Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

heist_175 schreef: 07 sep 2023, 08:20
CCatalyst schreef: 06 sep 2023, 18:49En bij ons plast de minister die die gerechtelijke prioriteiten legt op politiecombi's, zonder professionele gevolgen...
Dat je daar geen afrekening van de politievakbond in ziet!
Over zo'n bagatel wordt zelfs de commisie vervroegd bij elkaar geroepen?!
Ondertussen gebeuren er tientallen diefstallen aan het Zuid-Station ed, maar het wangedrag van gasten na een feestje bij de minister is belangrijker?

Misschien moeten we Theo Francken voor altijd een ministerambt ontzeggen omdat hij in een plantenbak gepist heeft?
Kom op zeg, er zijn toch wel belangrijkere thema's, niet :)?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230826_96303302
‘Ik ben ook maar een mens’, zegt wildplassende Theo Francken
In dronken toestand ontdek je je ware aard, ik vind het toch maar getuige van een enorme minachting voor de stad Brussel en/of politie.
menselijk? Ja, maar nog meer onwaardig, zeker voor een minister. (desondanks dat ik al vaak marginalen in vuilbakken heb zien pissen, zelf overdag.)
Ik zou het nooit doen, in gelijk welke toestand dan ook.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Openbaar urineren is echt wel een probleem en niet enkel in de steden.
Ok tegen een plasje doen tegen een boom ergens in den blet, maar doe eens wat moeite.

Elke week zie ik een lomperd zijn rug en geregeld zelfs in profiel zijn behoefte doen. Gwn autonstoppen, 2 stappen van de deur weg max en fan laten gaan.

Da's mijn frustratie.

(Als ik echt dringend moet, dan zoeknik echt een plek waar iknlangs geen enkele hoek gezien kan worden, weg van het pad. En meestal is ophouden voldoenden.

En quickie heeft rare vrienden die hij eens zou mogen evalueren voor zichzelf. Maar een staatszaak is dit ook echt niet, verre van zelfs. Wat een circus.
Hij heeft zelf niet eens irts gedaan, in tegenstelling tot een andere pipo die het dan allemaal normaliseert en het morgen nog zou doen.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

CCatalyst schreef: 05 sep 2023, 21:58
Sasuke schreef: 05 sep 2023, 20:39 - Disneyland Parijs - ‘veeeeel’ te duur voor wat het is.
Zolang mensen naar ginder blijven afzakken, aangetrokken door die Eiffeltoren en wat nog, merken ze er ook niet veel van en blijft het wachten op de grote zero-tolerance opkuis die die stad nodig heeft (zoals in New York vroeger).
Als je nr disney gaat was je tot vorig jaar beter een jaarabonnement te nemen en een hotel buiten de rand.. dat was goedkoper en kon je voor hetzelfde geld 2 of 3 keer gaan..we hebben dat 15-20j gedaan denk ik maar er nu mee gestopt...de abbonementen zijn zo duur geworden en zolang er niet geïnvesteerd wordt in het parkt niet zinvol.
Voor kinderen is er toch heel veel te zien, attracties zoals pinokio, sneeuwitje, Peter pan, dumbo, die boot, de autocarrousel... veel railways..ik zou dit nu toch ook niet vergelijken met een plopsa..Wat het commerciële betreft, dat klopt wel, als je ziet hoe veel van hun rommel gesleten wordt tijdens parades...dit is echt niet in de goede richting gegaan..
Aangezien het financieel niet zo goed gaat met disney zie ik dat ook niet snel veranderen..In de cinema zijn er wel wat flops, disney+ doet verlies...

Wat betreft New York, we zijn daar 4j geleden nog geweest, mijn vrouw had daar per ongeluk haar portefeuille met geld, id en dergelijke in een donutshop laten liggen, een uur later is ze die daar kunnen gaan ophalen, die lag daar netjes aan de kant..
Als je daar een portefeuile vind en je brengt die niet naar politie bv dan wordt dat als diefstal aanzien...moet zeggen heb me daar id vs best veilig gevoeld, meer dan in ik in Frankrijk doe..Franse steden en chauffeurs pfff

Tom
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Belgissschenaap schreef: 08 sep 2023, 00:16 ...
Als ik echt dringend moet, dan zoeknik echt een plek waar iknlangs geen enkele hoek gezien kan worden, weg van het pad. En meestal is ophouden voldoenden.
...
Misschien hebben sommige mannen (en vrouwen) met dat laatste soms moeite mee. Maar da's een andere discussie :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Misschien een dooddoener maar de belasting op arbeid in België, en de daardoor instorting van de verloning door cafeteriaplan , eco cheque, internetvergoeding e.d. dat is toch compleet aan het ontsporen.

