Ik heb ingeschreven !

HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb nu telenet waar ik heel tevreden over ben op uitzondering van de limieten. Dat was de reden om naar tele2 over te schakelen.

Ik vrees het ergste... :cry:

Is de tele2tech hier nog ergens. hij doet toch wel een paar installaties per dag en test ze waarschijnlijk ook uit. Misschien kan hij ons wat meer vertellen over de snelheden die hij haalt.

Is dit overal zo of zijn het uitzonderingen waar het zo traag werkt. :???:

Dietervanb zou ons op de hoogte houden maar is niet meer te zien in dit forum ... zou hij nog wel op internet kunnen???? :wink:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik hou jullie wel op de hoogte hoor. Maar ik gisterennamiddag kon ik inderdaad niet op internet. Staat in een andere draad, maar na een korte stromonderbreking werkte de modem niet meer.
het PPP-ledje bleef dood, terwijl je normaal toch zou verwachten dat zo'n modem een volldeige reset automatisch zou doen.

De snelheid is nog altijd bedroevend laag. Heb zowel de Tele2 als de Versatel helpdesk gebeld. "ze zijn er mee bezig" is het antwoord.

Bel hen haast dagelijks omdat ze er anders vanuitgaan dat de klanten zich neerleggen zij die situatie en dat is bij mij niet het geval.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn aanvraag tele2 allin dateert van 24/11. Vandaag is mijn ADSL lijn geswitched, van mijn vorige provider Scarlet, naar Tele2

Doordat Tele2 er niet in is geslaagd mij daarover te deftig te informeren of in overleg een datum te kiezen, betaal ik nog minstens tot 1.feb.2006 aan Scarlet :evil: :-(

4 dagen geleden speedtest gedaan van Userbase:
down 3103 kbps / up 315 kbps (Scarlet)

zonet zelfde (Tele2), 3 keer herhaald
down 1410 kbps / up 316 kbps
down 1441 kbps / up 315 kbps
down 1488 kbps / up 316 kbps

mmm, dit moet beter !!! modem is mijn ouwe Speedtouch USB

die technieker zou mij volgende week moeten bellen voor installatie.

En nog altijd weet ik niet vanaf wanneer ik aan Tele2 betaal. Klucht :-(

greets, Fred.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Waw Fred, wat een snelehid haal jij zeg.
Bij mij blijft het steken op 780 -695 - 805 KBPS.
Nog meer eens naar helpdesken gebeld.
Die van Versatel : na 30 minuten nog geen antwoord.
Die van TELE2 (op dat dure 070-nummer) : Ze zijn er mee bezig.
Ja maar dat werd er in het begin van de week ook al gezegd. Het ging ten laatste vandaag opgelost zijn.
Men ging mij nu ten laatste dinsdag iets laten weten.
Nu ja, het aangetekend schrijven is al klaar. Alleen nog uitdrukken en versturen. Wacht ten laatste tot dinsdag.
AMATEURS !
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

dietervanb schreef:Waw Fred, wat een snelheid haal jij zeg.
Bij mij blijft het steken op 780 -695 - 805 KBPS.


Dit had ik toch echt niet verwacht van de samenwerking van Tele2 en Versatel :?
Blijkbaar hebben ze ginder op z'n zachtst gezegd 'serieuze problemen' met hun netwerk.

Kunnen ze dit echt niet gewoon toegeven, excuseren, zeggen dat ze er druk mee bezig zijn en dat je voorlopig niets moet betalen?

Kan er nu geen 1 provider klantvriendelijk zijn :???:
Hornet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:54
Locatie: Aalter

En jawel we zijn aangesloten op de all-in formule, vanmorgen is een technieker langsgeweest, boeltje aangesloten en... de telefoonlijn deed het niet!
gebeld naar de gekende 070 lijn (door de technieker) en als antwoord gehad dat ik een paar uur moest wachten en dat de lijn zou moeten geactiveerd zijn.
Ondertussen boodschappen gedaan en wat bleek toen ik thuiskwam m'n voip lijn marcheerde.
ff gebeld naar iemand om te testen en da ging redelijk goed (niet de kwaliteit van belgacom zulle!!)
Maar m'n internet snelheid.....van 1500kbps/350kbps versatel always more), ongeveer naar.....162/75!! heb me efkes moeten neerzetten, ongemakkelijk geworden!!
Als da zo blijft.......heel den boel buiten
:evil:
Geef Buzze!!!
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Bel naar 0800 nummer !
Blijf doorzagen.

