Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Het is duidelijk dat die snelweg er tentijde van de Duitsers of Napoleon nog niet lag 8)

Die clown is tot meer in staat dan ik verwachtte... :roll: Maar of het de wereldvrede ten goede komt is een groot vraagteken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Desbetreffende 'clown' opmerking die ik hier las is de laatste tijd vaker m'n gedachten gepasseerd.
Voor mij was hij nooit een clown maar eerder een hele sluwe vos.
Geen idee tot wat alles mag leiden maar het lijkt nu wel echt einde verhaal voor Poetin.
Maar er zal nu zeker een grote verdeeldheid zijn onder alle geledingen, lijkt me niet slecht voor Oekraïne.

Denys Davidov zal binnen een klein uurtje weer een livestream doen op Youtube.

https://youtube.com/@DenysDavydov
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Gelukkig was de wereldvrede er met Putin geweldig aan toe :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat niet, maar het is ook niet ideaal als schurken zoals Kadyrov en Wagner een robbertje gaan uitvechten in een land vol kernwapens.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Volgens kolonel Houssen hebben de Wagner huurlingen geen enkele kans,en zullen ze zeer vlug vermalen worden door het russisch leger,en dat het idee van Wagner gewoon een massale zelfmoord is.
Het Track record van Houssen is niet te best,en goed gekent hier op het forum.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Petrikske schreef: 24 jun 2023, 15:17 Bronnen van Telegram delen is eigenlijk nutteloos omdat je dan het programma moet hebben geinstalleerd.
Alles word immers rechtstreeks op Telegram gepost en het gaat snel als je zo'n 20 a 30 kanalen volgt.
Dat bedoelde ik niet, maar gewoon weten of iets van Telegram kwam of van een andere bron als HLN, De Standaard, etc.
Als het van een 'gewone' bron is kan ik ook nog eens daar nalezen of een idee krijgen van de betrouwbaarheid, is het van Telegram weet ik dat ik daar niet ga checken.
Petrikske schreef: 24 jun 2023, 15:17 Nu is het wachten op de grote clash in Moskou, alle hoofdwegen worden ondertussen volgestouwd met barricades en wegversperringen in de hoop Wagner te kunnen stoppen maar dat gaat ze nooit lukken omdat de Russen amper nog zwaar materiaal hebben en dat terwijl Wagner met heel wat tanks onderweg is.
Spannend hoe dit afloopt.
Putin en heel wat hooggeplaatsten lijken ondertussen gevlucht te zijn.
Nogal een laffe bende, enerzijds toespraken houden waarin ze streng volhouden dat Wagner en co gaan gestraft worden, en dan snel de vlieger pakken om zich uit de voeten te maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Haha...die trol ontbrak er nog aan. :bdaysmile:
Gewone politiemensen gaan in de strijd geworpen worden.
Ze gaan vechten tegen tanks gewapend met pistolen en automatische machinegeweren, bon chance...
Ondertussen wisselen reguliere militairen van kamp en maken de muzikanten nog meer materiaal buit.

De colonne van Kadyrov staat ondertussen stil voor Rostov, volgens hen staan ze in de file wat onzin blijkt te zijn omdat de na het kruispunt waar ze staan de weg leeg is.
Eerste verkenners van hen zouden reeds zijn ontwapend en opgepakt door soldaten van Wagner.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 24 jun 2023, 15:43 Ik heb niet veel geslapen deze nacht. ☺️

Het Wit-Russische Kalinouski regiment.
Is een verklaring aan het voorbereiden die aan de bevolking van Wit-Rusland zal worden gegeven om 17u Kiev time.

Ziet er dus naar uit dat het regime van Wit-Rusland ook spoedig op de schop zal gaan.
Zouden die Russische Bevrijdingslegers en co testen geweest zijn van Wagner om te zien hoe goed Moskou en co nog beveiligd zijn?

Toegevoegd na 1 minuut 48 seconden:
Dizzy schreef: 24 jun 2023, 15:51 Eigenlijk zit er veel ironie in de huidige situatie. De speciale operatie om het broedervolk te denazifiëren komt nu op een punt dat de ingehuurde eigen nazi's het Rusland aanvallen.
Lol, dat is inderdaad bijzonder grappig.
Het ergste is eigenlijk: Poetin is die oorlog begonnen om de macht te kunnen behouden, en precies door hem te beginnen dreigt hij hem te verliezen.

