Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Beter de focus op u dan een voorhamer... maar ze kunnen uiteraard ook een Ford focus bedoelen 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Volgens Rusland zouden hierbij 2 Oekraiense Generaals zijn omgekomen en tientalle officieren alsook buitenlandse strijders.Petrikske schreef: 29 jun 2023, 14:04 Ondertussen is er in Kramatorsk een Russische agent opgepakt, blijkt te gaan om een medewerker van een gastranssportbedrijf.
Op vraag van de Russen had hij een video gemaakt over de aanwezigheid van militairen en militaire nummerplaten op de parking van het restaurant.
Enkele minuten na het verzenden van de video werd het restaurant bestookt met ballistische raketten.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Als je de Russen op hun woord gaat geloven...
Maar goed, laat ons even afwachten, moest het zo zijn dan gaan die toch met de nodige egards ten grave gedragen worden.
Ik onthoud verder vooral de kinderen die zijn omgekomen, heb de foto's van de meisjes gezien.
Gruwelijk alweer.
Verder blijft het Russische leger na de oorlogsmisdaden de blunders opstapelen.
Ik maakte eerder al melding van de landing ter hoogte van de Antonovski brug, de Oekraïners hebben zich daar dus geinstalleerd en zoals we konden zien bij de ontploffing van de Khakovka dam zijn de bouwsels echt wel van een stevige kwaliteit, maw de Russen krijgen dmv beschietingen de Oekraïners niet weg.
De Russen krijgen het bericht dat meer Oekraïners onderweg zijn dus ze plannen een aanval.
Bij de eerste aanval rijd een Russisch voertuig op een Russische..mijn.
Daags nadien vallen ze aan met 3 APC's (gepantserde voertuigen bestemd voor het transport van troepen)
De artillerie begint te vuren en alle 3 worden ze uitgeschakeld, vermoedelijk een 30-tal dodelijke slachtoffers.
Nog meer troepen worden gestuurd om de Oekraïners te ontzetten en de Russen slagen erin om een leegstaand gebouw in te nemen.
Dan komt de Russische luchtmacht en dropt bommen op dit huis, of dit nog niet genoeg was verschijnt een Russische BMP ten tonele
en begint ook te vuren op dit huis in de wetenschap dat de woning is ingenomen door Oekraïners...
Wagner 'was' weldegelijk het beste Russische leger, grootste geboekte succes was de inname van... Rostov-on-Don.
Vandaag werd bekend gemaakt (State Duma) dat Wagner niet langer militaire acties zal uitvoeren in Oekraïne omdat Jevgeni Prigozjin heeft geweigerd om onder de vleugels van Shoigu en Gerasimov te dienen.
Ondertussen is Greta Thunberg in Oekraïne toegekomen (Kiev), ben benieuwd naar haar bijdrage.
Maar goed, laat ons even afwachten, moest het zo zijn dan gaan die toch met de nodige egards ten grave gedragen worden.
Ik onthoud verder vooral de kinderen die zijn omgekomen, heb de foto's van de meisjes gezien.
Gruwelijk alweer.
Verder blijft het Russische leger na de oorlogsmisdaden de blunders opstapelen.
Ik maakte eerder al melding van de landing ter hoogte van de Antonovski brug, de Oekraïners hebben zich daar dus geinstalleerd en zoals we konden zien bij de ontploffing van de Khakovka dam zijn de bouwsels echt wel van een stevige kwaliteit, maw de Russen krijgen dmv beschietingen de Oekraïners niet weg.
De Russen krijgen het bericht dat meer Oekraïners onderweg zijn dus ze plannen een aanval.
Bij de eerste aanval rijd een Russisch voertuig op een Russische..mijn.
Daags nadien vallen ze aan met 3 APC's (gepantserde voertuigen bestemd voor het transport van troepen)
De artillerie begint te vuren en alle 3 worden ze uitgeschakeld, vermoedelijk een 30-tal dodelijke slachtoffers.
