Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik bestel een nieuwe telefoon, PostNL doet het pakje verloren en nu behandelt de verkoper van de telefoon (Gomibo) mij als halve crimineel.
De T&T van PostNL is heel duidelijk: pakket nooit geleverd op het afhaalpunt.
Moet ik een verklaring op eer ondertekenen etc. Qua "klantenervaring" kan dat tellen. Hoezo ik ging mijn telefoon de dag nadien krijgen als ik voor 23u30 bestel? Ik zit er nog altijd op te wachten.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Total Energies moet mij €1500 terugbetalen wegens te hoge voorschotten. Die terugbetaling gebeurt maar niet en de nieuwe voorschotfacturen worden netjes via domiciliëring gedebiteerd. Dus neem ik contact op om te horen waar die betaling blijft.
Na 1 chatsessie en een uur aan de telefoon waarbij ik aan 4 personen het verhaal moest doen en telkens doorverbonden werd beweren ze dat ik 2 openstaande facturen heb in verband met een contract ketelonderhoud dat ik inderdaad bij Total heb. Die facturen dateren van maart 2023 en zolang die onbetaald blijven houden zijn mijn geld achter.
Vreemd: dit jaar is er geen onderhoud of herstelling geweest en bovendien betaal ik mijn facturen via domiciliëring. Hoe kan ik dan openstaande facturen hebben?? En waarom heb ik die facturen niet gekregen of ook geen herinneringen? Allemaal vragen waarop ze mij niet kunnen antwoorden en het gemakkelijkste is om mij telkens door te schakelen naar iemand die dat wel kan weten. Niet dus.
Ook kunnen ze mij nu die openstaande facturen niet bezorgen. Ze proberen wel maar "ze kunnen daar niet op inloggen"...
In mijn on line klantenplatform zie ik ook geen onbetaalde facturen staan.
Dus zolang ik die spookfacturen niet betaal, betaalt Total mijn €1500 niet terug.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

dan trek je de domiciliëring toch in?
Ze kunnen je niets maken want je staat ver in de +.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef: 31 aug 2023, 16:04 Ik bestel een nieuwe telefoon, PostNL doet het pakje verloren en nu behandelt de verkoper van de telefoon (Gomibo) mij als halve crimineel.
Moet ik een verklaring op eer ondertekenen etc.
Vermoedelijk hun standaard procedure om de verzekering van PostNL aan te kunnen spreken, ook al is dat niet nodig als de tracking toont dat het niet afgeleverd is. Die verklaring op eer zou wel nodig zijn als het afgeleverd is maar je beweert van niet.

PostNL is wel een dubieuze keuze voor het verzenden van high-value goederen, zelf zou ik die toch niet gebruiken om zoiets te verzenden. Indien waarde >500 EUR gebruik ik enkel DHL Express, FedEx of UPS (afh van bestemming).
R2D2 schreef: 31 aug 2023, 16:11 Total Energies
Nuff said. Frans bedrijf, besmet door de Franse cultuur van klantendienst met ellenlange wachtmuziek, doorschakelen, verbindingen die "plots" verbroken worden, neerkijken op de klant die duizend keer z'n verhaal moet doen en uiteindelijk nog niets oplossen. Echt een bizar land op dat vlak.

Reden waarom ik Franse bedrijven mijd als de pest. Noot: Franse SMB's zullen van het bovenstaand wel minder last hebben, maar daar kom je niet veel in contact mee hier.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Gomibo was het vroegere belsimpel.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef: 31 aug 2023, 17:01 dan trek je de domiciliëring toch in?
Ze kunnen je niets maken want je staat ver in de +.
Bovendien zou je dan ook nog eens de reeds via SEPA betaalde voorschotten van de afgelopen 8 weken via PC banking kunnen terugvorderen via de eigen bank. De terugbetaling gebeurt onmiddellijk door je eigen bank op je eigen rekening.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Het staat OP vrij dat te doen, maar ik denk dat we in dat geval later nog een vervolg gaan kunnen lezen hier in "Mijn kleine frustratie".