Toegevoegd na 1 minuut 7 seconden:
Petrikske schreef: 24 jun 2023, 15:57 Het Russische '217th Guards Airborne Regiment' zou ondertussen de kant hebben gekozen van Prigozhin.
Onze neutrale waarnemers zijn bijzonder stil ondertussen. :-)

Toegevoegd na 2 minuten 2 seconden:
fluppie schreef: 24 jun 2023, 17:32 Volgens kolonel Houssen hebben de Wagner huurlingen geen enkele kans,en zullen ze zeer vlug vermalen worden door het russisch leger,en dat het idee van Wagner gewoon een massale zelfmoord is.
Ongelofelijk hoe die altijd maar de versie van het Kremlin blijft papegaaien.
Ik dacht dat hij nu wel een toontje lager ging zingen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 24 jun 2023, 17:41Dat bedoelde ik niet, maar gewoon weten of iets van Telegram kwam of van een andere bron als HLN, De Standaard, etc.
Ah sorry had ik je misbegrepen.
Ben momenteel aan de kust en gebruik enkel Telegram op m'n smartphone.
Reguliere media loopt altijd achter, ergens ook begrijpelijk omdat ze behoorlijk wat verificaties moeten doen voor ze hun nieuws kunnen vrij geven.

Toegevoegd na 4 minuten 41 seconden:
boulder schreef: 24 jun 2023, 17:47 Zouden die Russische Bevrijdingslegers en co testen geweest zijn van Wagner om te zien hoe goed Moskou en co nog beveiligd zijn.
Daar twijfel ik toch aan, denk niet dat die daarvoor nodig waren, spionnen zitten immers overal.
Die extreem rechtse groepering heeft ondertussen wel een bericht de wereld ingestuurd dat ze bereid zijn om aan te sluiten bij Wagner.

Toegevoegd na 4 minuten 7 seconden:
Het Kremlin is zich ondertussen aan het klaar maken om de staat van beleg af te kondigen.

Poetin zou ondertussen in z'n bunker zitten (Valdai residentie) samen met z'n naaste getrouwen.
Extra troepen zouden ook onderweg zijn daar naartoe om hen te beschermen.

Er zouden momenteel ook troepen uit Oekraïne worden terug getrokken om ze naar Moskou te sturen.
Beetje laat denk ik als ze daar nu nog mee moeten beginnen.
Laatst gewijzigd door Petrikske 24 jun 2023, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

"We waarschuwen de westerse landen tegen elke poging om te profiteren van de binnenlandse situatie in Rusland om hun russofobe doelstellingen te bereiken. Dergelijke pogingen zouden zinloos zijn", aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken

Lollll

Precies of wij na al die tijd nog gaan luisteren naar hun.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Russische verliezen vandaag in Rusland.
3 x Mi-8mtpr
1 x Mi-8
1 x Ka-52
1 x Mi-35
1 x IL-18

Een 1e konvooi met zo'n 5000 muzikanten is in de buurt van Moskou.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

boulder schreef: 24 jun 2023, 17:47
fluppie schreef: 24 jun 2023, 17:32 Volgens kolonel Houssen hebben de Wagner huurlingen geen enkele kans,en zullen ze zeer vlug vermalen worden door het russisch leger,en dat het idee van Wagner gewoon een massale zelfmoord is.
Ongelofelijk hoe die altijd maar de versie van het Kremlin blijft papegaaien.
Ik dacht dat hij nu wel een toontje lager ging zingen.
zomaar iets uitsluiten? de kok zijn leger is te klein maar als reguliere legerdivisies zich bij hem aansluiten of weigeren tegen hem te vechten of in moskou is er geen tank meer die rijdt en zijn alle kogels al lang verkocht voor wodka ...
als loeksjenko in Wit-Rusland op ideeën komt, die tsjetsjeense zot ... Gerasimov of Sjogoe hun kans schoon zien

niemand heeft enig idee wat er nu ga gebeuren
vraag het me volgende week
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Je hebt gelijk dat de situatie nu extreem onstabiel wordt. Want er kan zeker nog veel meer versplintering op treden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Russische authoriteiten zouden al onderhandelingen zijn begonnen met Wagner.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

boonpwnz schreef: 24 jun 2023, 18:04 "We waarschuwen de westerse landen tegen elke poging om te profiteren van de binnenlandse situatie in Rusland om hun russofobe doelstellingen te bereiken. Dergelijke pogingen zouden zinloos zijn", aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken

Lollll

Precies of wij na al die tijd nog gaan luisteren naar hun.
Nochtans ...

"Een kat in t'nauw kan rare sprongen maken ....." :
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

❗️❗️OFFICIALLY
Prigozhin: "We're turning our convoys around and going back."

Man man man... Als dit waar is ben ik echt benieuwd naar de garanties die hij heeft gekregen.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Wagnerbaas Prigozjin trekt troepen terug "om risico op bloedvergieten" te voorkomen
De Wagnerbaas Prigozjin gaat akkoord om de opmars van zijn troepen in Rusland te stoppen. Dat meldt de Wit-Russische president Loekasjenko - een nauwe bondgenoot van de Russische president Poetin - nadat hij onderhandelingen heeft gevoerd met Prigozjin. Volgens hem zou de Wagnerbaas bereid zijn om te de-escaleren.