Back to basics please.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is inderdaad een schande … en een van de meerdere redenen waarom wij serieus aan het overwegen zijn om te emigreren.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Block schreef: 09 sep 2023, 21:08 Misschien een dooddoener maar de belasting op arbeid in België, en de daardoor instorting van de verloning door cafeteriaplan , eco cheque, internetvergoeding e.d. dat is toch compleet aan het ontsporen.

Back to basics please.
Uiteindelijk zijn het mensen die het voordeel niet hebben, die betalen voor de mensen die het voordeel wel hebben. Vooral die cheque toestanden zijn gewoon absurd omdat de uitgever van de cheques hier serieus op verdienen.

In de ict sector is er wel nog het geluk dat je via (schijn) zelfstandige statuut grotendeels die hoge belastingen kunt ontwijken en bovendien meer kunt verdienen.
Een tijdje werd in media gerapporteerd dat er meer verpleegkundige als zelfstandige aan de slag gaan. Dat verwondert me ook niet met de ific barema klucht en slechte verloning.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Een zelfstandige verpleegkundige harkt bruto doorgaans meer binnen dan een zelfstandige IT consultant. :-D
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

dragonflo schreef: 09 sep 2023, 23:31 Uiteindelijk zijn het mensen die het voordeel niet hebben, die betalen voor de mensen die het voordeel wel hebben.
Dat is met alles zo, de ene betaalt, de andere krijgt, maar dat heet solidariteit.
Ik betaal voor meer dan wat ik krijg...maar dat wil vooral zeggen dat ik het goed heb.

Als je dat niet meer wil moet je naar amerika ofzo verhuizen, daar is het ieder voor zich.

Kan het beter en efficienter ? uiteraard, laten we al eens beginnen met het aantal regeringen voor dit kleine landje te beperken tot 1.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ik bedoel meer in de trend van verdoken verloning zoals tablet kopen, speedpedelec, auto leasen via brutoloon e.d.. Heeft niets met solidariteit te maken.

Bijdrage aan soldariteitskas is voor mij logisch.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Zelfde met fietsleasing.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

Joe de Mannen schreef: 10 sep 2023, 08:55
Kan het beter en efficienter ? uiteraard, laten we al eens beginnen met het aantal regeringen voor dit kleine landje te beperken tot 1.

J.
Sorry, dat is populisme. Ik betwijfel echt of je terug wil naar de tijd waar een Franstalige minister (Nederlands onkundig) verantwoordelijk is voor het onderwijs in Vlaanderen?
Uiteraard is het teveel aan politiek personeel een verspilling maar hun mentaliteit is nog een veel belangrijker vorm van verspilling. Kijk naar de bevoegdheden die exclusief Vlaams geworden zijn. "Onze" politici verspillen evenzeer. Het komt er altijd op neer dat ze onverantwoord omgaan met het geld van hun kiezers. (en onderwijl zorgen ze ook zeer goed voor zichzelf en hun zuil).
Laatst gewijzigd door R2D2 10 sep 2023, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is toch godgeklaagd dat de vlaamse minister van sport volmondig "voor" is als de sportclubs voorstellen om 150€ terug te betalen via de belastingen (wat trouwens helemaal in de hier geuitte frustratie past) en er dan doodleuk bij zegt dat het niet zijn maar een federale bevoegdheid is, zo is het gemakkelijk om volmondig voor te zijn.

Of die minister nu Nederlands spreekt of niet, zal mij worst wezen als hij zijn werk doet. Je kan van de vlaamse minsiters trouwens ook niet zeggen dat ze 'de taal van het volk' spreken, zoals je zegt: vooral met hunzelf bezig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Graag terug naar 1 niveau, ipv 3 die elkaar op elk moment tegenwerken zodat er niks vooruit gaat.