Zeker als bedragen teruggevorderd worden die contractueel wel degelijk verschuldigd waren.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 31 aug 2023, 19:14 Het staat OP vrij dat te doen, maar ik denk dat we in dat geval later nog een vervolg gaan kunnen lezen hier in "Mijn kleine frustratie".

Zeker als bedragen teruggevorderd worden die contractueel wel degelijk verschuldigd waren.
De periode waar de voorschotten over verschuldigd waren is afgesloten.
Eindfactuur is opgemaakt. De teveel betaalde voorschotten zijn dus contractueel niet meer verschuldigd want staan niet in verhouding tot de afgesloten factuur. Factuur is voldaan. Punt.

Wat Total hier doet is misbruik maken van een eenzijdige machtspositie om gelden van één prestatie (waar ze geen recht meer op hebben) in te houden als niet rechtsgeldige borg voor een zogenaamde andere prestatie (waar ze dan, indien verhaal van OP correct is, niet eens een bewijs van kunnen leveren).

Zelfs als er nog openstaande facturen zouden zijn lijkt het me al overdreven dat voor twee onderhoudsbeurten het openstaande saldo alsnog hoger zou zijn dan voornoemde 1500 € minus teruggevorderde voorschotten die gedurende de laatste 8 weken via SEPA werden betaald. Maar het is aan eiser om dat te bewijzen.

Indien verhaal van OP correct is heeft Total juridisch geen been om op te staan.
Ze rekenen vanuit hun eenzijdige machtspositie juist op dergelijke reacties om de angst bij de klant in stand te houden om dat weer over zich heen te laten gaan.

Wanneer OP zich niet laat doen kan het uiteraard wel zijn dat later Total hier als gefrustreerde partij gaat posten. 8)
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik zeg het niet vaak, maar ik zou in dit geval met een heel gerust hard durven zeggen.
"maak er maar een zaak van, we zien elkaar in de rechtbank".
Als je minder schuldig bent dan wat ze al hebben moeten ze niet nog extra geld van jouw rekening stelen.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 31 aug 2023, 18:28
heist_175 schreef: 31 aug 2023, 16:04 Ik bestel een nieuwe telefoon, PostNL doet het pakje verloren en nu behandelt de verkoper van de telefoon (Gomibo) mij als halve crimineel.
Moet ik een verklaring op eer ondertekenen etc.
Vermoedelijk hun standaard procedure om de verzekering van PostNL aan te kunnen spreken, ook al is dat niet nodig als de tracking toont dat het niet afgeleverd is. Die verklaring op eer zou wel nodig zijn als het afgeleverd is maar je beweert van niet.

PostNL is wel een dubieuze keuze voor het verzenden van high-value goederen, zelf zou ik die toch niet gebruiken om zoiets te verzenden. Indien waarde >500 EUR gebruik ik enkel DHL Express, FedEx of UPS (afh van bestemming).
Dat viel niet te kiezen. Waar mogelijk weer ik PostNL ook, maar bij Gomibo is het blijkbaar altijd PostNL. En nu dus miserie.
Erger nog: niemand die me kan vertellen wanneer mijn nieuwe GSM dan wél eindelijk gaat toekomen. Klantgericht: 0.
boonpwnz schreef: 31 aug 2023, 18:51 Gomibo was het vroegere belsimpel.
Dat is me bekend.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 31 aug 2023, 21:04 Erger nog: niemand die me kan vertellen wanneer mijn nieuwe GSM dan wél eindelijk gaat toekomen. Klantgericht: 0.
Dat is omdat de verzender dat ook niet weet, en de vervoerder evenmin. Het is ook niet zeker of het nog zal aankomen, kan best al gestolen zijn nu. Pakjes met smartphones in zijn vrij gemakkelijk te herkennen in de stroom en zijn een geliefd doelwit.

