ware het een zwerm bijen.
Hij kan dus nooit 100% z'n focus houden bij die primaries.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat we de komende tijd Vivek heel vaak gaan zien en horen om het MAGA riedeltje af te ratelen voor elke gewillige camera, journalist of enig andere toehoorder mocht Trump z'n broek aan het verslijten zijn in 1 of ander beklaagdenbankje.
En Trump en Vivek Ramaswamy mogen dan allebei alfa mannetjes zijn ik zie Vivek de potten stroop aanslepen 'like there is no tomorrow...'
En daar kan ook een verklaring voor zijn en dat is leren van de meester en wie weet.. 2028
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 14:31Er zijn nog zaken waar Trump rekening mee houdt voor z'n VP:
* De erg lage poll scores van Vivek + het risico dat Vivek teveel aandacht voor zichzelf zou opeisen.
Dat eerste behoeft geen probleem te zijn als Trump met groot overmacht de scores kan blijven opstapelen.
Het 2é punt is heel valabel en dat zag ik ook in de lichaamstaal van Trump tijdens hun gezamelijke toespraak.
Die video is eigenlijk van goudwaarde....

Je moet goed naar Trump kijken wanneer Vivek aan het spreken is, elk kind kan daar het gezicht van Trump lezen, toch?
Kom ik weer terug bij de alfa mannetjes en bij de narcist tot in de kist Donald Trump.
Ik heb een vermoeden dat ze elkaar gaan nodig hebben al zal het misschien niet altijd ter harte zijn maar ze toeteren oorverdovend dezelfde taal en dat zou wel eens belangrijk kunnen zijn.
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 14:31* Hoe Trump zijn ticket presenteert. Zelf is Trump al MAGA. Hij heeft geen MAGA-VP nodig om de MAGA kiezers achter zich te krijgen. Een meer gematigde persoon kan meer gematigde kiezers winnen (alhoewel hij moet opletten geen Pence-flater te herhalen). Bij Biden was een gelijkaardig aspect ook de reden voor de keuze voor Harris.
Het 'moet' inderdaad niet, maar het is wel retehandig als je als Dr. Evil (Trump) een Mini me (Vivek Ramaswamy) ter beschikking hebt. ;-)
Kamala Harris, djees... wat een miskleun was me dat.
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 14:31De kans blijft hoe dan ook erg groot dat het nog steeds de swing states zullen zijn die de President gaan bepalen.
Als het daadwerkelijk Biden versus Trump zal zijn dan wint Trump met de vingers in de neus.
Enige kans die Biden nog zou 'kunnen' hebben is wanneer hij bv. Michelle Obama mee aan boord zou kunnen krijgen al betwijfel ik dat zelfs dan Biden het gaat halen.
En ja ik zou dat heel jammer vinden. :-(
tom35 schreef: 17 jan 2024, 16:32Als Trump aan de macht komt wordt dit een ramp voor de rest vd wereld, europa gaat een oologseconomie moeten opstarten willen ze oekraine overeind houden...
Vergis je niet, daar zijn verschillende landen reeds mee begonnen.
Nee wij natuurlijk niet nee....
tom35 schreef: 17 jan 2024, 16:32Ik hoop eerlijk gezegd dat ze in europa al wakker zijn geworden en weten wat er op zich afkomt maar ik vrees er voor...
Nee hoor, landen als Polen, Engeland, Duitsland om enkele grote te noemen zijn reeds aan het omschalen.
Misschien niet echt a la 'WWIII staat op de stoep' maar er word toch al behoorlijk wat moeite gedaan en geld verbrand.
Dizzy schreef: 17 jan 2024, 16:56Zoveel jonger is Trump ook niet en het is ook niet alsof die normaler acteert
Maar hij kan blijkbaar mensen toch zover krijgen dat ze daadwerkelijk geloven dat Michelle Obama een man is en dus Barack Obama... must be gay..
En Hillary Clinton leid een bordeel vanuit een pizzeria... :eek:
Zegt dit iets over het IQ van de gemiddelde Republikeinse kiezer of over de overredingskracht van Donal Trump of beide?