070-nummer is onwettig.
Uit Testaankoop van jan. 2006 :
volgens de nieuwe "telecomwet" moet de helpdesk via een gratis of gewoon nummer bereikbaar zijn.
Die regel lappen ze dus aan hun laars.
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Met welke test haal jij die snelheden ?????


wil je met dat ff laten weten ?

dank u

grtz Nick


kaween schreef:... en een meer praktijk gerichte test (torrent) geeft me toch een echte snelheid van rond de 395 K/sec, tegenover 115 K/sec op Always More.

De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

digitalservice schreef:Met welke test haal jij die snelheden ?????


wil je met dat ff laten weten ?

dank u

grtz Nick


kaween schreef:... en een meer praktijk gerichte test (torrent) geeft me toch een echte snelheid van rond de 395 K/sec, tegenover 115 K/sec op Always More.

De vraag gaat zijn, kan Tele2/Versatel zijn lijnen onder deze omstandigheden stabiel houden als het aantal gebruikers omhoog gaat ? Ik heb nog nooit problemen gehad met Versatel, ik hoop dat dit niet gaat veranderen in de nabije toekomst.



No problem. Ik gebruik steeds de Adslbox speedtest die je hier op de Userbase site hebt. Maar ook met andere tests (Speedtest.versatel) en nog enkele andere blijf ik dezelfde soort resultaten krijgen. Nu net getest, (adslbox) : 2800/313 ofte 350kbyte/s down en 39kbyte/s up.

Is dus echt niet uitzonderlijk om deze snelheden te halen hier, en het is tegen de avond regelmatig zelfs sneller als dit. Wel *1* nota :

Ik heb *heel lang* problemen gehad met mijn Belgacom lijn vroeger. Zelfs een analoge Modem kwam bij mij nooit boven de 19.200, meestal bleef ik steken op 14.4. Volgens Belgacom had dat NIKS met hun te maken, enkel met MIJN modem. (inbelnummer in Hasselt, indertijd nog bij PING). Raar genoeg gaf mijn USR modem een perfecte 56K verbinding wanneer ik mijn PC naar mijn werk (In Antwerpen) meenam, en van daaruit naar het Hasseltse inbelnummer belde. Maar hey, ik wist niet waar ik het over had nietwaar, en die kl*******n hebben meer als 1 keer gewoon de telefoon neergegooid als ik _wederom_ belde en vroeg waarom mijn lijn zo slecht was.

Toen ik dan naar Versatel overging, bleef ik zitten met absurd veel disconnects en dergelijke. Ik heb toen Versatel gebeld, en de situatie uitgelegd. Hun antwoord was iets in de aard van "d'r moet serieus iets mis zijn met uw lijn mijnheer, we vragen Belgacom dat te checken. Als U binnen de week geen verbetering heeft, bel ons opnieuw". En inderdaad 3 dagen daarna : geen problemen meer, en sindsdien ook NOOIT meer problemen gehad.

Dus ongeacht wat voor een brol Tele2 nu aan het brouwen is, ik ben de jongens van Versatel dankbaar voor hun interventie 2 jaar geleden. Maar indien Tele2 dezelfde weg in zou slaan als ik met zowel Belgacom als Telenet heb meegemaakt, zal ook ik genoodzaakt zijn uit te wijken naar een andere provider wanneer mijn huidige contract afloopt.

HEEEEEEEEL jammer eigenlijk.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 563 kbit/s or 70 kbyte/s
- Upload speed : 140 kbit/s or 18 kbyte/s
Sun Dec 25 2005 at 21:22:41 UTC+0100

Dat is mijn povere snelheid !!!!
Van die van jou kan ik alleen maar dromen.