Soit, om die vraag te beantwoorden, zou de verzender hetzelfde item opnieuw moeten sturen zodat hij de standaard transit tijd kan antwoorden op uw vraag. Maar dan verwacht je Amerikaanse of Japanse niveaus van klantendienst in Europa...
ivob schreef: 31 aug 2023, 19:27 Ze rekenen vanuit hun eenzijdige machtspositie
Welja, dat was het punt. Vanuit hun eenzijdige machtspositie kunnen ze immers ook retalieren.

Eigenlijk zijn dit zaken die veel beter eens snel voor de rechtbank uitgeklaard worden ipv met de gebrekkige communicatie die we hier zien. Zelfs de dagvaarding alleen zou eigenlijk moeten volstaan om het dossier te escaleren binnen "Total Energies" zodat dit dossier behandeld kan worden door iemand die wel empowered is, kwestie van de advocaatkosten of gerechtelijke te mijden. Helaas is onze justitie zo complex, zo ontoegankelijk en zo traag dat weinigen de moed hebben om aan zoiets te beginnen. En dat is de échte zwakte van de Belgische consument.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 31 aug 2023, 22:44 weinigen de moed hebben om aan zoiets te beginnen. En dat is de échte zwakte van de Belgische consument.
Excuseer, de zwakte van sommige consumenten.
Je moet ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.

En naar de rechtbank stappen is de allerlaatste stap. Al heeft me dat, indien nodig, ook nog nooit tegengehouden maar doorgaans komt het zo ver niet wanneer je voet bij stuk houdt en ze merken dat je niet alleen je plichten kent maar ook je rechten. Bedrijven zijn even beducht voor een rechtsgeding waar ze geen poot hebben om op te staan dan particulieren.

Je bent ook niet erg consequent. Eerst proberen angst en onzekerheid te zaaien over de eerste eenvoudige kosteloze stappen en nadien verontwaardigd doen omdat weinigen de moed hebben om ineens een rechtzaak te beginnen.
Angst is altijd een slechte raadgever en wachten tot anderen de kastanjes voor je uit het vuur willen halen duurt ook lang. Meestal komt er dan helemaal niets van in huis.

Het staat overigens iedereen vrij een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten. Het is nog eens fiscaal interessant ook.
Sol Invictus!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Loonfiches van Partena...
Ik weet niet of het aan mijn werkgever ligt of aan Partena, maar de loonfiches zijn nauwelijks nog aan uit te geraken. Letterlijk elke maand krijg ik gecorrigeerde loonfiches van vorige maanden. Ik slaag er na een tijd gewoon niet meer in om nog uit te dokteren welke correcties hoe zijn overgedragen naar de maanden erop. Vanmorgen ook alweer een uur bezig geweest met puzzelen en ik ben er nog niet uit. Ik zal maar geloven dat het correct is en indien niet, dat er ook wel weer correcties volgen.
Het is vooral met verlofdagen dat er issues zijn, omdat de verlofdagen van een bepaalde maand typisch maar een maand later verrekend worden (we krijgen ons loon typisch ook al op de 24ste). Maar soms ook gewoon fouten aan hun kant ivm bepaalde feestdagen etc... Hielp ook niet dat ze een soep gemaakt hebben van de VAA van mijn firmawagen (o.a. nog te lang vorige wagen blijven aanrekenen en dan nog een mix-up met iemand anders zijn wagen).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