En ja ik viel ook bijna van m'n stoel toen ik dergelijke onzin hoorde.
Dizzy schreef: 17 jan 2024, 16:56Biden is ook niet mijn favoriet maar alles is beter dan die oranje clown, lock him up!
Waarom gaan de democraten niet als grote mensen rond de tafel zitten met Joe Biden en zeggen waar het op staat.
De wereld heeft nood aan een sterke en gezonde leider ipv een halve gare teletubbie....
fluppie schreef: 17 jan 2024, 17:34Er komt een Zware tijd aan voor Trump, zal de grootste delen van zijn tijd in de rechtbank mogen doorbrengen kan ook bijna niet geloven dat hij voor alle klachten gewoon vrijuit zal gaan Vooral met die geheime docu.
Laat het ons misschien een beetje vergelijken met onze situatie.. des te langer het cordon sanitaire duurd des te groter word het Vlaams Belang? (het is maar een idee...)
Dizzy schreef: 17 jan 2024, 19:36 De enige reden waarom Trump überhaupt nog kans maakt is het vreemde systeem waarbij je zelfs miljoenen stemmen minder kan hebben en toch winnen,
Dat is nu eenmaal het systeem van de kiesmannen, iedereen weet dat en iedereen handelt ernaar.
Zo voeren kandidaten soms minder campagne in bepaalde staten omdat het aantal kiesmannen er aan de lage kant is en ze dus liever focussen op andere staten alwaar er meer electoraal profijt te halen valt.
Er komt als het ware een beetje tactiek bij kijken, leuk toch? ;-)
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 20:18 Het enige wat hij moet kunnen is vermijden dat er een veroordeling komt voor 7 november. Zoveel mogelijk uitstellen dus. Uitstellen en uitstellen.
Dit worden toch de meest spannende US verkiezingen ooit hé. ;-)
En dit vooral vanwege alle ranzigheid die er rond hangt..
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 20:18stel dat hij toch verkozen wordt, en hij belandt in de cel voor 20 januari, dan kan hij zichzelf op 20 januari 2025 pardonneren, althans voor de federale misdrijven.
Only in America! :-D Aaaaaand...... America First! haha...
CCatalyst schreef: 17 jan 2024, 20:31Neen, wat de uitkomst ook is, het zal enkel de VS nog meer polariseren. China (en in mindere mate Rusland) zullen de echte winnaars zijn.
En laat dat ook mijn grote vrees zijn.
We hebben nood aan sterke leiders en wat krijgen we, narcistische teletubbies, mensen met rugklachten, pijpers, combizeikers...
We are sooo.... f'ed. :|
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Trump spreekt uiteraard meer met zijn lichaam, hij heeft immers veel meer lichaam dan hersenen :)

Zolang het met korte zinnetjes en woorden met 2 lettergrepen is komt hij er nog mee weg.

De handelswijze van Trump is ook altijd hetzelfde, hij valt tegenstanders (ook republikeinen) frontaal en met 3 benen vooruit aan. Als blijkt dat hij het pleit zal winnen dan is hij ineens vriendelijk in de hoop zoveel mogelijk van die mensen achter zich te krijgen in ruil voor een postje... en hun kiezers. Hij geeft geen bal om hen, enkel om zichzelf, het is de grote Trump show en al de rest is parking. My way or the highway zou een Trump oneliner kunnen zijn mocht hij bekwaam zijn om zelf iets te bedenken.

Trump is inderdaad beter met een VP-kandidaat die stemmen haalt die hij niet kan halen, dan kom je al snel bij een vrouw uit, liefst eentje met kleur.

En hoe kunnen verkiezingen spannend zijn als een kandidaat toch zou winnen met de vingers in de neus? Ik geloof wel in dat riedeltje want ik denk dat Trump best wel wat talent heeft... op gebied van neuspeuteren. Vorige keer kwam hij echter tekort en dat was voor dat hij -tig schandalen achter zich aansleepte en de Amerikaanse democratie een ongeziene klap verkocht. Het is bovendien ook nog lang en veel kan nog gebeuren.

