Tomsworld schreef: 13 aug 2023, 12:17
Wat gebruiken ze als internet apn ?
Is dit volledig orange managed - ip's routing etc. Of hebben ze een eigen apn / internet breakout ( zoals MV had lang geleden voor de proximus tijd ).
Als ik goed begrepen had van een post hier erges gebruiken ze ook Transatel of iets gelijkaardigs
Nu als dat een ander systeem was buiten transatel zou ik de omschakeling overwegen maar Transatel platform is te onstabiel , zoals je aanhaalde MV had dat een tijd en je had in 1 maand meer Geen Service dan wel een netwerk
boonpwnz schreef: 13 aug 2023, 14:08
Het is effortel bij undo en niet transatel. Ik begrijp nog steeeds niet waarom die erbij gehaald wordt...
effort tel kan ik niks over zeggen MAAR ik was ooit Mobile Vikings klant toen ze Transatel zaten en dat heeft een zeer zure smaak bij me achter gelate . Das de rede waarom ik die erbij haal.
Bij mij is heel simpel , is een MVNO met Transatel gewoon wegblijven !
Mijn eigen ervaring.
Met its me ingelogd en alles ingevuld.
Daarna aanvraag gedaan.
Nummer overdracht ????
Paswoord resetten ????
Nieuw account aanmaken ????? ( na raad klantendienst om nieuwe aanvraag te doen ????)
Contract in franse taal, in tegenstelling tot belofte klantendienst geen nummer overdracht in contract.
Er is wel een afwijking tussen nummer overdracht en geregistreerd itsme nummer.
Er is wel al een nieuwe sim opkomst.
Gewoon ter info.
UPDATE
Probleem was waarschijnlijk verschillend itsme nummer van gevraagd nummer.
Na itsme op ander nummer aanvraag perfect verlopen.
Wel ook ander mailadres genomen.
Anseric schreef: 02 aug 2023, 19:09
Nieuwe e-sim is geactiveerd en hey is afgesloten. Probleem is nu dat e-sim enkel werkt als mijn wifi aanligt. Nog niet alle problemen zijn van de baan.
je bedoeld denk ik de eerste keer dat je de Esim met het toestel conecteerd heeft wifi nodig neem ik aan?
Nee was echt het geval! Maar de ochtend erop was het probleem opgelost. Mijn vo-wifi lag wel al aan ook.
ghostboy1993 schreef: 12 aug 2023, 11:30
Mensen die undo hebben , hoe zijn jullie ervaringen ? ook getest buiten belgie? vraag puur uit nieuwschierigheid
Ik zit nu in het buitenland en mijn roaming lijkt niet te werken. Nummer overdracht is gebeurd toen ik al in het buitenland zat dus weet niet of er ook problemen zijn in België of het echt aan de roaming ligt. Ik kan in ieder geval niet bellen, sms'en of internet gebruiken terwijl ik dus wel bereik heb. In de status bar van mijn android telefoon verspringt de operator naam ook constant van Undo naar Orange - Undo.
Nog iemand die problemen heeft met een esim aanvragen? Ik kan op de site alles invullen, en als ik op "volgende" druk dan gebeurt er helemaal niks. Niet op m'n gsm, niet op de desktop, niet in Safari en niet in Chrome…
Probeer nu al enkele dagen iemand aan de lijn te krijgen ivm foute factuur.
Vandaag heeft de persoon die opnam zich versproken.
Ze werkte voor UNDO maar ze sprong in voor de telefoon op te nemen
Wat ik kon op uitmaken was dat door persoonlijke reden de klantendienst maar begint om 10:30.
Dus de klantendienst wordt bemand door 1 persoon.
ik vermoed dat de rest bomen aan het planten is ergens ten velde.
ik geef het nog een week . . .
Ik heb intussen ook een abonnement aangevraagd met nummer overdracht. Helaas lukt het activeren van de esim niet. Al twee keer gebeld en dan hoor je dat de vrouw aan de telefoon gewoon alles wat je zegt typt en dan zegt “ik heb alles naar support gemaild”. Vreemd. Intussen al 4 dagen niks gehoord maar de factuur was er al wel. Van een dienst die ik niet kan activeren?
Hier verloopt het voorlopig wat stroef.
Ik wil een nummer van mobile vikings over zetten naar UNDO. Dat mobile vikings account heeft 3 nummers.
12/08: Bestelling geplaatst voor Undo S
16/08: simkaart ontvangen, activatie uitgevoerd
17/08-24/08: Status op account stond nog steeds op "Activatie in verwerking".
