Voicemail bericht bij overlijden (was: Re: Telenet CI+ module niet meer tweedehands (ver)koopbaar)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Of recenter, een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Daar krijg je doodleuk te horen dat dat "niet mogelijk" is; rare definitie van "niet mogelijk", want die opname is een file die ergens op een server staat, daar moet men dus aankunnen als men moeite zou willen doen.
Maar nee, niks geprobeerd, niet eens willen rondbellen of vragen hoe dat opgelost zou kunnen worden.
splinterbyte schreef: 25 okt 2023, 17:26
ITnetadmin schreef: 25 okt 2023, 17:19 een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Dat doe je toch gewoon met de GSM/kaart van die persoon zelf, alvorens deze afgesloten is?
Een "vreemde" zal daar wellicht geen toegang toe hebben voor de veiligheid neem ik aan...
Ik bedoelde een opname van de begroeting (vaste lijn), niet echt een beveiligd iets lijkt me :-)
En dan nog; als je de eigenaar van de account/sim bent, moet dat kunnen.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

ITnetadmin schreef: 25 okt 2023, 17:19Of recenter, een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Daar krijg je doodleuk te horen dat dat "niet mogelijk" is; rare definitie van "niet mogelijk", want die opname is een file die ergens op een server staat, daar moet men dus aankunnen als men moeite zou willen doen.
Maar nee, niks geprobeerd, niet eens willen rondbellen of vragen hoe dat opgelost zou kunnen worden.
Dat is erg, want dat is zelfs een dienst die ze speciaal aanbieden: https://radio1.be/lees/kan-ik-alsjeblie ... rd-krijgen
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Luboli schreef: 25 okt 2023, 19:53 Dat is erg, want dat is zelfs een dienst die ze speciaal aanbieden: https://radio1.be/lees/kan-ik-alsjeblie ... rd-krijgen
What the actual F*** ???
Daar moet ik nog eens achter zitten, maar dan gewapend met wat artikels.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Provider

ITnetadmin schreef: 25 okt 2023, 22:25 What the actual F*** ???

Je hebt zelfs geen artikels nodig want ik vond het juist op de website van Proximus:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ijden.html

Als je de optie "Vooraleer je producten opzegt of overneemt" selecteert, krijg je dit te zien:
Je kunt de persoonlijke voicemailbegroeting van de overledene opvragen. Neem, vooraleer je het contract opzegt, hiervoor telefonisch contact op (kies optie 4 en daarna opnieuw 4).
Houd het gsm-nummer van de overledene bij de hand.
Je krijgt de begroeting na ongeveer 7 werkdagen als een audio-bestand per e-mail opgestuurd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Dat spreekt wel over GSM, maar ik neem aan dat het identiek is voor een vaste lijn.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Provider

Klopt, want ik ken iemand die het ook gedaan heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”