De kans is groot dat het bij uw HR ligt, die gegevens te laat of verkeerd doorgeeft. Goed in't oog houden en uw HR aanspreken ivm fouten of bij onduidelijkheden, daar zijn ze er voor. Desnoods aan collega's vragen of het bij hun ook zo'n soep is en escaleren.
Uw loon moet in orde zijn, punt. Tenslotte kom je daar voor werken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik moet wel zeggen dat vorig jaar ik 2 correcties van loonfiches kreeg die elk 24 cent bedroegen. Vraag me niet hoe dat mogelijk is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik heb eens geteld, en heb voor 2023 dus al 19 (!) 'gewone' loonfiches (i.e. aparte voor vakantiegeld, ecocheques, e.d. niet mee geteld)...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Brusselse overheidswebsite linkt naar verschillende PDF publicaties maar die zijn niet bereikbaar want de URL verwijst naar hun eigen intranet.
Ik meld dit en krijg als antwoord:
Wij contacteren u naar aanleiding van uw e-mail, die we aandachtig gelezen hebben.
We raden je aan je browser te wijzigen (Firefox of Edge) omdat onze links werken.
Hoe moet je reageren op zo veel domheid?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dan krijgt een artikel als In Brussel is intussen 84 procent van de administratieve procedures online beschikbaar toch wel een heel andere bijklank... 't Is niet omdat ze beschikbaar zijn, dat ze ook bruikbaar zijn :bang:
Computer(k)nul
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

R2D2 schreef: 05 sep 2023, 12:24 Hoe moet je reageren op zo veel domheid?
Een login vragen voor hun intranet? :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

R2D2 schreef: 05 sep 2023, 12:24 Hoe moet je reageren op zo veel domheid?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn grote frustratie(s) van de afgelopen 4 dagen:

- Disneyland Parijs - ‘veeeeel’ te duur voor wat het is. Plopsaland of Efteling of Phantasialand met overnachting was veel beter geweest. Het meest leuke was nog Disneyvillage en de ‘beleving’ daar, maar de verschrikkelijk dure Disney hotels zijn hun geld echt niet waard. De 2 parken waren wel redelijk goed, maar heb nog nooit zo’n commerciële push meegemaakt. 1 keer en nooit meer.

- We hadden dus een weekend Disneyland met aansluiten een midweek Zeeland geboekt. Maandagochtend checkout en we dachten nog even snel naar Parijs te rijden omdat de oudste toch eens graag de Eiffeltoren wou zien. We hebben geopteerd om een boottrip over de Seine te doen ipv naar boven op de toren gezien de mensenmassa en het toch niet echt iets voor de kleinste was. Allemaal goed, maar bij het terugkeren naar de wagen bleek de ruit ingeslagen en hebben ze 2 rugzakken met onze laptops, iPads, opladers en het zakje met kaarten (bank, id, sis, …) van mijn vrouw gestolen. Nochtans stond de auto op een bewaakte (Indigo) parking met veel verkeer en voetgangers in de buurt. Maar een passant kon achteraf aangeven dat hij het had gezien, maar het alarm was niet afgegaan (hoe ??) en hij wou zeker niet helpen of getuigen want hij woonde in de buurt en de bende is gekend en agressief. Elke buitenlander op de ‘Yes Park’ op de place Joffre wordt gewoon geviseerd.

- Politie in Parijs was extreem onbehulpzaam. Noodnummer 17 bleek dispatch centrale die ons steeds naar het nummer 3034 (voor Parijs) doorverwees, maar dat was enkel lokaal bereikbaar. Het dichtstbijzijnde politie commissariaat was ongeveer 20 ( maak er 60 van met de file)min rijden maar bij aankomst bleek dat al lang gesloten te zijn. De winkel ernaast wist niks van politie in de buurt.

- Verzekering gebeld, die na aandringen en opzoeken kon confirmeren dat ik geen PV moest laten opmaken in Parijs en dat gerust in België mocht doen. Dus met 2 compleet oversture kinderen, en een tetra doek gespannen over de ruit ,dan maar vertrokken naar Zeeland en om 21u eindelijk aangekomen na vele uren in Parijs te hebben verloren.

- vandaag naar Antwerpen gereden voor Carglass, superservice trouwens - afspraak volgende dinsdag voor finale ruit en vandaag geholpen met een plexiglas erin geplakt. Daarna naar Politie op Noorderlaan voor aangifte. Daar eerst 10 minuten zeer overdreven security gate doorstaan ( alle flesjes uit de tassen, alle metalen uit, incl de broekriem, om dan te horen krijgen dat zonder facturen of IMEI nummers het eigenlijk niet echt goed ging komen en ze door de drukte dus liever hadden dat we een ‘afspraak’ maakten op de website zodat er iemand gereserveerd kon worden. Het paspoort was ‘theoretisch wel belangrijk’ maar ‘leg de situatie gewoon uit’ als er zich iets zou voordoen.