Dat er in de VS veel idioten rondlopen moet je mij niet meer vertellen. Je hebt ze hier ook, mensen die achter de gekste complotten lopen om dan uiteindelijk zichzelf in een bos af te knallen. Mensen geloven alles omdat ze dat willen geloven en vaak zelfs ondanks ze zelf diep vanbinnen beseffen dat het niet waar is MAAR het had waar kunnen zijn, toch. Trump en andere populisten misbruiken die mensen gewoon. Hij laat hen geld storten voor zijn goede zaak en tegelijk betogen dat ze te weinig geld hebben :roll:

De wereld heeft niet noodzakelijk sterke leiders nodig want die gasten zijn vaak enkel sterk in zichzelf beschermen. We hebben mensen nodig die doen wat moet gebeuren, ook als dat deels tegen de eigen belangen in is, dat is sterk. Terugplooien op jezelf en enkel navelstaren naar je eigen beperkte belangen is niet sterk maar gewoon laf. Ik zie niet in wie wint met meer polarisatie, ook de Amerikanen niet. We zien wat het geeft met een compleet verdeeld VS en ook hier met het opzetten van Walen en Vlamingen terwijl 99% van de belangen dezelfde zijn, eten, werk, gezondheid, opleiding,. mobiliteit, omgeving,... Maar ja, het is veel gemakkelijker doen dat al uw problemen de anderen zijn en dat je deze dus moet haten en bestrijden.

Het VB groeit opnieuw omdat ze nooit de kans kregen om af te gaan. In vele landen hebben we al gezien hoe extremen vaak even snel verpauperen eens ze hun woorden moeten in praktijk brengen. Paradijzen beloven is makkelijk, een paradijs bouwen iets moeilijker. Cafépraat is leuk en stoer maar buiten het café blijft er weinig van over.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Ron DeSantis stapt uit de race en geeft zijn endorsement voor Trump. Vermoedelijk omdat hij de bui/vernedering van New Hampshire zag aankomen, hij staat (stond) er daar heel slecht voor, de polls tonen 5% voor DeSantis in New Hampshire, vs 34% voor Haley en 49% voor Trump. Ook Iowa was pijnlijk: hij won daar wel van Haley, maar heel nipt, en dit ondanks zowat al zijn campagnemiddelen in te zetten in die staat (wat Haley niet deed) - vermoedelijk was dat ook een reden om te stoppen.

Ooit, aka 9 maanden geleden, stond DeSantis heel dicht bij Trump in de polls, maar hij kon zijn populariteit niet vasthouden naarmate andere kandidaten opkwamen (en de eerste - vermoedelijk door de Democraten georchestreerde - strafklachten voor Trump binnenkwamen waardoor Trump ook weer populairder werd).

Daarmee is Nikki Haley dus tweede en de meest aangewezen kandidaat (maar geen garanties) mocht Trump om wat voor reden dan ook niet kunnen deelnemen aan de Presidentsverkiezingen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Voor Haley is dit eigenlijk niet slecht want door de versnippering profiteerde vooral Trump.
Maar als ik eerlijk moet zijn..ik word niet warm noch koud van haar, ook niet van De Santis trouwens.
Dus ik vrees dat het kalf verdronken is...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Die Haley heeft wel goede argumenten en zegt duidelijk wat de toekomst met haar zal brengen met Trump is het helemaal niet duidelijk wat hij allemaal van plan is, hij houd zich vooral bezig met te wijzen over het publiek met zijn wijsvinger en daarna een vuist te maken.
Vind het wel goed dat er nu echt een tegen kandidaat is met een zeer zeker ander programma.
Weet iemand eigenlijk de belangrijkste drie punten van het Trump programma????
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

