Ja. Openingspost niet goed gelezen?sphinx schreef: 20 apr 2023, 21:13 Wat voor mij niet duidelijk is:
Gelden deze nieuwe maximale snelheden ook via mobiel 4G op ONE (niet ONEup)?
Nieuwe ONE snelheden vanaf 24 april 2023
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Goed om horen. Jouw 4G/5G valt mij wat tegen maar dat hangt natuurlijk af van locatie tot locatie.williamh schreef: 21 apr 2023, 13:31 Sinds gisteren nieuwe snelheden ONE.
Mobiel: Wifi 235.7/19 - 5G: 39.2/8.1 - Test om 13:27 - 4G: 72.2/6.3
Trouwens, ik heb de openingspost goed gelezen
In 2021 bestond er wel degelijk een snelheidsbeperking voor ONE via 4G, verschillende keren bevestigd online. Maar ik heb nergens kunnen vinden of en wanneer deze beperking is weggevallen. Telenet vermeldt hun theoretische snelheden altijd met “tot maximaal” ervoor… minder kan ook
- TimoLimo
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 42 keer
Begin februari overgegaan van de oude Whoppa (200/20) naar One (150/15). Sinds begin deze week zit ik terug op oude Whoppa-snelheden, behalve de upload, die is hoger: speedtest 192mbit down, 29mbit up. Hier is het nog een oude modem-only (de CV6181E als ik me niet vergis)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 67 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De downloadsnelheid wordt bij deze modems gecapped op 200 Mbps. Door de switch naar One krijg je theoretisch ook 250 Mbps binnen, maar jij zal dat niet meer halen met de huidige modem.TimoLimo schreef: 23 apr 2023, 00:48speedtest 192mbit down, 29mbit up. Hier is het nog een oude modem-only (de CV6181E als ik me niet vergis)
Een (onbedoeld?) effect bij die zwarte modems is dat de uploadsnelheid 'te hoog' is. Wissel je die in door iets recenters, dan zak je opnieuw van 30 naar 20 Mbps.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Blijkbaar zijn de business formules waar er al gigabit op actief werd weer vergeten. Voor hen geen enkele verhoging, behalve de prijs dan over een goeie maand. Ik had toch een verhoging van triestige upload verwacht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Inderdaad, hier "One" en net de speedtest gedaan met een CV6181E.Amazor schreef: 23 apr 2023, 10:25 De downloadsnelheid wordt bij deze modems gecapped op 200 Mbps. Door de switch naar One krijg je theoretisch ook 250 Mbps binnen, maar jij zal dat niet meer halen met de huidige modem.
Een (onbedoeld?) effect bij die zwarte modems is dat de uploadsnelheid 'te hoog' is. Wissel je die in door iets recenters, dan zak je opnieuw van 30 naar 20 Mbps.
193,0/28,8 Mbps.
Ik zal nog maar een beetje wachten met die nieuwe modem, trouwens in dezelfde mail dat ze hun nieuwe waarden meldden schreven ze al meteen dat er geen voorraad meer was.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ter info, nu nog steeds geen nieuwe modem ontvangen, sinds bestelling op 6 april, meer dan een maand geleden dus...
-
- Elite Poster
De mensen waar ik het eerder over had zijn uiteindelijk dan maar naar een telenet shop gegaan en hebben een EuroDOCSIS 3.1 modem meegekregen.
Die heb ik gisteren bij hun geinstalleerd. Geluk gehad dat ie automatisch activeerde en zelfde instellingen als de oude overpakte, en ik dus niets moest doen want mijn.telenet.be lag er blijkbaar uit wegens werken.
Trouwens nog steeds geen F@ST modem maar zo'n crappy CH8568LG met fel wit light en lawaai ventilator. Maar maakt niet uit, steekt in een dichte kast in de garage...
En geen vraag gezien van telenet of ze de oude modem nu terug willen of niet.
Die heb ik gisteren bij hun geinstalleerd. Geluk gehad dat ie automatisch activeerde en zelfde instellingen als de oude overpakte, en ik dus niets moest doen want mijn.telenet.be lag er blijkbaar uit wegens werken.
Trouwens nog steeds geen F@ST modem maar zo'n crappy CH8568LG met fel wit light en lawaai ventilator. Maar maakt niet uit, steekt in een dichte kast in de garage...