Nog meer troepen worden gestuurd om de Oekraïners te ontzetten en de Russen slagen erin om een leegstaand gebouw in te nemen.
Dan komt de Russische luchtmacht en dropt bommen op dit huis, of dit nog niet genoeg was verschijnt een Russische BMP ten tonele
en begint ook te vuren op dit huis in de wetenschap dat de woning is ingenomen door Oekraïners...
Wagner 'was' weldegelijk het beste Russische leger, grootste geboekte succes was de inname van... Rostov-on-Don.

Vandaag werd bekend gemaakt (State Duma) dat Wagner niet langer militaire acties zal uitvoeren in Oekraïne omdat Jevgeni Prigozjin heeft geweigerd om onder de vleugels van Shoigu en Gerasimov te dienen.
Ondertussen is Greta Thunberg in Oekraïne toegekomen (Kiev), ben benieuwd naar haar bijdrage.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Duitsland gaat nog een 45 Gepards leveren aan Oekraine (CNN) het probleem met munitie tekort zou (voorlopig) zijn ophelost, Zwitserland zal gewoon meer Munitie aan Duitsland leveren.Die Gepards lijken enorm goed te zijn voor de luchtverdediging,zijn eigenlijk ontworpen voor laagvliegende vliegtuigen,(al eigenlijk in 1960)maar blijken enorm goed en doeltreffend te zijn tegen alle soorten drones die op die manier goedkoop uit de lucht worden gehaald.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik dacht dat ik dat hier een tijdje geleden al had geschreven van die 45 extra Gepard tanks.
Zwitserland is in weze voor de munitie trouwens niet meer nodig aangezien het Duitse Rheinmetall een munitiefabriek in Spanje heeft opgekocht die ook een installatie heeft om Gepard munitie te draaien, heb ik maanden geleden hier reeds geschreven.
De range van de munitie is trouwens niet zo fantastisch, ik dacht maximum iets van 5,5km. (bereik van de radar = 15km.)
De Zwitsers zouden beter een beetje normaal doen want nu houden ze weer een levering van 100 Leopard 1 tanks tegen.
Desbetreffende tanks staan in Italie en zijn niet functioneel en moeten allemaal hersteld worden voor er van levering aan Oekraïne ook maar sprake kan zijn.
Duitsland is bereid om dit op zich te nemen maar de Zwitsers zeggen 'Nein' pffff....
Zwitserland is in weze voor de munitie trouwens niet meer nodig aangezien het Duitse Rheinmetall een munitiefabriek in Spanje heeft opgekocht die ook een installatie heeft om Gepard munitie te draaien, heb ik maanden geleden hier reeds geschreven.
De range van de munitie is trouwens niet zo fantastisch, ik dacht maximum iets van 5,5km. (bereik van de radar = 15km.)
De Zwitsers zouden beter een beetje normaal doen want nu houden ze weer een levering van 100 Leopard 1 tanks tegen.
Desbetreffende tanks staan in Italie en zijn niet functioneel en moeten allemaal hersteld worden voor er van levering aan Oekraïne ook maar sprake kan zijn.
Duitsland is bereid om dit op zich te nemen maar de Zwitsers zeggen 'Nein' pffff....
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 37 keer
En nu is de chaos in Rusland langzaam maar zeker aan het opstarten ; wie wist allemaal van de geplande mars ? Wie heeft er gezwegen ? Wie heeft er nog maar een verkeerd woord durven suggereren ? Wie had kunnen ingrijpen maar deed het niet ? Wie heeft de mars geholpen ? Wie heeft ze staan toejuichen / uitwuiven ?
Iedereen is verdacht en kan in de problemen komen. . Ben ja als Rus je iemand beu : maak hem verdacht.
En weldra zullen de Russen mekaar niet meer vertrouwen.
Putin heeft voorbije weekend zijn gouden kans op een uitweg verknald; en dat krijgt hij niet meer rechtgezet.