Dus ja … financiële en administratieve ramp, oversture kinderen, veel stress … en tot overmaat van ramp gaan we vrijdag bij terugkeer naar huis ons huis niet deftig binnen kunnen want onze sleutels zaten ook in 1 van die rugzakken ….

Jeeeuj … vakantie …. :-(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 25 keer

Echt shit idd maar nooit of te nimmer zulk gerief achterlaten in uw wagen (I know too late maar de dag van vandaag ni meer doen gewoon want 9 van de 10 heb je dus prijs)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 05 sep 2023, 20:39 - Disneyland Parijs - ‘veeeeel’ te duur voor wat het is.
De prijzen wist je natuurlijk op voorhand. Het is de keuze geweest van de vorige Disney CEO, Bob Chapek, dat de magie voortaan enkel nog toegankelijk zou zijn voor rijke kinderen (enfin, arme kinderen mochten er ook van genieten, maar enkel nog tijdens de schooldagen in het laagseizoen en mogelijks niet op alle attracties). Dat je daar al kan komen in augustus/september is dus vrij gepriviligeerd. Die strategie heeft financieel eventjes gewerkt, maar niet lang, en die CEO is alweer vervangen na 3 jaar. Desondanks heeft de huidige dat beleid nog niet echt teruggedraaid, ondanks beloftes. Of dat Walt zaliger wel gelukkig zou zijn met deze keuzes van zijn opvolgers, dat weet ik nog niet zo zeker.

Maar dat Plopsa/Efteling/Phantasia een match zijn voor Disney trek ik wel in twijfel. Je hebt er idd beter waar voor je geld, maar dat is het ook: goedkoper en dus bijhorende goedkopere beleving. Natuurlijk, als je van het principe "everything goes" bent zal je daar wel meer dan tevreden mee zijn, maar ik denk dat als je echt een zekere kwaliteit zoekt, dat het aanbod Disney dan wel ruim boven de andere steekt. Ik denk dat een Disney-ervaring in het algemeen bij kinderen ook onvergetelijker is dan een Plopsaland-ervaring (natuurlijk altijd met uitzonderingen). Plopsaland is de Pukkelpop, Phantasialand is de Rock Werchter, en Disney is de Tomorrowland.
Sasuke schreef: 05 sep 2023, 20:39Allemaal goed, maar bij het terugkeren naar de wagen bleek de ruit ingeslagen en hebben ze 2 rugzakken met onze laptops, iPads, opladers en het zakje met kaarten (bank, id, sis, …) van mijn vrouw gestolen. Nochtans stond de auto op een bewaakte (Indigo) parking met veel verkeer en voetgangers in de buurt.
Parijs is op dat vlak een drama. Brussel on stereoids. Zelf daar nog niets meegemaakt, maar de verhalen die je telkens opnieuw hoort zijn niet min, en op m'n gemak ben ik daar nooit. Het meest frustrerende is idd het "je m'en fou"tisme bij de bewoners en ordediensten, waardoor de criminelen hun gang kunnen blijven gaan. Zolang mensen naar ginder blijven afzakken, aangetrokken door die Eiffeltoren en wat nog, merken ze er ook niet veel van en blijft het wachten op de grote zero-tolerance opkuis die die stad nodig heeft (zoals in New York vroeger). Vergelijkbaar zoals bij ons: het is vanuit die hoek dat men op de stemmen rekent om Le Pen buiten te houden, dus het schofferen blijft beperkt.

Reactie Belgische politie is de typisch onbehulpzame, maar de fout ligt in eerste instantie bij de verzekeringsmaatschappijen die dat zinloze PV nog steeds vereisen
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Preventie, door niets waardevols te laten liggen (zeker niet in het zicht), is inderdaad de beste manier om dit te vermijden.

