fluppie schreef: 05 mei 2023, 14:04
Het kan ook allemaal gespeelt zijn,en bedoelt om Oekrainse soldaten (die de stellingen daarna zouden kunnen overnemen ) in de val te lokken.
Heb net de video zonder blur gezien en daar lagen minstens 30 lichamen.
Nee ik geloof niet dat het hier een toneeltje betreft, ik versta geen Russisch maar blijkbaar zou z'n taalgebruik heel grof zijn en
de oorlog tussen Prigozjin, Shoigu en zeker met Gerasimov is al lang bezig.
En mij lijkt het al een tijdje dat Prigozjin de Russische bevolking aan het bespelen is, volgend jaar zijn er immers presidentsverkiezingen in Rusland.
Ik denk dat hij zich kandidaat wil stellen om Putler op te volgen, hij heeft in een open brief nu de aankondiging gedaan om z'n soldaten terug te trekken vanaf 10 mei, als het zo slecht gaat met je leger waarom dan nog 5 dagen wachten?
Of wil hij echt eerst nog de "Dag van de Overwinning" vieren om daags nadien de stekker eruit te trekken?
Prigozjin is een schurk, een hele gewiekste schurk.
Ondertussen is de Krimbrug weer open gesteld voor spoorverkeer.
Zal mij alvast benieuwen hoelang dat zal duren...
Update betreffende Prigozjin:
De laatste videobijdrage van 1 van de bekendere milbloggers geeft ook aan dat de 'open brief' van Prigozjin in verdekte termen reeds lijkt aan te geven dat Rusland op hem en Wagner kan 'rekenen' vanaf nu.
Ik haalde eerder al aan dat Prigozjin een sluwe vos is en dat word bij deze opnieuw bewezen.
Hij ziet met het op til zijnde offensief van Oekraïne immers het einde van z'n PMC naderbij komen, z'n vrees bestaat dat de overblijvende muzikanten immers door het reguliere Russische leger ook als kanonnenvoer zullen gebruikt worden.
Laat ons er immers maar vanuit gaan dat de meest getrouwe en getrainde volgelingen van Prigozjin nog in leven zullen zijn en deze zijn belangrijk voor hem want kunnen opnieuw ingezet worden om de mijnen in Afrika te plunderen om zodoende de PMC opnieuw te financieren.
Zonder Wagner PMC gaat het liedje van Prigozjin immers snel uitgezongen zijn is het vermoeden.
Volgens de verdedigers van Bakhmut zou z'n riedeltje van te weinig munitie niet kloppen omdat ze dagelijks nog om en bij de 500 granaten afvuren richting Bakhmut.
Het lijkt er dus op dat Prigozjin een uitweg zoekt door hoog spel te spelen, de sluwe vos.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,