ADSL2+ bij EDPnet vanaf het eerste kwartaal 2006!

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Wat ik graag zou zien is een limiet van 50GB voor het hoogste abo en dat je kan "bijdownloaden" tot 100GB extra voor een totaal van 150GB. Lijkt me heel redelijk en voor nog geen 80€ heb je dan het snelste van het land met 150GB limiet plus de kwaliteit en service van EDPnet.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Phuncz schreef:Wat ik graag zou zien is een limiet van 50GB voor het hoogste abo en dat je kan "bijdownloaden" tot 100GB extra voor een totaal van 150GB. Lijkt me heel redelijk en voor nog geen 80€ heb je dan het snelste van het land met 150GB limiet plus de kwaliteit en service van EDPnet.


Steek maar een briefje in de ideeënbus van Edpnet ;)
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We proberen nog beter te doen 8)
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ditCh schreef:
Phuncz schreef:Wat ik graag zou zien is een limiet van 50GB voor het hoogste abo en dat je kan "bijdownloaden" tot 100GB extra voor een totaal van 150GB. Lijkt me heel redelijk en voor nog geen 80€ heb je dan het snelste van het land met 150GB limiet plus de kwaliteit en service van EDPnet.


Steek maar een briefje in de ideeënbus van Edpnet ;)


50 gig vind ik toch wat weinig ze.. toch op zijn minst 100gig.. het is dan misschien wel geen fup maar euhm.. allé 50 gig is niet niks maar toch.. ik vind dat je je eigen eens moet kunnen laten gaan..

't is toch geen internet van het ocmw eh.. (minimum internet..)
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

150GB lijkt me toch wel voldoende om "u te laten gaan", zeker voor Belgische standaarden waar 50GB al veel is. Natuurlijk ook realistisch blijven, 300GB oid. zal er wel niet aan zitten te komen en de vraag naar een dergelijk abo is ook behoorlijk beperkt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:150GB lijkt me toch wel voldoende om "u te laten gaan", zeker voor Belgische standaarden waar 50GB al veel is. Natuurlijk ook realistisch blijven, 300GB oid. zal er wel niet aan zitten te komen en de vraag naar een dergelijk abo is ook behoorlijk beperkt.


Tja dat kan je bij belgacom ook, althans mits bij betaling. Ik vind dat een abonnement standaard voldoende moet bevatten en alleen om extreme momenten dat je dan iets bij betaald. Daarom vind ik 50gig nogal weinig.

Ik verwacht ook niet dat iedereen die 100gig gaat gebruiken daarom juist waarom het niet aanbieden als men het toch niet gaat gebruiken wat is dan het probleem.

Ik vind het nogal zwak niemand heeft dit nodig dan.. als dat echt zo is waarom het dan niet aanbieden wat is dan het probleem als niemand het toch niet gebruikt, vind ik toch een zwak excuus.

Waarom een abonnement aanbieden tegen een bepaald bedrag, waar men dan nog eens 10 euro of meer moet bovenop leggen om het deftig te kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ofloo schreef:Ik vind het nogal zwak niemand heeft dit nodig dan.. als dat echt zo is waarom het dan niet aanbieden wat is dan het probleem als niemand het toch niet gebruikt, vind ik toch een zwak excuus.

Misbruik ? 10GB / maand is te weinig voor deftig internet gebruik voor een familie. Maar met 50GB moet toch al wat te doen zijn, zeker als uploadlimiet niet zo gelimiteerd is als bij Telenet. Ik denk aan webcammen, gamen, online fotoalbums, etc.

Ofloo schreef:Waarom een abonnement aanbieden tegen een bepaald bedrag, waar men dan nog eens 10 euro of meer moet bovenop leggen om het deftig te kunnen gebruiken.

Zodat je een flexibele oplossing hebt. Voor 12,25€ meer heb je nu met Flexi van EDPnet een limiet van 50GB. Ga je een maand op vakantie of verbruik je gewoon weinig, kan dat er weer vanaf. En het is niet dat die 12,25€ het abonnement duurder maken dan de rest, veel ISP's hebben zelfs geen abo's met limieten boven de 30GB.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:
Ofloo schreef:Ik vind het nogal zwak niemand heeft dit nodig dan.. als dat echt zo is waarom het dan niet aanbieden wat is dan het probleem als niemand het toch niet gebruikt, vind ik toch een zwak excuus.