We leven in andere tijden dan 50jaar geleden. Men heeft geen schrik en schaamte meer om dit zelf op klaarlichte dag te doen met getuigen en onder je eigen neus als het moet.

Ik zou zeggen: Je mag ergens al blij zijn dat het niet gebeurd is terwijl iedereen in de wagen zat.. hoe triest het ook mag klinken.
Eén van de brutalere methodes in Frankrijk (4 voorbeelden na elkaar):

Nieuwe definitie van windowshoppen?

Casual tijdverdrijf met de vrienden:

Etc.. Etc.. Youtube en andere sociale media staan vol met gelijkaardige filmpjes.
Nog een leuke als je niet wil dat je ruit ingeslagen word voor niets:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Eén van de brutalere methodes in Frankrijk (4 voorbeelden na elkaar):
Nou ja, één video met de 4 methodes in Frankrijk en de rest van de video's in de VS.
Maar inderdaad heel spijtig, ik denk dat dit een probleem is in vele overbevolkte steden in de hele wereld.
Dit ga je veel minder op 't platteland tegenkomen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

lacer schreef: 06 sep 2023, 17:27 Maar inderdaad heel spijtig, ik denk dat dit een probleem is in vele overbevolkte steden in de hele wereld.
Dit ga je veel minder op 't platteland tegenkomen.
Nee hoor. Hoe vaak komt dit voor in de meest overbevolkte stad ter wereld, Tokyo? Hoe vaak komt dit voor in Stockholm, Oslo, Copenhagen, ... ? (Let op: ik beweer niet dat dat helemaal niet voorkomt ginder, wel dat het veel minder voorkomt - relatief - dan in Frankrijk)

Ook in de VS, waarom komt het zoveel meer voor in Los Angeles en San Francisco dan in New York of de steden van Texas?

Met overbevolking heeft het niets te zien. Wel met cultuur, integratie, drugs, sociale controle en gerechtelijke prioriteiten.

De grootste gemene deler in de landen waar er problemen zijn is dat die gerechtelijke prioriteiten altijd politiek gestuurd worden, een schending van de scheiding der machten. Jammer dat het in Frankrijk - nochtans het land van de uitvinder van het principe van de scheiding der machten - ook zo is. En bij ons plast de minister die die gerechtelijke prioriteiten legt op politiecombi's, zonder professionele gevolgen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Frankrijk is inderdaad een triest land (geworden?). En diezelfde fenomenen zie je in Franstalige België, Brussel incluis.
Hun "Liberté, Égalité, Fraternité" is een hol begrip geworden. Als je massa-betogingen op straat ziet komen die openlijk tegen gelijkheid zijn in verband met bijvoorbeeld homohuwelijk etc., dan weet je dat die slogan niet meer gedragen wordt. In tegendeel.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Een Disneyland weekend is nu dubbel zo duur als pre covid. Maar als je voorbij de dure prijs kan kijken dan is het toch een ander niveau dan bijvoorbeeld plopsaland. Alleen al de parade!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vond dat eigenlijk helemaal niet zo ‘super’ … de parade in Plopsa de panne met aansluitend K3 optreden wordt nog over gepraat. De kinderen vonden het zelf niet zo super eigenlijk. Ze vonden de winkels en restaurants in Disneyvillage het leukste van het weekend.

Ter info … kostprijs voor 2 dagen park + 1 overnachting is 1000 EUR.P (voor 4). Wij hebben een extra overnachting geboekt … kostprijs 520 EUR extra … steeds met ontbijt. Het 2 sterren b&b hotel op enkele minuten afstand dat we de avond ervoor geboekt hadden zodat we de volle 2 dagen konden benutten werd beter bevonden.

