Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Aan steeds dezelfde argumenten hebben we nu wel een bos verspild dat had gebruikt kunnen worden om geld te printen...
Als het enige argument tegen cash het blijven faciliteren van criminaliteit is en echt in ELK bericht moet staan terwijl het gewoon een wettelijk betaalmiddel is.... Mods, sluit aub dit topic want het begint serrrrrrrrrieeeeeuuusss afgezaagd te worden. Als je je punt hebt gemaakt helpt het niet om op datzelfde nageltje te blijven kloppen en op elk argument weer dezelfde visie te poneren. Ik denk dat iedereen alle argumenten ondertussen wel weet en alles al letterlijk 70 keer gezegd is aan beide kanten.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Tja en blijkbaar kan ook jij niet weerstaan aan de verleiding om de gemaakte punten blijven verkeerd te interpreteren en te mixen wegens geen valabele argumenten.SPR schreef: 16 apr 2023, 14:58 Als het enige argument tegen cash het blijven faciliteren van criminaliteit is en echt in ELK bericht moet staan terwijl het gewoon een wettelijk betaalmiddel is....
Het punt is dat er voor elke cash betaling anno 2023 een digitale oplossing is die veel gemakkelijker werkt dan eerst via een cashautomaat op krak dezelfde digitale manier geld af te halen en dan cash de betaling te doen.
Het tweede punt is de enige uitzondering op deze regel.
Als je om een of andere reden je financiële transactie zo goed mogelijk wil verbergen dan heb je inderdaad cash nodig.
En de reden om de financiële transactie zo goed als mogelijk te verbergen is in de meeste gevallen zwartwerk of criminaliteit. Dat is het derde punt.
En de dinosaurussen, die er nostalgisch plezier aan beleven om een potteke shampoo met cash te betalen, wel dat plezier is hun uiteraard volledig gegund.
Misschien hebben ze schwarzkopf gekocht en dat is dan toch ook in’t zwart

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Mijn punt werd net nogmaals gemaakt. 
Het is niet omdat er hier 2 mensen zitten die vinden dat andere mensen geen valabele punten aanbrengen dat die van hen ineens valabel zijn.
Mods, sluiten deze handel aub...

Het is niet omdat er hier 2 mensen zitten die vinden dat andere mensen geen valabele punten aanbrengen dat die van hen ineens valabel zijn.
Mods, sluiten deze handel aub...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Je hebt een belangrijk puntje gemist blijkbaar. Argenta moet betalen aan de grootbanken voor het systeem dat zij van Argenta en co afgekeken hebben. DAAR zit het echte probleem van Argenta. Ze weten goed dat hun klanten ook bij andere banken afhalen en dat zal dus ook bij het nieuwe systeem zo zijn maar de andere banken willen dat uiteraard niet gratis voor Argenta maken.duizend schreef: 15 apr 2023, 22:10 Prima opgelost dus.
Akkoord is niet bindend, argenta hoeft niet mee te betalen, de banken kunnen en zullen onrendabele cashpunten verder afbouwen en de politiekers hebben “iets” gedaan om dizzy met de pet in slaap te sussen…
Win win win voor iedereen !![]()
Het probleem is dat Argenta niet durft zeggen aan haar klanten dat ze voortaan enkel bij Argenta kantoren terecht kunnen, dan is hun probleem opgelost want dan is er niets te betalen voor Argenta vermits het andere systeem niet gebruikt wordt. Uiteraard zullen dan heel wat klanten de service, die ze ondertussen gewoon zijn, missen en meer automaten bij Argenta vragen of, nog veel duurder, het kantoor gebruiken.
De man van Argenta geeft trouwens zelf aan dat de banken het probleem zelf gemaakt hebben door veel automaten te schrappen.
Een pijnlijke ontnuchtering: de overheid speelt wel vaker een dubbele rol, niet enkel in deze zaak. Ze zijn enkel in actie geschoten omdat er teveel klachten kwamen over de automaten. Dat is op zich goed want anders waren de banken gewoon nog verder gegaan en zou er in heel wat gemeenten geen automaat meer zijn.ivob schreef: 15 apr 2023, 23:22 Ja en?
Men kan alleen maar vaststellen dat je weer uitblinkt in elkaar tegensprekende argumentatie.
Ook hier is er een verschil tussen de taal die men spreekt volgens de verwachting en de daden die men vervolgens stelt.