Maximum tot nu toe was 1200 kbit :evil:
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Troost u dietervanb, haal hier ook maar +-70 kbyte/s ( soms even pieken tot 100 kbyte/s die dan onmiddelijk dalen tot 20).
Even een vraagje: zou het kunnen dat ze bij Tele2 mijn dl verkeerdelijk op 1 MBit/s hebben ingesteld, en zoja, hoe kan ik dat checken?
Shaoty
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:59

Your current download speed:
2507kbit/s
or
313kbyte/s

Your current upload speed:
311kbit/s
or
39kbyte/s

Met oude modem tele2box nog niet aangesloten
van VersatelAlways naar Tele2AllIn sinds 28/12/05, Base home pack 4 sinds 2008.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Meestal test ik die lijnen en haal ik dload van 270-330 kbps, lijkt me redelijk maar zeker voor verbetering vatbaar.
Verder geen informatie van mij aangezien wij als technieker geen vat hebben op deze snelheden :P

Mvg,
Tele2Tech
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Gisteren in de voormiddag is er een technieker langsgeweest met de modem...

Die deed wat moeilijk als ik vroeg om de installatie zelf te doen, hij zei van "ja maar wij moeten dat doen en dat is toch gratis blabla" (ik heb ook niet echt geprotesteerd want ik was juist wakker)...

Dus ie kwam binnen en heeft dan de modem aangekoppeld en op de versatel site geweest (met z'n laptop) om de modem te configgen...

Toen ik vroeg om een speedtest tedoen dacht hij dat ik over speedtouch bezig was (haha) Nee, SPEED TEST zei ik..., heb moeten uitleggen dat je een speedtest kunt doen op andere sites dan versatel en welke het bv zijn (hij zei: ja, maar ik kan daar niet aan blabla)
ie deed dat op z'n laptop (userbase.be): 1220Kbit die keer... Ik van: Zeg, das maar pover he! en dan als antwoord kreeg zoiet van "ah? ik heb nog geen klachten ervan gehoord ..." en ff later, "ja dan kan het zijn dat je lijn nog geswitched moet worden in de centrale op 4mbit en daar moet je voor bellen" ik: "kun jij dat ook doorgeven ?" en dan schreef hij het op het install-document waar de informate opstaan hoe de installatie verlopen is (hetgeen ik tekende) als een soort klacht-feedback dat hij terug meenam. Alleen zou dat volges hem hetzelfde zijn als ik het doorgeef via telefoon want dan kunnen ze het nog vergeten er een ticket van te maken enzo ...

Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited :| maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.

Ik vroeg wel hoe het zit met die modem adminpassword...
daar kon(of wouw) hij alleen maar op antwoorden van dat het afgeschermd voor de klant is en je daar voor moet bellen naar de helpdesk. (nogmaals: ik was juist wakker, als het tegen de avond had gebeurd had ik harder op tafel geklopt!)


Ik heb er de doos van modem bijgekregen. (in tegenstelling tot velen anderen blijkt het, dus ik zeg even de inhoud ervan)
Daar zat bij:
- USB/UTP kabel
- modem en adapter(duh)
- PSTN/DSL telefoon kabels/stekker/filter
- Boekjes:
- Mijn tele2 paspoort -> een "niet-vergeten" kaartje waar je je emails,wep/ssid, login enzo kunt opschrijven.
- Tele2 All In -> alle info over telefoneren (codes voor functies zoals bv. "bellen met 3, oproepblokkering) en ook installatiegids voor email/webspace (voor outlook enz)
- Speedtouch(tm) DSL Gateways and Routers (Safety Instructions and Regulatory Notices) (NIET de volledige manual, die zat er niet in !)
- Tele2 All In Recovery Procedure TELE2-Box

- Gedrukte CD: "recovery disk" van tele2 (denk dat dit een soort aangepaste versie is van de speedtouch driver/setup-CD die er NIET bijzit


Over die Recovery CD: Staan de drivers op voor USB en maintanance/upgrade wizard.
In het boekje staat hoe je de firmware moet upgraden naar een bestand op de CD.
Eerste bladzeide
Wat ik wel speciaal vind is dat er op de Laatste bladzeide staat dat je door de (prolly aangepaste) firmware op de CD het password veranderd is.