24/08-30/08: Nagevraagd bij UNDO maar zij wilde extra informatie (gsmnummer, klantennummer huidige provider). Dit werd doorgestuurd (wat ook al werd ingegeven tijdens aanvraag).
Op een gegeven moment veranderde de status zelfs naar geweigerd en de melding dat ik de klantendienst diende te contacteren. Toen een kopie van een eerdere mail gestuurd.
31/09: Status staat terug op "Activatie in verwerking"
Momenteel dus nog steeds aan het wachten. Ik geef het nog enkele dagen .
02/09: Nummeroverdracht is voltooid. Sim is geactiveerd
Laatst gewijzigd door Sparky 02 sep 2023, 18:54, in totaal 1 gewijzigd.
Sparky schreef: 01 sep 2023, 19:51
Hier verloopt het voorlopig wat stroef.
Ik wil een nummer van mobile vikings over zetten naar UNDO. Dat mobile vikings account heeft 3 nummers.
12/08: Bestelling geplaatst voor Undo S
16/08: simkaart ontvangen, activatie uitgevoerd
17/08-24/08: Status op account stond nog steeds op "Activatie in verwerking".
24/08-30/08: Nagevraagd bij UNDO maar zij wilde extra informatie (gsmnummer, klantennummer huidige provider). Dit werd doorgestuurd (wat ook al werd ingegeven tijdens aanvraag).
Op een gegeven moment veranderde de status zelfs naar geweigerd en de melding dat ik de klantendienst diende te contacteren. Toen een kopie van een eerdere mail gestuurd.
31/09: Status staat terug op "Activatie in verwerking"
Momenteel dus nog steeds aan het wachten. Ik geef het nog enkele dagen .
copy & paste gedaan van klantnummer en simnummer uit de MV website?
Zo ja, eerst in Notepad++ plakken en de gekke tekens eruit halen die tussen de cijfers staan.
Wat een drama is die helpdesk. Intussen twee keer gemaild en twee keer gebeld. Als ik de eSIM wil activeren in de app of op de website, krijg ik elke keer "Oeps, er ging iets fout". Vandaag mailde support mij dat ik de esim die ik via de post heb ontvangen in mijn toestel moest plaatsen en de app moest gebruiken om te activeren. Zucht. Wat is dit voor een support…
kippewit schreef: 06 sep 2023, 17:26
Wat een drama is die helpdesk. Intussen twee keer gemaild en twee keer gebeld. Als ik de eSIM wil activeren in de app of op de website, krijg ik elke keer "Oeps, er ging iets fout". Vandaag mailde support mij dat ik de esim die ik via de post heb ontvangen in mijn toestel moest plaatsen en de app moest gebruiken om te activeren. Zucht. Wat is dit voor een support…
Ze zijn nieuw , misschien zoeken ze ook nog helpdesk mensen
denk na een bepaalde tijd dat alles goedkomt
Ik geef het op. We zijn nu meer dan twee weken verder. Een week geleden kreeg ik dan eindelijk een QR code om de eSim te activeren. Resultaat: er is een fout, neem contact op met de helpdesk. E-mail support reageert na 6 dagen "welke fout ziet u?" (terwijl ik screenshot had meegestuurd). Telefonische support schrijft gewoon een e-mail. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Ik heb op de lanceringsdag mijn bestelling geplaatst en ietsje later geactiveerd (incl. nummeroverdracht). Nummeroverdracht was een klein beetje vaag, maar heeft zichzelf uiteindelijk later die dag nog opgelost.
Van de overige dienstverlening kan ik, tot nu toe, totáál niets slechts zeggen. Het werkt gewoon. Sinds iets na de launch, lijkt het ook dat Orange véél meer 5G heeft geactiveerd, want het is tegenwoordig doodnormaal om het 5G-iccontje in de diepste boerengaten te zien verschijnen (ook al betekent dat niet zo veel voor snelheid).
De enige dingen die ik anders ervaar tegenover mijn vorige provider, heeft met het feit te maken dat ik nu van het Orangenetwerk gebruikmaak.
De enige hapering die ik heb ontdenkt, maar dat is voor mij eigenlijk niets negatiefs, is dat het soms opvalt dat bepaald verbruik niet aangerekend is. Zo laat ik gesprekken soms doorsturen naar een ander nummer, maar dan gaat dat normaal van jouw belminuten af. Gisteren moet er voor een klein halfuurtje aan gesprekken doorgestuurd zijn geweest, en er is niets van mijn bundel afgegaan. Vandaag is er maar één gesprek doorgestuurd geweest van + 5 min., en dat is wél van mijn belminuten afgegaan.