Haja, stilstand is goed voor de politiek.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Verkeerd forum.
Mag gewist worden
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Zoon stapt gisterenmorgen in zijn auto, blijkt er een (kletsnat) "retributie" ticket onder de ruitenwisser te zitten.Misschien was door de luchtverplaatsing bij het sluiten van de deur zijn bewonersvignet van het dashboard gevallen.
Blijkt dat zoiets binnen de VIJF dagen betaald moet worden, het moet blijkbaar vlug gaan. Via de QR code kan je de foto's op de site van het parkeerbedrijf bekijken on ook de bon betwisten. Als je dat doet krijg je enkel op scherm een melding dat het bericht ontvangen is, geen bevestiging via mail. Zelfs bij betwisting blijft de verplichting om te betalen binnen de 5 dagen.
Omdat hij vandaag nog geen antwoord kreeg keek hij nog eens op de website en blijkbaar is de retributie verdwenen (er is geen mogelijkheid om deze bon te betalen). Geen mail dat ze geseponeerd hebben, niks...

Straf dat parkeerwachters geen melding zien dat er een bewonersvignet is, ze toch wanneer er via SMS of app betaald is waarom dan geen bewonerskaart? Het gaat om hetzelfde bedrijf.

Ik heb toch vragen over hun "voorwaarden".
5 dagen tijd om te betalen? In tijden van thuiswerk staat de auto er dikwijls 5 dagen zonder dat het ticket opgemerkt wordt.
Geen ontvangstbevestiging bij betwisting.
Geen verlenging van betalingstermijn bij betwisting.
Bij niet betaling binnen de 5 dagen worden direct een pak kosten gerekend (eerste herinnering gratis vanaf 1/9/23??)
Omdat het retributienummer nu niet meer te vinden is in hun systeem, mogen we er van uit gaan dat de betwisting aanvaard is?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef: 14 sep 2023, 18:45 5 dagen tijd om te betalen? In tijden van thuiswerk staat de auto er dikwijls 5 dagen zonder dat het ticket opgemerkt wordt.
Uw gemeenteraad laat de concessiehouder daar vrij in:
Deze retributie wordt betaald door overschrijving op de rekening van de parkeerbeheerder, overeenkomstig de richtlijnen vermeld op het parkeerticket dat in dit geval door de parkeerbeheerder op het voertuig wordt aangebracht.
Andere gemeentes betalen vaak wel zelf de termijn, en 5 dagen komt nog wel voor.
on4bam schreef: 14 sep 2023, 18:45Geen ontvangstbevestiging bij betwisting.
Geen verlenging van betalingstermijn bij betwisting.
Zijn geen zaken die in het voordeel van de concessiehouder zouden zijn. De concessiegever laat dat ook toe. Enfin, veronderstel ik toch, het retributiereglement bepaalt het zelf niet. Er is daarnaast ook een concessieovereenkomst, maar die publiceert de overheid natuurlijk niet op haar website, zo transparant zijn ze wel niet. Je kan het wel opvragen via FOIA.
on4bam schreef: 14 sep 2023, 18:45Bij niet betaling binnen de 5 dagen worden direct een pak kosten gerekend (eerste herinnering gratis vanaf 1/9/23??)
Geldt voor schulden nav overeenkomsten tussen private ondernemingen en consumenten, en natuurlijk niet voor schulden die ontstaan nav retributies of boetes of andere schulden tegenover een overheid (ook al worden die voor hun rekening door een concessionaris geind). Rules for thee, but not for me is het devies van onze overheid.
on4bam schreef: 14 sep 2023, 18:45Omdat het retributienummer nu niet meer te vinden is in hun systeem, mogen we er van uit gaan dat de betwisting aanvaard is?
Je zal het wel merken indien het niet zo is.

Eigenlijk zou je je in de eerste plaats moeten richten tegenover de gemeente (CD&V, N-VA) die de concessiehouder zo vrij laat, eerder dan de concessiehouder zelf.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Tuurlijk ... het is de fout van de burger dat die dat allemaal niet weet ... ??? Victim shaming is aanwezig in alle lagen van de maatschappij tegenwoordig.
Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Telefonisch contact opgenomen en blijkbaar is de retributie geseponeerd. Ze gingen "nogmaals" een mail sturen.
Bye, Maurice
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

on4bam schreef: 15 sep 2023, 11:35Ze gingen "nogmaals" een mail sturen.
Zie je wel? De fout ligt helemaal niet bij hun maar bij de burger, altijd. Standaard praktijk.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

De media hebben een verpletterende verantwoordelijkheid over hoe het "draait" in de maatschappij. Mijn kleine frustratie draait rond een artikel waarbij de hand van een standbeeld zou zijn afgebroken door een toerist in Brussel. Volgens het artikel werd dit gerestaureerd voor 3 miljoen euro, ook herhalen ze dit op hun socials. De reacties van de mensen zijn ziedend over dat bedrag en dit in tijden van crisis.

