Ik heb hier al enkele maanden een Tv-kaartje en module liggen van mijn overleden schoonmoeder.
Nu is mijn tante haar module stuk gegaan, haar tweede al op enkele jaren tijd.
Ik wou dus die module van mijn schoonmoeder verpatsen aan mijn tante, maar dat lukt niet.
Bij Telenet willen ze die niet heractiveren op een andere adres dan het oorspronkelijke.
Aangezien mijn schoonmoeder haar abonnement opgezegd is kunnen we met dat kaartje niets meer doen.
Echte dieven zijn het bij Telenet.
Dus, wees gewaarschuwd, geen tweedehands CI+ module kopen....
Telenet CI+ module niet meer tweedehands (ver)koopbaar
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik zou ermee naar een Telenet shop gaan ...
Met de nodige papieren:
Met de nodige papieren:
- attest overlijden of opzeg abbo van de schoonma
- copie identiteitskaart of volmacht van de tante
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Heb je dit in een Telenet-shop geprobeerd?MarkDM schreef: 24 okt 2023, 16:13Bij Telenet willen ze die niet heractiveren op een andere adres dan het oorspronkelijke.
Normaalgezien is dit de plaats waar CI-modules worden verkocht en geactiveerd.
Ik kan me voorstellen dat een telefonische klantendienstmedewerker dit op eigen houtje weigert. (adreswijziging en CI-module heractiveren is voor sommigen al te veel werk)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb intussen 4 keer naar de helpdesk gebeld, met de bedoeling een andere medewerker te krijgen.
Tot zover is het plan gelukt, maar niet verder:
- Twee medewerkers waren bereid het kaartje te activeren, het zou na 15 minuten moeten werken. Dit was niet het geval.
- De twee anderen zegden dat zo'n kaartje niet overdraagbaar is. De eerste koppelde het aan het oorspronkelijke adres. De andere koppelde het aan de oorspronkelijke klant.
Dus nog altijd noppes.
Tot zover is het plan gelukt, maar niet verder:
- Twee medewerkers waren bereid het kaartje te activeren, het zou na 15 minuten moeten werken. Dit was niet het geval.
- De twee anderen zegden dat zo'n kaartje niet overdraagbaar is. De eerste koppelde het aan het oorspronkelijke adres. De andere koppelde het aan de oorspronkelijke klant.
Dus nog altijd noppes.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
De CI-module zit alleszins nog in het aanbod en tweedehands activering is mogelijk: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -doorgeven
De telefonische klantendienst is (jammer genoeg) vaak onbekwaam om minder courante vragen op te lossen en dan proberen ze zo snel mogelijk het gesprek te beëindigen. Soms met een excuus of een leugen.
Je kan ofwel nog eens in een shop proberen, ofwel schriftelijk je verhaal doen bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... omplaints/
De telefonische klantendienst is (jammer genoeg) vaak onbekwaam om minder courante vragen op te lossen en dan proberen ze zo snel mogelijk het gesprek te beëindigen. Soms met een excuus of een leugen.
Je kan ofwel nog eens in een shop proberen, ofwel schriftelijk je verhaal doen bij Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... omplaints/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Net daarom best, eens het in orde is op korte tijd, anders sowieso, klacht indienen omdat ze je eerst niet wilden helpen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... k-terecht/raf1 schreef: 24 okt 2023, 17:47 De telefonische klantendienst is (jammer genoeg) vaak onbekwaam om minder courante vragen op te lossen en dan proberen ze zo snel mogelijk het gesprek te beëindigen. Soms met een excuus of een leugen.
In de hoop dat ze die "mede"werkers dan aanspreken. Soms krijg je ook een tegemoetkoming.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Bij de metrics waarmee helpdesk medewerkers opgevolgd worden, hoort "afgewerkte calls per uur" of iets dergelijks er zeer vaak bij.charlez schreef: 24 okt 2023, 17:46 Denk soms dat die per call betaald worden, snel wat foute info geven of zeggen dat iets uitgevoerd is en hop naar de volgende.
Klopt.raf1 schreef: 24 okt 2023, 17:47 De telefonische klantendienst is (jammer genoeg) vaak onbekwaam om minder courante vragen op te lossen en dan proberen ze zo snel mogelijk het gesprek te beëindigen. Soms met een excuus of een leugen.
T1 helpdeskers (voor externe klanten) zijn vaak ook geen technische mensen, laat staan ITers, en bladeren gewoon door een script met opties.
Staat je probleem er niet tussen? Pech gehad, of je moet net die ene vinden die er wel iets van kent.
Vaak gebruiken ze dan ook excuses, maar ook heel vaak hebben ze gewoon verkeerde info opgepikt van hun al even IT-onkundige collega's.
Om slechts 1 van talrijke voorbeelden te geven: kameraad van mij die er werkte had ooit eentje die bij het intypen van emailadressen "underscore" altijd voluit schreef, die had geen flauw benul dat het om een liggend streepje ging. Dat zegt veel over het niveau.