Iedereen is verdacht en kan in de problemen komen. . Ben ja als Rus je iemand beu : maak hem verdacht.
En weldra zullen de Russen mekaar niet meer vertrouwen.
Putin heeft voorbije weekend zijn gouden kans op een uitweg verknald; en dat krijgt hij niet meer rechtgezet.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
- Petrikske
- Elite Poster
De grote lakmoes proefFunfile schreef: 29 jun 2023, 20:36 En nu is de chaos in Rusland langzaam maar zeker aan het opstarten ; wie wist allemaal van de geplande mars ? Wie heeft er gezwegen ? Wie heeft er nog maar een verkeerd woord durven suggereren ?

Toegevoegd na 38 seconden:
Zo denk ik er ook over.

Toegevoegd na 6 minuten 22 seconden:
Just in...
Goedkeuring van de US tot levering van lange afstands ATACMS is dichtbij.
De bereidheid van de Amerikanen om wapens te leveren aan Oekraïne is sinds de Mars op Moskou met 20% gestegen.
Hebben de Russen nog voeten om zichzelf te schieten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Ergens begrijp ik Zwitserland niet, ze willen niet verkopen omdat het naar een bevriend land gaat die het dan mogelijk kan leveren naar een land in oorlog. Zouden ze dan niet beter stoppen met wapens maken want die kunnen altijd wel eens ergens gebruikt worden in een oorlog. :s
- Dizzy
- Elite Poster
Eugh... is dat niet deels de basis van hun "systeem"?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Eigenlijk erg.
Dit gaat over SyriëDe aanval sleepte vier uur aan en was vernietigend, zo blijkt uit beelden die Wagner zelf dit jaar naar buiten bracht. Volgens Amerikaanse bronnen werden er zeker honderd strijders gedood en mogelijk zelfs een drievoud daarvan. “Er zouden ook enkele Russische huurlingen bij geweest zijn”, zo klonk het destijds. Maar uit een inventarisatie van de doodsberichten die het ‘Dossier Center’ van dissident Michail Chodorkovski vijf jaar later publiceerde, blijkt dat er minstens 79 Wagnerstrijders stierven. Het zwaarste verlies dat de militie tot dan toe had geleden.
Aan wie Wagner dat verlies te wijten had? Aan Defensieminister Sergej Sjojgoe en stafchef Valeri Gerasimov, zo blijkt. Want toen zij vernamen dat hun luchtmacht dekking zou geven aan een operatie die volgens hen alleen maar diende om de Wagner-groep het profijt van de olie te geven, bliezen zij de luchtsteun af. Sterker nog: de Amerikanen verwittigden hen dat ze de oprukkende troepen gingen bestoken. “Er is vóór, gedurende en na de clash contact geweest met Ruslands legerleiding”, verklaarde de Amerikaanse Defensieminister Jim Mattis indertijd. Maar dat werd dus verzwegen voor Wagner.
-
- Elite Poster
Er kan een nieuw slachtoffer worden toegevoegd aan de lange lijst van Russische prominenten die op een mysterieuze manier om het leven zijn gekomen.
De 28-jarige Kristina Baikova is in Moskou gestorven na een val uit een raam van haar appartement. Zij is de vicepresident van het Russische Loko-Bank. Het incident dateert van vorige week vrijdag.
Volgens de verklaringen van een vriend die bij haar in haar appartement was, wou zij rond 3 uur 's nachts nog een luchtje scheppen op haar terras op deze 11e verdieping. Daar viel ze naar beneden. Naar verluidt had ze de man nog maar drie weken geleden leren kennen.
De 28-jarige Kristina Baikova is in Moskou gestorven na een val uit een raam van haar appartement. Zij is de vicepresident van het Russische Loko-Bank. Het incident dateert van vorige week vrijdag.