Misbruik ? 10GB / maand is te weinig voor deftig internet gebruik voor een familie. Maar met 50GB moet toch al wat te doen zijn, zeker als uploadlimiet niet zo gelimiteerd is als bij Telenet. Ik denk aan webcammen, gamen, online fotoalbums, etc.

Ofloo schreef:Waarom een abonnement aanbieden tegen een bepaald bedrag, waar men dan nog eens 10 euro of meer moet bovenop leggen om het deftig te kunnen gebruiken.

Zodat je een flexibele oplossing hebt. Voor 12,25€ meer heb je nu met Flexi van EDPnet een limiet van 50GB. Ga je een maand op vakantie of verbruik je gewoon weinig, kan dat er weer vanaf. En het is niet dat die 12,25€ het abonnement duurder maken dan de rest, veel ISP's hebben zelfs geen abo's met limieten boven de 30GB.


juist daarom ben ik een enorme voorstander van fup :p

soms verbruik ik een 100 gig en de ander maand verbruik ik maar 6 gig..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

EDPnet schreef:We proberen nog beter te doen 8)


dit vind ik dus possitief, zelfs als het niet lukt men probeert toch beter ;) een isp met ambitie
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mja maar het FUP-mes kan langs twee kanten snijden. Als zij ineens bepalen dat 25GB FUP is, ben je genaaid. Je bent nooit echt zeker wat het echte limiet is. Maar aan de andere kant, je hebt gelijk, het is zoals het Flexi gedoe maar zonder bij te betalen. Nu ja, voorlopig is in mijn ogen EDPnet Flexi nog steeds de meest kwalitatieve, snelste oplossing met een hoog limiet. OK, Telenet heeft 20Mbit met 35GB/maand waarvan het dubbel 's avonds. Echter is de upload serieus beperkt en 's avonds downloaden is ook niet alles. Binnenkort ADSL2+ en dan zal Telenet niet meer de snelste zijn.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik denk wel dat ze bij edpnet slim genoeg zijn om een interessante formule aan te bieden in adsl2+, goed wetende dat ze de eerste isp zijn die het gaan hebben en dat klanten voor minstens 1 jaar moeten intekenen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

weet iemand al wat de upload snelheid zal zijn bij Edpnet met adsl2+
(adsl2+ = 24 mbits down upload = ? )
of zullen er nog verschillende formules in zijn, dat je dan kan kiezen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik veronderstel 1024 k/b up
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

is het trouwens ook al bekend of er bij adsl+2 zoals bij iedere adsl provider nu forced disconnects om de 24/36 uur zullen zijn ? en of er dus bijgevolg telkens een ander ip adres komt of we eindelijk een statisch ip adres mogen verwachten ? zou dit namelijk zeer handig vinden , hoef ik geen dyndns clients meer te draaien op pc's...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik hoop het ook, maar ik vrees er eigenlijk voor, aangezien ze fixed IP abonnementen aanbieden naast de 'gewone', maar hopen kan geen kwaad :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mja meestal staan die in combinatie met een gegarandeerde snelheid en verhoogde service. Ik zou het persoonlijk graag gezien hadden dat je kon kiezen (mits meerprijs), want zelf heb ik liever een dynamisch adres, voel me er veiliger bij :) Een vast IP is dan weer voordelig voor het draaien van server(s).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:Mja meestal staan die in combinatie met een gegarandeerde snelheid en verhoogde service. Ik zou het persoonlijk graag gezien hadden dat je kon kiezen (mits meerprijs), want zelf heb ik liever een dynamisch adres, voel me er veiliger bij :) Een vast IP is dan weer voordelig voor het draaien van server(s).


Hangt er een beetje vanaf hoe je dat bekijkt, ddos van andere krijgen is ook niet echt een veilig gevoel, of je kan sites met acls op jouw ip instellen wat het dan weer heel veilig maakt aangezien dat je dan hostbased werkt en niemand jouw host kan hebben.