In werkelijkheid gaat het over de restauratie van het standbeeld EN het beursgebouw dat 3 miljoen hebben gekost. Het standbeeld zelf is gerestaureerd voor 17600 euro. Een groot verschil dus.

Beetje meer nuance en wat minder sensatie zou wel op zijn plaats zijn soms. Ik noem bewust geen media bij naam, omdat ik dit niet alleen bij dit geval heb opgemerkt. Er maken verschillende sites/media misbruik van dit soort berichtgeving. En dan is men verbaasd dat het zo raar gaat in de maatschappij.
- Slechte copy paste berichtgeving
- Slechte vertalingen
- Onbrekende/verkeerde informatie
- Clickbaits
- ....

Volgend jaar verkiezing, ik hou mijn hart vast.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

R2D2 schreef: 15 sep 2023, 13:53 Zie je wel? De fout ligt helemaal niet bij hun maar bij de burger, altijd. Standaard praktijk.
En weer werd er geen mail ontvangen (op een me.com adres).
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Pengu schreef: 15 sep 2023, 14:42 De media hebben een verpletterende verantwoordelijkheid over hoe het "draait" in de maatschappij.
Vroeger misschien, vandaag toch minder. De consumptie van traditionele media bij jongeren ligt bijvoorbeeld erg laag. Je merkt dat ook wel in de manier waarop deze berichten en in het soort advertenties dat je daarin ziet: duidelijk gericht aan een ouder publiek.

Sociale media daarentegen is een ander verhaal, en daar verschijnt alles ongefilterd op, in echo chambers bovendien. En dan die facebook/whatsapp groepen van buren waar men elkaar voortdurend paranoïde zit te maken...
Pengu schreef: 15 sep 2023, 14:42Volgend jaar verkiezing, ik hou mijn hart vast.
Ik niet. Wat komt, komt. Misschien omdat ik de traditionele media ook niet consumeer?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Pengu schreef: 15 sep 2023, 14:42 Mijn kleine frustratie draait rond een artikel waarbij de hand van een standbeeld zou zijn afgebroken door een toerist in Brussel. Volgens het artikel werd dit gerestaureerd voor 3 miljoen euro, ook herhalen ze dit op hun socials. De reacties van de mensen zijn ziedend over dat bedrag en dit in tijden van crisis.

In werkelijkheid gaat het over de restauratie van het standbeeld EN het beursgebouw dat 3 miljoen hebben gekost. Het standbeeld zelf is gerestaureerd voor 17600 euro. Een groot verschil dus.
Ik had het enkel gelezen op VRT waar enkel over "recente restauratie" werd gesproken, er was geen bedrag vermeld. Geen idee waar er wel bedragen vermeld werden. In elk geval hoop ik dat de volledige kost van de herstelling aangerekend zal worden aan de Ierse "toerist". Helaas gebeurt dit veel te veel, niet lang geleden werd er in de stenen van het Colosseum gekrast, uitleg: ik wist niet dat het gebouw zo oud was... bij een ander gebouw is het OK dan?
Ik kan niet meer tellen hoe dikwijls er artikelen over dit soort vandalisme in het nieuws komen. De daders bevestigen dan hun laag IQ nog eens door het vandalisme te (laten) filmen (voor op hun "socials").

Waar is "leave nothing but footprints" gebleven, en dan nog...
Bye, Maurice
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Ik verwacht m'n pakjes niet de volgende dag aan de deur... maar eentje dat verleden week donderdag is afgeleverd aan bpost zou hier pas morgen geleverd worden.

Volgens mij kan de efficientie iets beter... 6 dagen voor een pakje van Gent richting Antwerpen te sturen ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 18 sep 2023, 12:46 Volgens mij kan de efficientie iets beter... 6 dagen voor een pakje van Gent richting Antwerpen te sturen ?
Zou 24u moeten zijn, dus de vrijdag. Tenzij pas na cut-off overhandigd op donderdag.