En geen vraag gezien van telenet of ze de oude modem nu terug willen of niet.
Dat was bij hun dus ook het geval zo.Amazor schreef: 23 apr 2023, 10:25 Een (onbedoeld?) effect bij die zwarte modems is dat de uploadsnelheid 'te hoog' is. Wissel je die in door iets recenters, dan zak je opnieuw van 30 naar 20 Mbps.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik vraag het maar in deze post.
Klopt het dat bij "one" voortaan geen datapool meer gedeeld word?
Gewoon 300gb op 1 sim en niet meer , zelf al heb je 3 sims.
Geen 300+gb meer dus op kaart 1 want kaart 2 en 3 verbruiken max 20gb.
Geen 120gb in de eu omdat je 3x40 gb hebt, maar gewoon 40...
Tia
Gewoon 300gb op 1 sim en niet meer , zelf al heb je 3 sims.
Geen 300+gb meer dus op kaart 1 want kaart 2 en 3 verbruiken max 20gb.
Geen 120gb in de eu omdat je 3x40 gb hebt, maar gewoon 40...
Tia
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Klopt helemaal, na 300 GB verbruik in België zet Telenet je sowieso op smalband: 0,5 Mbps
Na 40 GB verbruik in de EU, rekent Telenet je 2,1 euro per extra GB aan. Na 60,5 euro extra verbruik in de EU blokkeert Telenet je data automatisch. Als je wil, kan je data daarna opnieuw deblokkeren.
Na 40 GB verbruik in de EU, rekent Telenet je 2,1 euro per extra GB aan. Na 60,5 euro extra verbruik in de EU blokkeert Telenet je data automatisch. Als je wil, kan je data daarna opnieuw deblokkeren.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dan is de one optie een magere bijna lege doos geworden....in vergelijk met hoe het gelanceerd werd.
Dank je wel Raf1.
Voor je reply dus en niet voor die verandering.
Wel grappig op hun site....
Zo werkt het
Met ONE(up) surf je met je eerste simkaart ongelimiteerd, zowel via wifi1 als via mobiele data2. Per ongelimiteerd mobiel nummer krijg je 300 GB. Da’s sowieso gigantisch veel om mobiel te surfen. Maar raakt die data toch eens op? Dan surf je gewoon verder aan een verlaagde snelheid (512 Mbps).
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... kaart.html
512 Mbps ...kan ik mee leven.
Dank je wel Raf1.
Voor je reply dus en niet voor die verandering.

Wel grappig op hun site....
Zo werkt het
Met ONE(up) surf je met je eerste simkaart ongelimiteerd, zowel via wifi1 als via mobiele data2. Per ongelimiteerd mobiel nummer krijg je 300 GB. Da’s sowieso gigantisch veel om mobiel te surfen. Maar raakt die data toch eens op? Dan surf je gewoon verder aan een verlaagde snelheid (512 Mbps).
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... kaart.html
512 Mbps ...kan ik mee leven.
-
- Moderator
Ja en NeenSphexthor schreef: 12 sep 2023, 19:27 Ik vraag het maar in deze post.

- Voor bestaande One(Up) klanten verandert er niets:
- de "oude" productvariant biedt nog steeds een datapot van 300GB per GSM nummer (binnenland) die kan gebruikt worden door alle SIM kaarten in het abonnement (max 5 GSM nummers + één data SIM).
- Nieuwe One(Up) klanten hebben voortaan een keuze:
- de éérste SIM kaart is altijd unlimited (= 300GB).
- inbegrepen is één gratis data SIM: deze is ook unlimited (300GB).
- voor de extra SIM kaarten kan je kiezen voor unlimited (300GB) of 5GB.
- Elke (data)simkaart krijgt bij de nieuwe ONE(up) variant een eigen mobiele datapot, ongeacht of deze unlimited (300 GB) of 5 GB is.
- Klant kan op elk moment overstappen van unlimted naar 5GB of omgekeerd.
- Pas op: van zodra je iets wijzigt aan jouw bestaande One(Up) configuratie (bijvoorbeeld extra SIM kaart toevoegen), kom je automatisch in de nieuwe productvariant
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat zet weer druk op de vrienden van PX om ook hun limieten op te trekken. Hoe staan de verhoudingen trouwens op gebied van data?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Vraagje, ik heb momenteel een one met 1 mobiel nr, maar zou een 2e sim willen toevoegen, maar met beperkte data van 10 gb.