Als het om hacken gaat is het zever, want meeste wormen hacken at random dus.. of je nu een drone hebt die met blahblah.com naar irc connecteerd en een dag later met blahblahblah.com .. dat maakt eigenlijk weinig uit dus ik zie niet echt in hoe een dynamisch ip veiliger kan zijn dan een statisch ip.

Eigenlijk moeten ze dynamische ip's afschaffen want meeste wormen scannen hun eigen range 8.8.8.x, bv als je zoals bij skynet 4 verschillende ip rangen hebt of zelfs meer is de kans op verspreiding des te groter, aangezien dan een worm een groter bereik heeft. Vandaag scant die 8.8.8.x en morgen 1.1.1.x enz..

Ook wil dit zeggen dat jij met je dynamisch ip in meerder ip rangen voorkomt en dus een grotere kans op infectie hebt :p
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mja het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Feit is dat je IP gelinkt kan worden aan vanalles en nog wat (P2P bv.) en dan kunnen ze je serieus naaien als je bv. "gehacked" wordt ofzo op je wireless.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Phuncz schreef:Mja het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Feit is dat je IP gelinkt kan worden aan vanalles en nog wat (P2P bv.) en dan kunnen ze je serieus naaien als je bv. "gehacked" wordt ofzo op je wireless.


Das al onzin, providers die werken met dynamische adresse zijn verplicht logs bij te houden met wie op welk moment welk adres heeft....!
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Euh ja maar ze geven die niet per definitie zomaar vrij omdat het inbreuk op de privacy is. Ook wordt er niet oneindig gelogged. Ik heb het dan ook niet over de staat, maar die kleine "Brein"-achtige instanties die mensen aanklagen omdat ze een MP3'tje geshared hadden via P2P.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:Euh ja maar ze geven die niet per definitie zomaar vrij omdat het inbreuk op de privacy is. Ook wordt er niet oneindig gelogged. Ik heb het dan ook niet over de staat, maar die kleine "Brein"-achtige instanties die mensen aanklagen omdat ze een MP3'tje geshared hadden via P2P.


ah en jij kan aan de hand van mijn statisch ip zeggen wie ik ben dan ..

83.217.83.81 probeer maar eh..

dynamische ip's zijn niks dan ellende.. trouwens dan moeten service providers nog eens loggen van wie welk ip is ook kost nog eens geld..
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Idd, als je als gewoon persoon of bedrijf een IP adres weet kan je nog niks, behalve zien welke provider het is.

Adres gegevens worden gelukkig niet zomaar vrijgegeven, alleen politie mag dit met opsporinsbevel.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ja op die manier is het idd zo. Het is maar hoe je het bekijkt he, alles heeft zijn voor- en nadelen.

Toch zijn er mensen die geen last ondervinden met dynamisch adres en anderen geraken er blijkbaar aardig gefrustreerd door. Dus zou het leuk zijn dat je de keuze kreeg bij de provider :)
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

hmmm ik zie op de site van edpnet dat men 2 adsl2+ modems gaat aanbieden namelijk de

ZyXEL 660H-61 ADSL2/2+ modem/router 4p. switch, FW, PSTN
en
ZyXEL 660H-63 ADSL2/2+ modem/router 4p. switch, FW, ISDN

is het al geweten of men deze moet aankopen of er een soort huurcontract gesloten wordt bij de nieuwe abonnementen ? en of het toegelaten is een eigen (adsl2+) modem aan te schaffen ipv deze modellen ?

ik zou namelijk mijn netwerk op een andere manier willen indelen , ipv
internet --- router --- clients

internet---modem---firewall(p2 met m0n0wall op) --- switch --- lan---clients

en dan heb ik dus eigenlijk geen modem met ingebouwde 4 poorts switch , firewall en andere snufjes nodig...

als ik dan kijk naar een vergelijkbare adsl2+ compatibel modem zoals de speedtouch 516 (53,55€ incl btw bij de routershop ) dan scheelt dit toch alweer een 50€ , als ik er vanuit ga dat de zyxel router van edpnet gekocht moet worden en niet gehuurt kan worden...
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

zijn er draadloze zyxel adsl2+ modems?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

znoppels schreef:zijn er draadloze zyxel adsl2+ modems?


ja
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Phuncz schreef:Ja op die manier is het idd zo. Het is maar hoe je het bekijkt he, alles heeft zijn voor- en nadelen.