Maar m'n aanvoelen is dat de karige details mogelijks noodzakelijke informatie verhullen hier.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Het pakje is inderdaad laat afgegeven op donderdag... maar dan duurde het nog tot vrijdag iets voor 11u voor het "aanvaard" werd. Die dag is er dus niets meer mee gebeurd met als resultaat dat het pas vandaag verzonden is naar regio Antwerpen, en de sortering was dan uiteindelijk iets voor 16u. Met het tempo van "een-stap-per-dag" krijg je dus nooit iets op 24u ter bestemming.

Het hoeft geen 24u te zijn... maar met een efficiente afhandeling had het pakje hier vrijdag of zeker vandaag kunnen zijn (en vergeef ik bpost nog dat men in het weekend blijkbaar niet werkt).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 18 sep 2023, 21:10 Het pakje is inderdaad laat afgegeven op donderdag... maar dan duurde het nog tot vrijdag iets voor 11u voor het "aanvaard" werd.
Het ontbrekende detail is dus dat het in een automaat afgegeven werd? Indien na de cut-off van de automaat afgeleverd - die conveniently niet gepubliceerd is - dan begint de 24u idd pas te lopen wanneer de postbode het eruit haalt.

Desondanks had het wel vandaag moeten afgeleverd zijn. Maar er is geen "service guarantee" op het pakjesaanbod dat particulieren kunnen kopen (bpack 24h - bpack Secur - bpack Maxi) dus uiteindelijk is te laat leveren altijd zonder gevolgen voor bpost. Enkel als bpost het verliest kan je aanspraak maken op een vergoeding. Bij bpack Pro kan je zo'n guarantee wel krijgen, maar dat kan je als particulier niet kopen.
DarkV schreef: 18 sep 2023, 21:10Het hoeft geen 24u te zijn... maar met een efficiente afhandeling had het pakje hier vrijdag of zeker vandaag kunnen zijn (en vergeef ik bpost nog dat men in het weekend blijkbaar niet werkt).
Men heeft idd de verbintenis, die weliswaar slechts een middelenverbintenis is natuurlijk, niet nagekomen. Niet dat je dat kunt bewijzen. Het is mij al langer duidelijk dat pakjes afgeleverd in automaten, postpunten en zelfs postkantoren tweederangsprioriteit krijgen en je pakjes al 's morgens vroeg - bij wijze van spreken wanneer de deuren opengaan - moet tenderen voor zekere levering de volgende dag. Enkel als bpost het zelf bij u komt ophalen (ook weer aan meerkost) krijgt het altijd de hoogste prioriteit.

Jammer dat bpost blijft vasthouden aan dat model van een enkele bezorgronde die 's ochtends begint. Als je kijkt naar Amazon Logistics of Colis Prive, die leveren niet 's ochtends maar wel pas vanaf de namiddag, waardoor ze de dag ervoor een latere "cut-off" kunnen hanteren. DHL Express heeft zelfs drie bezorgrondes per dag (ochtend - middag - avond).
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Pengu schreef: 15 sep 2023, 14:42 De media hebben een verpletterende verantwoordelijkheid over hoe het "draait" in de maatschappij. Mijn kleine frustratie draait rond een artikel waarbij de hand van een standbeeld zou zijn afgebroken door een toerist in Brussel. Volgens het artikel werd dit gerestaureerd voor 3 miljoen euro, ook herhalen ze dit op hun socials. De reacties van de mensen zijn ziedend over dat bedrag en dit in tijden van crisis.

Die 3 miljoen zal wel iets anders zijn dan want de renovatie van het beursgebouw heeft in totaal 90 miljoen euro gekost, wat ook wel normaal is gezien het zo lang heeft geduurd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/07 ... ke-attract
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen is het pakje aangekomen... echter het stond gewoon aan de deur terwijl ik op de website had aangegeven het aan een automaat te leveren ?

Gelukkig was het droog vandaag want anders had het er niet goed uitgezien.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Een bedrijf, waar ik klant ben, dat in 2023 nog een e-mail uitstuurt naar al zijn klanten met iedereen in CC (zichtbare email adressen, veelal de persoonlijke ...) ... *zucht* ... en dan nog een kieken dat daar 'reply to all' op doet om iets te antwoorden over die mail (een uitnodiging).