MAAR bij mij lukte het niet :(
Hier moet je zorgenloos next kunnen doen, ik daarentegen moet hier username en password geven en geraak dus niet voort...
Ik vind dit wel raar aangezien er in dit boekje niet wordt van gesproken, ik veronderstel dat ze je dit pas zeggen(of ingeven in de modem :?: :/) als je naar de helpdesk belt en dat ze zien dat je router niet werkt (zoals op bladzeide 1 ongeveer staat)

Aan diegenen die, zoals mij, tele2 allin hebben: dit zou wel een goeie manier vormen om aan het passwoord te geraken (als ik het juist heb)
Want ik vind dit frustrerend aangezien:
- ik heel met netwerk moet verandere van static naar het iprange van die modem en DHCP !
- geen portforwarding kan doen
- wifi afzetten
- andere dingen in de modem veilliger maken
- GRRR
als ik geweten had he... vuilen tele2, had ik maar versatel always more gepakt ipv te w8en op dees brol abo!
maar ik ben dingen aan het zeggen die al op het forum staan :p
hiervoor actie gaan ondernemen ben ik ook van plan...


<<< ENKELE TESTS >>>

Userbase.be-/ISPmonitor -Speedtest:

Code: Selecteer alles

Your current download speed:
1174kbit/s or 147kbyte/s

Your current upload speed:
156kbit/s or 20kbyte/s


Code: Selecteer alles

ISP Monitor Speedtest (04/01/2006 11:50) / Provider: Versatel Belgium
Downstream: 1492 Kbps (186.54 KB/s)
Upstream: 144 Kbps (17.98 KB/s)
Ping: 57 ms (0% Packet Loss)


Belnet/andere FTP/HTTP Download test:
150-214, meestal rond de 200Kbyte

Ik woon in regio Zuiderkempen.


PING:
- Game server latency: 25-38, soms zijn er hogere pieken (maar dit is ook wel bij andere ISP's), meestal rond de 30 (bij telenet was het rond de 20)
- PING (vanaf telenet conn) (middag):

Code: Selecteer alles

64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=1 ttl=54 time=39.2 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=2 ttl=54 time=35.2 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=3 ttl=54 time=35.8 ms
64 bytes from 82.174.000.000: icmp_seq=4 ttl=54 time=35.6 ms


Naar telenet (middag)

Code: Selecteer alles

64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2007 ttl=248 time=27.3 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2008 ttl=248 time=24.7 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2009 ttl=248 time=17.4 ms
64 bytes from 195.130.131.38: icmp_seq=2010 ttl=248 time=37.4 ms


Traceroute (vanaf telenet):
Ook andere tracings vanop websites (zelfs van belnet/evonet) hebben dit raar "fenomeen"
Aan de andere zeide daarentegen zijn er mensen waar bij dit WEL lukt om mij volledig te tracen

Code: Selecteer alles

 2  * * *
 3  dD5E0F7A5.access.telenet.be (213.224.247.165)  13.965 ms   15.064 ms   9.538 ms
 4  213.224.126.78  22.795 ms   23.561 ms   26.132 ms
 5  versatel.bnix.net (194.53.172.115)  23.099 ms   22.087 ms   16.248 ms
 6  62.58.254.133  261.607 ms   268.887 ms   268.086 ms
 7  * * *
 8  * * *

en die sterretjes gaan zo door tot en met hop 30 (hoger gaat niet) ....WTF?!

zelfs bij het vanaf de tele2box telenet.be te tracen:

Code: Selecteer alles

 6  telenet3.bnix.net (194.53.172.64)  17.664 ms   17.423 ms   15.507 ms
 7  * * *
 8  dD5E0F7C1.access.telenet.be (213.224.247.193)  17.756 ms   15.648 ms   22.128 ms
 9  IBNOCM01-SRP5-0.telenet-ops.be (213.224.126.1)  20.819 ms   23.815 ms   26.676 ms
10  213.224.126.58  26.489 ms * *
11  * * *
12  * * *


Euhm, is denke... zouwek nog iet vergete zij? hmm dno... k'zal het hier maar bij houden anders wordt het te lang :)
Grtz !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.


Ik heb mijn account doelbewust door de +5 Euro grens geduwd, en de teller blijft inderdaad qua kosten (niet qua volume) staan bij +5 Euro
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

en het is al januari :) hopenlijk is dit bij mij ook hehe
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

kaween schreef:
Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.


Ik heb mijn account doelbewust door de +5 Euro grens geduwd, en de teller blijft inderdaad qua kosten (niet qua volume) staan bij +5 Euro


Hier ook totaal verbruik 50GB momenteel, waarbij 5EUR wordt gerekend, daarna gestopt... Hopelijk blijft dit zo, enige reden waarom ik more --> nu all-in had en heb...
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

yoho schreef:
kaween schreef:
Ben vergeten te vragen hoe het zit met die unlimited maar dat kan ik zelf wel ondervinden als ik er over ga... ik ben ingeschreven vóór die verandering, dus ga ik actie ondernemen als dit bij mij niet van toepassing is.