fluppie schreef: 22 jan 2024, 09:27 Weet iemand eigenlijk de belangrijkste drie punten van het Trump programma????
1. America
2. Great
3. Again
Laatst gewijzigd door ivob 22 jan 2024, 10:22, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

fluppie schreef: 22 jan 2024, 09:27 Weet iemand eigenlijk de belangrijkste drie punten van het Trump programma????
1.Trump
2.Trump
3.Trump
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Misschien kan Trump toch best een spiekbriefje gebruiken bij een volgende speech. Nikki Haley was niet verantwoordelijk op 6 januari (hij bedoelde Nancy Pelosi) en bij een vorige verkiezing ging het niet tussen hem en Obama (maar Biden). Details, maar toch... als je het over de mentale capaciteiten van je tegenstander hebt kan je best dit soort fouten niet maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is wat ik al zei, het is niet zo dat Trump zoveel jonger en frisser is dan Biden. Het echte probleem is dat men uit 2 senielen moet kiezen naargelang de voorkeur voor de kleur oranje. Biden heeft wel al een leuk campagnelied, orange crush van REM.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef:Misschien kan Trump toch best een spiekbriefje gebruiken bij een volgende speech. Nikki Haley was niet verantwoordelijk op 6 januari (hij bedoelde Nancy Pelosi) en bij een vorige verkiezing ging het niet tussen hem en Obama (maar Biden). Details, maar toch... als je het over de mentale capaciteiten van je tegenstander hebt kan je best dit soort fouten niet maken.
De waarheid maakt weinig uit in de Amerikaanse politiek, wat al meermaals gebleken is.

Sensatie daarentegen...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Niet alleen in de Amerikaanse politiek, het had immers waar kunnen zijn ;)

Dat ligt trouwens niet alleen aan de politiek maar ook aan de kiezers zelf, velen zijn niet geïnteresseerd in feiten of waarheden maar willen hun eigen overtuiging bevestigd zien, zelfs als ze zelf beseffen dat er weinig van klopt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De grootste tegenstander van Trump word het gerecht dat wil ik in ieder geval al niet missen mss. ook daarmee dat Nikki H. het nog niet opgeeft.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Die Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn toch echt vuiligheid...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Haley kan ook gokken om VP te zijn dus dan ben je beter niet te hard voor Trump. Anderzijds noemt hij haar bij haar Indiaanse voornaam wat ook niet echt lief is maar bij hem ben je al blij dat je niet bij de p*** gegrabed zijt :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 22 jan 2024, 12:09Die Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn toch echt vuiligheid...
Oh wacht maar... ze zijn zich nog maar aan het opwarmen.
Ik denk nu Trump zich maar op 1 persoon moet te focussen hij snel alle registers zal open trekken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Vind persoonlijk dat die top geheime documenten in Maralago zijn dromen zullen doorprikken en met beinvloeding van verkiezingen gaat hij er daar niet mee vanaf komen zo denk ik erover , Amerikaans gerecht zal zich volgens mij helemaal niet laten doen.
Maar ok dat is mijn mening natuurlijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 22 jan 2024, 14:05 Anderzijds noemt hij haar bij haar Indiaanse voornaam wat ook niet echt lief is maar bij hem ben je al blij dat je niet bij de p*** gegrabed zijt :)
Hij noemt haar ook al een tijdje "bird brain," beetje vreemde koosnaam gezien ze duidelijk op vele vlakken wel slimmer is dan hijzelf. Trump (of beter, een lid van de campagne van Trump) heeft vorig jaar ook eens een vogelkooi met vogelzaad afgezet voor de deur van haar hotelkamer ergens op de campaign trail.
fluppie schreef: 22 jan 2024, 18:26 Vind persoonlijk dat die top geheime documenten in Maralago zijn dromen zullen doorprikken en met beinvloeding van verkiezingen gaat hij er daar niet mee vanaf komen zo denk ik erover , Amerikaans gerecht zal zich volgens mij helemaal niet laten doen.
1. Trump moet een eventuele veroordeling alleen kunnen rekken tot na 5 november. In de VS is er inderdaad geen klassenjustitie in de zin dat je een criminele rechtszaak kan afkopen (wat je elders wel hebt, ook in Europa), maar met veel geld en dus spitsvondige advocaten kan je wel uitstel na uitstel veroorzaken.