Enerzijds is de overheid zo onbetrouwbaar dat ze niet altijd mag weten waar men zijn geld aan uitgeeft.
Maar als het beter in de kraam past handelt ze plots wel in het algemeen belang en is het een betrouwbare partner wiens "gedachten" tot voorbeeld strekken?
Dat noemt men gelijktijdig warm en koud blazen.
En wat die federatie betreft, zoals je zelf al schrijft heeft die jullie goed liggen.
Maar Calimero is weer even tevreden en in slaap gewiegd en kan zijn cash weer met een gerust gemoed onder de lokale horeca verspreiden.
Dat de cliënten van de banken niet hun hoofdbekommernis is, is echter inderdaad duidelijk. Anders hadden ze wel verplichtingen opgelegd of sancties, nu is het gewoon een kleine toegift/belofte die men vraagt terwijl het hoofdplan gewoon verder gaat. De afbouw gaat gewoon verder en dus ook de verdere vermindering van cash die uiteraard ook in het voordeel van de overheid speelt die ook van de data gebruik kan maken. Heel deze show is gewoon een kopie van wat men in Nederland al deed (Betaalmaat). Toevallig was ik vandaag net over de grens en in een kleine gemeente stond daar inderdaad op een plein zo'n Betaalmaat, voor de rest heb ik er geen bank gezien.
Ik heb dus heel goed door wat er speelt en welke dubbele rollen er zijn maar ik stel vast dat sommigen hier nog in de waan zijn dat banken de push naar enkel digitaal geld ook niet voor onze schone ogen doen, net zomin als de overheid dat doet. Uiteindelijk is het resultaat dat we ALLEMAAL een keuze minder hebben en dat men de afhankelijkheid van giraal geld gewoon tegen ons gaat gebruiken. Macht zorgt nl altijd voor misbruik en ik vind het dus enorm naïef om anderen zoveel macht over een belangrijk aspect van het economisch leven te geven. In Nederland toont men al hoe ver dat kan gaan en de Belgische banken kopiëren dat model gewoon. Belgen betalen blijkbaar toch graag en keuze vinden ze nu ook maar vies.
Burgers zouden inderdaad beter wat alerter en kritischer reageren en niet de beweringen van banken en overheid nalopen. Wie digitaal wil betalen kan dat nu al en wie wil afwisselen kan dat ook maar steeds moeilijker, waarom moet dat veranderen in het nadeel van iedereen? Digitaal betalen gaat heus niet goedkoper worden als de automaten weg zijn want dat is ook niet gebeurd met het verdwijnen van de kantoren en de reeds gebeurde afbouw van automaten. Integendeel, het verhogen van de prijs voor digitaal betalen zal veel eenvoudiger worden want er is geen alternatief meer.
Mensen die cash betalen doen niets verkeerds en gebruiken gewoon hun wettelijke keuze. Dat is blijkbaar een probleem terwijl werkelijk niemand er last van heeft. Ook niet de banken want hun besparing gaat gewoon verder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Dat slaat juist alles: Je wilt via Argenta niet meebetalen aan die cashautomaten terwijl je zelf zegtivob schreef: 14 apr 2023, 14:32 Bedankt voor de info maar persoonlijk geen nood aan die peanuts bij Argenta.
Zie trouwens ook het verband niet tussen het betalen volgens het uitvoeren van digitale verrichtingen en het eenzijdig opleggen van de verplichting tot een cashautomaat in elke gemeente.
Slaat dus (weer) nergens op.
dat je hen vrijwel niks betaalt en je bij Keytrade, zoals ik aangaf, zelfs betaald wordt voor een
verrichting op hun zichtrekening. Dan verleg je de focus op een eenzijdige verplichting, terwijl
ik je niet hoorde toen het verbod op het doorrekenen v/d kosten voor elektronisch betalen
ook eenzijdig werden opgelegd.
Toegevoegd na 29 minuten 59 seconden:
Je haalt het weer uit de context: Jij en duizend waren een spelletje aan het spelen metivob schreef: 16 apr 2023, 08:15 Je uitleg houdt uiteraard ook weer geen steek.
Een horecauitbater/-personeel die nog kunnen onthouden dat een klant bij een vorig bezoek geen 2,5 € fooi heeft gegeven en als een soort wraak deze bij een volgend bezoek dan meer dan een kwartier laat wachten voor deze bediend wordt heeft sowieso een slecht draaiende zaak met te weinig klanten en wel andere problemen aan zijn hoofd dan 2,5 € fooi voor zijn personeel.
uitbaters die jullie aanvankelijk cash wilden laten betalen. Niet omdat er geen fooi gegeven werd.