Dus ja, dat weekendje Parijs heeft wreed veel geld gekost en de rekening is nog niet volledig :-(

Wat er wel goed was in Disneyland:
- Walt Disney Studios park en de Marvel dingen (vooral de Hero training en de Spider-Man attractie)
- De Lion king show
- its a small world attractie
- space mountain
- de vriendelijkheid van het personeel overal
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 06 sep 2023, 23:16 - de vriendelijkheid van het personeel overal
Ja, dat moet een hele opgave geweest zijn in Frankrijk waar klagend/zeurend/nors personeel de norm is. Sterk dat ze dat hebben kunnen verwezenlijken en in stand houden, want dat is wel een heel belangrijk aspect van de beleving. Los daarvan blijf ik wel overtuigd dat objectief gezien de kwaliteit van Disney een pak hoger ligt. Om maar 1 anekdotisch voorbeeld te geven, inzake die parade, dat is elke dag met vuurwerk ginder, wat altijd indrukwekkend is voor kinderen. Dat ga je nog niet snel zien in Plopsaland denk ik, daar heeft men af en toe eens een vuurwerkshow, maar momenteel zijn er "tijdelijk geen shows op de kalender."

Soit, natuurlijk kunnen en zullen er smaken verschillen en zullen er ook gezinnen zijn die de meer lokale thematiek en het meer kleinschalige karakter van Plopsaland gaan waarderen boven het Amerikaans-imperialisme van Disney, aka liever het "Dorpsplein" dan de "Main Street," en die vuurwerk al klasseren onder de afdeling "doe maar normaal da's al gek genoeg". En een compleet verregende Disney zal ook nooit kunnen opboksen tegen een uiterst zonnige Plopsaland (en omgekeerd). Het hangt er echt vanaf wat je precies zoekt denk ik. Tomorrowland mag dan wel de absolute top zijn op onze festivalkalender, het is ook niet aan iedereen besteed :-D.

Dat het heel duur is geworden moet je mij zeker niet vertellen, en dat heeft veel meer met een bewust beleid te maken dan met inflatie, maar het is niet alsof men dit verstopt: de prijzen weet je op voorhand. Hopelijk komt het dossier met de verzekering snel in orde.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Je moet me de prijs niet zeggen, we zijn ook geweest onlangs. Inderdaad duizend euro voor 4, één overnachting.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Het is hetzelfde met die pass van Disneyland die hebben ze ook minder voordelig gemaakt en veel duurder.
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 06 sep 2023, 18:49En bij ons plast de minister die die gerechtelijke prioriteiten legt op politiecombi's, zonder professionele gevolgen...
Dat je daar geen afrekening van de politievakbond in ziet!
Over zo'n bagatel wordt zelfs de commisie vervroegd bij elkaar geroepen?!
Ondertussen gebeuren er tientallen diefstallen aan het Zuid-Station ed, maar het wangedrag van gasten na een feestje bij de minister is belangrijker?

Misschien moeten we Theo Francken voor altijd een ministerambt ontzeggen omdat hij in een plantenbak gepist heeft?
Kom op zeg, er zijn toch wel belangrijkere thema's, niet :)?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230826_96303302
‘Ik ben ook maar een mens’, zegt wildplassende Theo Francken
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Inderdaad wie dat niet ziet is stekeblind.

En, stel, dat hij het wist nadat het gebeurd was, wat had hij moeten doen, de daders in de hoek zetten ?
Zolang het niet bewezen is dat hij op de vraag 'Vincent waar is het toilet?' geantwoord heeft: 'pis maar tegen de combi op de oprit' lijkt het mij sterk overroepen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Het volk afleiden met brood en spelen (waarvan dit onder het 'spelen' valt) is altijd een succes.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Als je het niet kan winnen door zelf superieur te zijn moet je de rest maar als inferieur framen.
Een tactiek die al jaren goed werkt.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

CCatalyst schreef: 06 sep 2023, 18:49 zonder professionele gevolgen...
moet wel bij de directeur komen en mogelijk nota laten tekenen :angel: (tip... als je dat zelf doet zorg dat je de naam van uw ouders juist schrijft... 'friend of mine...' :oops: ) Circus inderdaad wel overroepen, al redenen genoeg om hem buiten te shotten zonder die show erbij te geven... Alles wat nu gebeurt met onze elite is puur verkiezingsstrategie.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

@Sasuke , rot om te lezen! De mentaliteit om van elkaars spullen af te blijven, is tegenwoordig ver zoek..