Prigozjin bevestigt ondertussen dat het Wagner-konvooi dat op weg is naar Moskou omkeert. Dat doet hij in een geluidsboodschap op de berichtendienst Telegram. "Het moment is aangebroken waarop bloed zou kunnen worden vergoten, dus we keren onze colonnes om en gaan naar de veldkampen. Zoals gepland", aldus Prigozjin in het audiobericht.

De Russische president Poetin heeft nog niet gereageerd op het akkoord.

Bron HLN...

Allez hup, weer naar de komkommertijd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Spijtig.
Hoe meer tijd Rusland verliest met interne conflicten, hoe beter voor Oekraïne.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

wat een domper. Was dit nooit van plan. en wat gaat hij tegen vriend P zeggen? " twas allemaal niet zo bedoeld maar ik was zo boos op alles.... En P zegt dan "allez tis goed voor ene keer ge hebt me wel goed doen schrikken en daarna drinken ze een glas of 2 wodka....

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Ofwel was het opgezet spel en zal Putin met een goede uitleg moet komen. Zwakte tonen tegenover Prigozjin en wegvluchtten als een broekschijter zal zal zijn imago wel een deuk geven.

Was het geen opgezet spel, dan zijn Prigozjin zijn dagen geteld en had hij beter doorgereden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Russische media melden dat onder meer de minister van Defensie, Sergej Sjojgoe, en chef van de generale staf, Valeri Gerasimov, plaats moeten ruimen. Hiermee is de belangrijkste eis van Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin ingewilligd.

Dit was blijkbaar de bedoeling van dit.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

Petrikske schreef: 24 jun 2023, 19:27 ❗️❗️OFFICIALLY
Prigozhin: "We're turning our convoys around and going back."

Man man man... Als dit waar is ben ik echt benieuwd naar de garanties die hij heeft gekregen.
dus ik moet niet tot volgende week wachten?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

boonpwnz schreef: 24 jun 2023, 20:56 Russische media melden dat onder meer de minister van Defensie, Sergej Sjojgoe, en chef van de generale staf, Valeri Gerasimov, plaats moeten ruimen. Hiermee is de belangrijkste eis van Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin ingewilligd.

Dit was blijkbaar de bedoeling van dit.
Vraag is wie er dan in de plaats gaat komen.
Poetin heeft al regelmatig die militaire leiders vervangen, op de duur heb je ze allemaal wel al eens gehad.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

woutervh schreef: 24 jun 2023, 11:26 Kan ook zomaar een 1-2 tje zijn waarbij Poutin toegeeft aan Prigozijn en veel meer militaire middelen vrijmaakt
:!:
Dit dus. Prigozijn heeft zijn zin. Dat Oekraïne zich maar schrap zet...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Een ander belangrijk onderdeel van het akkoord is ook de garantie van de "veiligheid van de Wagnergroep". Zij zullen niet vervolgd worden wegens muiterij. Wel vertrekken de Wagnertroepen uit Oekraïne en Rusland, en worden zij overgeplaatst naar Afrika.
Wel handig als je niet akkoord bent met vechten dan bestorm je de hoofdplaats en krijg je een vrijgeleide naar Afrika :angel:

@boulder zou het ook niet weten. Zal een hele soep zijn. :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 24 jun 2023, 21:29 Dit dus. Prigozijn heeft zijn zin. Dat Oekraïne zich maar schrap zet...
Ik denk niet dat dit plots een ommekeer ten gunste van Rusland zal betekenen.
Wagners troepen zijn al lang uitgedund.
Oekraïne profiteert ondertussen van de verwarring.
En nog eens, welke toplui gaat Poetin nu aanstellen?
Ik denk dat alle potentiële kandidaten al eens de job vervuld hebben, en geen enkele is erin geslaagd de oorlog te doen werken voor Rusland.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Dit hele ding is eigenlijk een reactie op de vraag dat ze verplicht een contract moesten gaan ondertekenen die hen in de hoofdgroep zou inlijven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

En ik denk dat hierdoor hij zijn controle over zijn wagner leger heeft en in Afrika kan doen wat die wil.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Volgens het Nieuwsblad:
"Prigozjin gaat naar Wit-Rusland, Wagner-strijders niet vervolgd"
En neemt hij zijn mannen mee ...
Om dan van daaruit Oekraïne aan te vallen?
Het hele media circus zo gepland?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hij gaat toch naar Afrika?
Zoals ik het begrijp, zal Wagner niet meer actief zijn in Oekraïne.
Dat lijkt mij goed nieuws voor Oekraïne.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Maar zeker niet voor Afrika... Allez, het probleem verplaatst zich enkel natuurlijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik moet het toch nog eens goed lezen, het is mij niet duidelijk.
Hij gaat naar Wit-Rusland, dat is duidelijk, op BBC las ik dat zijn troepen in het reguliere Russische leger zouden opgenomen worden.
In dat geval blijven ze dus in Oekraïne, vraag is of ze in dat Russische leger even goed gaan functioneren als toen ze nog onder controle van Prigozjin stonden.