Nu, is het achteraf (na toevoeging 2e sim) mogelijk om het profiel van de simkaarten te veranderen? Ik zou de huidige onbeperkte sim willen overzetten naar 10gb en de nieuwe 10gb sim naar de onbeperkte (300gb) pot?
Iemand ervaring mee?
Nu, is het achteraf (na toevoeging 2e sim) mogelijk om het profiel van de simkaarten te veranderen? Ik zou de huidige onbeperkte sim willen overzetten naar 10gb en de nieuwe 10gb sim naar de onbeperkte (300gb) pot?
Iemand ervaring mee?
-
- Moderator
Geen ervaring met dit specifiek scenario, maar wel goede ervaring met de omzetting van een Wigo S 3GB (2 SIM's) naar One for 2 (2 SIM's + data SIM).
Alles werd correct omgezet, nog tijdens ons telefoongesprek met de Helpdesk ...
In jouw geval zou ik een onbeperkte data SIM vragen voor het nieuwe nummer, daarna de eertse SIM omzetten van onbeperkt naar 10GB
Ik zou met dit laatste wachten tot op het einde van de facturatieperiode (om te vermijden dat het reeds gebruikte volume gewoon aangerekend wordt op de 10GB)??
Je kan per SIM heen en weer switchen tussen onbeperkt en 10GB, maar maximaal één keer per facturatieperiode.
Alles werd correct omgezet, nog tijdens ons telefoongesprek met de Helpdesk ...
In jouw geval zou ik een onbeperkte data SIM vragen voor het nieuwe nummer, daarna de eertse SIM omzetten van onbeperkt naar 10GB
Ik zou met dit laatste wachten tot op het einde van de facturatieperiode (om te vermijden dat het reeds gebruikte volume gewoon aangerekend wordt op de 10GB)??
Je kan per SIM heen en weer switchen tussen onbeperkt en 10GB, maar maximaal één keer per facturatieperiode.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een ICCID heeft normalerwijze 19 karakters cfr. https://www.itu.int/rec/T-REC-E.118-200605-I/en
Het SIMnr omvat 13 karakters (cijfers) = slechts een deel van de ICCID
Geen ervaring met hey maar ik ga ervan uit dat ze van het type Orange Belgie zijn
Bij een fysieke simkaart moet je de 893202 in het begin en 2 laatste cijfers** laten vallen van de ICCID, bij een E-SIM de 893202 en de laatste 3 cijfers en zo bekom je uw simkaartnummer
** mogelijkerwijze is er daarnaast ook een niet over te nemen letter (3e laatste karakter) dacht ik mij te herinneren
Het SIMnr omvat 13 karakters (cijfers) = slechts een deel van de ICCID
Geen ervaring met hey maar ik ga ervan uit dat ze van het type Orange Belgie zijn
Bij een fysieke simkaart moet je de 893202 in het begin en 2 laatste cijfers** laten vallen van de ICCID, bij een E-SIM de 893202 en de laatste 3 cijfers en zo bekom je uw simkaartnummer
** mogelijkerwijze is er daarnaast ook een niet over te nemen letter (3e laatste karakter) dacht ik mij te herinneren
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Wat ik me afvraag (wilde geen nieuwe tread openen) moest telenet nu morgen willen echt reageren op fiber proximus.
Ze zetten de coax volledig open, hoeveel kunnen ze aan klanten max geven ? Al dan niet met andere modem.
Heeft daar iemand een idee van.
Ze zetten de coax volledig open, hoeveel kunnen ze aan klanten max geven ? Al dan niet met andere modem.
Heeft daar iemand een idee van.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- raf1
- Elite Poster
De coaxkabel staat vandaag al volledig open. De beschikbare bandbreedte op de node is met het aanbieden van 1 Gbps/40 Mbps-abonnementen zelfs heel zwaar overboekt.
Traffic shaping tijdens de piekuren moet zorgen dat iedere klant een eerlijk deel van de bandbreedte op de node krijgt.
Neen, coaxkabel kan niet concurreren met fiber.