Volgens de verklaringen van een vriend die bij haar in haar appartement was, wou zij rond 3 uur 's nachts nog een luchtje scheppen op haar terras op deze 11e verdieping. Daar viel ze naar beneden. Naar verluidt had ze de man nog maar drie weken geleden leren kennen.
-
- Elite Poster
Die heeft naar het schijnt wel drie minuten staan filmen zonder hulpdiensten te verwittigen.
Ze zou ook "gek" geworden zijn nadat een bevriend koppel hun net had bezocht en was vertrokken.
Ze zou ook "gek" geworden zijn nadat een bevriend koppel hun net had bezocht en was vertrokken.
- Petrikske
- Elite Poster
Woordje uitleg waarom de F-16's belangrijk zijn, belangrijker dan de Russische Migs.
Ik vrees een beetje voor het lot van Oekraïne als die toestellen niet zullen geleverd worden.
Ik vrees een beetje voor het lot van Oekraïne als die toestellen niet zullen geleverd worden.
-
- Elite Poster
Die toestellen zullen er komen,men is de piloten al aan het trainen dus eigenlijk is die beslissing al gevallen,ik denk dat sommige landen nog wachten op de F-35 vooraleer hun F-16 over te hevelen naar Oekraine,heel wat Navo landen wachten immers al op leveringen (nederland heeft al F-35 in dienst),maar het in mij niet geweten hoeveel,ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Ik zag er anderhalve week geleden één in de buurt van Uden. Mogelijk staat die daar op de militaire basis. Ik had dat natuurlijk niet verwacht en dus geen foto.fluppie schreef: 04 jul 2023, 09:23 (nederland heeft al F-35 in dienst),maar het in mij niet geweten hoeveel,ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
Nederland heeft sinds januari 2023 34 F35's volgens https://www.defensie.nl/onderwerpen/ove ... -materieel
Lijkt mij persoonlijk al heel veel.
Lijkt mij persoonlijk al heel veel.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Petrikske
- Elite Poster
Dat vertel ik al maanden..
Training begonnen?
Ik denk het niet want ondertussen zijn verschillende landen onderling aan het bakkelijen... bureaucratie??
Er zijn dus nog geen waterdichte afspraken ivm eerder gedane beloftes, voor zover ik weet niet voor de opleiding van de piloten.
Ook voor de grote hoeveelheid Leopard 1 tanks die nu stilaan ten tonele moeten verschijnen zijn er nog problemen.
Er zou een grote 'maintenance hub' moeten opgestart worden in Polen maar de Polen zouden teveel geld vragen per tank en ze zouden ook geen garanties willen geven.
Werk aan de winkel dus voor Boris Pistorius die spoedig naar Polen zal gaan om bepaalde afspraken te maken.
Als door de bureaucratie alles word opgeschoven kan je er bijna donder op zeggen dat deze oorlog minstens tot in 2024 zal voort borduren..
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Benieuwd wat er morgen gaat gebeuren, de russen beweren dat Oekraïne de kerncentrale van Zaporizhzia gaat aanvallen met precisie bombardementen. Aan de andere kant zouden de russen explosieven plaatsen op de koepel van de centrale. Zijn ze alles in gereedheid aan het brengen om de centrale op te blazen en dat te verklaren dat het Oekraïense raketten waren? Na de stuwdam lijkt een kernramp veroorzaken maar een kleine stap...
Bye, Maurice
- Petrikske
- Elite Poster
Er is al een hele tijd een script aan het lopen wat betreft de ZNPP, en inderdaad zijn er al vele explosieven aangebracht.
Ik heb dat hier ook een hele tijd geleden gemeld, maar recent zijn er heel wat medewerkers van de kerncentrale naar huis gestuurd met de boodschap dat mocht er iets gebeuren met de ZNPP dat het dan Oekraïne zou zijn dat hiervoor verantwoordelijk was.
Dus ja... 05/07/2023 zou wel eens een hele belangrijke dag in de geschiedenis van het mensDOM kunnen worden.