@prijzen Disneyland: wij hebben geen kinderen en zijn nu al twee jaar op rij naar Disnetland Parijs geweest.
We boeken altijd goed op voorhand en buiten het seizoen. Vorig jaar zijn we van zondag tot en met dinsdag gegaan begin decemer.
2 overnachtingen (Davy Crockett Ranch) en 3 dagen toegang tot beide parken voor 4 volwassenen €904 zonder ontbijt.

Voor mensen (zonder kinderen) die de optie hebben.. De prijzen in het seizoen zijn echt belachelijk duur.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Sasuke schreef: 05 sep 2023, 20:39 ... knip

Allemaal goed, maar bij het terugkeren naar de wagen bleek de ruit ingeslagen en hebben ze 2 rugzakken met onze laptops, iPads, opladers en het zakje met kaarten (bank, id, sis, …) van mijn vrouw gestolen. Nochtans stond de auto op een bewaakte (Indigo) parking met veel verkeer en voetgangers in de buurt. Maar een passant kon achteraf aangeven dat hij het had gezien, maar het alarm was niet afgegaan (hoe ??) en hij wou zeker niet helpen of getuigen want hij woonde in de buurt en de bende is gekend en agressief. Elke buitenlander op de ‘Yes Park’ op de place Joffre wordt gewoon geviseerd.

... knip

Jeeeuj … vakantie …. :-(
Oef, jammer om te horen... wij hebben dat vorig jaar ook voorgehad in Saintes-Maries-de-la-Mer. We reizen tamelijk veel en altijd met de auto, meestal Italië of Spanje, maar nu dus eens Zuid-Frankrijk. En het was van dat. Bij het hotel geparkeerd en iets gaan drinken, we komen terug, ingeslagen ruit en ook onze rugzak met sleutels, systeemcamera en twee laptops weg. Moet gebeurd zijn tussen 14-17 uur, ook op klaarlichte dag. Je privacy is ook gewoon meteen geschonden, al onze foto's op de camera :-( Niet dat die daar iets mee doen maar toch.

Politie daar gebeld en inderdaad niet veel hulp gekregen. Ze waren al gesloten en we moesten de dag erop maar langsgaan. Pv laten opstellen en de serienummers die ik had doorgegeven, maar verder heb ik daar nooit meer iets van gehoord. M'n omnium-verzekering komt enkel tussen voor inhoud van de auto (tot 2.000 euro) indien de auto in z'n geheel gestolen wordt, en dus niet bij het inslaan van een raam. Nutteloos :bang:

Ik heb nu wel geleerd om er extra op te letten om echt niets op de achterbank of achter de zetels achter te laten (geblindeerde ruiten helpen niet :lol: ). Toen waren we nog onbevreesd dat dat ons nooit zou overkomen :lol: Sowieso alles in de koffer, ook al is het proppen. Bij ons kan je de zetels enkel plat krijgen vanuit de koffer zelf.

Trouwens ook zorgen dat bluetooth/wifi op je apparaten uit staat. Bij ons stond de bluetooth van de laptops (Macbooks) standaard aan (weet niet of die in slaapstand nog uitzendt), dus zo is het makkelijk gevonden voor de dieven als ze wat op bluetooth-apparaten scannen... Nu zet ik dat ook altijd uit op vakantie.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Proximus, die vandaag de activatie-afspraak van morgen afzegt. Blijkbaar hadden ze een lasser ingepland en ondanks dat ik ze dat 3 keer heb gemeld, toch doodleuk blijven aangeven dat ze zelf toch juist zijn, want “computer says yes”.
Ik ga de tijd morgen gebruiken om de TV-kabel naar binnen te brengen, dan is er al een alternatief mochten ze bij de volgende afspraak (hoe, u moet door de week werken en bent dan niet thuis?) de boel weer verkloten.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”