Toch zijn er mensen die geen last ondervinden met dynamisch adres en anderen geraken er blijkbaar aardig gefrustreerd door. Dus zou het leuk zijn dat je de keuze kreeg bij de provider :)


dynamische ip's zijn gewoon een manier om geld te besparen in de tijd van 56k ondertussen is het zo dat gebruikers bijna constant online zijn en dat dus bijna elke gebruiker een ip inneemt (buiten dailup) dwz dat op deze moment een dynamisch ip word gebruikt als meerwaarde van een abonnement en niks meer, dus als excuus om meer geld te vragen en dikwijls heel erg veel meer.

tenslote kost een ip niks (als ik het goed voor heb anders zie ik niet in hoe dedicated server providers free ip's leveren) buiten een verklaring aan het ripenet en wat administratief werk

Edpnet vraagt geloof ik ook maar 1 euro per ip als je een bepaald abonnement hebt. dus alleen maar geld klopperij is het.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Phuncz schreef:Euh ja maar ze geven die niet per definitie zomaar vrij omdat het inbreuk op de privacy is. Ook wordt er niet oneindig gelogged. Ik heb het dan ook niet over de staat, maar die kleine "Brein"-achtige instanties die mensen aanklagen omdat ze een MP3'tje geshared hadden via P2P.


Ter info, er is juist een wetvoorstel goedgekeurt door de EU, dat iedere ISP verplicht alle data bij te houden van 6 maand tot 2 jaar. IP addressen, van wie naar wie je emailed ( geen content ), welke site's je bezoekt etc...

Bye bye privacy. Wedden dat kleine Brein achtige instanties maar al te snel misbruik gaan maken van deze gegevens!
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ruben schreef: als ik er vanuit ga dat de zyxel router van edpnet gekocht moet worden en niet gehuurt kan worden...


Huren komt je meestal duurder uit dan kopen. Kopen doet effe pijn, maar huren is een aderlating. Je moet eens zien hoeveel mensen Belgacom Phones nog hebben, soms voor tiental jaren al, die ze huren... Na een jaar zijn die afbetaald maar mensen betalen nog altijd "huur".

Huren = iemand anders zijn eigendom afbetalen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

EDPnet heeft ook de draadloze ZyXEL modems/routers in het aanbod. Deze zullen heel binnenkort aan de xDSL configurator toegevoegd worden.

Het is echter helemaal niet noodzakelijk om een modem/router bij EDPnet te kopen. Dat is het voordeel van standaarden :-D
internet, fiber & telephony
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

EDPnet schreef:EDPnet heeft ook de draadloze ZyXEL modems/routers in het aanbod. Deze zullen heel binnenkort aan de xDSL configurator toegevoegd worden.

Het is echter helemaal niet noodzakelijk om een modem/router bij EDPnet te kopen. Dat is het voordeel van standaarden :-D


ok , perfect :) merci voor de bevestiging.
is er soms al geweten wanneer de nieuwe abonnementen bekend gemaakt gaan worden? en wanneer je kan controleren wanneer adsl2+ beschikbaar is in je gemeente ? dan weet ik wanneer ik m'n skynet abonnement kan gaan opzeggen :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

EDPnet schreef:EDPnet heeft ook de draadloze ZyXEL modems/routers in het aanbod. Deze zullen heel binnenkort aan de xDSL configurator toegevoegd worden.

Het is echter helemaal niet noodzakelijk om een modem/router bij EDPnet te kopen. Dat is het voordeel van standaarden :-D

Ik heb een draadloze Philips modem/router van Belgacom... en ik zie dat hij ook adsl2+ ondersteund, dus dit zou ook moeten lukken met Edpnet?!
Modem Philips
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

ruben schreef:
EDPnet schreef:EDPnet heeft ook de draadloze ZyXEL modems/routers in het aanbod. Deze zullen heel binnenkort aan de xDSL configurator toegevoegd worden.