2. Desondanks moet je ondanks je spitsvondige advocaten ook nog altijd een rechter hebben die wil meegaan in dat uitstel, en ik denk wel dat er ook vanuit de Democraten druk uitgeoefend wordt om Trump nog niet te snel te laten veroordelen - zij blijven geloven dat Trump op het ticket Biden's enige kans is voor een tweede termijn (ook al tonen de polls steeds opnieuw aan dat dat niet klopt). De rechters in de VS zijn onafhankelijk (en dat is beter geregeld dan bij ons) maar dat betekent nog niet dat velen zouden willen aanzien worden als de rechter die de Presidentsverkiezing heeft beslist.

Dus het lijkt me wel haalbaar voor Trump voor z'n uitstel van executie. Op dit ogenblik toch, de zaken kunnen natuurlijk altijd snel veranderen. Voor de Democraten zou een veroordeling + onmiddellijke cel in oktober wellicht ideaal zijn. Trump blijft dan op het ticket, maar ze kunnen dan volop de kaart spelen van "Trump zit in de cel, stem Biden".
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Trump zou perfect passen in Aalst, zeker tijdens carnaval. Op maandag kan hij dan paraderen met zijn vogelkooi, enkel een haring moet hij nog zien te vinden.

Het feit dat men met dure advocaten zaken kan rekken en/of winnen maakt het wel degelijk klassenjustitie. Soms duren zaken bewust zodanig lang dat de ene partij overleden is.

Het is vreemd te stellen dat de rechters onafhankelijker zouden zijn maar dat ze anderzijds niet hun job zouden willen doen in één van de belangrijkste processen.

Ik vind het een beetje gek dat heel dat gedoe rond wanneer ze hem uplocken uitmaakt, het feit dat hij in -tig zaken zit waarvoor hij opgesloten kan worden en misschien al lang had moeten zijn zegt toch al genoeg. Daar komt nog bij dat hij al bewezen heeft dat hij een regelrechte landverrader is. Ik heb nog nooit een stem overwogen op zo'n type, maar ik ben een rare, zeker in de VS :)

Niet alleen moet men kiezen uit 2 senielen maar 1 van de 2 is een pussygrabbende landverrader die -tig rechtszaken aan zijn broek heeft. Het ergste is dan nog dat zoiets daar spannend zou kunnen zijn. Arm VS
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 22 jan 2024, 19:48 Soms duren zaken bewust zodanig lang dat de ene partij overleden is.
Idd, dan is het in Belgie geregeld want bij ons moet je niet steenrijk zijn voor tergend trage justitie, dat is gewoon inbegrepen.
Dizzy schreef: 22 jan 2024, 19:48Het is vreemd te stellen dat de rechters onafhankelijker zouden zijn maar dat ze anderzijds niet hun job zouden willen doen in één van de belangrijkste processen.
Het is niet omdat je onafhankelijk bent als in dat je job niet afgenomen kan worden, dat je bekend wil zijn als de man/vrouw die de verkiezing beslist heeft in een extreem gepolariseerd land. Onafhankelijk beschermt je persoonlijke veiligheid (of die van je gezin) niet.
Dizzy schreef: 22 jan 2024, 19:48Ik vind het een beetje gek dat heel dat gedoe rond wanneer ze hem uplocken uitmaakt, het feit dat hij in -tig zaken zit waarvoor hij opgesloten kan worden en misschien al lang had moeten zijn zegt toch al genoeg.
Maakt voor de Democraten wel degelijk veel uit. Hun zittende kandidaat doet het extreem slecht en heeft een approval rating lager dan die van Trump, om nog niet te beginnen over de VP want die doet het nog slechter. De enige kans om beiden nog een termijn te geven is een perfect getimede veroordeling + gevangenis voor Trump: niet te vroeg, niet te laat. Als de Republikeinen iemand anders dan Trump op de ticket zetten mag Biden het sowieso wel vergeten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je beslist geen verkiezing maar oordeelt over strafbare feiten. Degene die aan een verkiezing wil deelnemen met dat zwaard boven zich kan zich meer vragen stellen.