Ik moet er toch geen tekening bij maken dat een klant die een fooi geeft ( gaat het gemakkelijkst via cash)
in een veel hogere schuif ligt dan eentje die ambetant doet en dat dan nog grappig vindt ook?
Toegevoegd na 13 minuten 18 seconden:
Het is nog veel erger: Alle biljetten die de Nationale Bank na 1944Matt555 schreef: 16 apr 2023, 10:20 intriest dat dus blijkbaar de Nationale Bank van Belgie het zwart geld circuit promoot volgens sommige "hardcore digifans " alleen al door het te ontwerpen en drukken
heeft uitgegeven kun je daar omwisselen, onmiddellijk in cash

https://www.nbb.be/nl/biljetten-en-munt ... omwisselen
Wat een zwartwerkers zeg!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Het was de CEO van Argenta die de uitspraak in de media deed en niet ik. Ik gaf alleen aan dat ik in deze zijn mening deel. Niet meer, niet minder. Dat jij dan in een soort van paniek schiet omdat de kans verkleint dat er misschien minder cash geld naar je zaak vloeit en/of kan uitgeven is jouw probleem.
Daar zijn andere gelegenheden voor.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar ik kom zelden tot nooit in een horecazaak die me "aanvankelijk in cash wil doen betalen". Ik betaal er nl. altijd digitaal. En dat volgens de som van de bedragen omschreven op de menukaart.
Ik ga er nl. vanuit dat de uitbater verstandig genoeg is om alle kosten die nodig zijn om zijn zaak draaiende te houden en winstgevend te zijn daarin vervat zijn en dat het niet nodig is zijn "gunsten" extra af te kopen door hem of zijn personeel wat extra cash in het polleke te duwen. Slaagt hij daar niet in dan is het een slechte zaakvoerder die blijkbaar alleen kan overleven op basis van het zwart geld circuit.
Ik en mijn gezelschap werden bij een volgende bezoek nog nooit de toegang geweigerd, niet onheus behandeld (want dat dit het laatste bezoek geweest zijn en een verstandige uitbater weet dit ook wel) noch in "de wachtrij van duizend seconden" gezet omdat er niet in cash werd betaald maar uitsluitend digitaal.
Dat jij als handelaar klanten die geen fooi in cash willen geven omschrijft als ambetant en arrogant en ze als gevolg daarvan in lagere schuif legt en buiten kijkt zegt meer over jouw ingesteldheid als handelaar dan over mij als klant.
Dat, naar je eigen uitleg te horen, jij bedient wordt naargelang de fooi in cash die je gaat geven of in het verleden gaf geeft alleen aan dat we beiden niet hetzelfde soort gelegenheden aandoen. Of, omgekeerd, het soort zaak dat je zelf uitbaat en ik hoogstens, uit onwetendheid, één keer zal bezoeken gezien je er als klant blijkbaar gequoteerd wordt op de hoogte van de verstrekte fooi in cash.
Wanneer jij overal een fooi in cash wil geven is dat voor mij geen enkel probleem. Zorg dan dat je bij het betreden van een zaak genoeg cash op zak hebt en hoop niet dat er in de nabijheid van de zaken die je aandoet telkens een cashautomaat in de buurt is zodat je daar vlug nog cash kan afhalen alvorens met cash te kunnen betalen. Makkelijk toch?
Als praktiserend voorstander van digitale betalingen die er bovendien geen probleem mee heeft dat zijn bank of de overheid te weten zou komen welke horecazaken (of andere handelszaken) ik bezoek heb ik dat bijkomend probleem uiteraard niet. Waarom problemen creëren die er in se geen moeten zijn?
Anderzijds begrijpelijk dat wie een reden heeft om zijn bezoek aan horecazaken of andere gelegenheden in het verborgene te houden dan met cash wil betalen. Maar dat is persoonsgebonden. En dan verval je terug in de vorige paragraaf: voorzie je dan tijdig van de nodige cash ipv het ter plekke nog uit een automaat te moeten gaan halen.
Over @duizend zijn intenties spreek ik me niet uit maar ik speel geen spelletjes met uitbaters van een horecazaak.Jij en duizend waren een spelletje aan het spelen met
uitbaters die jullie aanvankelijk cash wilden laten betalen. Niet omdat er geen fooi gegeven werd.