Ik heb mijn account doelbewust door de +5 Euro grens geduwd, en de teller blijft inderdaad qua kosten (niet qua volume) staan bij +5 Euro


Hier ook totaal verbruik 50GB momenteel, waarbij 5EUR wordt gerekend, daarna gestopt... Hopelijk blijft dit zo, enige reden waarom ik more --> nu all-in had en heb...



Bij mij nu 35 GB en op 5 E gestopt. We zullen zien morgen maar ik denk niet dat er veel zou aan veranderen. Dus bij mij blijft het zoals in de eerste voorwaarden.
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

grg schreef:Bij mij nu 35 GB en op 5 E gestopt. We zullen zien morgen maar ik denk niet dat er veel zou aan veranderen. Dus bij mij blijft het zoals in de eerste voorwaarden.
^

Ik ben dus 25 GB over limiet en ik betaal maar 5 €... bij de BELGADIEVEN zou ik nu al een mooi factuur van 25 € extra gekregen (voor 5 extra volumes) om te zwijgen over het feit dat je verbinding telkens schandalig wordt vertraagd!!! Het is dus eindelijk niet zooo slecht bij Tele2. Ik hoop dat het zoo verder probleemloos zou verlopen.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

goed voor u natuurlijk maar hier moet ge geen reklame voor maken. die voorwaarden gelden al niet meer voor al wie zich na 19 dec heeft ingeschreven dus nu ontvangen ze allemaal een dikke factuur net zoals bij belgacom het geval zou zijn.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook ingeschreven voor 19/12 maar volgens een mail die ik van hen gekregen heb blijkt dat het voor iedereen geldig was die voor 31/12 inschreef.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook ingeschreven voor 19/12 maar volgens een mail die ik van hen gekregen heb blijkt dat het voor iedereen geldig was die voor 31/12 inschreef.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

HANs schreef:Ik heb ook ingeschreven voor 19/12 maar volgens een mail die ik van hen gekregen heb blijkt dat het voor iedereen geldig was die voor 31/12 inschreef.
Laat het dan nog 31/12 zijn...
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

BungaMan schreef:goed voor u natuurlijk maar hier moet ge geen reklame voor maken. die voorwaarden gelden al niet meer voor al wie zich na 19 dec heeft ingeschreven dus nu ontvangen ze allemaal een dikke factuur net zoals bij belgacom het geval zou zijn.


De aanpassingen van tarieven vind ik absoluut niet goed bij Tele2. Nu hebben mensen zogezegd dezelfde product en toch andere voorwaarden. Ik ben niet eens zeker van of het juridisch mag. En dat is ook niet slim van hun, want uiteindelijk voor velen waren de limieten bij Belgacom de reden om van provider te veranderen. Als ze Belgacom pijn wilden doen - that was the way! Nu is de vraag waarom hebben ze dat aangepast? Kan hun netwerk dat niet aan? Willen ze meer poen verdienen?
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook ingeschreven voor 19/12 maar volgens een mail die ik van hen gekregen heb blijkt dat het voor iedereen geldig was die voor 31/12 inschreef.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Hmmz, ik zal moeite moeten doen om tegen 200KByte over mijn limiet te gaan, mijn meter telt te weinig :D
Gisteren en eergisteren testbestanden van FTP downed aan totaal van 4GB en zoveel, nu zie ik op die meter staan: "totaal: 675.22 MB"
Kan ook mischien dat die een dag ofzo achter loopt... maar de datum lijkt juist te zijn...


AH ja! kwas nog wa dings vergeten te vertelle op mijn lange post op de vorige page in deze thread:

1) die techy zei dat er per dag 800 aansluitingen gebeuren, dus ge kunt u al voorstellen hoeveel klanten ze er nu al bijhebben en bijkomen ! (met de gevolgen vandien)

2) Ik vroeg aan hem of die WEP/WAP codes hetzelfde zijn voor elke modem
- nee zei hij !!

alleen heb ik vergeten te vragen of het MODEMpassword hetzelfde is voor iedereen :(

Dus ik heb zitten denken, het zou heel goed kunnen zijn dat vanaf wanneer die techy naar de geheime versatel techy's page gaat (ik heb het spijtig niet tegoei kunnen zien want hier stond hij voor mijn zicht) en u login ingeeft en dan zo u modem wordt configged er een random password wordt gemaakt voor iedereen anders, en de versatel mensen gewoon uw login naam moeten ingeven en een scriptje automatisch uit een database het passwoord haalt en naar u modem zend om in te loggen als admin.... !!