Een ander voorbeeld is dat mijn verbruik buiten de bundel op €0 staat en ik veel gebruikmaak van iMessage. Als de andere persoon geen internetverbinding heeft o.i.d., wordt een bericht als klassieke sms verstuurd. In België prima, maar ik heb ook enkele buitenlandse contacten, en soms mislukken die berichten dan (zoals het hoort, ze krijgen het dan wel als ze terug internet hebben), maar redelijk vaak zijn die tóch verstuurd en aangekomen, terwijl ze niet (kunnen) aangerekend worden. Letterlijk gisteren nog zien gebeuren, ik stuur iets naar een contact in de V.S. die even in een extended zone zat (wél bereik, maar zonder internet) en dus geen iMessages kon ontvangen (2 berichten, maar door een link in het eerste wordt het opgesplitst in 3 berichen), dus ze worden verstuurd als sms: bericht 1 mislukt, bericht 2 en 3 zijn verzonden.
Kan voor de gebruiker uiteraard geen kwaad, integendeel... Maar is dus wel waarschijnlijk een bug bij Undo.
100 sms'en vind ik persoonlijk hetgene waardoor het vorige maand net wat krap is geweest, maar toegegeven: voor €3/maand maak je er onbeperkt van en heb je waarschijnlijk nog steeds de beste deal. Ook een beetje jammer, is dat je sowieso 40 GB moet nemen als je meer dan 500 belminuten wil, maar dat is nu voor mij persoonlijk geen probleem. Met 20 GB en 500 minuten kom ik wel toe.
Bottom line: qua service (kwaliteit, snelheid, bereik, ...) merk ik absoluut geen verschil met Orange. Nog geen downtimes (dat ik heb gemerkt) gehad, nada... Het werkt voor mij (opnieuw: tot nu toe) perfect zoals het zou moeten. En eigenlijk beter dan ik had verwacht voor een beginnende MVNO...
indigiswe , Bedankt voor je feedback !
Nu algemeen veel mvno's in begin hebben meestal wat kinderziekes das normaal.
En qua bereik en netwerk van Orange moet ik zelf zegge dat ze 1000X beter zijn dan proximus.
Proximus mag overal bereik hebben MAAR ik heb gemerkt met evenementen als er geen extra masten aanwezig zijn heb je nauwlijks mobiel data ....
Daar is Orange weer de beste winnaar , mss soms wat minder dekking maar meer capaciteit zodat iedereen kan surfen , bellen en smssen!
Proximus mag daar nog van leren.
Maar on-topic terug : Dus ze bieden zowiezo 5G al aan?
fijn om dit te weten
Fluppeke schreef: 25 jul 2023, 23:53
Wat wel weer handig is , je kan zelf bepalen niet buiten bundel te willen gaan. Sommige vragen zelfs voor die optie geld (waaronder Hey dacht ik).
Het instellen om niet buiten bundel te kunnen gaan vind ik een pluspunt .
Weet jij misschien ook of de voicemail uit te schakelen valt bij hen ? (bij orange en hey! kan dit niet meer)
En , werkt WIFI calling ?
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40 gsm : Base 0 mobile internet : eskimo e-sim mobilevoip : cheapbuzzer
-voicemail valt bij hen WEL helemaal uit te schakelen (!!) , 1987 bellen en dan optie 4
-wifi calling werkt indien de gsm dit ondersteunt
-3g range extender van orange zou moeten werken
-in tegenstelling tot bij hey! , is bij hen wel een nieuwe simkaart nodig
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40 gsm : Base 0 mobile internet : eskimo e-sim mobilevoip : cheapbuzzer
Ik heb als bestaande klant nog geen melding gekregen dat de prijzen omhoog gaan. Mocht dat wel gebeuren, dan ben ik inderdaad snel weer weg (juist een maand klant), want dat zou in mijn geval een prijsverhoging zijn van 40%. Zelfs Telenet zou zoiets niet durven
(Van 10 naar 14€ voor 20GB)
luukske schreef: 23 apr 2024, 20:07Zelfs Telenet zou zoiets niet durven
Jawel, maar die spreiden dat in de tijd.
7 jaar lang 6% "inflatiecorrectie" is ook 40%
En Telenet+Proximus hebben jaren gehad met 2 keer een inflatiecorrectie.
MVNO's gaan wel vaker overkop. Ik heb jaren in telecom gewerkt en het aantal mvno's dat ik voorbij heb zien komen was wel crazy. Het beste was wel het belang van limburg mobile. Dat had geen klanten en stopte na een maandje of twee later weer.