Echt technisch aangelegde mensen blijven dan ook vaak niet rondhangen in zulke jobs, en de turnover is gigantisch omdat de werkomstandigheden niet echt denderend zijn.
-
- Elite Poster
Haha ja en ik heb er al te vaak van die idioten aan de lijn gehad die het verschil niet kennen tussen megabit en megabyte...
Zou het ook niet beter zijn bij de 2nd/3rd/x line/"achterliggende dienst" ?ITnetadmin schreef: 25 okt 2023, 16:49 Echt technisch aangelegde mensen blijven dan ook vaak niet rondhangen in zulke jobs, en de turnover is gigantisch omdat de werkomstandigheden niet echt denderend zijn.
-
- userbase crew
Of T2 nu beter is of niet, het probleem is ook vaak dat T1 de opdracht heeft om ervoor te zorgen dat klanten ook nooit meer doorgeschakeld worden naar T2; je geraakt dus niet bij de persoon die je nodig hebt.
In Frankrijk zo ns miserie gehad met een vakantie internet abbo dat je kon aan en afzetten.
Op een dag bestond dat abbo niet meer (je werd overgezet naar een gewone always on dienst), maar dat vlagje in de database waren ze vergeten op "on" te zetten, en uiteraard kon geen enkele medewerker dat nog fixen want die optie was verdwenen in de front-end.
Je kan al raden dat op een niveau geraken waar iemand dat wel kon (T3, mss zelfs een db-admin) onmogelijk bleek. Gewoon opgezegd dus.
Of recenter, een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Daar krijg je doodleuk te horen dat dat "niet mogelijk" is; rare definitie van "niet mogelijk", want die opname is een file die ergens op een server staat, daar moet men dus aankunnen als men moeite zou willen doen.
Maar nee, niks geprobeerd, niet eens willen rondbellen of vragen hoe dat opgelost zou kunnen worden.
In Frankrijk zo ns miserie gehad met een vakantie internet abbo dat je kon aan en afzetten.
Op een dag bestond dat abbo niet meer (je werd overgezet naar een gewone always on dienst), maar dat vlagje in de database waren ze vergeten op "on" te zetten, en uiteraard kon geen enkele medewerker dat nog fixen want die optie was verdwenen in de front-end.
Je kan al raden dat op een niveau geraken waar iemand dat wel kon (T3, mss zelfs een db-admin) onmogelijk bleek. Gewoon opgezegd dus.
Of recenter, een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Daar krijg je doodleuk te horen dat dat "niet mogelijk" is; rare definitie van "niet mogelijk", want die opname is een file die ergens op een server staat, daar moet men dus aankunnen als men moeite zou willen doen.
Maar nee, niks geprobeerd, niet eens willen rondbellen of vragen hoe dat opgelost zou kunnen worden.
-
- Elite Poster
Dat bewijst nog maar eens dat er onbekwaam personeel met fancy job titles bestaat.
Dat doe je toch gewoon met de GSM/kaart van die persoon zelf, alvorens deze afgesloten is?ITnetadmin schreef: 25 okt 2023, 17:19 een voicemail opname bij PX proberen vast te krijgen (stem van overleden persoon).
Een "vreemde" zal daar wellicht geen toegang toe hebben voor de veiligheid neem ik aan...
Laatst gewijzigd door splinterbyte 25 okt 2023, 17:31, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
Er is mogelijk een misverstand opgetreden door een verkeerde woordkeuze.MarkDM schreef: 24 okt 2023, 16:13 Ik heb hier al enkele maanden een Tv-kaartje en module liggen van mijn overleden schoonmoeder.
Nu is mijn tante haar module stuk gegaan, haar tweede al op enkele jaren tijd.
Ik wou dus die module van mijn schoonmoeder verpatsen aan mijn tante, maar dat lukt niet.
Bij Telenet willen ze die niet heractiveren op een andere adres dan het oorspronkelijke.
Aangezien mijn schoonmoeder haar abonnement opgezegd is kunnen we met dat kaartje niets meer doen.
Echte dieven zijn het bij Telenet.
Dus, wees gewaarschuwd, geen tweedehands CI+ module kopen....
Je wil namelijk niet dat ze die CI+ kaart heractiveren/reactiveren,
maar je wil dat ze die activeren als tweedehands voor een andere persoon.
Heractiveren wil voor Telenet zeggen: opnieuw actief zetten voor dezelfde persoon. Bij heractiveren kan dan ook een reactiveringskost (€30) worden aangerekend.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Kunnen we a.u.b on-topic blijven?
Deze discussie (in het Telenet Forum) gaat over een 2de-handse CI+ module
Alles andere is hier volledig off-topic ...
Deze discussie (in het Telenet Forum) gaat over een 2de-handse CI+ module
Alles andere is hier volledig off-topic ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- userbase crew