En mocht het inderdaad heel slecht eindigen desbetreffend script dan hoop ik toch op een heel sterk signaal van de Navo/US en nee dat hoeft zeer zeker geen nucleair antwoord te zijn.
Ik heb dat hier ook een hele tijd geleden gemeld, maar recent zijn er heel wat medewerkers van de kerncentrale naar huis gestuurd met de boodschap dat mocht er iets gebeuren met de ZNPP dat het dan Oekraïne zou zijn dat hiervoor verantwoordelijk was.
Dus ja... 05/07/2023 zou wel eens een hele belangrijke dag in de geschiedenis van het mensDOM kunnen worden.
En mocht het inderdaad heel slecht eindigen desbetreffend script dan hoop ik toch op een heel sterk signaal van de Navo/US en nee dat hoeft zeer zeker geen nucleair antwoord te zijn.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Laat ons hopen dit is fake news....
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~abbf8347/
Oekraïne vreest voor aanslag op kerncentrale Zaporizja: "Vandaag zijn op dak reactoren 3 en 4 objecten geplaatst die lijken op explosieven”
De Generale Staf van het Oekraïense leger waarschuwt voor een mogelijke aanslag op de bezette kerncentrale van Zaporizja. Volgens Oekraïense inlichtingendiensten werden vandaag op het dak van de reactoren 3 en 4 “objecten” geplaatst “die lijken op explosieven”. Het Oekraïense ministerie van Volksgezondheid heeft vanavond een bericht verspreid waarin omwonenden verteld wordt wat ze moeten doen in het geval van een nucleaire ramp.
KVDS 04-07-23, 21:22 Laatste update: 21:35
artikel nog steeds volledig te lezen
meer.....

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~abbf8347/
Oekraïne vreest voor aanslag op kerncentrale Zaporizja: "Vandaag zijn op dak reactoren 3 en 4 objecten geplaatst die lijken op explosieven”
De Generale Staf van het Oekraïense leger waarschuwt voor een mogelijke aanslag op de bezette kerncentrale van Zaporizja. Volgens Oekraïense inlichtingendiensten werden vandaag op het dak van de reactoren 3 en 4 “objecten” geplaatst “die lijken op explosieven”. Het Oekraïense ministerie van Volksgezondheid heeft vanavond een bericht verspreid waarin omwonenden verteld wordt wat ze moeten doen in het geval van een nucleaire ramp.
KVDS 04-07-23, 21:22 Laatste update: 21:35
artikel nog steeds volledig te lezen
meer.....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Laat ons hopen dat heel veel internationale thermische en andere kijkers 24/7 op die kerncentrale gericht zullen staan zodat we die terroristen van antwoord kunnen dienen.
Oekraïne is de Russen immers beetje bij beetje aan het terug dringen en door de kerncentrale te laten springen zouden de Russen opnieuw tijd kunnen kopen net zoals ze dat reeds deden bij de Khakovka dam.
Oekraïne is de Russen immers beetje bij beetje aan het terug dringen en door de kerncentrale te laten springen zouden de Russen opnieuw tijd kunnen kopen net zoals ze dat reeds deden bij de Khakovka dam.
- Matt555
- Elite Poster
"zouden de Russen opnieuw tijd kunnen kopen net zoals ze dat reeds deden bij de Khakovka dam..."Petrikske schreef: 04 jul 2023, 22:40 Laat ons hopen dat heel veel internationale thermische en andere kijkers 24/7 op die kerncentrale gericht zullen staan zodat we die terroristen van antwoord kunnen dienen.
" Beetje "tijd ...?? Tsjernobyl vergeten ...? Hoelang dat gebied onbetreedbaar was ( of nog is ..) dat zou Putin prima uitkomen indien hij vreest teveel terrein te verliezen .
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Bij de ontploffing van de Khakovka dam zijn heel wat Russen om het leven gekomen, is het niet door het wassende water dan wel door het drinken ervan.