Doen alsof je voor je leven moet vrezen door uw werk te doen zegt meer over de VS dan over rechters. If you can't stand the heat, stay out of the courtroom.

Ach, dat zei je vorige keer ook, sleepy Joe had geen kans en zie, net als Hillary haalde hij meer stemmen dan Trump. Sleepy Joe won gewoon de verkiezingen en Trump probeerde ze te saboteren.Als grote verdediger van de democratie zou jij toch moeten weten wie je dan moet kiezen, oops :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als het Biden v Haley word dan denk ik toch dat Biden het zal halen. Ik vind Haley toch een beetje zonder uitstraling. En in de wereld van de roeptoeters moet je er gewoon staan of ze schoffelen je onderuit

Toegevoegd na 1 uur 24 minuten 15 seconden:
Iemand enig waar je het tijdens de nacht kan volgen?
(ik werk nog tot 01u)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Op de meeste US newssites waarschijnlijk en morgenvroeg zullen we Bjorn Soenens horen op de radio.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dat blijkt toch tegen te vallen.
Gelukkig genoeg Live streams te vinden op Youtube.

Vote in: 46%

Trump 54,3%
Haley 43,7%

Nikki Haley gaat verder...

Ik denk toch dat het voorbij is voor haar met zo'n achterstand.

(haar achterstand word trouwens alsmaar groter naarmate meer en meer uitslagen binnen lopen, misschien kwam haar victorious speech te vroeg)

Speech van Trump: het modder gooien naar Nikki Haley is nu reeds begonnen.
Vivek Ramaswamy kreeg van Trump na z'n speech 1 minuut om 'het origineel' (Donald Trump) te bewieroken.
Narcist ten voeten uit die Trump, ongelooflijk dat zo iemand een ganse politieke partij in z'n zak heeft zitten.

Besluit voor mij: ik denk dat Nikki Haley haar speech te vroeg heeft gehouden, ze lag tijdens haar speech slechts 7 punten achter.
Toen Trump op het podium kwam voor z'n speech was zijn voorsprong al opgelopen tot 14 punten, best wel pijnlijk voor Haley omdat Trump hiermee gelijk een ganse emmer modder gratis en voor niets kreeg aangereikt.

4u. tijd om een uiltje te vangen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Haley heeft een ander nadeel, ze is een vrouw.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

En ook niet van de slimste als je wanneer slechts enkele procenten van de stemmen zijn gesteld een speech te geven net of ze gewonnen heeft.

Benieuwd of haar sponsoren bereid zijn om nog de nodige miljoenen voor haar campagne op te hoesten of dat ze op haar gaan inpraten om de handdoek te werpen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik ken nog iemand die al na een tijd beweerde dat de winst binnen was, een "schone" slaper werd wakker en het was gebeurd :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

De Amerikanen beseffen het wss zelf niet, maar ze staan op het randje van een gewelduitbraak. Iedereen kan zich ginder bewapenen, en er moet er maar eentje zijn die het in zijn hoofd haalt om Trump neer te schieten om de "democratie" te redden. (Scenario Theo van Gogh).
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

woutervh schreef: 24 jan 2024, 16:47 De Amerikanen beseffen het wss zelf niet, maar ze staan op het randje van een gewelduitbraak. Iedereen kan zich ginder bewapenen, en er moet er maar eentje zijn die het in zijn hoofd haalt om Trump neer te schieten om de "democratie" te redden. (Scenario Theo van Gogh).
Hem opsluiten zou ws. zelfde geweld uitlokken .....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ja ik denk ook dat een veroordeling + opsluiting genoeg zal zijn om de boel te laten ontploffen.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”