Dizzy schreef: 14 nov 2023, 15:02
Het probleem is dat mensen hier een snelheidslimiet als een minimumdoel beschouwen en niet als een regel voor de veiligheid. Elke keer dat ze onder dat doel scoren voelen ze zich dan gefrustreerd, soms halen ze daarbij gekke toeren uit terwijl ze zich ergeren aan iemand die niet meedoet aan hun spelleke. Eens een keer elders rijden waar dit gedrag veel minder bestaat is daarom een goede kuur.
Het gaat hier vooral over onveilig rijgedrag, tegen 100/110 op een autostrade op een 3de rijvak gaan rijden aan een varierende snelheid terwijl de andere rijstroken vrij zijn is onveilig. Daarnaast trekt die persoon in kwestie op, blijft die op dat derde rijvak, op het ogenblik dat ik hem aan het voorbij rijden ben.
Als laatste, ik vertraag om weg te gaan van dat linkse rijvak en niet over de maximum snehlheid van 120 te gaan (neen ik neem geen marge tot 129 en eventueel 134 omdat daar niet geflitst wordt) en ga terug achter hem rijdn . Zodra ik daar terug achter hang vertraagt die pipo terug naar 110 om dan die zever te herhalen.
Ja een max snelheid is geen minimum, helemaal terecht, anderzijds ga je niet op een derde vak rijden tegen 100/110 waardoor je het verkeer blokkeert en nog minder je gaat niet versnellen als iemand anders je voorbij steekt... Als je 90 of zelfs maar 70 wilt rijden op een autostrade dat is uw recht maar doe dat dan op een rechtse en niet op een linkse vak. Die persoon is in overtreding niet ik.
Ik kan ook soms is verstrooid niet tegen 120 rijden rijden op een tweede of derde vak maar als iemand me voorbij probeert te steken ga ik niet onnozel doen en die zijn snelheid evenaren zodat die klem zit op dat vak.
Omgekeerd is trouwens ook waar, gisteren op de e17 tussen zwijndrecht en afrit e34 is de snelheid beperkt tot 70, waarom, joost mag het weten, weinig verkeer, geen file, ik vertraag naar 70/75 (omdat 70 echt gevaarlijk is), ga uiters rechts rijden en wordt zowat door IEDEREEN die daar rijdt voorbij gestoken, zelfs grote vrachwagens gaan eerst bumperkleven en dan voorbij steken..
Net voorbij de afrit naar de e34 was het dan opnieuw 90...
Tom