Net hetzelfde kan gebeuren als ze de ZNPP laten springen, de wind kan altijd richting Rusland draaien en dan krijgen ze alles over zich heen.
Verder is het ook afwachten natuurlijk hoeveel radioactiviteit er zal vrij komen.
Het hoeft niet onmiddellijk een Tchernobyl scenario te zijn.
Net hetzelfde kan gebeuren als ze de ZNPP laten springen, de wind kan altijd richting Rusland draaien en dan krijgen ze alles over zich heen.
Verder is het ook afwachten natuurlijk hoeveel radioactiviteit er zal vrij komen.
- Matt555
- Elite Poster
een serieuze ontploffing gaat onvermijdelijk vele electronica en hardware vernietigen of buiten dienst stellen qua koeling met een mogelijke meltdown scenario tot gevolg ....Petrikske schreef: 04 jul 2023, 23:36 Bij de ontploffing van de Khakovka dam zijn heel wat Russen om het leven gekomen, is het niet door het wassende water dan wel door het drinken ervan.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Het ligt er gewoon aan de hoeveelheid springstof en waar deze is aangebracht.
Ik lees net dat ze op de daken springstof hebben aangebracht zodat ze een raketinslag van artillerie kunnen faken.
Maar de betonnen koepels zijn echt heel dik en 'zouden' een directe inslag moeten kunnen weerstaan.
Maar de Russen kennende zouden ze op het zelfde ogenblik op andere plaatsen ook explosieven tot ontploffing kunnen brengen natuurlijk.
Het straffe is nu wel dat de Russen Oekraïne beschuldigen terwijl het de Russen zijn die gans de centrale al maanden bezet houden.
Ik lees net dat ze op de daken springstof hebben aangebracht zodat ze een raketinslag van artillerie kunnen faken.
Maar de betonnen koepels zijn echt heel dik en 'zouden' een directe inslag moeten kunnen weerstaan.
Maar de Russen kennende zouden ze op het zelfde ogenblik op andere plaatsen ook explosieven tot ontploffing kunnen brengen natuurlijk.
Het straffe is nu wel dat de Russen Oekraïne beschuldigen terwijl het de Russen zijn die gans de centrale al maanden bezet houden.
- Dizzy
- Elite Poster
Niets om zorgen over te maken, zo'n kerncentrale is superveilig. Weinig kan er verkeerd gaan.... they told us.
- Petrikske
- Elite Poster
En net op het moment dat Oekraïne enkele kleine succesjes kan voorleggen gaat de navo weer over tot de orde van de dag namelijk muggeziften en bakkelijen over wie wat, wanneer en vooral.. hoeveel.
De F-16's gaan er voorlopig dus niet komen want aanvang van de opleiding zou hier en daar al problematisch zijn om te kunnen starten.
Onderhoud en herstelling van beschadigde tanks opnieuw muggeziften over de factuur.
En op die manier kan die oorlog nog jaren aanslepen, ook al gebruiken de Russen ondertussen artilleriemunitie uit het gezegende jaar 1939.
De F-16's gaan er voorlopig dus niet komen want aanvang van de opleiding zou hier en daar al problematisch zijn om te kunnen starten.
Onderhoud en herstelling van beschadigde tanks opnieuw muggeziften over de factuur.
En op die manier kan die oorlog nog jaren aanslepen, ook al gebruiken de Russen ondertussen artilleriemunitie uit het gezegende jaar 1939.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Misschien moeten we de Oekraïners hier wat zandbanken komen opkuisen. We hebben nog wel wat dumps liggen van 14-18Petrikske schreef: 05 jul 2023, 10:47 En op die manier kan die oorlog nog jaren aanslepen, ook al gebruiken de Russen ondertussen artilleriemunitie uit het gezegende jaar 1939.