Maar ik ga nog niet teveel conclusies maken want heb gisteren gebeld dat ik een open poort nodig heb voor een spel en er gaat mij een andere dienst een keer terug bellen, dan kan ik dat eens vragen enzo... (info over dat ik gebeld heb kun je in een van de andere threads zien..)

greetz
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Dus ik heb zitten denken, het zou heel goed kunnen zijn dat vanaf wanneer die techy naar de geheime versatel techy's page gaat (ik heb het spijtig niet tegoei kunnen zien want hier stond hij voor mijn zicht) en u login ingeeft en dan zo u modem wordt configged er een random password wordt gemaakt voor iedereen anders, en de versatel mensen gewoon uw login naam moeten ingeven en een scriptje automatisch uit een database het passwoord haalt en naar u modem zend om in te loggen als admin.... !!


.... die tech heeft bij mij zelfs geen pc aangeraakt. Die modem kwam volledig voorgeconfigureerd uit de doos (IK heb hem aangesloten), er kwam niks pc bij te pas : IK heb MIJN notebook gebruikt om te kijken of de boel werkte, hij heeft zelfs geen toets aangeraakt. Ik heb dus het vermoeden dat het inderdaad mogelijk is dat iedere box hetzelfde passwoord draagt.

Bovendien, indien je de modem hardreset gaat de modem nog steeds niet naar het standaard passwoord van een Thomson modem : met andere woorden de firmware pushed een (door Tele2 gewijzigd) standaardlog/pass combinatie. Of dat denk ik toch.
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

FST schreef:Maar ik ga nog niet teveel conclusies maken want heb gisteren gebeld dat ik een open poort nodig heb voor een spel en er gaat mij een andere dienst een keer terug bellen, dan kan ik dat eens vragen enzo... (info over dat ik gebeld heb kun je in een van de andere threads zien..)



laat aub weten als ze die poort hebben opengezet,

ik wacht al 2 weken om een poort open te zetten maar noppes :|
kerstman
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2005, 11:39

ikzelf heb ingeschreven 16 november en nog steeds heb ik niemand gehoord - heb zelf al keer of 4 gebeld en telkens gaat men mij contacteren maar noppes...heb hen ook gevraagd hoe het zat met de poorten maar nog geen duidelijk antwoord gehad
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb ingeschreven op 30/11/2005 en heb een brief ontvangen dat ze gingen aansluiten in de week van 02 jan 2006. Verschillende keer gebelt naar de helpdesk omdat ze niks van zich lieten horen. Ja meneer vrijdag gaat u zeker gebeld worden door een technieker... niks dus. Vrijdag nog steeds niks en volgende week sluiten ze hier alles van telenet. Ik moest daar toen nog zelf voor zorgen en heb dat dus ook gedaan.

Zo mogen toch berichten indien het later zal zijn of zo hoor.

Hoe gaat die technieker mij bellen als ik geen telefoon meer heb? :roll:


Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk. Moet die technieker daar nog eerst iets patchen in de belgacom centrale of zo? op de helpdesk van de technische dienst zegden ze dat alles al in orde is van 12/12 en dat ik met een andere modem zou moeten kunnen aanloggen. Ik heb dat nu met 2 adsl modems geprobeerd en die syncen niet dus denk niet dat ik reeds adsl heb.

Hoe verliep dat bij anderen?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Afspraak was een ramp. 2x "hey ik kom morgen he" (om 21:30). Mijn antwoord was dan simpelweg "ik denk het niet jongen, tenzij dat je dat ding kan aansluiten zonder binnen te komen : ik werk, mijn vrouw werkt, en op zo'n korte tijdspanne krijg ik noch mijn vrouw verlof geregeld"

De 3e keer was het weer zoiets van "stoort als ik VANDAAG kom" (_help_). Vrouw wordt boos, en dan krijgt men plotseling WEL door dat dit zo niet lukken zal, en wordt er een afspraak gemaakt voor interventie de week erop. En dat lukte toen dus wel.

