Hallo, ik heb een Belkin analoog adsl modem/router type F5D7630df4A icm Skynet adsl abonnement.
Het lukt mij niet om het modem werkend te krijgen, ook niet met behulp van de belkin website, want als ik daar het type ingeef kom je vervolgens op een site waar het type niet bijstaat.
ik heb een aldi dual core pc uit dec 2005, winxp.
met behulp van skynet heb ik de volgende gegevens ingegeven:
gebruikersnaam en wachtwoord
pppoe
LLC
DIAL IN : Nee
idle time : nvt
vpi/mci : 8 /35
wie o wie kan mij verder helpen en hoe kan ik zien of dat het modem wellicht stuk is ?
bij voorbaat dank voor jullie reaktie.
Belkin adsl modem/router F5D7630df4A icm Skynet adsl
Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.
Bij mij staat hij ingesteld voor skynet maar wel op PPPoA
Encapsulation op VC MUX
Dial on Demand aangevinkt
Idle Time 5
Encapsulation op VC MUX
Idle Time 5
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Kartouch schreef:Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.
Encapsulation op VC MUX
Idle Time 5
Waarom Dail on Demand? Laat hem toch gewoon de verbinding persisteren. Gedaan met wachten op een inbellende modem
Skynet ondersteunt trouwens zowel PPPoE als PPPoA.
Sub Zero schreef:Waarom Dail on Demand? Laat hem toch gewoon de verbinding persisteren. Gedaan met wachten op een inbellende modem
Skynet ondersteunt trouwens zowel PPPoE als PPPoA.
Ik ben daar zonet achter gekomen dat hij op dial on demand stond maar ik moet ook nooit wachten op mijn verbinding. Hij blijft mooi online ...
Ik zal het eens uitvinken en idle time ook op 0 zetten. Vermoedelijk gaat dat geen verschil maken.
oke, dat ga ik proberen, maar intussen..... moet het modem al synchroniseren als de adsl telefoonlijn is ingeplugd of doet het modem dit pas als alle gegevens zijn ingevoerd ???
Kartouch schreef:Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.
Encapsulation op VC MUX
Idle Time 5
dan is dat het probleem, hij synchroniseert niet ! ik heb m verschillende malen gereset en de fabrieksinstellingen hersteld zonder succes. wel vreemd want ik heb dus van dit type 2 hagelnieuwe exemplaren staan, het is overigens de F5D7630df4A.......
Mocht je nog een andere tip hebben dan hoor ik het graag, in elk geval alvast mijn dank voor de hulp.
Mocht je nog een andere tip hebben dan hoor ik het graag, in elk geval alvast mijn dank voor de hulp.
Sub Zero schreef:Synchroniseren moet hij doen van zodra je hem inplugt. Je gegevens moeten niet correct zijn voor een goede synchronisatie.
Je kan altijd eens bellen naar 0800/22.312 voor een lijntest enzo. Misschien zien ze daar meer.
hallo, het probleem is opgelost, ik had eindelijk een slimmerik bij Belkin aan de lijn die mij vertelde dat de verkeerde firmware in het modem zat, nu dus de juiste geinstalleerd en het modem werkt perfect.
hartelijk dank voor jullie hulp !
hartelijk dank voor jullie hulp !
Sub Zero schreef:Bellen, zij zijn de enigste die je kunnen helpen
Open van 08u00 tot 22u00 dacht ik.