Wat doe je daar nu mee, de kleine zelfstandige (minder dan 5 werknemers) schofferen en aangeven voor een GDPR overtreding ? Het melden ... wetende dat hij de 'heisa' toch niet zal/wil begrijpen ... ? In ieder geval is hij mij wel kwijt als klant, puur uit principe omdat het niet strookt met mijn principes inzake zaakvoering en/of recht op privacy (ook al is het maar een email adres).
Afbeelding
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Sasuke schreef: 20 sep 2023, 13:35 en dan nog een kieken dat daar 'reply to all' op doet om iets te antwoorden over die mail (een uitnodiging).
Yep, je hebt ze altijd...
Ik kreeg een mail van de school, gericht aan alle leerlingen en ouders. Een paar 100 mensen dus.
Het duurde niet lang voor het eerste kieken antwoord met "gelezen", uiteraard 'to all'.

Dat een school zo'n stommiteit doet is ook echt wel problematisch...

Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Sasuke schreef: 20 sep 2023, 13:35 Een bedrijf, waar ik klant ben, dat in 2023 nog een e-mail uitstuurt naar al zijn klanten met iedereen in CC (zichtbare email adressen, veelal de persoonlijke ...) ... *zucht* ... en dan nog een kieken dat daar 'reply to all' op doet om iets te antwoorden over die mail (een uitnodiging).
Een paar jaar terug hetzelfde meegemaakt met een bekend reisbureau (C****S) nadat we er al lang (13 jaar) niet meer geboekt hadden. Een hele lijst adressen (o.a. van een nationaal politica). Ik heb dat toen ook bij hun gemeld maar nooit antwoord op gekregen. Ook daar had iemand een persoonlijk antwoord op gestuurd naar de hele CC lijst. :bang:
Bye, Maurice
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Uiteindelijk is dat wél een datalek, en kan je dit melden...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Sasuke schreef: 20 sep 2023, 13:35 Een bedrijf, waar ik klant ben, dat in 2023 nog een e-mail uitstuurt naar al zijn klanten met iedereen in CC
Zou je daar 5 jaar geleden ook over gevallen zijn?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik alvast wel.
Sinds ik in 2001 een website en mailinglist van onze club beheer heb ik altijd mensen verwittigd wanneer ze CC i.p.v. BCC gebruikten wanneer ze off-list naar meerdere mensen mail stuurden. Het gaat dan nog over mensen die elkaar kennen.
Bye, Maurice
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

sky schreef: 20 sep 2023, 16:16
Sasuke schreef: 20 sep 2023, 13:35 Een bedrijf, waar ik klant ben, dat in 2023 nog een e-mail uitstuurt naar al zijn klanten met iedereen in CC
Zou je daar 5 jaar geleden ook over gevallen zijn?
Yep, en langer geleden ook.
Ik heb zo nog ambras gemaakt met de coördinator van de lerarenopleiding terwijl ik die opleiding volgde en mijn ex (toen nog vrouw) er rechterhand was van de coördinator. Dat moet ongeveer 14 jaar geleden zijn.
Ze vond het heel normaal dat ze ALLE cursisten een mail stuurde met iedereen in "aan".
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is niet verkeerd om mensen erop te wijzen. Ik heb overlaatst nog gevraagd waarom ze mijn geboortedatum nodig hadden om een waterverzachter te installeren... ik mocht het open laten...
J.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Edenred had zelfs m'n Rijksregisternummer nodig om te kunnen antwoorden op de algemene vraag waarom hun nieuwe kaart via Apple Wallet nergens werkt.

Als je dan aangeeft dat deze informatie niet relevant is (GDPR) krijg je het antwoord; "Als klantendienst zijn wij daar denk ik beter van op de hoogte." :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 20 sep 2023, 17:05 Edenred.
Als je dan aangeeft dat deze informatie niet relevant is (GDPR) krijg je het antwoord; "Als klantendienst zijn wij daar denk ik beter van op de hoogte." :bang:
Opnieuw groot Frans bedrijf. Opnieuw de typische bedrijfscultuur van neerkijken op de klanten.

Beeld je in dat je daar woont en dat je voortdurend met zo'n attitudes geconfronteerd wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”