Ik moet er toch geen tekening bij maken dat een klant die een fooi geeft ( gaat het gemakkelijkst via cash)
in een veel hogere schuif ligt dan eentje die ambetant doet en dat dan nog grappig vindt ook?
Daar zijn andere gelegenheden voor.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar ik kom zelden tot nooit in een horecazaak die me "aanvankelijk in cash wil doen betalen". Ik betaal er nl. altijd digitaal. En dat volgens de som van de bedragen omschreven op de menukaart.
Ik ga er nl. vanuit dat de uitbater verstandig genoeg is om alle kosten die nodig zijn om zijn zaak draaiende te houden en winstgevend te zijn daarin vervat zijn en dat het niet nodig is zijn "gunsten" extra af te kopen door hem of zijn personeel wat extra cash in het polleke te duwen. Slaagt hij daar niet in dan is het een slechte zaakvoerder die blijkbaar alleen kan overleven op basis van het zwart geld circuit.
Ik en mijn gezelschap werden bij een volgende bezoek nog nooit de toegang geweigerd, niet onheus behandeld (want dat dit het laatste bezoek geweest zijn en een verstandige uitbater weet dit ook wel) noch in "de wachtrij van duizend seconden" gezet omdat er niet in cash werd betaald maar uitsluitend digitaal.
Dat jij als handelaar klanten die geen fooi in cash willen geven omschrijft als ambetant en arrogant en ze als gevolg daarvan in lagere schuif legt en buiten kijkt zegt meer over jouw ingesteldheid als handelaar dan over mij als klant.
Dat, naar je eigen uitleg te horen, jij bedient wordt naargelang de fooi in cash die je gaat geven of in het verleden gaf geeft alleen aan dat we beiden niet hetzelfde soort gelegenheden aandoen. Of, omgekeerd, het soort zaak dat je zelf uitbaat en ik hoogstens, uit onwetendheid, één keer zal bezoeken gezien je er als klant blijkbaar gequoteerd wordt op de hoogte van de verstrekte fooi in cash.
Wanneer jij overal een fooi in cash wil geven is dat voor mij geen enkel probleem. Zorg dan dat je bij het betreden van een zaak genoeg cash op zak hebt en hoop niet dat er in de nabijheid van de zaken die je aandoet telkens een cashautomaat in de buurt is zodat je daar vlug nog cash kan afhalen alvorens met cash te kunnen betalen. Makkelijk toch?
Als praktiserend voorstander van digitale betalingen die er bovendien geen probleem mee heeft dat zijn bank of de overheid te weten zou komen welke horecazaken (of andere handelszaken) ik bezoek heb ik dat bijkomend probleem uiteraard niet. Waarom problemen creëren die er in se geen moeten zijn?
Anderzijds begrijpelijk dat wie een reden heeft om zijn bezoek aan horecazaken of andere gelegenheden in het verborgene te houden dan met cash wil betalen. Maar dat is persoonsgebonden. En dan verval je terug in de vorige paragraaf: voorzie je dan tijdig van de nodige cash ipv het ter plekke nog uit een automaat te moeten gaan halen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Het is ondertussen heel duidelijk dat jij heel veel empathie mist, als je het als hebt, dat heeft als gevolg dat je ook niet zal snappen wat appreciatie met een mens kan doen. Een fooi is een vorm van appreciatie, u dus blijkbaar onbekend.
Bij het lezen van uw berichten moet ik steevast denken aan 'Arcadia' dezer dagen op TV. Je krijgt wat je verdient.
J.
Bij het lezen van uw berichten moet ik steevast denken aan 'Arcadia' dezer dagen op TV. Je krijgt wat je verdient.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Modbreak:
Gezien dat er in de afgelopen pagina's weinig nieuw is bijgedragen in deze discussie gaat hier een slotje op. We merken meer en meer dat er terug op de man wordt gereageerd ipv over het onderwerp zelf. Indien er nood is aan een discussie cash vs non-cash, kan deze opgestart worden onder het maatschappelijke forum.
Gezien dat er in de afgelopen pagina's weinig nieuw is bijgedragen in deze discussie gaat hier een slotje op. We merken meer en meer dat er terug op de man wordt gereageerd ipv over het onderwerp zelf. Indien er nood is aan een discussie cash vs non-cash, kan deze opgestart worden onder het maatschappelijke forum.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)