woutervh schreef: 07 mei 2023, 22:16
Ja, maar ook dat raketje van €1000 kan veel schade betrokkenen. Maar het lijkt me dat de Israëlisch daar niet wakker van liggen aangezien ze s anderendaags meestal nog een veelvoud aan raketten op Gaza droppen
Klopt dat een raketje van 1000€ ook heel wat schade kan teweegbrengen, vandaar ook het dilemma, maar het ging wel over Rusland, niet over Israël.
Mocht het gewoon 1 raketje zijn, zou het waarschijnlijk ook nog geen te moeilijke overweging zijn, maar wat als één partij wel 20 van die raketten tegelijk lanceert?
Dat kost dan 20 keer 1.000€, ga je dan 20 keer 50.000€ terugschieten?
Ik denk dat je dan wel gaat kijken om de meest cruciale plaatsen te beschermen, en niet elke raket proberen neer te halen.
Het wordt nog moeilijker als je voorraad van die peperdure raketten beperkt is.
Toegevoegd na 3 minuten 12 seconden:
heist_175 schreef: 08 mei 2023, 09:50
Vraag maar aan uw (over)grootouders: een V1 hoorde je komen en je kon vluchten, eens je een V2 hoorde was het al te laat.
Daar is het een beetje laat voor, maar toen mijn grootvader nog leefde, heeft hij dat inderdaad verteld.
Er was ook een V3 die de Duitsers nog aan het klaarmaken waren, maar nooit gebruikt hebben.
En nu zie ik op Wikipedia dat er zelfs een V4 bestond, het is de eerste keer dat ik daarvan hoor.
Toegevoegd na 5 minuten 36 seconden:
Dizzy schreef: 08 mei 2023, 12:14
Eugh mensenlevens? Is het doel van wapens niet vernietigen? De vijand dus en niet enkel het materiaal. Mensenlevens en oorlog gaan erg slecht samen. We moeten vooral hopen dat die wapens niet op de verkeerde plaats terecht komen, op een kerncentrale bijvoorbeeld, over hoeveel mensenlevens spreken we dan.
Je hebt ook indirecte mensenlevens.
Als het putje winter is, en er is geen elektriciteit kunnen de mensen ook doodvriezen.
Het zijn allemaal moeilijke afwegingen.