ADSL was bij mij al actief op de lijn, als Ex-versateluser. Die persoon komt binne, haalt de modem uit de doos, hangt hem aan de muur en dat is het. Hij logde NIET in, deed GEEN configuratie. IK heb gechecked op mijn notebook of alles ok was. Heeft al bij al 10 minuuten geduurd.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

@HANz: tegenwoordig staat er DIT als je klikt waar vroeger de vooropgestelde opzegbrief stond:

http://www.tele2.be/nl/tele2-all-in/frame/optez.html

Maar dan doen ze het nogniet naart schijnt :D
- volgens helpdesk moet je dit zelf doen (die zal nix van de website afweten, zoals de onbekwaamheid daar uitspruit)
- volgens technieker hangt dat af van welk district dat ze het doen ofni
- zelf geen info gehad van wanneer tele2 dit zou afzeggen voor mij ofzo, telenet is nog altijd running nu...
kheb alvast een anagetekende brief gemaakt.
Wel is het best van telenet op te zeggen NA je aansluiting :)


@KL: ga ik zeker doen ! heb vanaag al een 2de modem gehaald bij ne maat, kan ik vanalles gaan "testen" :D :twisted:

Meer info volgt !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

*duimduimduimduim.....* :lol:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

kaween schreef:*duimduimduimduim.....* :lol:


idd, laat ons iets weten:D:D:D
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

had geen zin om te betalen voor telenet en tele2 tegelijk. Vandaar dat ik 14 dagen overlapping gerekend had. Zal wel langer nodig zijn maar daar is het nu te laat voor.

om mijntele2 staat nog altijd dat ze mijn aanvraag verwerken. Nog net zoals in het begin dus.

werken ze per regio af of hoe doen ze dat?

't is niet omdat eddy wally hier niet meer woont dat ze me in de kou moeten laten staan hé
kerstman
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 dec 2005, 11:39

na veel wachten heb ik vandaag nog maar eens gebeld een vriendelijke madam aan de lijn gehad die weer niet kon zeggen wanneer men me ging contacteren daarna verantwoordelijke gevraagd die me ook niet kon helpen en het dan maar allemaal opgezegd (ik heb nog niks getekend) voor ik iets heb ontvangen. Jammer voor die mensen maar hun organisatie trekt op niks en ipv dat iedereen van mijn werk nu overstapt naar daar gaat er niemand klant worden daar. Heb naar telenet gebeld en binnen 2 dagen komen ze alles al installeren... beetje meer betalen en geen ongelimiteerd maar toch minder klachten en vooral toegang tot alle poorten - ik zal volgend jaar eens terug komen kijken of ze de zaken al beter onder controle hebben - tele2 voorlopig dik gebuisd
Gebruikersavatar
LeeW
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2005, 10:40
Locatie: Wuustwezel

HANs schreef:Ik heb ook ingeschreven voor 19/12 maar volgens een mail die ik van hen gekregen heb blijkt dat het voor iedereen geldig was die voor 31/12 inschreef.


Mijn schoonvader heeft ingetekend op 27/12/2005.
Na een mailing van Versatel vroeg hij mij wat raad en op die moment (tweede helft november '05), raadde ik het hem aan als een goede oplossing om van Belgacom af te geraken. (Toen nog niet wetende wat ik nu weet.) Ik heb nog een paar keer geinformeerd of hij nu al had ingetekend maar blijkbaar heeft hij er nog een hele tijd mee in zijn hoofd gelopen, terwijl ik dacht dat hij ging blijven bij wat hij had (always ADSL). :roll:
Mijn vraag is nu eigenlijk of HANs mij die mail kan doorsturen waarin staat dat iedereen die tot 31/12/2005 heeft ingetekend zonder limiet surft (op die 5 euro na)?
Stilte is het enige dat niet verkeerd kan worden geciteerd ...
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

HANS gaat daarvoor zorgen. Moet dat wel van thuis doen want hier op het werk heb ik die mail niet zitten.
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

HANS, zou je mij die mail over limietloos surfen ook eens willen doorsturen alsjeblief??
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

en naar mij mag je natuurlijk ook ;), ik zal u mijn email PMen
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”