Het Kremlin ondertussen is vernederd.
Laffe Poetin en heel de top hebben zich heel de dag verstopt.
Iedereen heeft kunnen zien hoe snel Russische steden konden veroverd worden, hoe zwak de verdediging was.
Iedereen heeft ook kunnen zien hoe Poetin Prigozjin een verrader noemde, maar deze nu toch ongemoeid gelaten wordt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Het is best verwonderlijk dat Lukashenko in de bres is gesprongen voor Prigozjin, tot je even gaat doordenken en dan word het plaatje alsmaar duidelijker.
Zaterdagnamiddag was er immers een statement van het Wit-Russische Kalinouski regiment die tegen de Russen aan het vechten zijn in Oekraïne om op te roepen tot protest tegen Lukashenko.
Diens leger is de naam 'leger' niet waard dus bij de minste vorm van gewapend protest heeft Lukashenko het vlaggen..
Door het binnen halen van Prigozjin kan Lukashenko nu z'n eigen wankele positie verstevigen.
Als ik me niet vergis waren er zo'n 8000 muzikanten die geen zin hadden in een 'Mars op Moskou' en deze zouden nu allemaal worden overgeheveld naar het Russische leger.
Ik heb verder geen idee wat er gaat gebeuren met de harde kern van Wagner maar wie weet gaan deze ook naar Wit-Rusland om aldaar Lukashenko in het zadel te houden.

Benieuwd of ik gelijk ga krijgen maar het zou me niet verbazen als we de komende dagen reeds een antwoord hierop zullen krijgen.

Het op zaterdagnamiddag (17u) vrij gegeven statement van het Kalinouski regiment.

Extra info...

timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Rusland heeft niet langer een minister van Defensie Shoigu noch de oorlogscommandant Gerasimov. Welke deal Prigozhin ook sloot, het is fataal voor Poetin.
Coupplotters slagen of sterven in een dictatuur. Je loopt niet zomaar weg nadat je de staatsgreep halverwege (en ongelooflijk succesvol) hebt gedaan. Staatsgreep is aan de gang (hoogstwaarschijnlijk) of is al geslaagd (onwaarschijnlijk). Alleen de dood van Prigozhin zal wijzen op een mislukking van de staatsgreep.

Hoe dan ook, alle wegen leiden nu naar:
a) Ineenstorting van Rusland.
b) de volledige bevrijding door Oekraïne van alle bezette gebieden, waarschijnlijk aanzienlijk sneller dan wat het beste scenario was geweest voordat de staatsgreep begon.

Onthoud dit wanneer u te maken heeft met een RuZ : Een RuZ zal zijn moeder verkopen om zijn huid te redden.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Volgens vrt nws blijft de legertop toch gewoon zitten. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/25 ... eropstand/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Wagner gaat naar Wit Rusland,Die Lukatjenko is eigenlijk wel de slimste,hij haalt Wagner binnen die gaan ervoor zorgen dat hij kan aanblijven in Wit Rusland moet zeggen hij is er tot nu toe altijd in geslaagd om buiten de oorlog te blijven.
Wat met Putin en zijn top generaals?? daar weten we eigenlijk nog te weinig over ....messcien zitten die wel op de wip.
Gelukkig is Oekraine nog niet volledig in de aanval gegaan...
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Toont allemaal wel aan dat Rusland - eens voorbij het front - gemakkelijk te doortrekken is. Ik denk dat heel veel strategen/diplomaten hier een vette kluif aan hebben.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Heeft er iemand ook maar 1 Russische tank gezien in Moskou?

Toegevoegd na 2 minuten 24 seconden:
Duitsland heeft ondertussen 45 nieuwe Gepard tanks beloofd aan Oekraïne.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

timmermc schreef: 25 jun 2023, 07:03 Onthoud dit wanneer u te maken heeft met een RuZ : Een RuZ zal zijn moeder verkopen om zijn huid te redden.
de Russen leven in een dictatuur
of geloof jij echt de poetinpropaganda dat alle Russen Oekraine willen bevrijden?

de bevolking is ook gewoon slachtoffer.
of ze nu gehersenspoeld zijn, een moeder die haar kind kwijt is, niet-gehresenspoelden die liever zwijgen als 20j cel te riskeren of die arme sukkelaar die ze gedwongen hebben om in oekraine aan eht front te gaan staan
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Provider
Te Koop forum

Zie maar dat Wagner via Wit Rusland niet in de rug zal aanvallen “om alles goed te maken”
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”