De uitfasering van EuroDOCSIS 3.0 en DVB-C kan nog jaren duren en met een 100% DOCSIS 3.1-netwerk wint Telenet dan ocharme 20% bandbreedte. Dus verdubbelen van de snelheden zit er de komende jaren zeker niet in. Met DOCSIS 4 kan er iets meer, maar tegen dat Telenet er in slaagt om dat aan te bieden zal de fiber van Proximus al 25 Gbps kunnen leveren terwijl DOCSIS 4 maar 5 Gbps zal kunnen leveren.
Telenet heeft onlangs ook toegegeven dat ze het fibernetwerk van Fiberklaar gaan gebruiken: https://www.proximus.com/nl/news/2024/2 ... works.html
Telenet doet dat niet zomaar, dat is het beste bewijs dat coaxkabel niet kan concurreren met fiber.
Traffic shaping tijdens de piekuren moet zorgen dat iedere klant een eerlijk deel van de bandbreedte op de node krijgt.
Neen, coaxkabel kan niet concurreren met fiber.
De uitfasering van EuroDOCSIS 3.0 en DVB-C kan nog jaren duren en met een 100% DOCSIS 3.1-netwerk wint Telenet dan ocharme 20% bandbreedte. Dus verdubbelen van de snelheden zit er de komende jaren zeker niet in. Met DOCSIS 4 kan er iets meer, maar tegen dat Telenet er in slaagt om dat aan te bieden zal de fiber van Proximus al 25 Gbps kunnen leveren terwijl DOCSIS 4 maar 5 Gbps zal kunnen leveren.
Telenet heeft onlangs ook toegegeven dat ze het fibernetwerk van Fiberklaar gaan gebruiken: https://www.proximus.com/nl/news/2024/2 ... works.html
Telenet doet dat niet zomaar, dat is het beste bewijs dat coaxkabel niet kan concurreren met fiber.
-
- Elite Poster
Volgens Telenet vanaf dit jaar al, see https://tweakers.net/nieuws/197010/tele ... twerk.htmlraf1 schreef: 18 aug 2024, 20:26 Met DOCSIS 4 kan er iets meer, maar tegen dat Telenet er in slaagt om dat aan te bieden
Maar wie gelooft dat nu nog

- raf1
- Elite Poster
Dat gaat om lege buizen. Maar lege buizen zijn bijlange nog geen operationeel fibernetwerk.
Als Telenet op 1 januari 2025 wholesale-toegang zou hebben tot het volledige Fiberklaar-netwerk, dan is eigen fiber in de Fiberklaar-gebieden zeker geen prioriteit meer. Dan kunnen die lege buizen wel eens 20 jaar ongebruikt onder de stoep blijven liggen.
Als Telenet op 1 januari 2025 wholesale-toegang zou hebben tot het volledige Fiberklaar-netwerk, dan is eigen fiber in de Fiberklaar-gebieden zeker geen prioriteit meer. Dan kunnen die lege buizen wel eens 20 jaar ongebruikt onder de stoep blijven liggen.
Zijn er nog altijd geen plannen bij TN om de up- en downloadsnelheden te verhogen? Ik vind het vrij absurd dat de snelheden van Orange een hoger liggen dan die van TN terwijl ze hetzelfde netwerk gebruiken
-
- Moderator
Daar is toch niets absurd aan?
Als je de hogere snelheden van Orange wilt, dan moet je overstappen....
Als Telenet al zijn klanten die hogere snelheden zou aanbieden, dan gaan ze héél erg moeten "overboeken" ...
Met als gevolg dat niemand nog die snelheden zal halen wegens gebrek aan capaciteit (gedeeld medium)
Als je de hogere snelheden van Orange wilt, dan moet je overstappen....
Als Telenet al zijn klanten die hogere snelheden zou aanbieden, dan gaan ze héél erg moeten "overboeken" ...
Met als gevolg dat niemand nog die snelheden zal halen wegens gebrek aan capaciteit (gedeeld medium)
Ik zit niet bij TN, maar heb fiber van proximus. Ik moet wel binnen enkele maanden door een verhuis noodgedwongen veranderen van provider want fiber is nog niet aanwezig op mijn nieuw adres. Lang klant geweest van TN en One vind ik interessant icm mobiel, veel GB per maand en gratis datasim. Maar die 40mbps upstream is te weinig, zeker als je komt van 400mbpssplinterbyte schreef: 29 aug 2024, 09:58 idd nog te veel mensen die klagen maar toch bij Telenet blijven zitten...