- Petrikske
- Elite Poster
Ondertussen trekken de Russen zich terug van Klishchiivka (ligt enkele km's onder Bakhmut) (info komt van Russische kanalen)
Volgens Oleksandr Syrskyi zal Bakhmut bevrijd worden, dat zou toch een zware slag zijn voor de Russen nadat er daar zoveel duizenden doden zijn gevallen.
Volgens Oleksandr Syrskyi zal Bakhmut bevrijd worden, dat zou toch een zware slag zijn voor de Russen nadat er daar zoveel duizenden doden zijn gevallen.
-
- Elite Poster
Dat lijkt me dan eerder symbolisch wat je kan het met moeite nog de bevrijding van een hoop bakstenen noemen.
Het blijft me verbazen dat Rusland z'n soldaten nog kan motiveren... na het Wagner debacle had ik anders verwacht.
- Dizzy
- Elite Poster
Ze hameren erg hard op de motivatie in Rusland.
- Petrikske
- Elite Poster
Dat er geen 2 stenen meer aan elkaar kleven is reeds lang irrelevant.DarkV schreef: 05 jul 2023, 14:52Dat lijkt me dan eerder symbolisch wat je kan het met moeite nog de bevrijding van een hoop bakstenen noemen.
Belangrijk is wel dat Rusland (Wagner?) er bijna een jaar over heeft gedaan om dit stadje in te nemen, met heel veel doden tot gevolg.
Als ze dan na een korte periode alles weer dreigen kwijt te raken dan zal dit voor de Russen en hun propagandamachine een hele zware noot om te kraken zijn.
Het is niet voor niets dat de Russen troepen blijven verplaatsen in de richting van Bachmut.
Toegevoegd na 2 uren 40 minuten 27 seconden:
Enkelen bronnen maken 'net' melding dat Rusland 'lewisite' zou gebruiken in de buurt van Bachmut.
Lewisite is een chemisch wapen dat werd ontwikkeld op het einde van WWI, en het is vergelijkbaar met mosterdgas.
Neem dit nieuws met een grote korrel zout want op de meest populaire kanalen tot op heden nog geen melding hiervan.
Combat Vet Paul heeft er net wel een videoblog over geupload en deze video is verder op dit moment de enige op YT.
Laat ons hopen dat het fake nieuws is...
-
- Elite Poster
Aangezien Nederland en Belgie samenwerken voor de verdediging v/h luchtruim van beide landen (een maand de Nederlanders en daarna de Belgen voor een maand) gaan we zeker op een bepaald moment de F-34 zien,en horen want ik lees dat die veel meer lawaai maken (ben daar niet zeker van).on4bam schreef: 04 jul 2023, 09:46Ik zag er anderhalve week geleden één in de buurt van Uden. Mogelijk staat die daar op de militaire basis. Ik had dat natuurlijk niet verwacht en dus geen foto.fluppie schreef: 04 jul 2023, 09:23 (nederland heeft al F-35 in dienst),maar het in mij niet geweten hoeveel,ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
Door zo een samenwerking hebben beide landen een redelijke winst op defentie.
Als de Russen die kerncentrale saboteren gaan ze eigen bevolking opzadelen met een enorme fall out. De windrichting is voor het overgrote deel van oekraine naar Rusland.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
- Bedankt: 118 keer
De F35 zou inderdaad meer lawaai maken. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01/13 ... s-een-f16/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Dizzy
- Elite Poster
De weersvoorspellingen zijn het enige dat nog onbetrouwbaarder is dan de Russen. Je moet wel echt een geschifte gokker zijn om daarop af te gaan. Wat is het Russisch voor boomerang?
- Petrikske
- Elite Poster
F-16 opleidingen zouden in augustus van start gaan, levering en inzet van die toestellen zal dus waarschijnlijk ten vroegste voorjaar 2024 zijn. 
Toegevoegd na 9 uren 40 minuten 4 seconden:
De US gaat dus cluster munitie leveren aan Oekraïne.
Toegevoegd na 9 uren 40 minuten 4 seconden:
De US gaat dus cluster munitie leveren aan Oekraïne.