Het is echter helemaal niet noodzakelijk om een modem/router bij EDPnet te kopen. Dat is het voordeel van standaarden :-D


ok , perfect :) merci voor de bevestiging.
is er soms al geweten wanneer de nieuwe abonnementen bekend gemaakt gaan worden? en wanneer je kan controleren wanneer adsl2+ beschikbaar is in je gemeente ? dan weet ik wanneer ik m'n skynet abonnement kan gaan opzeggen :wink:


Dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb nu dan wel een Easynet account (=geen datalimiet) maar zou wel graag meer down en vooral upstream willen.

Wat mij redelijk lijkt:
Downstream: +/- 20 Mbps (geen idee hoever ik van de centrale zit)
Upstream: 1 Mbps
IPv4: 1 vast adres
IPv6: eigen /48
FUP of limiet van 150 GiB

Lokatie: Lokeren -> is dat groot genoeg als stad?
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

qless schreef:Dat zou ik ook graag willen weten. Ik heb nu dan wel een Easynet account (=geen datalimiet) maar zou wel graag meer down en vooral upstream willen.

Wat mij redelijk lijkt:
Downstream: +/- 20 Mbps (geen idee hoever ik van de centrale zit)
Upstream: 1 Mbps
IPv4: 1 vast adres
IPv6: eigen /48
FUP of limiet van 150 GiB


Idd, die config ziet er goed uit. Ik had ook zoiets in gedachten: 1Mbits upstream, 100 a 150GB flex limiet ( aka 0.25€ / GB ).
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:
Idd, die config ziet er goed uit. Ik had ook zoiets in gedachten: 1Mbits upstream, 100 a 150GB flex limiet ( aka 0.25€ / GB ).



En dan liefst als het limiet wordt wel eentje die niet glijdend is...
Nog een wensje: geen gaar PPPoE protocol met 36u disconnect.

Blokeert EDPnet poort 25 of andere poorten?
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

100 a 150G standaard limiet bedoelde zeker... en dan misschien nog extra blokken van 100G aan 20€ ofzo *droom* :wink:
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Downstream: 10-12mbps (500meter van centrale)
Upstream: 512kbit
1statisch ip adres
FUP of limiet van 150 GiB OF gratis toegang tot een eigen fatsoenlijke newsserver (30dagen retentie op binary groups en snelheid rond de 10mbit waarvan het traffic niet getelt wordt , lijkt me ook logisch aangezien het om interne traffic gaat)
prijs rond de 50-55€ per maand

dit is wat ik tegelijk realistisch en haalbaar zou vinden , een niet al te hoge downstream (maar toch een verdubbeling a verdrievouding van m'n huidig skynet go abonnement) , een beperkte upstream maar toch genoeg om grotere bestanden up te loaden (mits 512kbit/8 = +- 65kb/s effectief gehaald wordt) en een acceptabele limiet / een fup die hier niet ver boven gaat...

nuja , ik vermoed dat edpnet wel met interessante formules zal komen het gaat alleen de vraag zijn wanneer ze effectief leverbaar zijn voor mij aangezien ik in een kleine gemeente kort tegen de nederlands limburgse grens woon , en de uitrol eerst in de grote(re) steden plaatsvind volgens de site...
:-(
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

qless schreef:Nog een wensje: geen gaar PPPoE protocol met 36u disconnect.

Blokeert EDPnet poort 25 of andere poorten?

Was dat niet bij VDSL en ADSL2+ juist de mogelijkheid, dat het PPPoE niet meer nodig was ?
Zover ik weet blokkeert EDPnet niets.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

qless schreef:
Arqentus schreef:
Idd, die config ziet er goed uit. Ik had ook zoiets in gedachten: 1Mbits upstream, 100 a 150GB flex limiet ( aka 0.25€ / GB ).



En dan liefst als het limiet wordt wel eentje die niet glijdend is...
Nog een wensje: geen gaar PPPoE protocol met 36u disconnect.

Blokeert EDPnet poort 25 of andere poorten?


Alle poorten staan open en ik dacht dat EDPnet de glijdende meter ging afschaffen, dus zal dus waarschijnlijk ook geen glijdende meter zijn.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”