Belkin adsl modem/router F5D7630df4A icm Skynet adsl

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

Hallo, ik heb een Belkin analoog adsl modem/router type F5D7630df4A icm Skynet adsl abonnement.

Het lukt mij niet om het modem werkend te krijgen, ook niet met behulp van de belkin website, want als ik daar het type ingeef kom je vervolgens op een site waar het type niet bijstaat.

ik heb een aldi dual core pc uit dec 2005, winxp.
met behulp van skynet heb ik de volgende gegevens ingegeven:


gebruikersnaam en wachtwoord
pppoe
LLC
DIAL IN : Nee
idle time : nvt
vpi/mci : 8 /35

wie o wie kan mij verder helpen en hoe kan ik zien of dat het modem wellicht stuk is ?

bij voorbaat dank voor jullie reaktie.
Laatst gewijzigd door flashcs 03 jan 2006, 23:18, in totaal 4 gewijzigd.
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

misschien simpele vraag... toch @skynet achter uw login gezet é :lol:
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.

Bij mij staat hij ingesteld voor skynet maar wel op PPPoA
Encapsulation op VC MUX
Dial on Demand aangevinkt
Idle Time 5
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kartouch schreef:Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.

Bij mij staat hij ingesteld voor skynet maar wel op PPPoA
Encapsulation op VC MUX
Dial on Demand aangevinkt
Idle Time 5

Waarom Dail on Demand? Laat hem toch gewoon de verbinding persisteren. Gedaan met wachten op een inbellende modem :)
Skynet ondersteunt trouwens zowel PPPoE als PPPoA.
Afbeelding
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Sub Zero schreef:Waarom Dail on Demand? Laat hem toch gewoon de verbinding persisteren. Gedaan met wachten op een inbellende modem :)
Skynet ondersteunt trouwens zowel PPPoE als PPPoA.


Ik ben daar zonet achter gekomen dat hij op dial on demand stond maar ik moet ook nooit wachten op mijn verbinding. Hij blijft mooi online ...

Ik zal het eens uitvinken en idle time ook op 0 zetten. Vermoedelijk gaat dat geen verschil maken.
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

ja skynet staat erachter, zelfs in hoofdletters .........





ZeRoC schreef:misschien simpele vraag... toch @skynet achter uw login gezet é :lol:
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

oke, dat ga ik proberen, maar intussen..... moet het modem al synchroniseren als de adsl telefoonlijn is ingeplugd of doet het modem dit pas als alle gegevens zijn ingevoerd ???




Kartouch schreef:Ik heb ook een Belkin-modem. Niet exact hetzelfde type maar ik denk wel grotendeels gelijkaardig.

Bij mij staat hij ingesteld voor skynet maar wel op PPPoA
Encapsulation op VC MUX
Dial on Demand aangevinkt
Idle Time 5
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Synchroniseren moet hij doen van zodra je hem inplugt. Je gegevens moeten niet correct zijn voor een goede synchronisatie.
Je kan altijd eens bellen naar 0800/22.312 voor een lijntest enzo. Misschien zien ze daar meer.
Afbeelding
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

dan is dat het probleem, hij synchroniseert niet ! ik heb m verschillende malen gereset en de fabrieksinstellingen hersteld zonder succes. wel vreemd want ik heb dus van dit type 2 hagelnieuwe exemplaren staan, het is overigens de F5D7630df4A.......

Mocht je nog een andere tip hebben dan hoor ik het graag, in elk geval alvast mijn dank voor de hulp.


Sub Zero schreef:Synchroniseren moet hij doen van zodra je hem inplugt. Je gegevens moeten niet correct zijn voor een goede synchronisatie.
Je kan altijd eens bellen naar 0800/22.312 voor een lijntest enzo. Misschien zien ze daar meer.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Bellen, zij zijn de enigste die je kunnen helpen :)
Open van 08u00 tot 22u00 dacht ik.
Afbeelding
flashcs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 jan 2006, 13:29

hallo, het probleem is opgelost, ik had eindelijk een slimmerik bij Belkin aan de lijn die mij vertelde dat de verkeerde firmware in het modem zat, nu dus de juiste geinstalleerd en het modem werkt perfect.

hartelijk dank voor jullie hulp !




Sub Zero schreef:Bellen, zij zijn de enigste die je kunnen helpen :)
Open van 08u00 tot 22u00 dacht ik.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”