Laptop aansluiten op TV toestel !

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Hoe kan ik mijn laptop aansluiten aan de TV via scart ?

Mijn laptop heeft enkel d-sub ( svga ) aansluiting ! Liefst zo goedkoop mogelijk ( dus lieft geen externe grafische kaart aankopen :))

Bestaat dat een d-sub to scart kabel ?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

een kabel zul je niet vinden, het signaal dat uit de pc komt is helemaal anders dan het composiet signaal dat je nodig hebt voor je scart. wat je kan doen is een omvormer kopen om er tussen te stoppen. eens zoeken in google: vga to scart of vga to composite. Ik heb zelf geen ervaring met die schakelingetjes dat je zult tegen komen die 'home brew' zijn.

Gimic
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

......
Laatst gewijzigd door kaween op 07 jan 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

kaween schreef:
ditCh schreef:Hoe kan ik mijn laptop aansluiten aan de TV via scart ?

Mijn laptop heeft enkel d-sub ( svga ) aansluiting ! Liefst zo goedkoop mogelijk ( dus lieft geen externe grafische kaart aankopen :))

Bestaat dat een d-sub to scart kabel ?


Niet echt. Je Dsub spuwt inderdaad een signaal naar buiten waar enkel al de bandbreedte minimaal 65 mhz is tegenwoordig, en je scart/composiet tv aansluiting doet met moeite 5.5 mhz (dit alle details als resolutie, refresh en timing buiten beschouwing gelaten)

.... en toen had ik niet gezien dat je geen svhs plug op je noti had.

Wat je dus moet gaan kopen is een framconvertor. Dingen kosten rond de 100 euro. Je vind ze het makkelijkste in plaatsen als HVM/Megatore CDwinkels waar ook PC onderdelen worden verkocht. Daar hebben ze die toestelletjes liggen (van Trust, niet echt mijn favoriete merk, maar ja) : ik heb ze vandaag nog zien liggen toen ik naar een CD'tje voor mezelf aan het zoeken was.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Blue-Sky schreef:@ditch,
SVID is de oplossing voor je probleem.


Nope, is het niet. Je maakt dezelfde fout als ik (je leest niet wat hij vraagt)
:lol:

Svid is voor het kleur-carrier probleem (als je dat ooit nodig hebt, ik kan je zowiezo vertellen wat er in die convertor zit : 1 condensator en 1 weerstand, niks meer).

Ditch heeft GEEN SVHS NOCH COMPOSIET plug op zijn notebook, enkel een VGA D-Sub stekker voor een klassieke monitor.

En daar heb je gewoon een frameconvertor voor nodig, of een TV met PC ingang. (wat je niet gaat vinden op klassieke CRT's, enkel nog op lcd's of plasma's)

Ben blij dat ik niet de enige ben die erover heen las. :twisted:

Voorbeeld van zo'n device :

http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=12737
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”